Author Topic: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)  (Read 423926 times)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3713
  • TM 303
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2100 on: 26.02.2021, 22:45:44 »
Тези дни от архивите ми изпадна ей това - 1166 с ремарке 218 по време на пробен курс по ТМ8 от 2011 година :)

« Last Edit: 26.02.2021, 23:07:53 by The Freshmaker »
С такива фенове на софийския градски транспорт нито врагове, нито ЦГМ, нито Фандъкова му трябват...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13677
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2101 on: 26.02.2021, 22:52:45 »
Мда, припомних си го, това му беше първото, а първото на 1215 беше 182. Хубаво си беше като бях 11-ти клас.  :D

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2102 on: 27.02.2021, 08:36:02 »
Тез трамваи май се превърнаха в монумент на корупцията и некадърността на общината. Нали няма изгледи или не се говори нещо за тяхното повторно пускане?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13677
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2103 on: 27.02.2021, 09:42:20 »
Не само на това, но и на целия ни порочен начин на мислене и схващания. Ние сме експлоататори. Искаме возила, които да вървят с минимум, дори под минимума поддръжка, без капризи и без специални нужди. Аз съм склонен да се обзаложа, че трикът с тройните състави в Хале и Лайпциг е ключът към разрешаването на най-сериозните проблеми и на двата модела, защото с годините се доказа, че закупуването на употребявани трамваи не е безплатен обяд. Лошото цялостно състояние на T4D, провалът с ремаркетата на следващите Т4 от Лайпциг и Хале, констатацията, че ако бяха с нормални опорни талиги Шиндлерите щяха да се справят по-добре с разбитите ни трасета, това, че Т6А5 дойдоха с предстоящ основен ремонт, просто ние, както го обясних в последния ми подкаст, в който говоря за историята на основните ремонти на Икарусите, сме експлоататори в най-лошия възможен смисъл на тази дума и всичко, което не би могло да се справи с крайно занижената ни поддръжка бива отхвърлено. Ами фактът, че четири трамвая от модела преминаха основен ремонт в последната си година на експлоатация, а последният дори не излезе на линия след това? Трамваите ли са виновни за това?
« Last Edit: 28.02.2021, 09:10:19 by AGENT 006 »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2104 on: 23.08.2021, 18:46:22 »
До колкото разбрах е започнало сваляне на части и апаратура от мотрисите от този модел. Сега разкомплектоват 1182, и предполагам, че съдбата на всички мотриси от модела ще е такава.  Дано използват климатиците на мотрисите които ги имат, за трамвайте без климатици в кабината.
« Last Edit: 23.08.2021, 18:50:00 by Petko21 »

Offline Transporter

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2105 on: 24.08.2021, 21:21:16 »
Това е пълна глупост да се бракуват тези хубави модели трамваи и да се оставят в движение кочините.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1359
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2106 on: 24.08.2021, 22:10:25 »
Когато се движеха, всички ги плюеха, сега като не се движат, всички тъгуват... какви точно са отношенията на хората към тези трамваи, остава загадка.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 924
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2107 on: 24.08.2021, 22:10:42 »
Това е пълна глупост да се бракуват тези хубави модели трамваи и да се оставят в движение кочините.
Щом ги бракуват едва ли са толкова хубави. Аз примерно им викам каруците от Хале, но може би съм по-груб с изказа, обаче със сигурност има колеги във форума, които се съгласяват, че техните качества не са многократно превъзхождащи другите модели в красна. Въпреки, че тяхната идея беше да заменят българските трамваи, те се провалиха мизерно и от своя страна бяха заменени от швейцарските, а това е достатъчно красноречиво колко са добри. Щом още продължават да търкалят Т6М-700/900, а не ги заменят с тези каруци от Хале, значи нещата са много зле.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2108 on: 24.08.2021, 22:14:56 »
Това са много грешни изводи , на трамваите като цяло им няма нищо.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13677
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2109 on: 24.08.2021, 22:51:18 »
Като споменавате за Шиндлерите и се сещам за едно смятам доста правилно разсъждение по темата. И едните и другите се провалиха в някои отношения, съществената разлика е че T4D-C се провалиха повече, но това беше само заради електронното им управление и явно амортизираните ремаркета, докато Шиндлерите са с по-опростено и залагащо на механичната и пневматичната част управление, което е доста по-близо до българските трамваи и това е единствената причина до момента да не са се превърнали в следващите динозаври, почти ако не и нищо от нещата, които убиха T4D-C не се е променило до днес, но за това не са виновни трамваите. Основната причина за деградацията на T4D-C се чете по всеки сантиметър от Шиндлерите и това е недалновидното планиране на инвестицията в перспектива. То е много лесно да купиш лъскави трамваи, каквито без съмнение бяха и двата модела през 2011 и 2017 г. като току що доставени, но след това трябва да им осигуриш нужното внимание и все още виждаме какво се случва, когато това не се прави, а трябва да се прави и предварително, не да ги пуснеш след доставката по „Илиянско шосе“. То на нашите си стари трамваи, които са правени, за да ни паснат като ръкавица не обръщаме нужното внимание, пък ще обърнем на употребявани машини нагаждани по критериите на съвсем друг град и съвсем друго управление.
« Last Edit: 24.08.2021, 23:13:50 by AGENT 006 »

Offline Transporter

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2110 on: 26.08.2021, 20:16:57 »
Наистина има много примери за лоша поддръжка не само електротранспорта а и в автотранспорта вследствие на която хубави модели се бракуват

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9493
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2111 on: 27.08.2021, 14:37:17 »
Ако тези трамваи бяха в Банишора , още щяха да се движат.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6866
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2112 on: 28.08.2021, 13:07:37 »
Определено, не е късно още да бъдат прехвърлени няколко състава от моторни вагони. До колкото разбрах, от разкомплектованата мотриса, апаратурата и е напълно здрава и ще се използва.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4166
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2113 on: 11.09.2021, 01:53:02 »
Половината вече са бракувани и обезкостени - 1182, 1215, 1134, 1136, 182 и др. Чакат рязане.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13677
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6405
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2115 on: 11.09.2021, 10:12:51 »
Чудя се да си трая ли, да се изказвам ли...
Айде, ще кажа само, че отдавна им беше дошло времето...още преди да дойдат в БГ.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4311
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2116 on: 11.09.2021, 11:58:48 »
Айде, ще кажа само, че отдавна им беше дошло времето...още преди да дойдат в БГ.

Извън БГ се движеха по-дълго отколкото тук. Доста бързо им видяхме сметката, а ги платихме бая скъпичко.

Трамваите биха могли да станат на работни мотриси - шлайф, мотриса са чистене на контактната мрежа, снегорин и каквото още се сетиш. В редица депа из Германия точно стари Татри вършат тази работа.

Online bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3153
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2117 on: 11.09.2021, 13:06:54 »
Айде, ще кажа само, че отдавна им беше дошло времето...още преди да дойдат в БГ.

Извън БГ се движеха по-дълго отколкото тук. Доста бързо им видяхме сметката, а ги платихме бая скъпичко.

Трамваите биха могли да станат на работни мотриси - шлайф, мотриса са чистене на контактната мрежа, снегорин и каквото още се сетиш. В редица депа из Германия точно стари Татри вършат тази работа.
Абсолютно, на бг ветераните, които вършат тази работа им е време да излязат в заслужена пенсия. Като гледам какво се случва, същите мнения като по-горното ще ги четем след година-две и в темата за Шиндлерите...

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1359
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2118 on: 11.09.2021, 13:44:55 »
Като изключим авариите, динозаврите движат много по - хубаво от краставиците. Краставиците не могат да работят навсякъде заради странните си врати, вратите са автоматични и всичко се случва по - бавно, в завоите пада едно гърчене, средните секции дрънчат като каруца по Борис III, а компресорите се чуват из целия център. Не изключвам факта, че поддръжката е лоша, ама каквото е за едните, такова е и за другите.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5048
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« Reply #2119 on: 11.09.2021, 15:28:53 »
Но пък краставиците не се сменят на всеки курс ;)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!