Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 107559 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3811
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В Прага има само три линии, как са си позволили лукса да запазят музеен състав? Много са непрактични.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1323
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Естествено, че има музейни... че и повече от това. В Москва имат един състав от модела, но малко модифициран, а ето и името му - 81-717.5А/714.5А. Един единствен е и доколкото знам е направен през 2010, за да отпразнува навършените 75 години на вагони тип "А", според техни думи. Влакът е с променена муцуна, тематично разбира се, седалките и лампите също, боята и тя... абе всичко. И интересното е, че се движи на редовна линия, а не просто да кисне на едно място и да се нарича музеен експонат. Този проект на руснаците ми напомня точно на Икарусът в Будапеща - 156, който от 280.94 е направен на 280.91 и е изпипан всеки детайл, наистина е 1:1. В Германия също имат подобни проекти, ноо тук нещата са по друг начин за жалост и феновете на градски транспорт, които иска да се запази историята, могат или да мечтаят или да се разходят до друга държава имала същия подвижен състав като нашия.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2965
    • View Profile
    • Email
У нас традиционно музейната стойност на всякакви неща е дълбоко пренебрегната, така че ми е странно, че някой изобщо си е помислил, че може да има идея дори да се запазва влак в оригинален вид.

За да има музейния експонат някаква стойност трябва да има и музей. От музеен влак, заврян в някое хале на Метрополитен и до който интересуващите се от него са без достъп полза голяма няма.
« Last Edit: 10.04.2021, 14:37:49 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16173
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Музея в Прага има един челен вагон, но имат и цяла композиция в движение, която не е модернизирана...

Разликите между тях и нас са, че имат граница с Германия и по стандарт на живота изпреварват Португалия и други сходни ЕС държави, че ощв през 90-те в Прага имаха по над 10 млн. туристи годишно, а при нас нямаме нищо и дълбаем в посредственост и мизерия....

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 511
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
За да има музейния експонат някаква стойност трябва да има и музей. От музеен влак, заврян в някое хале на Метрополитен и до който интересуващите се от него са без достъп полза голяма няма.

А може да се изложи и в Клокотница, въпрос на преработка на един от коловозите. Така е в музея във Виена, доколкото знам - метровлакът е при трамваите. Въпрос на концепция.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Да има или да няма - разлика голяма. Ако беше уникален модел за София, разбирам. Ама не е. Ако толкова ни трябва музеен, след време можем да си купим я от Русия, я от някоя страна на СНГ.

Музейният експонат е най-малкия проблем на метрото в момента и да се хвърлят усилия за неговото запазване е разхищение на енергия според мен. Канализирайте тази енергия в друга посока.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14944
    • View Profile
    • Email
Моделът не излиза от употреба, просто му се прави ъпгрейд. А на всеки ъпгрейд да пазим по един неъпгрейднат състав на твърде висока цена, е, меко казано, неефективно.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16173
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Моделът не излиза от употреба, просто му се прави ъпгрейд. А на всеки ъпгрейд да пазим по един неъпгрейднат състав на твърде висока цена, е, меко казано, неефективно.
И в Прага не е излязъл от употреба, единственото релевантно на твоето изказване е, че техните състави са били повече...  Водим дискусия по темата, доводи да не се прави нищо, винаги могат да се измислят... При модернизацията наистина можеше да се помисли и за допълнителен вагон за всеки състав, с който те да се удължат, по същия начин можеше да се намери състав за донор от чужбина (признавам, не следя изкъсо, но в Москва масово произвеждат и пускат нови влакове), който да допълни бройката на нашите и да остане в оригинален вид, или да се модернизира, а един състав да си остане в София и тук да се ремонтира в оригинален вид...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6578
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
По информация на колеги от Москва, А6 и А7 на 15.03.2021 са заминали към тях за модернизация.
Не видях да е отрзено тук, но и А8 от няколко дни е в завода (в Русия) за модернизация.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6065
    • View Profile
Електрообудването поддържа СМЕ с по-голям брой вагони и по един в състав може да се добави в бъдеще - пероните са достатъчно дълги. :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7135
    • View Profile
пероните са достатъчно дълги. :rolleyes:
Kои?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3320
    • View Profile
пероните са достатъчно дълги. :rolleyes:
Kои?
Не е ли единственият проблемен перон този на МС СУ Св. Климент Охридски, който е твърде къс? Единственият, но достатъчно, за да възпрепятствата цялата линия от това да има по-дълги влакове.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14944
    • View Profile
    • Email
И на Мусагеница