Първото нещо, което бих искал да споделя от наблюденията си при над 30 пътувания в превозни средства по променени маршрути във връзка с маратона, не е свързано с задължения на водачите, а с проста човечност.
Имаше много пътници, които бяха объркани от маршрутните промени и отиваха при водача, за да попитат откъде ще мине превозното средство, къде ще спира и т.н. Повечето водачи, на които аз попаднах, бяха нелюбезни или дори направо груби към обърканите пътници. Имаше обиди и псувни, имаше и липса на реакция, а имаше и отговори от сорта на "на спирката си пише".
Ето какво пишеше по спирките:


Нека всеки искрено да се замисли колко хора могат да се ориентират при толкова много текст, десетки изброени улици и булеварди и т.н. Дори и без никакви затруднения при четене. А какво да правят хора, които имат зрителни проблеми? А фактът, че на тези съобщения са изписани всички промени, а не само тези, засягащи линиите, които минават на въпросната спирка? А това, че няма схеми? А ако съобщението е изчезнало? И към всички тези неща като добавим и дъжда...
Разбира се имаше 2-3 случая, на които попаднах аз, при които водачите бяха изключително любезни и не само обясниха откъде минава конкретната линия, а дори и дадоха допълнителен съвет как хората да се придвижат до желаната си дестинация.

И сега една идиотска недобросъвестност:
Някъде към 13:30 водачът на
1609 по
ТБ4 реши, че няма да се занимава да си сваля ръчно токоснемателите, за да завърти пред стадиона. Направо се отдалечи от контактната мрежа доста преди Орлов мост и токоснемателните прътове се откачиха в движение от проводниците и се застопориха във въздуха.


Тролейбусът не спря на спирка 1288 "Пл. Орлов Мост" (за
ТБ3,
ТБ4,
ТБ5,
ТБ11 и
А280), както е според маршрутната промяна, а направо на спирка 1289 "Пл. Орлов Мост" (за
А9,
А75,
А76,
А94,
А204,
А304,
E84 и
E184) и там пътниците имаха възможност да слязат.
Ама той да не е балък като колегите си да слиза в дъжда и да си сваля токоснемателите ръчно, а пък и после да се престроява през три ленти за стотина метра.
