Author Topic: Siemens Inspiro  (Read 12345 times)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2241
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #20 on: 27.08.2020, 10:59:10 »
В „нашия“ форум има по-хубави снимки в съответната тема  :)
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 370
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #21 on: 27.08.2020, 21:01:26 »
1.Колкото и да са тихи, пак има скърцане на релси - на МС Красно село в посока депото. Там влаковете скърцат с подобен интензитет на звука като този от участъка между МС Стадион Васил Левски и МС Жолио Кюри, веднага след стадиона.

2.Колкото и да са тихи, звуковото оповестяване вътре не се чува добре. :/ А аз съм млад човек и смея да твърдя, че имам добър слух.

1. Това е проблем на трасето, не на влаковете.
2. Това е проблем на оповестяването, не на влаковете.


« Last Edit: 27.08.2020, 21:03:18 by Chezare »

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 694
  • пендел
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #22 on: 28.08.2020, 08:20:34 »
Точно така! И не е масово, ако влезнеш в А9 така кънти, че ще оглушееш, Васе!

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1335
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #23 on: 28.08.2020, 13:09:32 »
Това скърцане си е от релсите и си е на определени места, които се знаят. На 9ти състав нищо му няма.
Култов влак като номерния повече няма как да бъде създаден, Сименсите доказаха, че и метрото може да бъде адски скучно, но това на страна, това си е моя прищявка. Но уж голяма радост беше за метрото, което е на едва 20 години, сега пък вече едва ли не трябва да се бракуват номерните и да се плюе по старите МД, защото видиш ли новият лъч бил по - тих. Слушах и приказките на лелите от Обеля и Надежда, как тяхното метро било старо, а МД3 как хубаво го били направили и какво ли не се каза пък за влаковете на МВМ... такива хора не заслужават метро и май забравят, че ако там го нямаше метрото в тази част на София, щеше да си е същата мизерия, която е била и преди 25 години и да се кандилкат още с 41, 150 и тн.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline danny

  • Писател
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #24 on: 28.08.2020, 15:30:58 »

Пространството между вратите не е оборудвано с достаъчно съоръжения за хващане на правостоящи. :neznam:



Това решение е направо перфектно, защото масата дори и да пропътуват целия диаметър седят до вратите и пречат на потока.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2241
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #25 on: 28.08.2020, 19:31:40 »
Да, дръжката е закачена точно над вратата :D
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
  • 9060
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #26 on: 30.08.2020, 11:58:17 »
Аз имам въпрос към по-знаещите.
Вярно ли е това, че в бъдеще можело да се поръча едва ли не още 1 вагон за Инспиротата и така да запълнят дължината на станциите? На много места се каза, че имало възможност за удължаване на сегашните състави, което на мен ми се вижда доста невероятно.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #27 on: 30.08.2020, 13:14:38 »
Аз имам въпрос към по-знаещите.
Вярно ли е това, че в бъдеще можело да се поръча едва ли не още 1 вагон за Инспиротата и така да запълнят дължината на станциите? На много места се каза, че имало възможност за удължаване на сегашните състави, което на мен ми се вижда доста невероятно.
Не съм на 100% сигурен, но хипотетично е възможно. Сега ще кажа защо в две основни причини, по-скоро ще предложа един поглед на нещата. Та за начало дали е възможно, според мен да. Това заключение правя от факта, че влаковете пристигат разглобени на секции в депо Земляне, следователно е възможно да се закачат нови секции. Ако съдим по трамваите в София (чадата на трамкар) може да си отговорим на въпроса, че е възможно. Само че това, което прочетох и се обсъди в "другия" форум, е че трябва обаче този 4ти вагон да бъде моторен. Самите перони са предвидени да може да има влакове по 80 метра, така че хипотетично е предвидено да има ръкава възможност. Има и един 3ти аспект обаче и това е дали депото може да поеме толкова "дълги" влакове.

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2998
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #28 on: 30.08.2020, 13:18:35 »
Аз имам въпрос към по-знаещите.
Вярно ли е това, че в бъдеще можело да се поръча едва ли не още 1 вагон за Инспиротата и така да запълнят дължината на станциите? На много места се каза, че имало възможност за удължаване на сегашните състави, което на мен ми се вижда доста невероятно.

Сега не мога да ти намеря снимка точно на Инспиро разглобен, но принципът е подобен като на тази снимка - секциите се разглабят сравнително бързо и безпроблемно, новата секция се закача, в софтуера на влака се въвежда новата дължина и готово. Само трябва някой да плати.

Има и един 3ти аспект обаче и това е дали депото може да поеме толкова "дълги" влакове.

Депото събира 26 влака по 80 метра, останалите 4 ще трябва да нощуват по тунелите. Възможно е и разширяване на депото за сметка на автобусния гараж, за да събере 26 влака по 100 метра.

« Last Edit: 30.08.2020, 14:06:09 by fafan »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #29 on: 31.08.2020, 11:58:35 »
Разгледах ги наживо влаковете и много ми харесаха. Изглеждат много качествена изработка. И като интериор, и отвън. Много приятен и свежарски салон имат. Седалките може да не са от най-удобните но е въпрос на поръчка все пак. Но все пак това е влак който е предвиден да се ползва само за много къси разстояния, така че няма нужда от кой знае какви удобни седалки. Няма да пътува до Варна че да трябват някакви удобства. За целта за която е предвиден е супер.

Разгледах и как са направени съчлененията. То такива класически няма, вагоните се закачат с автосцепки, подобно на електричките. Към всеки вагон има половин мех с греда, който при закачане се закопчава с един много прост механизъм с ключалки с меха на другия вагон и така състава става като един общ преходен, и много лесно при нужда може да се прикача още един вагон например. На пода се пускат едни ламарини, подобно на класическите вагони. Много добре обмислено. Е да малко повече ще отзява и ще се размества ако има 2 контракриви една след друга по маршрута, може би с едни 30-40 сантиметра, или 2 стрелки една след друга като е без якобс-талига, но трасето е изпълнено много добре и май никъде няма такива места, както и 2 последователни стрелки че да отзее толкова. Окачването също е много меко има и възглавници. Супер тихи са максимално обезшумени. Доколкото е възможно все пак е влак в затворено пространство и се трие метал в метал постоянно. Ако е на открито ще е много по-тих разбира се.

Подобни преходи между вагони с 2 полумехове са правени по същия начин на немски 4-осни пътн. вагони от 30-те. Класическо изпълнение на немската школа :)
« Last Edit: 31.08.2020, 12:01:11 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #30 on: 31.08.2020, 15:49:04 »
Хардуерно сигурно е сравнително просто добавянето на още една секция. Софтуерно обаче сигурно ще бъде голяма занимавка.
Първо - влакът трябва да разпознае и 4те секции и да синхронизира тяхната работа. Това едва ли ще е толкова сложно.
Второ - перонът трябва да разпознае влака че е с 4 секции и да отвори перонните врати и за 4те секции
Трето - ако само част от влаковете бъдат удължени, пероните ще трябва да разпознават поотделно 3-сецкионни и 4-секционни влакове, за да не се отварят вратите на празен коловоз.
Някой запознат ли е с интерфейса, през който общуват влак и перон? Какво съдържат съобщенията? Има ли броячи на колооси? Пероните от различни станции общуват ли помежду си?

Ако в някой момент добавят секции, ще трябва отново влаковете и перонните врати да минат през синхронизационен пробен период. Не знам дали въобще ще бъде възможно по линията да се движат едновременно влакове с различна дължина. Накратко - обрязали са ни и то качествено.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #31 on: 31.08.2020, 15:53:07 »
Софтуерните настройки просто се плащат. Ако си купуваш нови секции, просто си плащаш да ти преработят софтуера и всичко заработва. Обратното - сам да си го пренастроиш, обикновено е невъзможно или изрично забранено в лицензионните споразумения.

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2998
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #32 on: 31.08.2020, 21:22:27 »


Подобни преходи между вагони с 2 полумехове са правени по същия начин на немски 4-осни пътн. вагони от 30-те. Класическо изпълнение на немската школа :)

Кои точно вагони имаш предвид? Имаш ли снимка на такъв вагон?

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #33 on: 31.08.2020, 22:15:20 »
С гугъл намирам тази снимка. Ето такива същите мехове между вагоните това са немски вагони от 20-те или 30-те години, механизма на закопчаване е подобен. Трябва да погледна в книгата за вагоните на БДЖ, мисля че и у нас е имало такъв тип вагони с такива мехове, та може и за нас да не е нещо ново подобен преход между вагоните.

ЕДИТ: намерих една по-хубава снимка, ето ги точно меховете :)  http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/historic/DRG/E30/UEF_B4ye_IGB_1.jpg  По почти същия класически начин са направени тези мехове на Испирото.
« Last Edit: 31.08.2020, 22:24:05 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #34 on: 31.08.2020, 22:20:01 »
Това е тогавашният стандарт за преход между вагони. Всички са били така.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #35 on: 08.09.2020, 19:08:29 »
Знам, че възприятието на дизайн е силно субективно, но все пак предполагам, че повечето хора ще се съгласят с мен.

Ето още едно нещо, при което конкретната руска техника бие конкретната западна. И при това не толкова очаквано нещо - дизайнът.





Чух любопитен коментар от пътник във влак Siemens Inspiro - SOS бутонът приличал на тези, които били в някакви соц. конструктори за младия инженер. :D
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Online fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2998
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #36 on: 08.09.2020, 20:28:47 »
В сериозна грешка си, панелът на Инспиро-то е много по-премислен и доизкусурен. При Сименса копчето е отделно и се сменя без да се разглабя панелът с високоговорителя и микрофона, докато руското изпълнение е една плоскост, на която са завинтени всички части от вътрешната страна - при нужда от ремонт трябва да се разглоби целия (с кръстачка на всичкото отгоре - след 10 завинтвания и отвинтвания главата на винта ще е заминала), след което във висящо положение да се сменя високоговорителя или микрофона или копчето. Руското изпълнение е типично руско - без мисъл за детайлите, докато немското е модулно и оптимирано за ремонти.  Освен това руското изпълнение няма сигнализация, когато от другата страна говорят, тоест ти може да приказваш, и никой да не те чува.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3871
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #37 on: 08.09.2020, 20:34:34 »
с кръстачка на всичкото отгоре - след 10 завинтвания и отвинтвания главата на винта ще е заминала
Кръстатите глави са много хубави, но не са глупакоустойчиви. Точната отвертка влиза супер плътно и няма превъртане, но повечето хора се опитват да ги завиват и отвиват с по-малък размер отвертка, който влиза хлабаво и превърта.

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1335
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Siemens Inspiro
« Reply #38 on: 08.09.2020, 20:40:04 »
Руските влакове са доста по - солидно направени. Особено вратите между вагоните са все едно взети от подводница, толкова са тежки и масивни, всички плоскости/ стени са от дебело желязо, седалките също. Сименсите, където и да пипнеш си кънтят на кухо. От плоскости/стени, до седалки и под. Днес е возих и влакът беше празен, но една жена на 5 или 6 метра от мен като стана и отиде до вратата, подът кънтеше на кухо и чак се пренесоха вибрациите по седалките.
А за дизайн, Сименсът е много грозен, прилича на чудовище. Руските са семпли и приятни, както трябва да бъде.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14066
    • View Profile
    • Email
Re: Siemens Inspiro
« Reply #39 on: 08.09.2020, 20:46:55 »
Нарочно е така червено, за да привлича внимание при авария.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР