Author Topic: История на Икарус в България  (Read 104148 times)

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #540 on: 01.06.2021, 22:48:44 »
Не са, вижда се емблемата на ДАП-овете, каквато софийските нямаха, отделно инвентарния номер на софийските не съм виждал някога да е бил отляво.
Единият на мен ми се струва че дружбенски, на тях им слагаха инвентарните номера от ляво

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1861
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #541 on: 01.06.2021, 22:52:39 »
Възможно е да са русенски - номерът ми изглежда петцифрен, започващ с 5, а странично явно са разполагали инвентарния номер в черната ивица, както и в тази известна снимка, 11 години по-късно. Също така засечените русенски Икаруси 180 в Несебър във филма "С деца на море", както и в една друга снимка от 1973, която скоро излезе, също подсказват, че Русе редовно е отдавал подвижен състав за лятото в Несебър.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3122
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #542 on: 01.06.2021, 23:15:55 »
Да, най-вероятно са русенски, обаче чавдарчето и на мен ми е интересно, особено с тези перки по покрива.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #543 on: 03.06.2021, 19:39:30 »
Стопроцентово русенски. Още от годините на Икарус 180 линията Слънчев бряг- Несебър беше любима командировка за русенските шофьори.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3857
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #544 on: 03.06.2021, 19:47:18 »
Братовчед ми от село тогава всяка година ходеха на море на Несебър по частни квартири, за разлика от моите родители, които все искаха карта за море и само веднъж за 10 години я получиха зорлем. Та ми е разказвал, че от въпросното място Икарусите тръгвали буквално един след друг и в момента, в който шофьорът натискал копчето, рейсът от празен ставал черен вътре.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #545 on: 03.06.2021, 19:59:10 »
Интересното е, че тези Икаруси преодоляваха 2 пъти Балкана на собствен ход.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3857
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #546 on: 03.06.2021, 20:13:00 »
През Шипка ли минаваха или през Хаинбоаз? Явно само в София се страхуваха да ги пускат по Витоша, преди да им сменят двигателите. По нашите села около Петрич си се качваха по немалките баири без проблем, при това бяха втора употреба след основен ремонт в Станкето, бивши софийски. Даже веднъж шофьорът ме откара направо до нас, а нашата къща е една от последните в селото, в най-горната част, понеже баща ми, от толкова акъл, ме натовари да нося един електромотор за циркулярна резачка за дърва. Защото бяха напълнили багажника на колата с тръби, та място за мотора грънци.
« Last Edit: 03.06.2021, 20:23:21 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #547 on: 03.06.2021, 22:58:09 »
От Русе - през Ришкия проход или през Обзор. Ришкият проход е по-лек. С качването ще се справят и на Обзор, но не знам, дали не биха имали проблеми със спускането от Баня към Слънчев бряг.
« Last Edit: 04.06.2021, 12:07:12 by blagun »

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1383
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #548 on: 03.07.2021, 18:10:47 »
В класик кара пуснаха тази снимка от Русе 1960г. и това там май е Икарус.


Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 408
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #549 on: 09.07.2021, 21:06:39 »
Разглеждах различни фабрични табелки на Икаруси 280 и попаднах на няколко, произведени през 1983 година автобуси с по различно изписване на номера на шасито.







Обаче по-рано произведени автобуси през същата тази 1983 година са с обичайният начин на изписване на номера на шаси.





През 1984 година номерата отново са изписвани по обичайният начин (петата прикачена снимка).
Може би новият начин на изписване е въведен когато тръбната арматура от бяла става черна, която промяна е през пролетта на 1983 година. А тази буква "D" какво ли означава? Разбрах че и при модификацията 280.26 е присъствала в номера на шасито през 1983 година.
А дали и при българската модификация е било така?

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1348
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #550 on: 09.07.2021, 21:22:12 »
При тролеите в София също има два шрифта. Тези от 1985 са с шрифт като на автобусите, които си показал, 1988 са с нов, който е удебелен, а 1987 са смесени. Разлика има и във всички други фабрични табели. До към 1987 са черни и буквите са небоядисани, а после става обратното, черни са само буквите. (това с боядисването се отнася за другите табели, тези с номера на шасито са всичките черни)
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 408
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #551 on: 09.07.2021, 22:20:00 »
При тролеите в София също има два шрифта. Тези от 1985 са с шрифт като на автобусите, които си показал, 1988 са с нов, който е удебелен, а 1987 са смесени. Разлика има и във всички други фабрични табели. До към 1987 са черни и буквите са небоядисани, а после става обратното, черни са само буквите. (това с боядисването се отнася за другите табели, тези с номера на шасито са всичките черни)
Не, аз не говоря за шрифта, а за номера на шаси и самата последователност от цифри и букви с която е изписан.
Иначе и аз съм виждал това за което ти казваш.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1104
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #552 on: 09.07.2021, 23:19:01 »
На мен пък особено впечатление ми направи, че 1983г. е имало произведени от модел 280.33, а доколкото ми е известно, тази модификация започва да се произвежда през 1985г. :help:
« Last Edit: 10.07.2021, 19:39:32 by GANZ »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #553 on: 12.07.2021, 21:00:19 »
Икарус 280 по линия №122, заснет през 1985г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1861
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #554 on: 12.07.2021, 23:01:53 »
Разглеждах различни фабрични табелки на Икаруси 280 и попаднах на няколко, произведени през 1983 година автобуси с по различно изписване на номера на шасито.
През 1984 година номерата отново са изписвани по обичайният начин (петата прикачена снимка).
Може би новият начин на изписване е въведен когато тръбната арматура от бяла става черна, която промяна е през пролетта на 1983 година. А тази буква "D" какво ли означава? Разбрах че и при модификацията 280.26 е присъствала в номера на шасито през 1983 година.
А дали и при българската модификация е било така?
Това наистина е много интересно. Забелязвам, че при тези с необичайното изписване с "D" присъства и допълнителен номер на първия ред, в полето "тип/серия" (може би нещо като паралелно броене на поредната каросерия от типа за годината?). Дали не става дума за допълнителна поточна линия, предполагаемо поради недостатъчен капацитет и затова разлика в обозначението върху фабричните табели. Вече не помня откъде, но някъде в руски сайтове/форуми съм срещал, че е имало разлика в обозначението на производството в Будапеща и това в Секешфехервар (именно в конфигурацията на номера на шасито) - макар че, доколкото съм виждал, във втория случай така или иначе са мотирани табели с надпис отгоре Ikarus - Szekesfehervar, т. е. самите табели са се различавали за двата завода. Освен това, заводът в Секешфехервар е бил специализиран повече към туристическите/междуградските модели, може би и за специалните поръчки за несоциалистическите страни... 

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4841
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #555 on: 13.07.2021, 12:36:09 »
Вчера снимах този красавец та ул. "Гурко". Имаше хора в него, както се вижда на снимката.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #556 on: 07.08.2021, 20:20:11 »
 Ikarus 260 на път за Витоша в периода 01.06.1974г. - 1977г. Защо точно 01.06.1974г.? Понеже тогава са пуснати в експлоатация доставените през 05.1974г. 20 броя с инв. №360 - 398. Който изпитва съмнение по повод на изнесената информация, може да се запознае с мой пост №33 от темата. Снимката е взета от книгата пътеводител на Леонид Йорданов "Планината Витоша", Земиздат С 1977г. Съжалявам за ниското качество, но оригиналната снимка беше в миниатюрен формат.

Пс: Да, в бързината съм се объркал. Това е един от малкото случаи, в които за печатно издание са използвани актуални към момента снимки.
« Last Edit: 08.08.2021, 11:07:30 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3857
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #557 on: 07.08.2021, 20:48:48 »
266 е, гледайте по-внимателно. Нашите 260 не са били жълти и с малки прозорчета.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3122
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #558 on: 08.08.2021, 09:53:10 »
Така е, това е 266, а първите такива са внесени през 1977.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #559 on: 08.08.2021, 14:44:02 »
Салон на Ikarus 180. Източник: https://balkan.auction/bg/auction/5934291
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна