Лесно е да се плюе по Давидчо, но в случая онези, които се пулят пред слабия пътникопоток са в грешка, защото на всеки, който би могъл да предвиди развоя на събитията му беше ясно, че нещата с трета линия са много по-различни от всяко друго метро в София преди нея. До сега беше много лесно наземния транспорт в дублирани участъци да се ореже до пълен абсурд и да се закриват линии с лека ръка, но как това би се случило с тролейбусни линии 1, 2, 5, 3, 8, 9 и автобусните 76, 204, 304 и 604? В „Люлин“ ТБ 6 и 7 се орязаха до максимум, „Обеля“ няма никаква адекватна връзка с града освен метрото, а по ТМ 6 от години се избива упадъчен подвижен състав, „Надежда“ не е по-добре, а в „Младост“ се абсурдизираха всички линии до града за сметка на мрежа от безсмислени вътрешноквартални въздуховози и т.н. За да се случи такава приоретизация на метрото в идеалния център би следвало да се унищожи целия наземен транспорт по вътрешния ринг, „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бул. „България“ - ТБ 1, 2, 3, 5, 8 и 9 и А 76, 204, 304 и 604. Това ли искате да се случи? Подобен развой на събитията би бил равносилен с библейски апокалипсис за София и всеки малко с ума си човек би следвало да го осъзнава, така че дискусията за натовареността на трета метролиния, поставяна по този начин, би следвало да бъде абсолютно забранена и недопустима, също колкото е недопустимо намаляването на транспортната задача на всички тези изброени линии. Трета линия не би могла да бъде силна на друго място освен в участъка „Горна баня“ - „Красно село“. Със сигурност не и толкова силна, колкото е метрото в „Младост“ или „Люлин“.