Author Topic: Парни локомотиви  (Read 77365 times)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15015
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #280 on: 23.04.2016, 07:48:53 »
БДЖ ще са най-антипазарното юридическо лице на планетата, ако при този интерес не пускат парен влак през всеки летен уикенд.

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #281 on: 23.04.2016, 18:01:52 »
Малко инфо от днес:
5 вагона, пълни ехДБ
Лошо впечатление ми направи грешната номерация - втория вагон беше 3ти, а третия беше АВ, което наложи леко преместване на масите.
За жалост, много бавно се движеше влака (записвах с gps и после ще видя резултатите). Огромни закъснения и в двете посоки...
Също така вагоните според мен не бяха най-удачните...

Въпреки всичко посочено от мен по-горе, пътуването беше много яко!!! :)
Очаквайте снимки от мен :)
Една снимка в аванс



« Last Edit: 23.04.2016, 18:59:00 by wolf_rusi »

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3940
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #282 on: 23.04.2016, 19:01:25 »
Лошо впечатление ми направи грешната номерация - втория вагон беше 3ти, а третия беше АВ, което наложи леко преместване на масите.
Защо да е грешно? Няма правило, че вагоните се броят от локомотива и трябва да са поредни. Вагон номер 3 не е задължително да е на трето място.
Как се осигурява електрозахранването на съвременен вагон, когато го тегли парен локомотив?
Никак. Избират се вагони със собствени генератори за осветление, а отоплението при нужда е с пара.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #283 on: 23.04.2016, 20:33:02 »
С някои от форума се видяхме...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #284 on: 24.04.2016, 18:52:54 »
Този локомотив не е за високи скорости, а идеята му е да тегли много вагони. При парните машини няма как да се направи предавателна кутия, това е недостатък и за това за различни скорости просто ти трябва различен локомотив. Този е за тежки товарни влакове предимно, или да помага по големи нагорнища на тежки пътнически влакове и тук скорост не е много необходим. 65 км/час е максималната и е достатъчна за товарни влакове или за тежки пътнически които спират на всяка спирка. Все пак става въпрос за 30-те години, когато и колите и автобусите не са се движили по-бързо. Има парни локомотиви от този период които могат да развият и 130 км/час и повече, но стават за експресни влакове с по няколко вагона.

Ето малко снимки иначе от днес от пътуването. Перфектна организация от страна на БДЖ, много любезен персонал, дори раздаваха минерална вода, казваха къде и за колко време ще се спира. Целия влак беше пълен на 100%, а по пътя на много места имаше хора с коли които ни снимаха, също и много посрещачи по гарите. Браво на БДЖ и дано по-често организират такива екскурзии по интересни дестинации у нас.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #285 on: 24.04.2016, 19:10:44 »
Чак перфектна организация  :D
Все пак пътуването беше страхотно и с нетърпение чакам следващото. За жалост нямам официален (надявам в най-скоро време на пристигне 1 седмица се бави  ;D) отговор на въпрос от моя страна кога ще бъде следващото пътуване, а неофициално разбрах, че следващото такова ще е на 4ти и 5ти юни до Банкя.

Ето още 2 снимки от вчера на старата мечка  :arrow:

« Last Edit: 24.04.2016, 20:24:26 by wolf_rusi »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2247
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #286 on: 24.04.2016, 20:33:33 »
Този локомотив не е за високи скорости, а идеята му е да тегли много вагони.
С риск да прозвуча хейтърски, да го бяха пуснали с повече вагони тогава... Особено както бързо се изкупиха билетите
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 908
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #287 on: 24.04.2016, 22:51:35 »
И аз чакам Банкята.
Иво не го познах, само Гергин видях да снима отпред, и аз снимах отпред иначе де.

Много се радвам, че го хванахме. Метрото за млко да ни предаде сутринта с 10 минути до следващия влак. Имаше малко тичане из подлеза на гарата и стигнахме точно навреме.

Update: ето го и албума с малко снимки и от мен: https://www.flickr.com/photos/31179049@N06/albums/72157667469131526
« Last Edit: 24.04.2016, 23:45:08 by bigblondewolf »
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #288 on: 25.04.2016, 11:36:20 »
Хубави снимки, жалко че не сме се засекли а гледам сме снимали на едни и същи места.

Quote
Също така вагоните според мен не бяха най-удачните...

Защо, вагоните бяха наскоро ремонтирани, чисти лъскави. Ако бяха купуйни обаче от коридора щеше да е по-удобно за снимки. Възможно е да са избрали такива вагони защото са съвместими с парен локомотив и могат да се отопляват от него. С това променливо време всичко може да се очаква и можеше температурите да са 4-5 градуса. Тия вагони 43-та серия и подобни концепции и серии от 60-те и 70-те все пак са се движили по времето на парните локомотиви и горе-долу се връзват. Купейните вагони 74-та серия не могат да се отопляват от парен локомотив, понеже са по-нови явно не са предвидили тази опция.

Най-ефектно ще е според мен с вагони 47-ма серия, или да се реставрират някакви по-стари.

Всъщност този и други парни локомотиви имат парно динамо за производство на ток, но едва ли могат да захранят ел.отоплението или климатиците на пътнически вагони. По-скоро е за да има ток за фаровете.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #289 on: 25.04.2016, 11:39:20 »
Нищо не пречеше да пуснат и ретро-вагоните, вместо гадните екс-ДБ-та, все пак човек, платил 17 кинта за това пътуване, надали ще тръгне да драска и чупи. Ама сигурно не са им подновили и ревизията им. Може за такива пътувания да запазят и реставрират вагони от 17-та и 47-ма серия, те са подходящи за целта.

Дано има скоро пак атракционен влак по дефилето, късно разбрах за това пътуване и не можах да си взема билет. БДЖ, ако иска да печели, може да пуска всичките си парни локомотиви по-често, и на различни дестинации - по четвърта линия например също е много красиво, може да има влак от Търново до Трявна или Дряново например, или от София до Копривщица.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6634
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Парни локомотиви
« Reply #290 on: 25.04.2016, 12:17:26 »
Всъщност причината да не пътувам сега беше именно във вагоните. В крайна сметка предпочетох да видя как заминава влака, от колкото да се возя в обикновен вагон на БДЖ и да виждам само в кривите, локомотива.  Но ако бяха ретро вагоните, с удоволствие бих платил и 20 лв., а отделно си е и друго изживяването.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #291 on: 25.04.2016, 13:27:50 »
Да не остана и аз по назад :P

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6148
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #292 on: 25.04.2016, 14:48:10 »
Спокойно можеше да пуснат допълнителни вагони като има интерес - за локомотив с 6 двигателни колооси не би трябвало да има проблеми да ги тегли особено на сравнително лекия профил между София и Мездра.  :rolleyes: Вагоните 17 и 47 имат генератор съответно няма да има проблеми с осветлението. Серии 43 и 45 са прилични за нормални пътувания до около 2 часа, но не са особено подходящи за  атракционни пътувания. :rolleyes:

Offline dobriii123

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
  • Фен на железопътния и градския транспорт! :)
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #293 on: 25.04.2016, 15:10:40 »
Според мен са избрали вагони тип ексДБ поради факта, че са с най-много места (мисля, че 97-ците също са с доста места) и по този начин да има възможно най-много места.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #294 on: 25.04.2016, 22:38:40 »
Тази машина може да тегли и 15 вагона без проблеми, но ще ги тегли с 20 км/ч. Просто не е направена за пътнически влакове. 01.23 с 5-6 вагона или 05.01 с 3-4 щяха да направят пътуването доста по-бързо. Доста хора се отегчиха към края.

А за вагоните съм съгласен. Трябваше да са поне купейни! За Банкя есента успяха да извадят 6 74-ки в чудесно състояние, сега можеше да направят същото. 47-ма серия също се намират все още. С тези exDB-та нито можеше да се снима от влака, нито да се наслади човек на пътуването.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #295 on: 26.04.2016, 09:19:45 »
Спокойно е можело да запазят 10-на стари вагона от едно време, които са пътували с чайниците.
Като ще е ретро пътуване, да го направят такова, както се прави в белите държави.
Ама нали и железницата ни е една...  :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #296 on: 28.04.2016, 15:06:23 »
Тези машини 46-та серия май попринцип много рядко или въобще не са използвани за пътнически влакове. По книгите пише че по-скоро епизодично са използвани за влакови локомотиви в участъците София-Мездра и София-Септември. Какво ще рече това за "влакови локомотиви" демек за пътнически влакове ли?

Навремето е имало и доста тежки пътнически влакове с по 10 и повече вагони, те тогава с какъв локомотив са теглени? С 46-ца ли, или със 16-ките например? Интересно че в книгата-албум за локомотивите на БДЖ отзад има снимка на бързоходен локомотив 05-та серия с поне 8 вагона. Не знаех че и те са можели да теглят по толкова вагони. То да не се окаже че парните машини могат да теглят повече от сегашните в моментното им състояние :D

И защо пък вагоните 43-та серия да не се връзват с парен локомотив, все пак когато се появяват такъв тип вагони, през 60-те все още е имало много парни локомотиви в експоатация, по снимки от други държави на много места съм виждал комбинация парен локомотив с такива вагони. Парни машини в редовна експоатация има чак до началото на 80-те. Съгласен съм че много по-ефектно щеше да е с вагони от 40-те или 50-те години например, особено купейни за да може да се снима по-добре, но парен локомотив с по-съвременни вагони също е имало като комбинации. С двуетажни вагони също щеше да е много ефектно, жалко че нямаме запазен такъв.

По-възрастинте от вас спомняте ли си по-тежки пътнически валкове с такава машина-46-ца, или пък комбинация двуетажните вагони с такава машина например.
« Last Edit: 28.04.2016, 17:56:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #297 on: 28.04.2016, 15:39:36 »
Тази серия локомотиви са били произведени изцяло за товарно движение.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #298 on: 28.04.2016, 16:03:47 »
Е това е ясно и го уточнихме няколко пъти вече, въпроса беше доколко и дали са ползвани за тежки пътнически влакове. :)

Снимката е готина, прилича ми на Владая

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #299 on: 28.04.2016, 16:59:40 »
 Албума на Деянови е чудесно четиво - и ако прочетеш освен да гледаш картинки ще си отговориш сам на въпросите.
 Там много добре си е описано - Предназначението на локомотивите серия 46 е обслужването на тежки товарни влакове в участъците Перник - София, Стара Загора - Горна Оряховица и Мездра - София. Поради малкият им брой обаче - те работят само и единствено тежка влакова (товарна естествено) служба в участъците София - Владая - Перник и София - Разменна - Перник. За кратко са изпращани локомотиви и от първата доставка в участъците около Мездра, Горна, Стара Загора, а за повече и в депо Септември - локомотив 46.03.
 Съвсем естествено е те никога да не са използвани за пътнически и бързи влакове.. независимо от теглото им - първо защото мястото им не е там, защото и най-тежките пътнически влакове са далеч от възможностите на локомотивите серия 46 и второ защото максималната скорост на тези локомотиви е 65км/ч - което пък е далеч от нужното за пътнически влак.
 В същата книга е описана и експлоатационната съдба на локомотивите серия 05 - които работят в депа Пловдив и Бургас - където профила е благоприятен и не е проблем да се справят и с по-големи бързи влакове.
 За бързи и експресни влакове са били локомотивите серия 01, 02, 03, и 05, за тежки пътнически влакове 10, 11, 15, 16, а за по-леки пътнически влакове 36-та серия.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!