Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 285
1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 05.11.2022, 22:41:27 »
Публикувани са данните за изпълнение на бюджета на Столична община към м. 09. Приходите вървят отлично - по-висок процент изпълнение от миналата година по същото време, а като абсолютна сума са с 58 млн.лв. повече.
Разходната част отново сериозно изостава.
Налични средства около 530 млн.лв.

Тоест, пари в бюджета на Столична община има, но вместо малка част да се предоставят на транспортните оператори като допълнителна субсидия, за да се ремонтират автобусите, трамваите и тролеите, Йорданка Фандъкова и екипът й са решили да ги крият по чекмеджетата. Според мен - за да могат да обявят поредния "бомбастичен" бюджет в изборната 2023 г. Та, всички, които обяснявате, че няма пари - попитайте своите ръководители, както и синдикални лидери и представители в превозвачите, които са "биз-бизе" с управляващите 15 години СО, защо като има пари, градският транспорт не е приоритет на това управление и неговите проблеми не се решават.

2
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 03.11.2022, 23:11:25 »
Май са свързани с онзи пост във Фейсбука на Кристиян Кръстев за "пилотен проект" за пасивна безопасност в слепите зони на автобуса.
Поне сега шофьорите като паркират, няма да мачкат задните брони.

3
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 01.11.2022, 12:42:09 »
Да не говорим, че през 2025 г. изтича концесията на МТК, тоест трябва да започнат да се правят поръчки за поне 110 съчленени и поне 140 къси, за да може до 2026 г. да бъде покрита поне текущата транспортна задача.

4
Други градове / Re: Плевен
« on: 01.11.2022, 12:35:04 »
По въпроса на контактните глави лично аз на тролейбус Шкода26Тр съм експлоатирал три вида контактни глави.При натиск на токоприемниците към контактната мрежа от 11,5-12кг няма никаква разлика на поведението им при движението
Ето сайт на един от чешките производители на съвременни глави:
https://www.esko-praha.cz/kalalog/trolejbusy/trolejbusy-sberace-a-sberaci-hlavice/trolejbusy-sberaci-hlavice/
В София се използва версията за Сан Франциско - 38 мм (мисля, че самите глави в София са си българско производство-копие, а не оригинал). Натискът обаче на токовземателите е по-нисък - 8-10 кг, което пак позволява по-добри скорости, но и износва контактната мрежа малко по-бавно, особено на дълги прави участъци. Единственият минус е, че при много лош път и дупки, от пропадането и клатенето може да се откачи по-лесно от мрежата токовземателя. Според мен, натиск от 12 кг е излишно висок, особено при вас като уеднаквявате съоръженията по цялата мрежа с чешките.

5
Други градове / Re: Плевен
« on: 31.10.2022, 07:32:19 »
Супер.
Освен в Сторгозия, къде другаде подменят ККМ и подменят ли и проводниците или сменят само шините, които забавят движението?
Предвижда ли се смяната на морално остарелите глави на токовземателите на тролейбусите?

6
Това май са Чавдари

7
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 30.10.2022, 19:00:36 »
1611 с балансьор на въздуха от Икарус или поне звучи като Икарус като изпуска въздуха...

8
Въпреки че предполагам какъв ще е отговора, ще си задам въпроса:

В случай че тикет системата не сработи, картодържателят остане без билет, при проверка от контролата кой ще бъде виновен?
Как се доказва вината на счупена система за таксуване?

Има ли прецеденти с такива стуации вече?
Не. Системата има самодиагностика и изпраща към оператора й информация за потенциални проблеми, които се проверяват в последствие чрез камерите. Има случаи на индивидуално неработещи валидатори, за което се изписва съответната инфромация на самия валидатор, за да се пренасочи пътника към друг. Ако по някаква причина отпадне тикет системата в дадено превозно средство, то трябва да се подмени от транспортния оператор.

9
Мостът е построен и пуснат в експлоатация тази година. Вижда се в гугъл мапс, даже има и стрийт вю от август 2022. Мостът го пуснаха за движение в края на юли 2022 г. До края на 2022 г. се очаква окончателно да се завърши (довършителни работи).

10
Хърватия е "морето" за чехи и унгарци (лятна отпуска), тъй че е съвсем нормално да има редовна връзка между Загреб, Будапеща и Прага. Популярна е и за кратки почивки. Лошото е, че между Загреб и Сплит се пътува около 6:30 часа за около 440 км.

11
Едва ли стрелят на сляпо. Трудно се намират големи партиди еднакви автобуси втора ръка, пък и в един и същи цвят.

12
https://www.ebay.com/itm/374288748210?hash=item5725590eb2:g:XZwAAOSwmwNjOxL2

https://www.ebay.com/itm/364011119961?hash=item54c0c0e559:g:syQAAOSwUwVjNDYc

Първият линк е лот за 5 цветни диапозитиви на локомотиви - 35-05; 46-05; 03-09; 10-11 и 16-12.
Вторият е за теснолинейния 606-76.

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 10.10.2022, 16:30:36 »
Тролейбус Шкода 9Тр е.
Пише депо Надежда.
Ако беше трамвай, щеше да пише "Банишора" или "Пенка Михайлова".

14
Мен повече ме притесняват напречните пукнатини през всичкия бетон по новото трасе при Пирогов. Това със сигурност значи подземни проблеми. А и изкривяването по някои участъци не е малко.

15
Тези автобуси, доколкото имам информация, са в повече. С доставката на електрическите има вече излишък на автобуси. Преди година-две разговарях с новоназначения тогава директор, който каза, че ще търси опции за обслужване с тях на линии извън града, тъй като тези автобуси са много неикономични в градски условия (заради двигателя им с голям обем). Харчат много малко по-малко от съчленените СОР-ове. Ще се пробват да поемат обслужването към Марица Изток (едва ли ще успеят заради дължината на курса) или като превозвач да поеме обслужването на градския транспорт на съседна община. В краен случай - да ги продадат. Вероятно няма развитие в нито една посока и затова са си позволили да ги оставят неремонтирани. Ако се появи нужда да заработят, смятам, че ще могат да ги оправят и върнат в експлоатация. Категорично не може да се говори за липса на части или за висока цена за тях. Просто в момента няма нужда от тях за експлоатация.

16
Електробуси / Re: Higer KLQ6832GEV
« on: 07.10.2022, 12:28:28 »
За китайските най-вече и по-малко за турските производители е стандартна практика, специфичните добавки, поискани от възложителя на поръчката, да се монтират от оторизирания представител в страната на доставяне. В завода-производител само се монтират елементите на системата, които са вътрешни (предимно окабеляване) и се оставят изводи на определените за добавките места. Тъй че няма нищо лошо. Вероятно фирмата, която е представител в България е наела екипа за монтажа на табелите - видимо на заводски установените места.

17
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 02.10.2022, 21:27:46 »
Нищо не пречи в тръжната документация, освен да запишеш, че лампата трябва да е примерно 18 вата, да запишеш и да е 3000 келвина.
Не се поръчва топлобяла светлина, тъй като са по-скъпи и остават по-малко пари за открадване от поръчката. В метрото е подобно. На метростанциите луминисцентните пури ги смениха с лед пури-заместител в болнично студено бяло. Все едно влизаш в морга...

18
На мен Мастъркард ми върнаха  1 лев кешбек. В момента обаче плащам с Револют-Виза, защото безконтактното плащане на Мастъркарда не ми работи (пластиката е много кекава и се повреди на втория месец), а приложението на Райфайзенбанк за плащане е потресаващо бъгаво и няма да си го инсталирам никога повече на телефона.

19
Снимката е нова. Локомотивът е "нов внос" от Германия, заедно с няколко други бройки и общото със седмаците е само външния вид, рамата и ходовата част. Може би и някой по-несъществен агрегат. Всичко останало е модернизирано, включително и двигателя. Модернизацията е подобна на модернизацията на теснолинейния локомотив от Експрес сервиз, само че Людмилата бе пусната в експлоатация без, меко казано, "спънките" от страна на ИАЖА и лично на нейния директор, който, въпреки че е пенсионер, продължава странно да устоява на честите смени на управлението. Та това си е тема за проучване! Как за едни локомотиви на частни превозвачи, които са модернизирани извън Експрес сервиз, сертифицирането и пускането в експлоатация е въпрос на седмица-две, а за локомотив, еднотипно модернизиран за държавния превозвач, но от Експрес сервиз, движещ се по неконвенционална жп мрежа с много ограничен обхват и ниска скорост, правилата изведнъж са други.

20
Знаците за предимство са абсолютно излишни, тъй като ул. Асен Разцветников е част от първостепенната улична мрежа и улиците от второстепенната улична мрежа по подразбиране отдават предимство. Достатъчен е знак само на пряката.

Pages: [1] 2 3 ... 285