Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mitkov2

Pages: [1] 2 3 ... 35
1
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 22.01.2023, 12:46:33 »
Измислил съм маршрути по някои линии от градския транспорт, но се съмнявам дали това ще стане, като това може да закрие линии като 24, 44 и 66. Какво ви е мнението?
Тия велики обиколки, като на 17, които и ти репликираш, са ненужни. Никой от Прослав и западния край на Смирненски (новото бурно застрояване) няма да се качи на такъв автобус, който ще го прекара през Кършяка и нз с къде, за да стигне в Тракия след 50 минути. Това е една от причините, наред с много други, никой почти да не разчита на обществения транспорт и всеки да джитка с кола в града. Хората имат нужда от директни линии, с къси маршрути, които да прекосяват града за до 30 минути. Билетна система, която да стимулира прекачванията, стабилни разписания, които да са обявени на публично място и по-качествени автобуси.

2
Още от 2019г. се знае кой е следващият кандидат на герб, просто го подготвяха. Подготвяха и общественото мнение. Неслучайно бе сменен председателят на СОС преди 2г. и монтираха Георги Георгиев. Той ще е техният кандидат, но ако се обединят ПП, ДБ и СС с общ кандидат, дори да не е Борис Бонев, имат голям шанс да издухат Партията - майка.

3
Пловдив / Re: Новини
« on: 18.01.2023, 13:34:19 »
Дано картата за един месец да стане по-евтина,че 50 лева мисля, че е малко много, трябва да пътуваш всеки ден, за да има изгода.
Скандално скъпо е това. В София цената е същата, но за 50лв получаваш 10 пъти повече като насрещна услуга.

4
То да беше само 213. И той беше на 4-5 минути целодневно, и доста по бърз от сега. В момента единствените редовни наземни линии са 280 и 94, всичко друго е "селскио рейс".
Глупости, 204 е по-редовен от 280. 204 е през 6-7 минути в пик, а 280 е на 10.

5
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 29.11.2022, 12:56:41 »
Процедурата по несъстоятелност (на жаргон фалит) е много ясно разписана. Активите ще се продават, за да се удовлетворят вземанията на кредиторите. В случай, че част от автобусите или цялото предприятие е заложено в търговски залог, тогава залогаделят ще си вземе своето, образно казано. Автогарите също влизат, предполагам в актива на ХебросБус, освен ако под това наименование не се крият няколко дружества (фирми). В случай, че някоя от автогарите е ипотркирана, ипотекарният кредитор ще я продава.

6
мисля 3 години от датата на издаване или презаверяване на разрешителното за строеж
5 са годините май.

Някъде четох, че разрешението за ползване се бави заради жалби по живия плет (или липсата му, не знам).

Колкото за закъсненията, може да си търкате клавиатурите колкото искате, но от 2020 до 2022 Ковид е  удобно форсмажорно обстоятелство, което праща по дяволите всякакви срокове. Даже за F-16, да не говорим за някакво си трамвайно трасе. Същото е в Гърция - както за прословутото солунско метро, така и за прословутите скоростни влакове Солун - Атина. Кметицата може да пише колкото си ще актове за неустойки, те ще паднат в съда за нула време. А и е очевадно, че през последните години никой от изпълнителите на проекти не я е***а.
Наличието на ограничителни мерки срещу ковид от 03/2020 до 16.11.2022 (вчера официално отпаднаха всички мерки, вкл. последните такива - задължително носене на маски в болниците) не означава, че автоматично всички срокове могат да се удължат с 2.5 години. Форсмажорът в търговското право се доказва за всеки конкретен случай. Разбира се, изпълнителят по договора може да обжалва наложените санкции с този мотив, но трябва да докаже конкретно, за него, как и защо е имало форсмажор. Нещата не са толкова прости.

7
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 03.11.2022, 10:21:12 »
Нито в София, нито Варна, нито Бургас имат излишък на изправни автобуси, забравете за такава хипотеза. В София се движат на доизживяване десетки 20-25-годишни МАН и Мерцедес. Няма обявен нов търг към момента, а от обявяване до доставка ще минат минимум 20 месеца.

8
В случай, че всички предписания за безопасност са спазени и се установи, че причина за катастрофата е лошото състояние на релсовия път, възможно ли е турската страна да заведе дело срещу НКЖИ?
Абсолютно е възможно. Всяко непозволено, противоправно увреждане на нечий интерес подлежи на обезщетяване. Закон за задълженията и договорите, както и ЗОДОВ, вече е въпрос на доказване на причинно-следствената връзка, че именно лошото качество на железния път е причина за инцидента.

9
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 20.06.2022, 01:25:07 »
Как да го видиш, като той още не е гласуван, това са само предложения, Общинския са в отпуска до Септември.
Общинския съвет няма "отпуск". Общинските съветници не са служители на трудов договор. Ако председателят реши, или част от съветнците, може да се свика заседание от днес за след 3 дни, образно казано. Не пишете неща, от които не разбирате особено много  :D

10
То за някои дестинации няма и много влакове и/или разписанията им са неудобни за пътниците и хората искат, не искат, пътуват с кола или автобус/микробус.
Това е порочен кръг. Хората свикнаха да пътуват с коли и вече няма критична маса, която да има нужда от обществен транспорт, съответно и няма такъв. Няма и как тази тенденция да се обърне в обозримо бъдеще, защото за да се качат хората на обществения транспорт, той трябва да е налице, да е удобен и да има сигурност, че ще е така и утре, и догодина... което пък минава през това, да има изобилие от автобуси и влакове до навсякъде, които дълго време да пътуват празни, което пък е нерентабилно в краткосрочен план.

Резултатът е, че който може да си позволи кола и гориво или няколко коли, се вози до село, вила, махала, може да живее в къща на 20 км от София, а който може да си позволи само обществен транспорт, зарязва вилата и къщата на село, ако там няма такъв или ги продава на тези от първия случай.
Твърде повърхностен анализ, в който НЕ отчиташ поведенческите и ценностни различия в младите поколения, родени след 1997г. (примерен вододел). Не казвам, че всички изведнъж ще се юрнем в БДЖ, но моите наблюдения са, че ако качеството на услугата се повиши, много хора са склонни да пътуват с влак. Не им пречи да го правят в чужбина, но искат и тук да е ако не приятно, то поне да не е неприятно преживяването. А и в 21. век всичко е въпрос на PR, повярвай ми. Някои го наричат пропаганда, разликата е тънка.

11
В сайта на БДЖ пише,че има първа класа във влаковете от Пловдив до Асеновград например,която струва 1.70, а обикновено тази линия се обслужва от Сименс без първа класа. Не знам какъв е смисълът от това.

В поръчките за новите мотриси пише следното изискване: "Number of places in the 1st class - min. 5% of the total capacity", в Сименс-ите няма 1-ва класа. Има ли изискване за определен процент места 1-ва класа в останалите влакове,  като сега за новите влакове които ще се поръчват? 5% ми се вижда доста малко.
Първо, това не са поръчки, а пазарни консултации. След като приключат те може да се пусне обществена поръчка. Освен това, параметрите са различни за различните категории. В раздел "пуш-пул" състави, максималната скорост е 200, не 160/140 км/ч. Там са заложени повече места за първа класа, вкл. вагон - ресторант. Тези мотриси са за градски и крайградски превози. Дезиро също не са проектирани за дълъг път, затова и седалките им са изключително твърди.

12
Пловдив / Re: Новини
« on: 20.04.2022, 12:42:00 »
София - Септември има шанс да бъде приключена до 2025, ако запазят добрите темпове от първите месеци на строителството. Край Вакарел и Костенец наистина доста си личи напредъка.

13
Какво значи да я връщат? Да, построено е със средства на заем, кредитът ще се връща. Инфраструктурата няма кой да я навие на руло и да си я вземе в Китай. Ние с 15 години ЕС и безвъзмездни фондове не можем 155 километра между София и Пловдив да направим, срамота! Българският проект е дори за 160, не 200 км/ч.

14
С автобус по Цариградско от Окръжна болница до Орлов мост ще се стига по-бързо отколкото с метро, това всеки го знае.
И всички в този град ли живеят на Орлов мост? Ако е такава сметката, то и 204 стига по-бързо до Орлов мост с метрото.
Да, затова 70% от живущите в Дружба - 2 ползват именно автобуса, не метрото. За сметка на това собствениците на нивите около станция "Дружба" яко намазаха. Ще е интересно да се проследи историята на собствеността на терените около МС "Дружба". Напълно възможно е някой да ги е изкупил месеци преди да се промени трасето, през 2007г. Днес Артекс строи два 20-етажни мастодонта там.

15
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 16.02.2022, 10:09:26 »
Все пак е техника, поврежда се. Изплозва се всеки ден по цял ден, или пък може да е бил за планов ремонт или обслужване.

И най-вече все пак е Ман градски. Те и в София викаха колко са хубави, сега на 5-6 години ден през ден по 1 по 2 ги пребират с аварийна.  :D :D :D
Глупости! В София няма такова нещо, по 1-2 на ден да ги прИбират с аварийна. Дали има 1- 2 на седмица изобщо....И не са на 5, а на 7 години, също километражът им е в пъти по-голям от пловдивските. Ако тукашните "бизнесмени" не ги поддържат добре, нормално е да има повреди.

16
Еми това даже е още по-добре. 20 двуетажни push-pull за 200 км/ч подозрително прилича на KISS в австрийската или сръбската конфигурация.
Доколкото разбрах, крайградските няма да са пуш-пул, а мотриси и до 160 км/ч. За 200 км/ч ще са състави пуш-пул за дълги разстояния.

17
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/ikonomika/2022/02/11/4311453_noviiat_plan_za_transporta_vlakove_vlakove_vlakove/
Тук е доста по-добре структурирано, в сравнение с dariknews.

18
Поредното гръмко заглавие от медиите:

https://dariknews.bg/novini/bylgariia/bdzh-kupuva-novi-dvuetazhni-vlakove-za-1-mlrd.-leva-2300244

Сега пък и двуетажни влакове (акое е истина това). Навремето по Софийско са пътували подобни вагони, но сега....!!!!!!

Двуетажните вагони всъщност са много удобна работа, горе е спокойствие, долу има много място за багаж и пътници които слизат скоро на следващата гара, неслучайно новите Интерсити на немските железници са двуетажни. Ако наистина се купят такива вагони ще е супер.
Няма да са вагони, а мотриси. Само за София - Перник и София - Своге, поне според информацията в медиите, ще са двуетажни.

19
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 09.02.2022, 17:28:50 »
КЛЮКА: Гласят М2 за Детелина Дрита но с автобуси, а не както е планирано с микробуси или щъркели. Защото очаквали голям пътникопоток.
M2? Що е то? Ако е маршрутна линия 2, какъв ще е маршрутът ѝ? Преди много години идваше до Прослав, после до Златитрап, след това се затри. Как ще стане маршрутно такси с автобус? Съвсем са изплискали легена в управлението на ГТ в Пловдив, ако това е така наистина.  :help:

20
Точно конкуренцията беше причина за разделянето на ТП и ПП.
Ако са заедно, ще е много трудно да се контролира дали субсидията за пътнически превози не отива за товарните. Частните превозвачи с пълно право ще протестират, защото и сега ТП вози под себестойност, трупайки дългове, които ще преминат към новото общо предприятие и ще бъдат изплатени чрез субсидията.
Как по-точно субсидията на ПП ще подпомогне ТП? Да, да предположим, че БДЖ - ПП ще се оптимизира, ще намали загубите. Добре, но това със сигурност няма да стане рязко и тази субсидия няма да се превърне в излишък, който да подпомага дейността на ТП. Поне това е моето виждане.

Pages: [1] 2 3 ... 35