Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitko08888

Pages: [1] 2 3 ... 18
1
Баба ми и дядо ми живееха на ул. Леонардо да Винчи, точно зад Райфайзенбанк. Тогава съм бил дете и не се вълнувах много, но оттях съм чувал, че за премахването на трамвая по Иван Асен II основен принос имат живущите там.

Капакът на всичко беше инцидент с едно детенце, за съжаление с недобър край ..., а и преди това имаше и други случки с деца по уличката.

2
.... Освен това по правило колите в кръга са с предимство ...

От къде дойде това правило? (според което се движите всички "шофьори")

3
Трамваят е навлязъл лекичко в кръга, но така е сниман че не си личи - тогавашните апарати "с мех" могат да коригират тледната точка и паралакса. Гледам подредбата на паважа. Вторият е 87 с табела св. Троица. Явно снимката не е от случайна среща с трамваите.

4
Трамваят е от 1940, така че филмчето не може да е по-рано.
Спирката е интересна - дали не е на Възраждане? или на гарата?

5
Когато един подвижен състав пътува в един и същ участък напред-назад, винаги ребордите от едната страна се износват повече от тези от другата страна. Понеже колелата трябва да са винаги с еднакъв диаметър, пределно износване на реборда от едната страна и последващо струговане означава изгубване на ресурс от другата, затова се предпочита периодично обръщане на съставите, за да бъде износването равномерно. В железницата се обръщат оперативно - като се пуснат по маршрут, от който се връщат обърнати или се назначават служебни обръщащи влакове, чиито маршрут минава през триъгълник. За МД 1 и 2 за целта построиха ухо в района на депото.
За МД 3 ще трябва или да се разглобява влакът и да му се обръщат талигите, или да се жертва част от ресурса на колелата.

Не съм се замислял за това. Ще задам тогава един въпрос малко в страни от темата за МД3, но свързан с написаното.
В Берлин и Бранденбург се лангуркат състави двуетажни вагони с локомотиви Таурус по линия RE1. Локомотивът винаги, ВИНАГИ, е в източния край на влака. Не е имало случай за 5 години откакто живея тук локомотива да е бил в западния край на състава. Въпрос - след като е полезно да се въртят съставите, за каква причина може да се сетите (встрани от оправданието източно-германци) защо тук не го правят?

Защото не са в България и не спазват българските инструкции.

6
Много добре знам кое какво е. Нямам намерение да споря с теб, нито да коментирам твоите разбирания.
ERTMS е специфицирана от съответните органи на Европейската комисия, всеки може да види кое Е и кое НЕ е част от ERTMS, и е безмислено да внасяме тълкувания въз основа на това кой клапан не бил монтиран в смартрона.
.

7
Този парен локомотив дали е на БДЖ?

На БДЖ е. Доставен е 1911. След 01.05.1936 взима номер 35.01

8
Ръчки, клапани, управление на тягата и др. не са елементи на ERTMS.
Липсващата в Смартрон част от ERTMS е само EVC, заедно с BTM, антена и съответния софтуер. Добавянето им не прави от Смартрона пълноценен Вектрон, защото остава скопената концепция за захранване и управление на тяговите двигатели и винтовият компресор (на Вектрон е бутален). Оборудването е физически различно, дори бутоните по пулта се различават, макар и малко.

Клапани, управление и т.н. СА част от ERTMS и са наречени общо TIU - Train Interface Unit.
Ръчките също са част от ERTMS и заедно с други неща (дисплеите) са наречени DMI - Driver Machine Interface

Другото, което съм написъл, е че липсва EVC и BTM.
Само че при ERTMS, TIU, и DMI, и ODO се управляват от софтуера на EVC. Сименс НЕ продава OEM продукт със SDK, за да може клиентът да си купи EVC и да си го свърже със съществуващия хардуер. Но производителят спокойн оможе да го направи, въпросът е дали ще иска и на какви пари.

Когато на един Смартрон му сложиш пълноценен ERTMS, той вече не е Смартрон. Смартрон е наречена версията D02 на вектрона, която се продава в определена конфигурация. Първо беше за 140 и 16 kV, кега има и за 160 и 25kV. Утре може да има и Смартрон с ERTMS, но: едва ли. Най-малкото това е немислимо да стане с преработка от страна на крайния клиент чрез закупуване на нещо по програма.

А дали бутоните по пулта се различават - има Вектрони с различни пултове (ниски и високи), както и с различни бутони на тях. Бутоните по пулта не определят търговсото наименование на локомотива. И още 8 години преди да се появи името Смартрон имаше "medium power Vectron" - това което са Калина и Пресиана. Само че никой не ги искаше, защото с параметрите на TRAXX струваха по-скъпо. Ама и те се наричат вектрони, въпреки че не са като Теодора.

9
Смартрон не може да стане Вектрон. bdz43r спомена за управлението на двигателите, което не опира само до софтуер.
Смартрон и Вектрон са търговски наименования на един и същи продукт. Този продукт може да се сглоби с различни компоненти. D02 е с тълговското име Смартрон. Всичко останало е Вектрон.

10
Не мога да си представя какъв е този Сименс, който продава Вектрони за 5 млн евро. И ще ви продаде Смартрон за 2.5, за да може "по програма" вие сами да си го ъпгрейднете? Това е повече от ъпсурдно и да се помисли дори, да не казвам и друга дума.

Много от устройствата на ERTMS съществуват в Смартрона. И си работят. Това са всички органи за управлени (ръчки) за скорост, спирачка и т.н. Това са всички изпълнителни елементи - клапани за въздух, управление на тягата и всичко останало. Всички дисплеи за управление на пулта също са налични. Даже и радиото. Датчици - одометрия и всичко останало. Има си и компютър - поддържане на скорост, тяга, спирачка и всичко останало. Липсва само BTM антената (за четене на бализите). И разбира се - най-важното - EVC - компютъра, който изпълнява спецификациите за ERTMS. Кой ще ви позволи, и въобще по какъв начин си мислите че може в сегашния софтуер на Сименс някой друг да добави още един компютър, и та пак на Сименс, и то за без пари?
Естествено че това може да го направи Сименс, и от един Смартрон да направи пълноценен Вектрон - двете са едно и също, но се продават по различен начин на различна цена. Но да се обсъжда как БДЖ ПП щяло с някякви програми да си го направи без пари, означава че този, който си го мисли, иска само да вдига шум и въобще няма представа за какво става въпрос.

11
Една малка справка с уикипедията: Германия, декември 2020.
ETCS е в синьо
Червеното е LZB...
Това са изключително линии за над 160. Сивото (т. е. всичко останало) е PZB, което се ползва за скорости до 160 км/ч. Линии без система за влаков контрол на практика няма, освен няколко селски клона.
Така де. Всичко останало е PZB. И Смартрона си го има. Това че у нас го няма - си е наш проблем, не е на Сименс.

12
Една малка справка с уикипедията: Германия, декември 2020.
ETCS е в синьо
Червеното е LZB

13
ЖП услуга у нас:
- Най удобни са вагоните с купета. Меки и удобни седалки.
- Влизаш вътре сам, или по двама, най-много - трима.
- Първо си вдигаме калните галоши на седалката срещу нас. Дърпаме седалките за по-удобно.
- Все пак не е наш'то, изуваме въпросните галоши и протягаме миризливи крака на нашия ред. Особено ако съм съм, или пък двама.
- Подкрепяме това с известно количество бира и салам, най-добре "народен" с много чесън. Добре е да дегустираме и новата реколта от казана.
- Все пак сме модерни, трябва да си включим някъде телефона за да слушаме любимата ни колекция.
- Всичко това трябва да излезе не повече от 5 лв. за София - Бургас. И ако може да си купя билета на път за гарата, или пък кондукторката да ме чака в купето и да ми го продаде с отстъпка - най добре.
- Добре е влакът да върви бързо, ако може и с 300. Или с 320. И да спира на всяка керемидка с поне 5000 жители - и там живеят хора, няма да са повече от 20 спирки на всеки 25 км.
- Разбира се всичко трябва да е ново и модерно, няма значение къде  се целим от вратата на нужника, миене на ръце или вода - ние сме си свикнали на двора без тези неща. Но може да си вземем нещо за спомен - или сапунерка, или закачалка.

14
Последното е Бреда 133.

15
Ремаркето е от серията 351-370, ДТО за трамваи Бреда.

16
Влакът на първата снимка прилича на Ориент експрес.

По това време - около 1900 - у нас по тази линия има два международни влака - Ориент експрес и един "конвенционален" влак Цариград - Виена - Париж, на който също има спални вагони.

Като гледам сенките на снимката, някъде около обяд и като гледам наличните едно - две разписания от онова време, най-вероятно това е влак номер 11 от Цариград за София - Буда Пеща - Виена и нататък.

17
Съссигурност на втората снимка е SGP 2020, а не наша 04. Както и това 26 не е от БГ.

18
Прав си за номерата. Както знаеш, търся си кои са тези 6 трамвая, които след това са използвани за основа на ДТО 142 - 147 (с отделни возилки) ...

19
Все по-интересен ми става трамваят!

Колкото и да го гледам, прилича на "номер 27", както и на този с рекламата на "Модерен театър", както и този на Лъвов мост, и скицата "voiture-motrice-sofia", за мен с номера 251 - 254 през 1929 г. Излиза че са били повече от 4 броя преди 1924, от 27 до 31 са 5, търси се още една.

20
Снимката не е много ясна, но това ремарке ми прилича на "лятно ремарке - малко", от тези 6 поръчани 1902. До сега не ми е известна друга снимка на тези ремаркета.

Pages: [1] 2 3 ... 18