Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bigblondewolf

Pages: [1] 2 3 ... 46
1
Тази не знам дали спада към рядко използваните линии, днес се разминах с влак ето тук.

2
Кадрите точно след стрелката бяха много добри!

3
Много ми харесва да гледам коловозни развития, снимани от дрон. Това са наистина уникални снимки. Особено на такива запустели коловози в разни стопанства, които вече са оградени и не могат да се видят иначе. Ако има някъде линк, където са описани спесификациите на дрона и камерата, моля за него.

Дронът е DJI Mavic Air 2, камерата не е нищо особено, най-хубавото ѝ е, че е във въздуха :D

Като се оправи времето ще поснимам линиите из София, че сега не мога през деня и все още рано се стъмва.

4
Пръв опит с дрона и влак - едно Дезиро между Искърско Шосе и гара Искър. Бях далеч и не можех да го сниша, затова е толкова отвисоко.

5
Според мен една от причините е, че така първата доставка е възможно да се забави - докато се съберат достатъчно бройки за превоз - примерно 10 и така да не могат да дойдат преди изборите  :D
А и някъде трябва да ги съхраняват докато стане време за товарене - това изисква място и охрана, също не е евтино.

6
Направих един експеримент, не ми харесва много, но ще отида пак в по-подходящо време...

7
В Дружба бяха минали в неделя с роторно снегоринче по тротоара, от МС Искърско Шосе до паспортното, понеделник сутрин ги видях, че излизаха нанякде другаде, ама вече нямаше смисъл :D

8
Под и над влака - PIMK през Живково:

Нагласи камерата да снима по-светло като е под влака, че всичко е черно, защото мери светлината по небето. Трябва да има някъде EV или exposure compensation.

9
Други градове / Re: Казанлък
« on: 10.01.2021, 20:27:14 »
Попадна ми видео от улиците на града от 1990: BG KAZANLUK BULGARIA JULY 1990 TRAILER FOR THE PMP ARCHIVE BY DAVE SPENCER. В канала си има още видео от София, Шумен и Габрово.

10
Други градове / Re: Казанлък
« on: 10.01.2021, 20:22:26 »
С червено съм отбелязал обръщалото. То е влизане към ул. ''А. Стамболийски'', после по ''Цар Освободител'' и обратно. Една снимка за всеки случай от тази пресечка, въпреки че през СВюто може да се види. Интересно е също в самия край на въпросното обръщало -вляво има бензиностанция, а на отсрещния стълб дори рамото е запазено.
 Това е първата линия от кв ''Изток'' дотук - датата е 30 март 1986г, било е неделен ден, който неслучайно е избран символично. През следващите два месеца текат пробите, линията е нямала номер, освен че някои от тролейте са се движат с табела ''XII'' споменахме за нея – било е в навечерието на Конгреса на партията. Така се движат до официалното откриване, което е станало в последния ден на май същата година или седмица след откриването в Сливен.
 Същевременно за тези два месеца полагат още стълбове и мрежа, която отива до "Арсенал''. Така ''първата'' линия е с №10. Маршрутът и в пиковите часове преминава през въпросното обръщало. ТИС -ът е до циганската махала, а точно отсреща е Енергото с далекопровода за средно напрежение, той минаващ над тях.
 По -късно правят и вторият ТИС, разширяват мрежата още към кв. ''Запад'', местят тази мрежа, тогава пускат другите две линии ... и толкова. Наред е Ст. Загора после Ямбол, междувременно в Сливен продължават да разширяват... идва 1989 г когато приемат мораториум, а за Бургас средствата са изчерпани... остава за след 90 -та... тогава се правят отчаяни опита за продължение.   
 Но добре е че все пак са оставили тези стълбове и още тук -там по нещо, от което макар и късно можем да съдим какво е било!     

Червеното кръгче по Ал. Стамболийски и Цар Освободител така и не знам за какво се е ползвало - може би временно докато дооправят ТИС-а в западното, но официално тролеите си обръщаха на обръщалото на Абаята.

Пътният възел при ф-ка Кремона е обичайна тема за разговор в града - Имало е ж.п. прелез, на който е станала сериозна катастрофа на 8 март 1982г. Влак е блъснал автобус, имало е 13 загинали. Затворили са прелеза и с години беше преграден, а за излизане от града се минаваше по бул. Розова Долина на юг и след надлеза над линията до ж.п. гарата или по малката улица успоредна на линията или по околовръстното. Както пише в статията от 1985г. имаше планове за подлез, които се осъществиха чак около 2000-2001г.

Останалите улици, които трябваше да се разширят имат подобна съдба, започнати са и са изоставени:
 :arrow: Направиили са мост и са загатнали разширение на сегашната ул. Л. Кабакчиев: тук. Мисля, че има нещо общо с изграждането на културния дом, на запад от гледната точка на линка. И от двете страни се затапва в тесни улици.
 :arrow:ул. Зорница я бяха разширили и изравнили, сложиха бордюри и стълбове за осветление (може би и тролейбусна ККМ) и оставиха така с години. По някое време я асфалтираха, но изглежда трагично.
 :arrow: Имаше три тролейбусни линии: 10 между източното обръщало (ДАП) и Арсенал (к-т "Фридрих Енгелс"), 11 между западното обръщало и Арсенал и 12 между източното и западното обръщало. Плановете бяха за линия 13, между обръщало на ул. Олимпиада и Арсенал, но останахме само с разширения булевард и стълбове за ККМ. Накрая линия 13 все пак започна да се обслужва от автобуси.

Снимката с бракуваните ДАК-ове наистина е от депото на ДАП, стояха там с години.

12
Южното платно на Ас. Йорданов между Шипченски Проход и Цв. Лазаров вече е отворено, а преди малко се разминах с подбиващата машина някъде по Искърско Шосе.

14
Да, ремонтът приключи и кръстовището оперира нормално. Сериозната дейност се случва от Кауфланд на запад. Половината отсечка до Асен Йорданов е зарината вече и утъпкана, другата половина е изкопана доста надълбоко. Снощи минах оттам, но не можах да се приближа и да видя подробности. Ако се случи да мина по светло ще снимам.

15
Има ли някъде информация как върви ремонтът на тунел Козница? Другата седмица имам пътуване и да знам дали да го планирам с влак.
Изобщо този ремонт уж голям, а няма никакъв снимков материал или видео, пълно затъмнение  :neznam:

16
БДЖ представя за публично гласуване четири концептуални дизайна на новите локомотиви Сименс Smartron:
https://www.bdz.bg/bg/a/vote-smartron

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 26.05.2020, 21:34:37 »
На едната снимка има голям надпис 25 СИВ, което отговаря на 1974г - 25 години от създаването на СИВ

18
Брненският транспортен оператор има ново хале за миене и ремонт на трамваи - ето и видео от страницата им във фейсбук: https://www.facebook.com/DopravniPodnikMestaBrna/videos/261163751959230/

19
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 21.02.2020, 15:47:50 »

20
А идеята на моеро мнение е, че така и така се прави "модернизация", можеше да доизмислят още малко нещата.... Като имаме нещо кофти, защото и останалото ни е кофти, дай да не го оправяме.... Както им сложиха дръжки, и преустройство на седалките, могат да направят сравнително лесно, на всички влакове. Но само си говорим, прави се каквото му скимне на Бащицата Братоев.

Чешките изглеждат по-приветливи, но да не забравяме, че са модернизирани в Шкода, а не МВМ.
Нашите изглеждат функционални все пак, плюс мястото за инвалидни колички.

Pages: [1] 2 3 ... 46