Градски транспорт - София

Метро => Метросъстави => Topic started by: Pesho1991 on 19.10.2019, 22:12:14

Title: Siemens Inspiro
Post by: Pesho1991 on 19.10.2019, 22:12:14
Тъй като наближи откриването на МД3, мисля че е подходящо да се стартира и тема за подвижния състав обслужващ линията. До няколко дни ще се опитам да намеря инвентарни номера на влаковете и ще ги споделя.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: mgt on 19.10.2019, 22:44:13
А1: 3001 – 7001 – 3002
А2: 3003 – 7002 – 3004
А3: 3005 – 7003 – 3006
А4: 3007 – 7004 – 3008
А5: 3009 – 7005 – 3010
А6: 3011 – 7006 – 3012
А7: 3013 – 7007 – 3014
А8: 3015 – 7008 – 3016
А9: 3017 – 7009 – 3018
А10: 3019 – 7010 – 3020
А11: 3021 – 7011 – 3022
А12: 3023 – 7012 – 3024
А13: 3025 – 7013 – 3026
А14: 3027 – 7014 – 3028
А15: 3029 – 7015 – 3030
А16: 3031 – 7016 – 3032
А17: 3033 – 7017 – 3034
А18: 3035 – 7018 – 3036
А19: 3037 – 7019 – 3038
А20: 3039 – 7020 – 3040
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: aleks101 on 19.10.2019, 22:52:03
Ще има и още 10 състава освен тези 20. Само че не знам кога ще ги доставят.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: mitkov2 on 20.10.2019, 00:52:41
Ще има и още 10 състава освен тези 20. Само че не знам кога ще ги доставят.
Когато ги поръчат 😂😂
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Pesho1991 on 20.10.2019, 09:04:57
Вече е задействана опцията за тези 10 влака, така че са поръчани. Обаче, предполагам, че ще дойдат след поне половин година.(лично мнение) За това отново е говорено с инж. Братоев, така че е сигурна информация.
     Иначе влаковете, като открият новата линия ще ги пускат по 16 в движение и 4 в резерв, а тези 10 са предвидени да се ползват след откриването на разширенията от 2024(Слатина и Владимир Вазов).
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: alpha_adversativum on 06.12.2019, 12:24:32
А1: 3001 – 7001 – 3002
А2: 3003 – 7002 – 3004
А3: 3005 – 7003 – 3006
А4: 3007 – 7004 – 3008
А5: 3009 – 7005 – 3010
А6: 3011 – 7006 – 3012
А7: 3013 – 7007 – 3014
А8: 3015 – 7008 – 3016
А9: 3017 – 7009 – 3018
А10: 3019 – 7010 – 3020
А11: 3021 – 7011 – 3022
А12: 3023 – 7012 – 3024
А13: 3025 – 7013 – 3026
А14: 3027 – 7014 – 3028
А15: 3029 – 7015 – 3030
А16: 3031 – 7016 – 3032
А17: 3033 – 7017 – 3034
А18: 3035 – 7018 – 3036
А19: 3037 – 7019 – 3038
А20: 3039 – 7020 – 3040
Номерата са така, но за съставите от парк "Земляне" буквата е B: B1, B2 и т.н.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Pesho1991 on 26.07.2020, 09:38:17
https://www.newag.pl/pojazd-metra-inspiro-w-drodze-do-sofii/
Още новини от Полша. Започнала е доставката на новите 10 влака за линия 3. Статията е на полски, но с две думи казва, че преди няколко дни е доставен влак номер 21, който е част от опцията за 10 допълнителни влака в договора сключен през 2015г. за метровлакове за линия 3. Предполагам, че до 1 година ще пристигнат всички влакове. В статията пише, също така, че опцията е задействана още февруари миналата година, което доста ме озадачи. Защо е трябвало година и половина да доставят един влак? Това значи ли, че новите 10 влака ще се доставят с години? Или това е било желание на Метрополитен?  Както и да е, важното е че наистина ще имаме общо 30 влака, които да обслужват линия 3.
П.П. тази статия беше споделена в "другия" форум, но реших да я споделя и на вас.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: davidcho10 on 26.08.2020, 14:45:54
Повозих се на новото метро, много твърди и неудобни седалки и облегалки, вратите се затварят като при Песите, тоест бавно и с трясък като на номерен състав. На таблата на челния прозорец пише L3 Красно село, това L3 какво значи и от кога се използва в нашето метро, също не е ясно. По - добре щеше да е да си поръчаме Метровагонмаш и да имаме еднакъв състав навсякъде, а не бърз трамвай да се представя като метро.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Pesho1991 on 26.08.2020, 15:27:28
Повозих се на новото метро, много твърди и неудобни седалки и облегалки, вратите се затварят като при Песите, тоест бавно и с трясък като на номерен състав. На таблата на челния прозорец пише L3 Красно село, това L3 какво значи и от кога се използва в нашето метро, също не е ясно. По - добре щеше да е да си поръчаме Метровагонмаш и да имаме еднакъв състав навсякъде, а не бърз трамвай да се представя като метро.
За начало- братушките не са дорасли технически да строят метровлакове с горно токоснемане, следователно няма да имаме от тяхните влакове по тази линия(за радост), а и мисля, че нарочно беше направена М3 с горно токоснемане, за да няма от недоразуменията на МВМ. За L3, това уж трябваше да не е така, ама някой в метрополитена го е домързяло да пренапише табелите, иначе L= light rail, а първоначално, който си спомня, М3 трябваше да е "леко метро".
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: TRIZUBECA on 26.08.2020, 16:04:33
И аз днеска се возех в Инспиро и съм съгласен с Давидчо, че на Русичите седалките са много по меки и удобни. Направи ми много добро впечатление, обаче, че тези Инспирота возят в пъти по-меко от МВМ - няма го постоянното "тудуп-тудуп" (извинявайте не съм експерт, ползвам по-жаргонен израз :D :/) и при завоите не се чува силното скърцане на колелата.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bagercho on 26.08.2020, 19:33:16
На таблата на челния прозорец пише L3 Красно село, това L3 какво значи и от кога се използва в нашето метро, също не е ясно. По - добре щеше да е да си поръчаме Метровагонмаш и да имаме еднакъв състав навсякъде, а не бърз трамвай да се представя като метро.

Кое не ти е ясното? Очевидно се използва от днес. Другото няма да ти го коментирам, защото ще последва много спам. Младо момче, а вечно мрънка и дудне като някаква тетка  :help:
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bdz43r on 26.08.2020, 20:31:45
За начало- братушките не са дорасли технически да строят метровлакове с горно токоснемане, следователно няма да имаме от тяхните влакове по тази линия(за радост), а и мисля, че нарочно беше направена М3 с горно токоснемане, за да няма от недоразуменията на МВМ.
Че не са дорасли за каквото и да е да правят читаво, дори по лиценз, е безспорно, но технически няма пречка да сложат пантограф на покрива на Русичите. В завода така ги тестват - с временен пантограф и жица.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: hitar_potter on 26.08.2020, 20:33:38
Трябваше да е M3, а не L3. И M2 като го пуснаха, магически успяха да въведат 3 номенклатури, явно са царе в създаването на хаос.
Иначе днес и аз се возих, влаковете возят наистина много хубаво, потеглят плавно, по-тихи са и го няма свистенето на релсите, иначе запазена марка на нашето метро досега. Вратите ми се сториха по-широки от на руските влакове. Неприятно впечатление ми направи, че влаковете са чувствително по-високи от пероните. Скоростта на движение също не беше впечатляващо висока и по станциите на няколко пъти влакчето правеше по-продължителен от нормалното престой.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Ivo on 26.08.2020, 22:06:56
Толкова снимки в групите, а не успях да намеря една на салона да ги видим как изглеждат отвътре тези влакове, както и някои по-интересни детаили. Как е направено съчленението, като няма якобс-талига? Закачени са като вагони на влак и вътре се сваля ламарина за преход на пода като се закачат ли? С автосцепка ли са?

Иначе до сега каквото имаме на Сименс изглежда в пъти по-качествено и прецизно напрамено от МВМ. Например ел. и дизеловото Дезиро изглеждат класи над МВМ като изработка, дизайн, материали всичко. След като слезнах веднъж от едно дизелово Дезиро на ЦГ и се прекачих от него веднага на метрото Русича ми се стори голямо дърво на фона на Сименса. Не казвам че е некачествен, въобще не съм запознат с тази техника-русичите, но като се сравнят изглежда много по-дървено. И плоскости, и ел.табла и като цяло изработката и материалите.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: AGENT 006 on 26.08.2020, 22:23:54
Остави го дизайна, че руснаците, както и американците, както и китайците и всички тези империалистични пазари са скарани с идеите за дизайн е всеизвестно. Също е известно, че Сименс са водещи що се отнася до качество, даже бих казал, че електрическите Дезиро имат впечатляваща вандалоустойчивост, след като се движат почти всички при безобразната ни поддръжка. Единственото повече, което мога да кажа е дано и Инспиро-тата да не отстъпват и да не им се налага да отстъпят по принуда от некачествена поддръжка. Ще се постарая да посетя някое от тях следващата седмица и ще видя къде и какви снимки ще мога да им направя.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: vasko on 26.08.2020, 23:23:10
Аз съм разочарован от влаковете по МД3.

Безспорно са по-тихи, но не откривам разлика в ускорението (дали е по-плавно или не) между тях и влаковете по МД1 и МД2.

Колкото и да са тихи, пак има скърцане на релси - на МС Красно село в посока депото. Там влаковете скърцат с подобен интензитет на звука като този от участъка между МС Стадион Васил Левски и МС Жолио Кюри, веднага след стадиона.

Колкото и да са тихи, звуковото оповестяване вътре не се чува добре. :/ А аз съм млад човек и смея да твърдя, че имам добър слух.

Напълно съм съгласен, че седалките са крайно неудобни. Ама безобразно неудобни!  :help: :help: :help:

Пространството между вратите не е оборудвано с достаъчно съоръжения за хващане на правостоящи. Но за сметка на това има някакви глупави дръжки, които закриват схемите над вратите. :neznam:

Интериорът не изглежда много модерен. Дори бих казал, че модернизираните номерни състави изглеждат с по-модерен дизайн.

Климатизацията не е по-силна от някои от влаковете Русич. Дори бих казал, че няма да е достатъчна при препълнени вагони.

Липсва "бягаща" диодна пътечка над вратите, която да показва напредъка по маршрута.




И към всичко това ще добавя, че докато разгледах целия МД3 със всички станции и направих 10+ пътувания, се нагледах на всякакви дефекти и засечки на системите на тези влакове. Някой ще каже, че това е нормално за първи ден. Бих се съгласил, ако не се твърдеше, че 9 месеца са правени тестове!  :help: :crazy:
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Fantomas on 27.08.2020, 00:08:39
Siemens Inspiro са на светлинни години над руските консерви! Седалките са такива, защото така са поръчани - за тях се сърдете на Метрополитен! И със седалките за мен недостатъците им свършват. Много по-тихи са от руските, возят по-меко и цялостното качество на изработка е в пъти по-добро! Отделно вътре пространството е много по-рационално използвано.

Проблемите от днес като цяло не мисля че се дължат на технологичен проблем в самите влакове, по-скоро е до някаква настройка на системите. Но няма да се учудя ако Метрополитен и СО се оправдаят пак със Сименс, както изтъкнаха в началото на годината, че е тяхна вината за забавянето на пуска на М3.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Pesho1991 on 27.08.2020, 09:01:29
Добре са сименсите. Аз лично ги харесвам повече от всичко в нашето метро. Някой каза, че ремонтираните номерни били, едва ли не по-хубави, а като са по-хубави къде изчезнаха? Няма да отрека че имаше технически проблеми вчера, но това със сигурност са си грешки на Метрополитен, защото е правено всичко през пръсти. Самите влакове имат добро оповестяване и според мен звукът може да се пипа от машиниста и затова имаше такива в които не се чува и такива с добро озвучаване. Като за първи ден добре, предполагам ще има някой и друг проблем следващата седмица-две, ама винаги има при нещо новооткрито. Само да вметна- абсолютно същите влакове се произвеждат и с възможност за използване на 3та релса и са такива за Варшава. Според някои, единствената причина да се поръчат модели с горно токоснемане, е защото братушките нямат такива модели и не могат да участват в конкурса, иначе щяха да го спечелят заради евтините си машини. Съчленението на влаковете е почти едно към едно, по това как изглежда отвътре, с това на Ман Лион.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fizik on 27.08.2020, 09:52:45
В очерците си от метрополитени по света винаги съм замервал шума във влака през телефона си. Някой може ли да си свали приложение и да замери номерен, русич и инспиро, за да видим разликите количествено, а не качествено?
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Magirus deutz on 27.08.2020, 10:50:16
Толкова снимки в групите, а не успях да намеря една на салона да ги видим как изглеждат отвътре тези влакове
От другия форум:
(https://i.imgur.com/UuYpoxB.png)
(https://i.imgur.com/zVol2KY.png)
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: hitar_potter on 27.08.2020, 10:59:10
В „нашия“ форум има по-хубави снимки в съответната тема  :)
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Chezare on 27.08.2020, 21:01:26
1.Колкото и да са тихи, пак има скърцане на релси - на МС Красно село в посока депото. Там влаковете скърцат с подобен интензитет на звука като този от участъка между МС Стадион Васил Левски и МС Жолио Кюри, веднага след стадиона.

2.Колкото и да са тихи, звуковото оповестяване вътре не се чува добре. :/ А аз съм млад човек и смея да твърдя, че имам добър слух.

1. Това е проблем на трасето, не на влаковете.
2. Това е проблем на оповестяването, не на влаковете.


Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: TRIZUBECA on 28.08.2020, 08:20:34
Точно така! И не е масово, ако влезнеш в А9 така кънти, че ще оглушееш, Васе!
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: davidcho10 on 28.08.2020, 13:09:32
Това скърцане си е от релсите и си е на определени места, които се знаят. На 9ти състав нищо му няма.
Култов влак като номерния повече няма как да бъде създаден, Сименсите доказаха, че и метрото може да бъде адски скучно, но това на страна, това си е моя прищявка. Но уж голяма радост беше за метрото, което е на едва 20 години, сега пък вече едва ли не трябва да се бракуват номерните и да се плюе по старите МД, защото видиш ли новият лъч бил по - тих. Слушах и приказките на лелите от Обеля и Надежда, как тяхното метро било старо, а МД3 как хубаво го били направили и какво ли не се каза пък за влаковете на МВМ... такива хора не заслужават метро и май забравят, че ако там го нямаше метрото в тази част на София, щеше да си е същата мизерия, която е била и преди 25 години и да се кандилкат още с 41, 150 и тн.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: danny on 28.08.2020, 15:30:58

Пространството между вратите не е оборудвано с достаъчно съоръжения за хващане на правостоящи. :neznam:



Това решение е направо перфектно, защото масата дори и да пропътуват целия диаметър седят до вратите и пречат на потока.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: hitar_potter on 28.08.2020, 19:31:40
Да, дръжката е закачена точно над вратата :D
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: wiNt on 30.08.2020, 11:58:17
Аз имам въпрос към по-знаещите.
Вярно ли е това, че в бъдеще можело да се поръча едва ли не още 1 вагон за Инспиротата и така да запълнят дължината на станциите? На много места се каза, че имало възможност за удължаване на сегашните състави, което на мен ми се вижда доста невероятно.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Pesho1991 on 30.08.2020, 13:14:38
Аз имам въпрос към по-знаещите.
Вярно ли е това, че в бъдеще можело да се поръча едва ли не още 1 вагон за Инспиротата и така да запълнят дължината на станциите? На много места се каза, че имало възможност за удължаване на сегашните състави, което на мен ми се вижда доста невероятно.
Не съм на 100% сигурен, но хипотетично е възможно. Сега ще кажа защо в две основни причини, по-скоро ще предложа един поглед на нещата. Та за начало дали е възможно, според мен да. Това заключение правя от факта, че влаковете пристигат разглобени на секции в депо Земляне, следователно е възможно да се закачат нови секции. Ако съдим по трамваите в София (чадата на трамкар) може да си отговорим на въпроса, че е възможно. Само че това, което прочетох и се обсъди в "другия" форум, е че трябва обаче този 4ти вагон да бъде моторен. Самите перони са предвидени да може да има влакове по 80 метра, така че хипотетично е предвидено да има ръкава възможност. Има и един 3ти аспект обаче и това е дали депото може да поеме толкова "дълги" влакове.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 30.08.2020, 13:18:35
Аз имам въпрос към по-знаещите.
Вярно ли е това, че в бъдеще можело да се поръча едва ли не още 1 вагон за Инспиротата и така да запълнят дължината на станциите? На много места се каза, че имало възможност за удължаване на сегашните състави, което на мен ми се вижда доста невероятно.

Сега не мога да ти намеря снимка точно на Инспиро разглобен, но принципът е подобен като на тази снимка - секциите се разглабят сравнително бързо и безпроблемно, новата секция се закача, в софтуера на влака се въвежда новата дължина и готово. Само трябва някой да плати.

Има и един 3ти аспект обаче и това е дали депото може да поеме толкова "дълги" влакове.

Депото събира 26 влака по 80 метра, останалите 4 ще трябва да нощуват по тунелите. Възможно е и разширяване на депото за сметка на автобусния гараж, за да събере 26 влака по 100 метра.

Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Ivo on 31.08.2020, 11:58:35
Разгледах ги наживо влаковете и много ми харесаха. Изглеждат много качествена изработка. И като интериор, и отвън. Много приятен и свежарски салон имат. Седалките може да не са от най-удобните но е въпрос на поръчка все пак. Но все пак това е влак който е предвиден да се ползва само за много къси разстояния, така че няма нужда от кой знае какви удобни седалки. Няма да пътува до Варна че да трябват някакви удобства. За целта за която е предвиден е супер.

Разгледах и как са направени съчлененията. То такива класически няма, вагоните се закачат с автосцепки, подобно на електричките. Към всеки вагон има половин мех с греда, който при закачане се закопчава с един много прост механизъм с ключалки с меха на другия вагон и така състава става като един общ преходен, и много лесно при нужда може да се прикача още един вагон например. На пода се пускат едни ламарини, подобно на класическите вагони. Много добре обмислено. Е да малко повече ще отзява и ще се размества ако има 2 контракриви една след друга по маршрута, може би с едни 30-40 сантиметра, или 2 стрелки една след друга като е без якобс-талига, но трасето е изпълнено много добре и май никъде няма такива места, както и 2 последователни стрелки че да отзее толкова. Окачването също е много меко има и възглавници. Супер тихи са максимално обезшумени. Доколкото е възможно все пак е влак в затворено пространство и се трие метал в метал постоянно. Ако е на открито ще е много по-тих разбира се.

Подобни преходи между вагони с 2 полумехове са правени по същия начин на немски 4-осни пътн. вагони от 30-те. Класическо изпълнение на немската школа :)
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fizik on 31.08.2020, 15:49:04
Хардуерно сигурно е сравнително просто добавянето на още една секция. Софтуерно обаче сигурно ще бъде голяма занимавка.
Първо - влакът трябва да разпознае и 4те секции и да синхронизира тяхната работа. Това едва ли ще е толкова сложно.
Второ - перонът трябва да разпознае влака че е с 4 секции и да отвори перонните врати и за 4те секции
Трето - ако само част от влаковете бъдат удължени, пероните ще трябва да разпознават поотделно 3-сецкионни и 4-секционни влакове, за да не се отварят вратите на празен коловоз.
Някой запознат ли е с интерфейса, през който общуват влак и перон? Какво съдържат съобщенията? Има ли броячи на колооси? Пероните от различни станции общуват ли помежду си?

Ако в някой момент добавят секции, ще трябва отново влаковете и перонните врати да минат през синхронизационен пробен период. Не знам дали въобще ще бъде възможно по линията да се движат едновременно влакове с различна дължина. Накратко - обрязали са ни и то качествено.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bdz43r on 31.08.2020, 15:53:07
Софтуерните настройки просто се плащат. Ако си купуваш нови секции, просто си плащаш да ти преработят софтуера и всичко заработва. Обратното - сам да си го пренастроиш, обикновено е невъзможно или изрично забранено в лицензионните споразумения.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 31.08.2020, 21:22:27


Подобни преходи между вагони с 2 полумехове са правени по същия начин на немски 4-осни пътн. вагони от 30-те. Класическо изпълнение на немската школа :)

Кои точно вагони имаш предвид? Имаш ли снимка на такъв вагон?
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Ivo on 31.08.2020, 22:15:20
С гугъл намирам тази снимка. Ето такива същите мехове между вагоните това са немски вагони от 20-те или 30-те години, механизма на закопчаване е подобен. Трябва да погледна в книгата за вагоните на БДЖ, мисля че и у нас е имало такъв тип вагони с такива мехове, та може и за нас да не е нещо ново подобен преход между вагоните.

ЕДИТ: намерих една по-хубава снимка, ето ги точно меховете :)  http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/historic/DRG/E30/UEF_B4ye_IGB_1.jpg  По почти същия класически начин са направени тези мехове на Испирото.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bdz43r on 31.08.2020, 22:20:01
Това е тогавашният стандарт за преход между вагони. Всички са били така.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: vasko on 08.09.2020, 19:08:29
Знам, че възприятието на дизайн е силно субективно, но все пак предполагам, че повечето хора ще се съгласят с мен.

Ето още едно нещо, при което конкретната руска техника бие конкретната западна. И при това не толкова очаквано нещо - дизайнът.

(https://prikachi.net/images/4985q.jpg)

(https://prikachi.net/images/49m0p.jpg)

Чух любопитен коментар от пътник във влак Siemens Inspiro - SOS бутонът приличал на тези, които били в някакви соц. конструктори за младия инженер. :D
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 08.09.2020, 20:28:47
В сериозна грешка си, панелът на Инспиро-то е много по-премислен и доизкусурен. При Сименса копчето е отделно и се сменя без да се разглабя панелът с високоговорителя и микрофона, докато руското изпълнение е една плоскост, на която са завинтени всички части от вътрешната страна - при нужда от ремонт трябва да се разглоби целия (с кръстачка на всичкото отгоре - след 10 завинтвания и отвинтвания главата на винта ще е заминала), след което във висящо положение да се сменя високоговорителя или микрофона или копчето. Руското изпълнение е типично руско - без мисъл за детайлите, докато немското е модулно и оптимирано за ремонти.  Освен това руското изпълнение няма сигнализация, когато от другата страна говорят, тоест ти може да приказваш, и никой да не те чува.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bdz43r on 08.09.2020, 20:34:34
с кръстачка на всичкото отгоре - след 10 завинтвания и отвинтвания главата на винта ще е заминала
Кръстатите глави са много хубави, но не са глупакоустойчиви. Точната отвертка влиза супер плътно и няма превъртане, но повечето хора се опитват да ги завиват и отвиват с по-малък размер отвертка, който влиза хлабаво и превърта.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: davidcho10 on 08.09.2020, 20:40:04
Руските влакове са доста по - солидно направени. Особено вратите между вагоните са все едно взети от подводница, толкова са тежки и масивни, всички плоскости/ стени са от дебело желязо, седалките също. Сименсите, където и да пипнеш си кънтят на кухо. От плоскости/стени, до седалки и под. Днес е возих и влакът беше празен, но една жена на 5 или 6 метра от мен като стана и отиде до вратата, подът кънтеше на кухо и чак се пренесоха вибрациите по седалките.
А за дизайн, Сименсът е много грозен, прилича на чудовище. Руските са семпли и приятни, както трябва да бъде.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Ivo on 08.09.2020, 20:46:55
Нарочно е така червено, за да привлича внимание при авария.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bagercho on 08.09.2020, 21:18:01

А за дизайн, Сименсът е много грозен, прилича на чудовище. Руските са семпли и приятни, както трябва да бъде.
Малко са ти объркани представите за семпло и приятно значи. Едно бяло фолио по предния прозорец, малко китеници по таблото и лампички няма ли да ги отварят повече?
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 08.09.2020, 22:21:42
Много фенове на руски подводници виждам има в софийското метро  :rolleyes: Само че метрото не е подводница, и "тежкото и масивното" желязо - първо хаби много повече ток, и второ - ръждясва бързо. Но какво толкова, само за няколко милиона на влак ни ги пребоядисват в Митишчи. А алуминиевите вагони от Германия може да изкарат и 60 години...
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Saruman on 08.09.2020, 23:58:44
Я вижте на БДЖ, 45 годишните Съветски ЕМВ32 и 12 годишните Немски ЕМВ30/31!
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 09.09.2020, 01:01:48
Ясно. Връщам си думите назад. Да живее съветската техника по случай 76 години от деветосептемврийската революция! И като грохнат съветските мотриси могат да се нарежат и да се направят от тях чайници. А от немски вагон чайници не стават!
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: AGENT 006 on 09.09.2020, 09:26:43
Абе хора докога ще му се връзвате на Давидчо да му коментирате всяко мнение? Все едно не го знаете какъв е и как пише, защо и вие му падате на нивото?
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: petur1111 on 09.09.2020, 15:26:50
Видя се, че германските влакове не са чак толкова перфектни, а пък руските не им отстъпват по нищо.

На този етап можем да отбележим следните недостатъци на Siemens:

Това са обективните неща, които директно определят качеството на пътуване. Вече може би има и други, субективни такива като дизайн, но това е друг въпрос, който зависи от усещане за естетика.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: ozzy on 09.09.2020, 15:31:52
Това с разликата във височината между вагона и перона не мисля, че е дефект на влаковете, а е грешка на строителите на станцииите. Грешка, която трябваше да бъде избегната, след строежа на МД-1 и 2.

Диодчетата над вратите, показващи коя станция следва, не мисля, че са толкова необходими. Има табла в салона, които показват следващата станция. Не съм забелязал да има тряскане на вратите. Като цяло намирам планировката на салона за много добра.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: petur1111 on 09.09.2020, 15:45:28
Това с разликата във височината между вагона и перона не мисля, че е дефект на влаковете, а е грешка на строителите на станцииите. Грешка, която трябваше да бъде избегната, след строежа на МД-1 и 2.
Не е от строителството. От окачването на влаковете е.

При умерено натоварване с правостоящи на откриването влаковете се изравняваха с нивото на перона. Чудя се дали ако се натоварят до максимален предел в час пик, няма да паднат и под нивото на перона...

В същото време при празен влак разликата е осезаемо голяма. Доста по-голяма от тази при празен влак по линии 1 и 2.

Амплитудата между пълен и празен влак при Siemens е по-голяма отколкото същата амплитуда при руските влакове.

Диодчетата над вратите, показващи коя станция следва, не мисля, че са толкова необходими. Има табла в салона, които показват следващата станция.
Таблата не са достатъчни. Те показват само следващата станция. А бягащата лента показва както изминалите станции, настоящето местоположение, така и всички оставащи станции. Това е полезно за различни хора, при които пространственото ориентиране работи по различни начини.

Не съм забелязал да има тряскане на вратите.
Обърни внимание. Има го.

Разбира се, не може да се сравнява с едновремешното ужасяващо тряскане на старите руски влакове, ама те бяха произведени през 80-те години. А след реновирането са перфектни по този параметър.

Като цяло намирам планировката на салона за много добра.
Тук съм съгласен. Добре е, с изключение на липсата на достатъчно дръжки.

Другото, което е положително е, че са много по-обезшумени.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fizik on 09.09.2020, 16:36:06
Видя се, че германските влакове не са чак толкова перфектни, а пък руските не им отстъпват по нищо.

На този етап можем да отбележим следните недостатъци на Siemens:
  • Седалките са много неудобни и може дори би вредни за малко по-продължително сядане.
  • Имат по-голяма разлика във височината между перона и нивото на вагона спрямо влаковете по линия 1 и 2.
  • Климатиците им са слаби. Не могат да смогнат, дори когато влаковете са умерено пълни, камо ли, ако се препълват както става редовно в час пик по линии 1 и 2.
  • Няма достатъчно и удобни дръжки за хващане на правостоящи, особено в района на вратите.
  • В същото време има неадекватно поставена дръжка над вратите, която скрива маршрутната схема.
  • Няма светлинна бягаща пътека над вратите, която да показва напредъка по маршрута.
  • Вратите се затварят с неприятен трясък.
  • Липсва антивандалско покритие по плоскостите вътре.

Това са обективните неща, които директно определят качеството на пътуване. Вече може би има и други, субективни такива като дизайн, но това е друг въпрос, който зависи от усещане за естетика.

Нито един от тези недостатъци не са свързани директно с производителя. Повечето от тези недостатъци са въпрос на поръчка от купувача и каквото сме си поръчали, такова са ни доставили. Останалите - субективно мнение тип "Вратите се затварят с неприятен трясък."
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: wiNt on 09.09.2020, 16:55:19
В допълнение на горното да кажем, че явно всички електрически врати, излизащи навън, се затварят така. Тези на Русич са въздушни. И по-"луксозните" модели на Сименс, в Мюнхен например, се затварят по същия начин, както и Песите и т.н. Явно е някаква специфика на самия механизъм.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Chezare on 09.09.2020, 16:59:58
Във Варна Соларисите са с нетапицирани седалки. Искам заради това да се купят друга марка автобуси, нищо че в Бургас същият модел е с тапицирани седалки...


Ирония, във връзка с коментарите на някои потребители

Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Kaiser Kar on 09.09.2020, 17:11:19
Заформя се някаква безумна дискусия а ла "Икарусите са по-добри от 27TR".
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: kom6ito on 09.09.2020, 21:28:31
Няма нужда да се четат коментари по темата. Всеки нормален човек сам може да си прецени къде се чувства по-комфортно - в модерните просторни и свежи влакчета или в бучащия ръждив руски варел, за който дори наличието на електронна табела (която май дори не е заводски поставена) е огромно постижение.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: ozzy on 09.09.2020, 23:45:09
Quote from: petur1111 link=topic=9287.msg100237783#msg100237783

Това с разликата във
Не е от строителството. От окачването на влаковете е.

При умерено натоварване с правостоящи на откриването влаковете се изравняваха с нивото на перона. Чудя се дали ако се натоварят до максимален предел в час пик, няма да паднат и под нивото на перона...

В същото време при празен влак разликата е осезаемо голяма. Доста по-голяма от тази при празен влак по линии 1 и 2.

Амплитудата между пълен и празен влак при Siemens е по-голяма отколкото същата амплитуда при руските
Не съм забелязал досега нито един влак, който да е на едно ниво с перона, независимо дали е пълен или празен, руски или немски. В никое друго метро (с изключение на някои станции в Лондон) няма проблем влаковете да са на едно с перона, само у нас това е невъзможно....
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 10.09.2020, 12:34:40
Талигите на Инспиро са тип SF1000  и предлагат възможност да се настройват и могат да регулират височината на влака. Или и тази опция сме си я спестили?
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: tauri on 10.09.2020, 12:38:43
Няма как да сме я спестили. Това е система за всяко превозно средство на въздушно окачване. Явно някой е преценил, че така е оптималният вариант. Може да има пречки по инфраструктурата.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bdz43r on 10.09.2020, 13:10:46
Дори 60-годишната австрийска мотриса на БДЖ, първото у нас ЖП возило с въздушно окачване, автоматично си поддържа височината независимо от товара. Мотрисите "Дезиро" също не си променят височината, без значение дали са празни или пълни до откат.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 10.09.2020, 13:45:41
Може да има пречки по инфраструктурата.

Това би било скандал. В Мюнхен се е наложило преправяне на няколко станции заради новите Инспиро, защото са били твърде ниски, но при положение че при нас станциите ги строиха специално за този подвижен състав сега да се оказва, че нещо не пасва би било идиотизъм.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: hitar_potter on 10.09.2020, 15:13:32
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: madbatt on 10.09.2020, 15:20:50
Имате ли подръка поименен списък на борда на директорите на столичния метрополитен?
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 10.09.2020, 19:13:23
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:

Те немските техници не са тествали пероните, тествали са системите на влаковете и сигнализацията. Настройването на въздушните възглавници на влаковете със сигурност не е било тяхна работа.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: petur1111 on 10.09.2020, 19:15:37
Не съм забелязал досега нито един влак, който да е на едно ниво с перона, независимо дали е пълен или празен, руски или немски.
По принцип руските влакове лягат до нивото на перона, когато са напълнени максимално (час пик, по централните станции, когато "хората изпадат като се отварят вратите") . Разбира се това зависи от конкретния влак. При някой влак може да е 0, при друг +2 см., при трети -1 см. и т.н. Но руските влакове лягат при солидно натоварване.

За  нямам чак толкова наблюдения, а пък и те не се пълнят много все още. Единствено на откриването (само тогава съм видял пълен влак Siemens) забелязах, че при запълване на 80-90% от капацитета, влакът беше почти на нивото на перона.

При празни влакове и двата вида стоят значително над нивото на перона, но от наблюдения на око се вижда, че Siemens стоят малко по-високо от руските (спрямо нивото на перона).
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: hitar_potter on 10.09.2020, 20:24:01
Добре де, наистина, трябва да има някакво обяснение. Нали немски техници идваха за тестовете, а също и както отбеляза fafan, инфраструктурата и влаковете са поръчвани/правени заедно. Къде е логиката?  :eek:

Те немските техници не са тествали пероните, тествали са системите на влаковете и сигнализацията. Настройването на въздушните възглавници на влаковете със сигурност не е било тяхна работа.
Освен ако нямаш информация от „кухнята“, не мога да се съглася с теб. При положение, че е имало представители на производителя, нормалното е най-малкото да са провели обучение как се прави тази настройка и да са съдействали на нашите техници. Очевидно тази работа не е свършена на нивото, на което се върши в чужбина. Под „тествали системите“ аз бих очаквал и да са тествали и тази система. А ако наистина влаковете „лягат“ при натоварване (което трябва да видя с очите си, за да повярвам), значи има нещо много гнило, защото това би означавало, че системата не просто не е настроена, ами и не работи.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: HST on 10.09.2020, 21:05:57
Не съм запознат с окачването, но ако е на въздушни възглавници не трябва ли да се поддържа постоянно ниво, без значение от натоварването? Все пак, няма и пневматични колела (гуми), които да трябва да се напомпват при голям товар...
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Ivo on 10.09.2020, 21:10:33

За  нямам чак толкова наблюдения, а пък и те не се пълнят много все още. Единствено на откриването (само тогава съм видял пълен влак Siemens) забелязах, че при запълване на 80-90% от капацитета, влакът беше почти на нивото на перона.

При празни влакове и двата вида стоят значително над нивото на перона, но от наблюдения на око се вижда, че Siemens стоят малко по-високо от руските (спрямо нивото на перона).

Това не е възможно. Височината се поддържа еднаква независимо от натоварването. И това нещо въобще не е някаква иновация, изгледай разни документални клипчета в Ютюб, при автобусите и влаковете това се прави от преди повече от 50 години( отначало разбира се само при по-скъпите автобуси и влакове не масово), да се поддържа едно ниво на пода независимо от натоварването и е обяснено как точно работи тази система чрез въздушно окачване и не е нещо кой знае колко сложно. Последните години това навлезе дори при някои луксозни леки автомобили доколкото знам.

Иновациите в тези влакове са софтуерни и в управлението по-скоро. Повечето други неща, като този тип съчленения и закачане на вагоните си същуствеват още от 1 век.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: fafan on 10.09.2020, 23:46:12
Не съм запознат с окачването, но ако е на въздушни възглавници не трябва ли да се поддържа постоянно ниво, без значение от натоварването?

По принцип да, ето Инспиро в Мюнхен, въпреки че влакът е почти празен няма разлика в нивата с перона:

Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: danny on 11.09.2020, 11:11:44
Малко иронично по темата, но в някакъв момент може да се наложи и при нас да има съобщение от типа "Mind the gap, between the train and the platform". А предвид че е чисто ново, въобще не трябва да е така според мен.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: poly911 on 19.09.2020, 14:26:07
В сряда имах удоволствието и аз да се кача на новото метро
Седалките са меко казано като дървени и неудобни
Но пък влаковете са тихи
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: vasko on 23.09.2020, 00:34:52
В сериозна грешка си, панелът на Инспиро-то е много по-премислен и доизкусурен. При Сименса копчето е отделно и се сменя без да се разглабя панелът с високоговорителя и микрофона, докато руското изпълнение е една плоскост, на която са завинтени всички части от вътрешната страна - при нужда от ремонт трябва да се разглоби целия (с кръстачка на всичкото отгоре - след 10 завинтвания и отвинтвания главата на винта ще е заминала), след което във висящо положение да се сменя високоговорителя или микрофона или копчето. Руското изпълнение е типично руско - без мисъл за детайлите, докато немското е модулно и оптимирано за ремонти.  Освен това руското изпълнение няма сигнализация, когато от другата страна говорят, тоест ти може да приказваш, и никой да не те чува.
Искаш да кажеш, че червеният бутон може да се свали лесно, без необходимост от сериозно разглабяне?  :blink: т.е. някой вандал, извинявам се, "колекционер" може да си свали лесно един такъв бутон, ей така за колекцията?

Тук говоря единствено за дизайна. В руските влакове има изчистени линии и симетрия на целия панел. Бутонът за натискане е много по-стилен - с метален завършек и не стърчи току-така в нищото.

Нарочно е така червено, за да привлича внимание при авария.
Може би само за това бих се съгласил, но тук вече минаваме повече към функционалност, а не става дума толкова за дизайн.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: bagercho on 23.09.2020, 18:44:00
Васкоо, как за 22 години не видяхме вандалски изпълнения в метрото, сега обаче някой ще си сваля бутон за личната колекция от артефакти, събрани от влаковете на метрото?
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: difian on 24.09.2020, 01:43:23
Шиваров не харесва метрото, затова няма случаи.... А дълги години нямаше и маршрутни табели....
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: vasko on 27.09.2020, 23:19:32
Васкоо, как за 22 години не видяхме вандалски изпълнения в метрото, сега обаче някой ще си сваля бутон за личната колекция от артефакти, събрани от влаковете на метрото?
Специално за бутон досега не съм виждал или чувал, може би защото бутоните на руските влакове са много по-устойчиви на вандали.

Но други вандалски изпълнения в метрото съм виждал десетки, повечето от които са лесно поправими заради анти-вандалското покритие на повърхностите в руските влакове. Ето още едно нещо, което липсва на влаковете Siemens.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: RADOCVET on 28.09.2020, 10:12:44

Специално за бутон досега не съм виждал или чувал, може би защото бутоните на руските влакове са много по-устойчиви на вандали.


Доказателство?! Аз твърдя обратното - обори ме.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: SashoGrigorov on 28.09.2020, 14:02:35
Има вече няколко с налепени реклами по стъклата отвътре. Изключително грозно, много по-хубаво ги слагат при руските.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Martin4o19 on 27.10.2020, 22:41:43
Защо на новата линия няма съобщение за забравен багаж, както при първа и втора? Според мен това е много хубаво да ти го напомнят. Както и ще има ли презаписване на записите по първата и втората линия?  ;)
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: blagun on 28.10.2020, 17:17:07
Защо на новата линия няма съобщение за забравен багаж, както при първа и втора?
А защо изобщо да има подобно съобщение? Откъде е ясно, че хората със забравен багаж ще минават точно през МС Стадион Васил Левски, при това ще се возят вътре в мотрисите? И че ще имат химикал и лист, за да запишат многоцифрен телефонен номер? Мястото на подобни съобщения е на стикер на всички метростанции.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: Martin4o19 on 29.10.2020, 10:50:09
За номера може и да не е нужно, но като напомняне не е лоша идея. Така според мен е редно и да име съобщение за разстоянието между перона и влака. И е изключително неуместно според мен да текат 5 различни записа, в това число при трамваите и автобусите също. Според мен е редно да бъде унифицирано всичко.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: wiNt on 29.10.2020, 11:44:56
Това, че в Лондон има съобщение за дупката, на друго място има съобщение за багажа и т.н. не значи че трябва да ги има тук. В Рим например има съобщение от коя врата е идната станция. Всичкото това са абсолютно ненужни боботения на главата на пътниците. Ако си дотам разсеян да "забравиш", че между перона и влака има дупка, то значи нещо сериозно не е наред.
Title: Re: Siemens Inspiro
Post by: hitar_potter on 29.10.2020, 17:02:57
Това, че в Лондон има съобщение за дупката, на друго място има съобщение за багажа и т.н. не значи че трябва да ги има тук. В Рим например има съобщение от коя врата е идната станция. Всичкото това са абсолютно ненужни боботения на главата на пътниците. Ако си дотам разсеян да "забравиш", че между перона и влака има дупка, то значи нещо сериозно не е наред.
В Германия също казват къде е перона. Едно време и тук имаше схеми, на които се виждаше коя станция е островна и коя не.