Author Topic: Т8М-300(България 1300)  (Read 198626 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3060
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1180 on: 11.09.2020, 18:24:50 »
2. Сградата на хотел Ramada Princess разбирам, че не е строена скоро (в края на миналото или началото на сегашното, отминаващо десетилетие - така предполагах), ами преди повече от 20 години (нямам представа колко).
Сградата на Новотел Европа я строиха към края на 70-те, 1978 вече работи.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1181 on: 11.09.2020, 23:21:15 »
А Българията мисля че е 325 - имаше сини цифри за инв.номер под стъклото вдясно.
Зад нея е някой от 726-729.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9159
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1182 on: 15.11.2020, 18:57:33 »
Моят любим 322 :rolleyes:

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1183 on: 10.12.2020, 18:20:38 »
Неизвестна "България 1300" по бул. Витоша. 01.1991г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9159
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1184 on: 10.12.2020, 19:52:16 »
302 .

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1185 on: 19.12.2020, 09:39:05 »
Хайде, кой да дойде пръв днес - 320 :) плюс частица T4D, 2002г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3624
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1186 on: 19.12.2020, 13:17:43 »
Една от трите ми любими Българии през годините, заедно с 303 и 316 - известно време някъде в средата на 90-те, включително в периода с рекламата на Step, го караше един тип, спрямо който само на няколко сравними по състезателно каране ватмани съм попадал :D
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14025
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1187 on: 19.12.2020, 20:00:03 »
До към 2003-2004-та навсякъде караха бързо като бяха с АКРУ, после като направиха ГПС и разписание на всяка спирка тогава почна влаченето.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9561
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1188 on: 19.12.2020, 20:36:11 »
И твърдиш че по-прецизното позициониране е виновно? Едва ли...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1189 on: 19.12.2020, 21:12:28 »
Една от трите ми любими Българии през годините, заедно с 303 и 316 - известно време някъде в средата на 90-те, включително в периода с рекламата на Step, го караше един тип, спрямо който само на няколко сравними по състезателно каране ватмани съм попадал :D
Имаше един слаб, висок мургавелко на 805 по 2, само при него съм виждал паралел по Алабин, между Съдебната палата и Гарибалди :D
715 също имаше един Шумахер, някъде около 2006-2007.
Друг за когото се сещам, пак през 1990те, беше един на 443. Имаше и една руса кака, пак на 443, тя също караше яко.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7130
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1190 on: 20.12.2020, 10:27:18 »
Аз пък помня един на 2035 по 9, който караше така идиотски, че дядо ми го хвана страх и слезнахме да чакаме следващия трамвай. Година не помня но Ботев беше още с павета. Не след дълго се уцелихме пак при същия. От Кръста към Хемус вдигна невероятна скорост - е тогава и мен ме хвана страх даже.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 745
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1191 on: 20.12.2020, 21:36:30 »
Не се бой , вече отдавна е технически. А всички останали откачалки са на длъжности по депата.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9159
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1192 on: 21.12.2020, 16:34:23 »
ААА, Не е така - за трима действащи като ватмани  се сещам - единият е споменат като титуляр на 715 в миналото.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3624
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1193 on: 21.12.2020, 16:43:30 »
Поотклонихме се от темата - нямах предвид откачалки и самоубийци, а наистина карачи с усет към високите скорости и пилотски умения :) Убеден съм, че София 70 специално много добре разбира какъв тип каране имам предвид :) Въпросният титуляр на 320 най-често караше първа смяна, като при някакви зверски закъснения успяваше разстоянието от Надежда 5 до Иван Вазов вместо обичайните 38-42 минути да го взима за под 30, нееднократно съм го засичал като малък, а от полето между Обеля и Надежда идваше с максималната възможна скорост за този тип трамваи, тоест в онези години със сигурност над 80, намаляваше леко за завоя преди Надежда, пак минаваше на пълен паралел (тогава още имаше видимост наляво преди спирката при преминаване през пряката и не беше опасно, ако го прави някой с акъла си) и всеки път се изумявах как изобщо успяваше да спре на спирката - а в интерес на истината караше и супер плавно, предвид темпото, с което се движеше през повечето време. Висок на 35-40 беше по онова време, с къса коса, леко мургав.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1797
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1194 on: 21.12.2020, 21:12:51 »
По мое скромно мнение, темата за плавното управление на ППС е валидна за всеки вид такова, ако щете - дори и влак. Стила на каране, който описваш, аз го пречупвам през призмата на плавната смяна на действието. Без значение дали е трамвай, тролей или автобус... ако ще и да не вдига повече от 40 км/ч дори, пак може да кара селяндурски/хамалски и по много по-неприятен за пътниците начин. За мен важното е да няма редуване на газ със спирачка през 5 секунди или пък честа и рязка смяна на силата на натискане на даден педал - при трамваите, да няма "ръчкане" на контролера наляво-надясно. Аз автомобила си винаги се старая да го карам на принципа "да не се разлее кафето". Гледам отрано да взема решение дали ще трябва да спирам, да намалявам и т.н., и като почна да спирам, плавно натискам все повече и повече спирачка, докато усетя, че тази сила на натиск ми осигурява такова намаление на скоростта, че да спра на 5 метра зад предния автомобил. Старая се да не променям натиска докато не падне до 5 км/ч. Тогава, 2 от въпросните 5 метра ги употребявам за "плавното финално", с отпускане почти докрай на спирачката. Нещо такова. Точно по гореописаната причина, по клиповете съм виждал машинистите в даден електровоз да отпускат пневматичната спирачка почти напълно тогава, когато влакът достигне 10-15 км/ч. По този начин, докато въздухът напуска системата, влакът почти спира на място и се постига същият ефект на "плавното финално" спиране. :) Веднага се сещам за пример от Варна с Шкода 26тр. По звука от електродвигателя установих как постоянно променяше както силата на спиране, така и тягата. Не беше неприятно, но беше напълно безсмислено. Ако беше Зиу, щеше да скъси живота на контакторите поне наполовина. :crazy: :help:
« Last Edit: 21.12.2020, 21:14:46 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 417
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1195 on: 21.12.2020, 23:47:20 »
Сравнението с кафето е супер, но някои монтират устройства, събиращи информация за силите при ускорение, спиране, страничните натоварвания, време, скорост, дистанция, разход, СО2, времена на спирачка, "газ", инерция,  и к'во ли още не, една от идеите на които е оценка на водача.
Dream on

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3624
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1196 on: 22.12.2020, 22:20:50 »
Съгласен съм с казаното от @тролей №164 линия 2 на 101 процента - за мен лично плавното и технично каране е единственото "правилно" и "хубаво" каране, без значение дали става дума за лично или обществено превозно средство. Резките движения и натоварвания са приемливи единствено при някакъв екстремен тип изпитания от типа на измерване на спирачен път, време за ускорение, състезателно каране или прост за кеф т.н., макар че и при състезателното каране дори предвид безумните скорости, всичко се случва удивително плавно, доколкото е възможно, защото иначе прекомерно и ненужно резките движения и действия водят до нестабилност... Всяко твърдение, че бавното каране само по себе си е гарант за сигурност и плавност, е бързото - за безотговорност и хамалщина, може да идва само от лаик. Това дали човек кара бързо, бавно, или умерено, е въпрос на личен стил и отношение към карането. Плавните действия, предвидимостта спрямо ситуацията, съобразяването с всички възможни фактори, избягване на всички предвидими и възможни рискове - това е каране. И точно затова съм възмутен колко неграмотници има в ГТ, именно защото се предполага, че са професионалисти. Имам познати и непознати водачи, които са в графата "състезатели", каращи като по учебник и имат очи буквално на гърба си, карайки плавно като шофьор на лимузина, и абсолютни влачещи влечуги, които сяцат като първия човек на земята. Просто човек или може да кара или не, или се съобразява с обстоятелствата и това дали вози хора или не, или просто е дърводелец и се държи сякаш управлява всичко с прекъсвачи - за мен управлението на превозно средство е природен талант, надграждан с опит и желание за усъвършенстване, иначе е мъка.
« Last Edit: 22.12.2020, 22:31:39 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1197 on: 23.12.2020, 05:56:48 »
Баща ми (лека му пръст) казваше: От всяко дърво свирка не става !

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6359
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1198 on: 26.12.2020, 10:06:48 »
По въпроса с бързото каране се сетих за една история с 303 отпреди няколко години. Даже като се сещам още се над***ям от адреналин.

Вчера с 303 между Гешов и Пирогов по нанадолнището буквално летяхме. 77 км/ч измерено през GPSа на моя телефон. 303 се мяташе като риба на сухо при тази скорост, във всички светски посоки.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9159
    • View Profile
Re: Т8М-300(България 1300)
« Reply #1199 on: 26.12.2020, 16:21:22 »
Кажи кой го е карал,че ми стана любопитно.Мислрх,че аз държа рекорда с 308.