Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fizik

Pages: [1] 2 3 ... 36
1
Тази неделя 13:00 по БНТ1 ще дават "Третият лъч" - концерт, посветен на третия лъч.

"Таман си мислих, какво ли му липсва на яркият ни трети лъч, когато ме озари с мисълта за ... концерт. Облъчването на тази мисъл ме просвети"
(цитат от ненаписаните мемоари на великия лидер на метростроенето и върховен главнокомандващ на къртиците).

2
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 09.10.2021, 13:13:03 »
А това, че некъдерната и корумпирана измет по общинските звена не знае нито как да ги поддържа, нито да договори ясни и нормални условия и гаранция, вина на Песа не е, па ако ще и най-големите боклуци да са.

С тази постановка дълбоко не съм съгласен.
Не е работа на общинарите да разбират как се управлява транспортно дружество и как се поддържа подвижен състав. Това е работа на ръководството на транспортното дружество, на експертите в него.
Работата на общинарите е да намерят подходящите експерти с опит и познания, които да назначат на длъжностите в дружествата и след това да ги държат отговорни за провалите и инцидентите, свързани с лоша поддръжка.

Нямаме добра история в това да делегираме права, да проверяваме качеството на работа и да водим конструктивен критичен диалог за да развиваме комплескни системи.

3
Кой пък ще пътува до Студентски град през Слатина? Не че изобщо няма пътници, но трябва да се търси по-рационална връзка. Освен това попада в обсега на Г.М.Димитров и Мусагеница. М2 може да осигури същите връзки между различни вузове, ако има станция до УНСС. Доколкото знам в проекта има предвидена такава.
Само че от станцията на УНСС вместо към центъра тръгва на север към зимния дворец , оттам отива до Хладиника после след като стигне до НДК тряябва да се прекачиш на трети метородиаметър, тая обиколка е дост по голяма и за тези от Студентски град още по незиползваема според проекта за разширение на втори метродиаметър.

Според мен (голям експерт съм Ас :) ) най-добрият вариант за обслужване на Щутгарт е нова трамвайна линия, тръгваща от Малинова долина, по Стефан Младенов, през парка, Никола Габровски и оттам връзваща се по кръговия трамвай по ГМ Димитров до 4ти км на Цариградско, Арена Армеец и колелото на Гео Милев, примерно. Това би била допълваща линия кръговия трамвай, тръгващ от Константин Величков, през Овча купел, Тодор Каблешков, зоологическата и ГМ Димитров

Такъв вариант прави бърз, наземен довозващ транспорт с голям капациет до ГМ Димитров, откъдето се стига до ректората, като покрива и комплекса на БАН и СУ на 4ти км. С такава връзка отпада напълно необходимостта от 280. Това евентуално може да замести и 94, защото метрото покрива УАСГ и ректората. Кампус Лозенец на СУ се покрива от 102.

Негативите на този вариант са че М1 се товари още повече.
Позитивите - в пъти по-евтино от метро, създава значително повече връзки и с 1 трамвай се заместват 2 автобусни линии.

4
Аз пък не мога да разбера какво е това желание да се прокопае под цяла София (не съм специалист, но до колко е и разумно от гледна точка на самите земни слоеве, подпочвени води и т.н.). В момента няма наземна линия, която да изнемогва от пътници, за да се заменя или допълва от метро. На този етап е напълно достатъчно развита метромрежата, за да покрие най-натоварените райони на града.

Напълно съм съгласен. Оттук нататък вложенията трябва да са повече в "софтуер", отколкото в "хардуер". В смисъл че трябва да се оптимизират маршрутите, да се оправи таксуването, да се напаснат интервалите на наземния транспорт, да се пригодят спирки, повдигнат/свалят бордюри и като цяло да се ускори наземния транспорт.
Най-голямата инфраструктурна инвестиция, която не търпи отлагане е трамвая по Каблешков, но за него ще има още някое десетилетие да си мечтаем.

5
За мен философията на свързването на маршрутите на ГТ трябва да е следната:
Метрото и няколко скоростни линии (дали ще са трамвайни или не е въпрос на организация), осигуряват радиалните превози от центъра към кварталите.
Автобуси, тролейбуси и трамваи осигуряват тангенциалните превози и са обвързани с радиалните скоростни линии.

На основата на тази философия не е необходимо да съществуват дублиращи се радиални превози. Единствено необходимо е да има удобни връзки между радиуси и тангенти.

6
Просто транспортът в СОфия има много по-големи проблеми от тези прегради, затова съм против.
Когато ГТ стане на европейско ниво, тогава вече да слагат прегради.

Разликата между Европейското ниво и Източно-Европейското ниво е в грижата за живота и здравето на отделния индивид. Преградите са направени за да гарантират точно това право на потребителите на транспортната услуга.
Противоречиш си в мнението.
Тази мярка с тези прегради е необходима, но не е достатъчна за подобряването на превозната услуга.

Не мога да разбера едно нещо - от 9 гьола вода носите срещу нещо, което е вече осъществено, платено, монтирано и работи. Какво искате да постигнете? Да се премахнат преградите от станциите и да се върнат парите в общината все едно нищо не е имало ли? На кой свят живеете?

7
Допотона методика от времената на парните коломотиви в метрото - разчита се машинистът да видим и да скочи на спирчаките, които колкото и "да коват на място" все пак става въпрос за тонове машина, а това "коване на място" ще нарани хората вътре...

Не, има и съвременнии системи, които в днешно време подпомагат машиниста при такива ситуации. Но времето за реакция си остава и то се увеличава ако прегради по пероните няма и първото препятствие е края на станцията.


Не, не е това, защото не е маловажно. От значение е дали тези три случая са се реализирани на 20к дневно с 10 спирки или са се реализирали в система с 300 спирки и милиони на ден пътникопоток.

Oт значение е честотата на случаите, но и съпоставителна статистика с метра с подобен подвижен състав. В тази връзка метросистеми с руски подвижен състав като нашия - колко са оборудвани с прегради по света и какви са били ефектите от това? Ето такава статистика ще е интересно да се прочете.

fafan-e, успех в намирането на статистика за пострадали в метрата в Източна Европа. При нас (разбирай постсъветското пространство) такива случаи се замитат като срамни и не се коментират.
Също така не мога да разбера твоето отричане на мерки за безопастност. Сигурно като ходиш по строежи не носиш каска, а като ходиш при жрици на любовта не носиш ... пак каска.

Западното общество се различава от съветското по това, че признава грешките си, идентифицира ги и търси активни начини за противодействие на повторението на същите грешки.
Съветското замита всичко гузно на принципа "не съм те видял, не си преписвал". Въпросът е ти в какво общество искаш да живееш?

8
Какво мислите за тази табела?



Смятате ли, че някой може да се ориентира според изобразената информация? :neznam: :neznam: :neznam:

За мен тази табела е висше произведение на изкуството:
Quote
Висше произведение на изкуството е обект, притежаващ естетическа ценност, чийто смисъл е самият обект. Той е материален продукт на художественото творчество, носител на информация единствено за състоянието на чувствата на неговия автор.

9
Всяко усилие за увеличаване безопасността на транспорта е похвално. В този смисъл по-добре с прегради, отколкото без. При наличието на различни състави просторите май са единствена опция, колкото и да не ни харесва как изглеждат. Във Формула 1 вкараха халото над пилотите през 2018. Оттогава тази система е предпазила поне 3ма пилоти от сериозни наранявания, че дори и смърт. Халото грозно ли е? Грозно е! Работи ли? Работи!

Това обаче не оправдава общината или Метрополитен да въртят схеми по "усвояване", ако го правят. Интуитивно предполагам, че облизват пръсти от кацата с мед.

10
Ето още една причина защо не трябва да се бърза.  :rolleyes: На няма и половин метър директно под релсовия път 45 килограмова бомба от Втората световна война:




Може ли малко повече информация за бомбата? Днес за пореден път в Потсдам се обезврежда 100кг бомба от войната. Вследствие на това район в радиус 800м е отцепен, 3000 души, живеещи в района са евакуирани, преминаването е забранено. Източник - https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2021/05/bombe-entschaerfung-weltkrieg-potsdam.html

При откриването на бомбата какви действия за безопасност са предприети от общината? Спиране на трафик? Евакуация на близките сгради? Звукова сигнализация? Доброволци, обграждащи района и информаращи населението?


11
Масово при релсовия транспорт - от трамваи до скоростни влакове, прави ми впечатление, че търговете са за състави + поддръжка за доста години напред...

Тук работата е малко по-различна. Не съм описал достатъчно ясно идеята, защото такива идеи не знам досега да са прилагани.

Идеята е не само поддръжката, но и експлоатацията (машинисти) да бъде в ръцете на частни подизпълнители. Все едно града купува един пул влакове и ги дава "под наем" на дружества да ги експлоатират и поддържат по разписания, разписани от градската управа. Един вид като софийските концесии с автобусите на Юнион Ивкони, Еридантранст и т.н., само че автобусите да са собственност на АТ, защото голямото дружество може да договори по-евтиното закупуване на подвижния състав в сравнение с по-малките подизпълнители. Идеята е също така да не е едно дружеството, поддържащо целия пул. Допуска се разделяне на пула.

12
U-Bahn-ът си е част от дружеството на градския транспорт BVG. Там най-горещият проблем е липсата на широки мотриси серия I, които по широките линии са заместени от тесните Ik с добавени стъпала за изравняване на габарита. Това би трябвало да е временно решение, но колко ще е временно времето ще покаже. Не знам да има планове за outsourcing на поддръжката там

13
Днес ми попадна интересен материал за плановете за закупуване и поддръжка на подвижен състав за Берлинския S-Bahn:

https://www.rbb24.de/politik/beitrag/2021/05/berlin-plant-eigenen-s-bahn-fuhrpark-agh.html?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE

Накратко - разглежда се идеята Берлин да си създаде собствено предприятие, отделено от Дойче Бан, което да е собственик на влаковете, като успоредно с това отдаде поддръжката на влаковете на частни компании чрез търгове, така че градското дружество да не бъде отежнено с поддръжка на ПС и инфраструктура за поддръжка на ПС.

PS Реших, че темата е интересна, но е трудно да се намери подходяща тема за нея. Моля администраторите при намиране на по-подходяща тема да преместят поста.

14
За бомбата - никак да не се бърза.
Това е снимка от Потсдам от миналата година, където поредната 100кг бомба не успяха да обезвредят и я взривиха контролирано.

15
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!
При това положение има ли смисъл да спират на сегашната гара Горна баня? Същият въпрос е и за гара Искърско шосе и гара Искър, но НКЖИ е тежка машина.

Въпросът е особено релевантен, предвид че метромрежата като цяло в момента допира/пресича жп мрежата на 6 места.
Само на ЦГС има съвпадение между спирка и съществуваща гара.
В Горна и на Искърско шосе вече има нови спирки, на по-малко от 500метра от стари съществуващи гари.
Панчо Владигеров я я има като спирка на метрото, я не.
Западен парк и Подуене няма да се вържат към метрото никога.
Равносметката не е най-цветущата.

16
А най-якото е, че направиха сигнализацията за трамваите с предимство и сега ще си седят месеци наред без да се ползват.
За мен не съществуват излишни мерки за безопасност на движението. Дори да са функционирали няколко месеца, те ще функционират и в бъдеще и ще предпазват граждани и имущество от щети.

17
Моля да ми обясните едно нещо - от една страна казвате, че заплатите на шофьорите са ниски. От друга, защитавате тяхното "право" да пипат по електрониката на превозните средства и да ги кичат с лампи, кръстове, полумесеци и какво ли още не.

Беден шофьор ще тръгне ли да си харчи парите за лампички? НЕ!
Водачите нарушават ли целостта на превозните средства със своите украси? ДА!
Автобусите с допълнителни светлини повишават ли безопасността на движението? НЕ!
В този смисъл трябват ли глоби за нарушаване на заводския вид (и по този начин гаранциите на возилата)? ДА!!!!

Спрете да оправдавате кича. Ако толкова ви се кичи, вадете елхите, че зимата се завръща и СВАЛЕТЕ ОТВРАТИТЕЛНИТЕ ЛЕНТИ И КРЪСТОВЕ ОТ ПС!!!

18
Да има или да няма - разлика голяма. Ако беше уникален модел за София, разбирам. Ама не е. Ако толкова ни трябва музеен, след време можем да си купим я от Русия, я от някоя страна на СНГ.

Музейният експонат е най-малкия проблем на метрото в момента и да се хвърлят усилия за неговото запазване е разхищение на енергия според мен. Канализирайте тази енергия в друга посока.

19
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 30.03.2021, 10:19:43 »
По-скоро на места, където инфрструктурата все още не е ремонтирана отговаря на някакви стандарти от 80-те и 90-те, за това всички нови нископодови ПС опират. И автобуси и тролейбуси. Помните с пешеходните пътеки, леки чуквания във висок бордюр, задиране на каросериите при по-големи денивилации на пътя и подобни. Съвременните ПС са по-ниски и с по-малък клиренс от старите, имат по-големи надвеси на каросерията отпред и отзад съответно по-лесно задират ако инфраструктурата не отговаря на съвременни норми.

След като досега няма отговор на въпроса, ще го преформулирам:

Защо в София няма стандарт за габарит на ПС? Най-вече говорим за трамваи - при автобусния и тролейбусния транспорт нещата са малко по-лабави.

20
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 29.03.2021, 16:46:39 »
Имаше, да, и е имало засядания на врати на Пирогов, но водачите са се оправяли.

Прехвърлям коментар от друга тема, за да си задам въпроса. Дискусията се въртеше около движението на краставици по Борис 3.

В София има ли установен точен габарит, на който да отговарят закупуваните трамвайни мотриси?

Височина на под или първо стъпало от релсата, отстояние на перон от релса, максимална ширина на кош, максимално отклонение на кош в завой, минимална ширина на плъзгач на пантограф, разстояние на плъзгача на пантографа от най-предна ос, минимална и максимална дължина на талига, минимална и максимална височина на брони, минимална и максимална височина на фарове и стопове....

Pages: [1] 2 3 ... 36