Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 489636 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13678
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1800 on: 19.08.2021, 21:29:38 »
Лесно е да се плюе по Давидчо, но в случая онези, които се пулят пред слабия пътникопоток са в грешка, защото на всеки, който би могъл да предвиди развоя на събитията му беше ясно, че нещата с трета линия са много по-различни от всяко друго метро в София преди нея. До сега беше много лесно наземния транспорт в дублирани участъци да се ореже до пълен абсурд и да се закриват линии с лека ръка, но как това би се случило с тролейбусни линии 1, 2, 5, 3, 8, 9 и автобусните 76, 204, 304 и 604? В „Люлин“ ТБ 6 и 7 се орязаха до максимум, „Обеля“ няма никаква адекватна връзка с града освен метрото, а по ТМ 6 от години се избива упадъчен подвижен състав, „Надежда“ не е по-добре, а в „Младост“ се абсурдизираха всички линии до града за сметка на мрежа от безсмислени вътрешноквартални въздуховози и т.н. За да се случи такава приоретизация на метрото в идеалния център би следвало да се унищожи целия наземен транспорт по вътрешния ринг, „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бул. „България“ - ТБ 1, 2, 3, 5, 8 и 9 и А 76, 204, 304 и 604. Това ли искате да се случи? Подобен развой на събитията би бил равносилен с библейски апокалипсис за София и всеки малко с ума си човек би следвало да го осъзнава, така че дискусията за натовареността на трета метролиния, поставяна по този начин, би следвало да бъде абсолютно забранена и недопустима, също колкото е недопустимо намаляването на транспортната задача на всички тези изброени линии. Трета линия не би могла да бъде силна на друго място освен в участъка „Горна баня“ - „Красно село“. Със сигурност не и толкова силна, колкото е метрото в „Младост“ или „Люлин“.
« Last Edit: 19.08.2021, 21:38:41 by AGENT 006 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4485
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1801 on: 19.08.2021, 21:58:06 »
Владо, хората в Левски-Г казват "Кьел файда, че сме в София, като сме на една туба бензин от центъра". Никой не иска да се орязва наземния транспорт, отделно абсолютно никой не обича прекачваниците - неудобни са, дори и да има почасови билети за 60 или 90 минути неограничено. Това, че Карлосито и компания правят всякакви простотии с орязване на линии, курсове и разписания до безобразие с цел хората да си вървят с колите не обезсмисля метрото.
Най-неприятното е, че дори и в Канада има купища граждани - тъпанари, които задават въпроса защо от техните данъци следва да се отделя за градския транспорт, след като си се движат с колите и не им е нужен....
« Last Edit: 19.08.2021, 22:02:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13678
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1802 on: 19.08.2021, 22:03:31 »
Мнението ми беше насочено към @mlk, защото неговият коментар ми прозвуча като мрънкане. Да, може да не живее в София, но чете форума, знае какви са линиите и маршрутите и си мисля, че би следвало да е запознат как точно стоят нещата вместо да пита. Естествено, че не обезсмисля метрото, но виждам очаквания от страна на някои хора, че понеже това е огромна инвестиция, която трябва да се изплати, трета линия трябва да се пука по шевовете, както се случва по голяма част от старите участъци, затова обяснявам защо там не може да е така и как не трябва да е така. Статутът на трета метролиния е много по-различен от този на предходните две.
« Last Edit: 19.08.2021, 22:07:44 by AGENT 006 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4485
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1803 on: 19.08.2021, 22:13:09 »
Напротив, не е нужно метрото да пращи и да е блъсканица вътре - причината за това е пак е в управлението и в общината - окълцан график заради недостатъчно количество влакове. Следва да се мисли нещо по въпроса за старите линии, както стана в Будапеща и Варшава, както и да се раздели фльонгата. Във Виена да не би да е тарапана в метрото, че да няма игла къде да падне?
« Last Edit: 19.08.2021, 22:16:05 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13678
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1804 on: 19.08.2021, 22:20:33 »
Абсолютно съгласен, това се опитвам да обясня и аз. Очакванията трябва да се форматират от анализ на цялостната транспортна ситуация, а за линия 3 тя е такава, че при нормални метеорологични условия в обичаен работен ден капацитетът на запълване е сериозно ограничен от наличните алтернативи. От друга страна обаче алтернативи трябва да има. Мисля че няма да има смисъл да се задава въпроса колко голяма би била ползата от метрото в един снежен ден, когато наземния транспорт функционира в силно затрудняваща обстановка.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1359
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1805 on: 19.08.2021, 22:57:14 »
Аз обаче се чудя друго, след като метрото стигне до Левски Г и Слатина, броят на колите се увеличи и след като съставите се удължат, както е обещано, къде ще се събират всички влакове? В Земляне има ли толкова много място?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4658
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1806 on: 19.08.2021, 22:58:03 »
В проекта има и второ депо в другия край на линията.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4485
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1807 on: 19.08.2021, 23:16:10 »
Именно, в Левски е предвидено перманентното депо, това в Земляне е временно. Отклонението към Слатина не е добра идея - ще има ядове с осигуряване на достатъчно неголям интервал натам, понеже в общия участък в центъра капацитетът не е безграничен - през 30 секунди ли ще са влаковете? Ще стане същото като при сегашната фльонга.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3005
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1808 on: 20.08.2021, 01:16:28 »
Според Спаси Метрото последната станция на а-с Изток и депото на летището отпадат.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1809 on: 20.08.2021, 07:52:47 »
Земляне вече е основното, а ако не и единствено депо за МД3. Капацитет си има. Мисля, че можеше да побере 26 влака по 80м в халето и или ще трябва останалите 4 да нощуват в ремонтните "халета" или по крайните станции. Но не съм сигурен 26те влака дали бяха цялото депо с ремонтните коловози или не. Да кажем, че 2-4 влака нямат конкретно място в депото.
Депото в Левски отпадна, защото територията, която била предвидена за него е на военните, а те естествено отказали.
« Last Edit: 20.08.2021, 07:55:24 by Pesho1991 »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13263
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1810 on: 20.08.2021, 11:23:19 »
Не мисля, че е толкова излишно да се продължи към Левски-Г. Там се строят още нови блокове, а най-редовният им транспорт - тб 1, изнемогва в пиковите часове. Нямам обаче преки наблюдения колко се прехвърлят на метрото на МС Хаджи Димитър.
Иначе преди години имаше идея последната станция на МД-3 да е при летище София, но май трайно се отказаха от тази идея, защото трябва да копаят под пистата.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7400
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1811 on: 20.08.2021, 11:47:47 »
Метро към Левски-Г не е излишно - строят се нови блокове, населението нараства, пътникопотокът е сериозен и ТБ1 на 7-8 минути пик по зимно разписание е претоварен. 120 минава в периферията на центъра, ще има довозващи функции за отдалечените от Владимир Вазов блокове от Левски В и къщите около Летоструй и не дублира метрото. Определено с чакането на ТБ1 до/от МС Хаджи Димитър времепътуването от/до центъра е значително по-голямо отколкото с директно метро, 78 е прекалено рядък за основен довозващ транспорт а сгъстяването му би довело до почти празни автобуси след автостанция Изток. :rolleyes: ТБ1 и 120 ще станат основните довозващи линии в района, евентуално може да се помисли за удължаване на 100 към Враждебна. :rolleyes:
« Last Edit: 20.08.2021, 11:53:10 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15647
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1812 on: 20.08.2021, 11:49:11 »
Мисля,  че по линия на интермодалността може да се прокара МД3 до летището. Едва ли минаването под писта е голям зор, след като го правят под участъци с големи сгради.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1813 on: 20.08.2021, 12:05:21 »
Зорът на Метрополитен е че минават през военни имоти, за да стигнат до това летище. Точно заради тях(така се твърди) е спряно депото във Враждебна, а също и заради тях не копаят към летището. Отделно икономическата логика е против това завъртане, защото ще излезе много скъпо, а ще е със съмнителен пътникопоток за цяло метро. И пак казвам военните имат някакви претенции, така че трябва доста надълбоко да се копае, което още повече оскъпява, защото трябва да е само с къртицата.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16716
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1814 on: 20.08.2021, 14:56:11 »
Метрото може да заобиколи военната база от севернста страна на летището и самата писта, като следва Източната тангента. Така могат да направят една междинна станция за махалата/офис зоната, която се развива в района....

Няма да е драма едно такова леко заобикаляне, сегашния метродиаметър 1 направо заобикаля южно планината Витоша към Летището, сравнено с това, ковто предлагам....


Но същественото е, че седим и си чешем клавиатурите за неща, за които на никой не му пука. Принципите и експертността, която полагат "отговорните" фактори в СО тикат "развитието" на метрото в съвсем друга посока....  :help:

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1815 on: 20.08.2021, 15:26:21 »
Метрото може да заобиколи военната база от севернста страна на летището и самата писта, като следва Източната тангента. Така могат да направят една междинна станция за махалата/офис зоната, която се развива в района....


А въобще дали трябва да се мисли за МД3 до летището. Коментирано е преди години. Има по-необходими и разумни трасета.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16716
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1816 on: 20.08.2021, 17:18:32 »
Моят коментар е откъде би могло да мине, а не има ли нужда или не. Факт е, че от метро най-много се нуждаят Дъ Мол и Ринг Мол...  :help:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1817 on: 20.08.2021, 18:02:59 »
Преди да се правят такива предложения трябва да се види как ще се развива летището с новия собственик. стопанин
« Last Edit: 21.08.2021, 11:39:23 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16716
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1818 on: 20.08.2021, 22:00:08 »
Летището няма нов собственик, а концесионер. Той спечели с програма за развитие за срока на концесията... ;)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1819 on: 21.08.2021, 11:40:46 »
Която засега не мърда. Тази програма на този етап никой не я знае как точно ще изглежда, ще има ли Т1 на старото му място, кога точно ще има Т3 и къде точно. Да се проектира разширение на трети метродиаметър в тази посока преди да се изяснят тези неща е фантазия.
« Last Edit: 22.08.2021, 09:56:02 by fafan »