Author Topic: T8M-700 (900-939)  (Read 221134 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6144
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1180 on: 29.03.2021, 16:20:56 »
Все пак при недомислената псевдомодернизация се добави допълнителна опорна талига без да се увеличи мощността на двигателите и без да се модернизира системата за управление, неизбежно беше да станат още по-тромави и склонни към боксуване. :rolleyes:

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9215
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1181 on: 29.03.2021, 17:27:11 »
Тези трамваи и къси едвам кретаха, като ги "модернизираха" пък съвсем.....
Единственото подобрение е липсата на странично биене . Като 8ХХ бяха кошмар откъм странично биене. Но пък имаха една екстра - на паразитния фланец имаха вързан алтернатор, който по време на движение зареждаше батериите . ВЕП -ът на допълнителната спирачка , позната жаргонно като Шалтбау , имитираше звукът при затваряне на врата. Ватманът като освободеше шалтбау-то и качващите се от първа врата започваха да викат - чакай бе, не сме се качили още... При модернизацията ВЕП-а беше преместен в отсега на малкия апарат и шумът сега  е в пъти по-малък. дребни и незначителни неща , но това не помогна тези недоразумения да станат по-комфортни и по-сигурни.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 516
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1182 on: 29.03.2021, 17:42:56 »
Но да, дизайнерски за времето си бяха много напред, едни от малкото въобще в света трамваи с нископодова платформа за онези години.

Колкото и да бяха хубави за София, нека да кажем, че по онова време големите производители правеха вече нови изцяло нископодови трамваи, а не преправяха стари. ULF във Виена се въвежда през 1997 г., преди тук да се започне с нископодовите секции.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6144
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1183 on: 29.03.2021, 18:35:01 »
Дори в Чехия по същото време или малко по-рано се появяват RT6N1 и модернизирани KT8D5N с частично нисък под. :rolleyes:

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1184 on: 09.04.2021, 15:56:14 »
920 заснет през 02.2008г. от Hilsner Keld.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9215
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1185 on: 09.04.2021, 16:01:33 »
И заснет от София 70 преди тази снимка , след пожар при катастрофа с такси .
Кой да знае, че след 12 години ще стана свидетел на същото , само ,че на 50 см от мен...
« Last Edit: 09.04.2021, 16:04:02 by София 70 »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1186 on: 01.05.2021, 15:26:01 »
Снимки от 2009г. на 921 и 831, 931 и 934; кадри от 2011г. на 920 и 934 с автор Attila Kozalik.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1187 on: 31.05.2021, 20:52:42 »
921 и  919, 30.08.2006г. Източник: https://www.flickr.com/photos/15439181@N08/1731259566/
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2980
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1188 on: 31.05.2021, 22:28:41 »
921 и  919, 30.08.2006г. Източник: https://www.flickr.com/photos/15439181@N08/1731259566/
Рекламата на 921, заедно с Чио чипса на 714 ми бяха едни от най-любимите реклами.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1189 on: 05.06.2021, 11:30:43 »
В един и същи ден(06.10.2008г.) 901 и 802 са имали леки съприкосновения с автомобили. Източник и автор: Jonathan Beardsley.

https://www.facebook.com/photo?fbid=33577511861&set=a.33572626861
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1190 on: 17.08.2021, 14:29:41 »
923 ? може би с първата си реклама на Белана от 05.2002г. и неизвестен инв. № от с. г. Автор и източник: японски турист.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1191 on: 17.08.2021, 16:24:43 »
Неизвестният мисля, че е 909.

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
T8M-700 (900-939)
« Reply #1192 on: 18.08.2021, 17:08:59 »
Какво става с 939, защо е бил в канала преди 2 седмици?
« Last Edit: 18.08.2021, 17:10:56 by danny.drandarov »

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3876
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1193 on: 18.08.2021, 17:23:00 »
806 взе талига от 939, явно дотам са опрели.. А от бракуваните явно не са оставили нищо резервно. Та да не го чакаме и 939 да излезе някога като музеен..
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12066
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1194 on: 18.08.2021, 20:56:21 »
В перспектива би било най-добре да се използва някой от осемте още в движение и да му се възстанови оригиналната маска, отколкото 939, който в исторически план е ни в клин, ни в ръкав на фона на целия модел. Той трябва да стане пак на 729.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3937
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1195 on: 18.08.2021, 21:00:21 »
Той трябва да стане пак на 729.
Това беше нещо покъртително грозно. Няма нужда да възкръсва.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12066
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1196 on: 18.08.2021, 21:13:45 »
Хахаха, толкова грозен, че чек леко красив.  :D
Малко по-философски погледнато проблемът не е че е бил грозен, а че ни е в природата да се фиксираме върху сенките на миналите си провали като ги използваме като аргумент, че сега не можем. Всеки производител е правил и има право да прави грешки, защото ако не се правят грешки няма да има развитие, проблемът е когато грешките не водят до развитие.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 52 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6633
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1197 on: 18.08.2021, 22:18:13 »
И грешката 729 да е музеен експонат, по-добре да си остане във вида в който е сега, като 939.

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1348
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1198 on: 18.08.2021, 22:23:40 »
Лично за мен четирите екземпляра с тесния кош за доста по - красиви от братята си, независимо в коя форма. Иначе е ще е по - добре да се запази като 939, а ако има зор за старата визия, да се преработят 932 или 933. Но това което си говорим са някакви мечти, които стават реалност само по Чехия, Германия и Унгария.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline danny.drandarov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Re: T8M-700 (900-939)
« Reply #1199 on: 23.08.2021, 13:29:16 »
936 се подава по наряд вече?


Sent from my iPhone using Tapatalk