Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 284372 times)

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 189
    • View Profile
За нищо не са, но така е заложено по договор от Столична община. Фирмата просто си изпълнява договора, иначе ще има неустойки.
т.е. прахосване на публични средства??? :help: :help: :help:
Много ясно! Ако няма далавера в обществените поръчки - никой няма да се занимава с тях.

Освен 88 милиона, тия ще взимат и по 7% от приходите на ЦГМ за не знам колко си години напред!!!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1339
  • 9060
    • View Profile
А дали не са за пътуването с банкова карта? Валидаторите на турникетите поддържат ли това като функционалност?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3940
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Дори да са за банкова карта, ти не можеш да стигнеш до там, защото първо трябва да минеш през турникетите.

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
    • Email
Може би са планирали в метрото да се плаща на разстояние /брой изминати метростанции и тези валидатори да се използват за да излезеш от станцията, както е в Лондон?

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
Може би са планирали в метрото да се плаща на разстояние /брой изминати метростанции и тези валидатори да се използват за да излезеш от станцията, както е в Лондон?
В Лондон валидатора при изход не е един. Представи си на Сердика в час пик 50 или 100 човека да се редят да си чекнат картата.
Интересно и защо са избрали това дизайнерско решение с тоя голям пилон. Вероятно заради окабеляването, но можеше да се напънат малко и да измислят нещо по-удачно. Така е грозно

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6652
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Планира се билетът за време да важи и отчита спрямо влизанията. Системата няма да я интересува точно в колко часа си излязъл. Затова вероятно ще има два билета за време - за 30 и 60 минути, а не както е в други градове - за 30 и 90 минути, защото определящят момент за таксуване в София ще е моментът на чекиране за вход. Както ви казах - Столична община така е предвидила по договор и консорциумът изпълнява - монтира валидатори на изходите на метростанциите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
И на Балан са сложили такива от 1-2 седмици. Попринцип може да се провреш през вратичката за детски колички и да си платиш с карта на този валидатор, но това е доста тъпо. Хубаво има договор да се сложат и в метростанциите, ама няма ли толкова някой да мисли да са извън платената зона, един недогледал, ама чак пък толкова никой да не се усети. Нито от монтиращите, нито този който е разпоредил точно къде да се сложат, това е минало през няколко човека. Все на някой щеше да му светне лампичката "абе добре де, ако е зад турникетите аз как да платя"

Ако ще дори билетния касиер в станцията да се усети да повдигне въпроса "абе хубаво защо го слагате тук, как да платят"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3335
    • View Profile
И на Балан са сложили такива от 1-2 седмици. Попринцип може да се провреш през вратичката за детски колички и да си платиш с карта на този валидатор, но това е доста тъпо. Хубаво има договор да се сложат и в метростанциите, ама няма ли толкова някой да мисли да са извън платената зона, един недогледал, ама чак пък толкова никой да не се усети. Нито от монтиращите, нито този който е разпоредил точно къде да се сложат, това е минало през няколко човека. Все на някой щеше да му светне лампичката "абе добре де, ако е зад турникетите аз как да платя"

Ако ще дори билетния касиер в станцията да се усети да повдигне въпроса "абе хубаво защо го слагате тук, как да платят"
Това е много наивно мислене... :neznam:

Не си ли се ориентирал къде живеем?... :neznam:

Повечето работещи в България са на принципа - "ако може работният ден да мине по-бързо", "ако може да свърша колко се може по-малко работа", "не ми плащат достатъчно, за да мисля и коментирам". :help: :/




На МС СУ Св. Климент Охридски (откъм ректората) са поставили валидатора извън платената зона:



Но пак изглежда безмислено, защото дори да се маркираш на него, той не е свързан с пропускателните устройства и няма как да влезеш в метростанцията... :neznam: :neznam: :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9651
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не си ли се ориентирал къде живеем?... :neznam:

Повечето работещи в България са на принципа - "ако може работният ден да мине по-бързо", "ако може да свърша колко се може по-малко работа", "не ми плащат достатъчно, за да мисля и коментирам". :help: :/

Глупости на търкалета. Много неща не са ти ясни, но не пропускаш възможност да се изкажеш като крайна инстанция. Ето, давам пример: работя в държавно предприятие, моите подчинени взимат доста по-ниски заплати отколкото съответните в частния сектор, но никога не съм чул и видял да направят цитираното. Знаеш ли защо, защото са професионалисти - вършат си работата. Така че хайде по-леко с квалификациите за "повечето".

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
    • View Profile
На МС Люлин и на МС Стадион Васил Левски също има такива валидатори, извън платената зона. Не ми е ясно как ще се ползват, при положение, че са извън турникетите, на изходите.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6652
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Обясних ви. Няма да се ползват. Те са за украса, защото са длъжни по договор да се монтират.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
Валидаторите са там ако, когато се въведе почасов билет. Идеята е като излезеш от метрото да се маркираш и да спре да ти тече времето, защото наземния транспорт е на абсурдни интервали. Поне това се говори и това ми е известно.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6652
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Както обясних, за тикет системата е важен момента на започване на пътуването, а не нмомента на приключването му. Именно затова тези валидатори са ненужни, защото на системата не е нужно да знае моментът ти на приключване на пътуването, а моментът на неговото започване, за да те таксува правилно.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Пешо сигурно има предвид 30 или 60-минутният билет да включва само чисто време за пътуване без чакането по спирките. Но при такъв случай валидатор трябва да има на всяка спирка, което е абсурдно скъпо. Може и в автобуса да маркираш напускане - първи чек - влизане, втори - излизане.
В португалските метра също се чекваш на излизане.
« Last Edit: 25.06.2021, 17:34:07 by blagun »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3335
    • View Profile
Не си ли се ориентирал къде живеем?... :neznam:

Повечето работещи в България са на принципа - "ако може работният ден да мине по-бързо", "ако може да свърша колко се може по-малко работа", "не ми плащат достатъчно, за да мисля и коментирам". :help: :/

Глупости на търкалета. Много неща не са ти ясни, но не пропускаш възможност да се изкажеш като крайна инстанция. Ето, давам пример: работя в държавно предприятие, моите подчинени взимат доста по-ниски заплати отколкото съответните в частния сектор, но никога не съм чул и видял да направят цитираното. Знаеш ли защо, защото са професионалисти - вършат си работата. Така че хайде по-леко с квалификациите за "повечето".
Казвам го, защото работя в тази сфера (на човешките ресурси) и знам какво говоря.

Според стандартите на Социологията и Статистиката, "повечето" означава всяка част от цялото, която в проценти се изразява между 51 и 99%.

Знам, че има хора, които си вършат работата съвестно и са професионалисти, което е чудесно. Но в последното десетилетие се наблюдава сериозно намаляване на мотивираността на човешкия ресурс. Това се дължи на много неща, включително и навлизането на следващо поколение на трудовия пазар.

Валидаторите са там ако, когато се въведе почасов билет. Идеята е като излезеш от метрото да се маркираш и да спре да ти тече времето, защото наземния транспорт е на абсурдни интервали. Поне това се говори и това ми е известно.
Това няма да работи при такава поставени валидатори. Те са поставени на най-различни и по-същственото - неудобни места. Хората редовно ще забравят да се маркират и ще бъдат прецакани.  :neznam:

Ако се въвежда подобна система, трябва да се монтират и турникети с валидатори и на изходите - просто обърнати в обратната посока. За да излезеш, трябва да маркираш превозен документ. Това би подпомогнало и контрола върху редовността на пътниците в метрото, защото всеки ще трябва да се чекира и на изход.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4180
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Ако се въвежда подобна система, трябва да се монтират и турникети с валидатори и на изходите - просто обърнати в обратната посока. За да излезеш, трябва да маркираш превозен документ. Това би подпомогнало и контрола върху редовността на пътниците в метрото, защото всеки ще трябва да се чекира и на изход.
И като се изтърси едно влакче с хора в 8 и половина сутринта, последният кога ще излезе?

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
Ако се въвежда подобна система, трябва да се монтират и турникети с валидатори и на изходите - просто обърнати в обратната посока. За да излезеш, трябва да маркираш превозен документ. Това би подпомогнало и контрола върху редовността на пътниците в метрото, защото всеки ще трябва да се чекира и на изход.
И като се изтърси едно влакче с хора в 8 и половина сутринта, последният кога ще излезе?
В Португалия е така и не е никаква драма. Просто на всички турникети има апаратче. Влизаш и се маркираш, излизаш- същото. Но при нашата действителност с тези апарати така сложени, май ще се окаже, че нямат никаква полза. Уж бях чел, че щели да са за хората, които ползват почасов билет да му спрат валидността, но вчера ми попадна статия на капитал, която посочва, че тези автомати са там, защото, ами просто бил сключен договор...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6652
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Добър ден! От 2 седмици ви го пиша и обяснявам.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3729
    • View Profile
Действието се разиграва в автобус 3116 по линия 204 на 2 юли, около 8:31 ч. На Плиска, в посока Орлов мост, се качва контрола и започва проверка. Автобусът е претъпкан, но по разписание. Момиче с чанта за рисунки (плакатен формат) на втора врата е установено като нередовно. Девойката казва на контрольора, че е без билет, защото не е могла да стигне до шофьора. Започва разправия като ѝ се обяснява, че още при качването си трябва да си е купила и перфорилала талон за еднократно пътуване. Шофьорът, нито по време на движение, нито при спирането си на метростанцията при СУ не ѝ продава билет. Пътничката е свалена на Орлов мост с намерение да се глоби. Пиша тази случка не за подкрепям гратиса, защото има вариант билет да се закупи от спирката преди качване, от мобилен телефон. Момичето е непълнолетно и шофьорът не ѝ продава талон за еднократно пътуване.
████████████████████████ 

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3940
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Няма такъв филм, че трябва да си купиш преди качването... Щом водачът продава билети, значи това е пълноценна възможност за купуване на редовен билет и всеки е свободен да я избере, и няма как да подлежи на санкция затова, че се е оказало обективно невъзможно.