2261
Варна / Re: Škoda 14/15Tr
« on: 10.12.2010, 08:11:47 »
A вчера пък по 82-то - цели 3 броя - 503,505,514. Иначе за пръв път от доста време насам 504! по 88 и още 529,506, както и неизменното кърваво червено 525.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Тези неща не са за превоз на много пътници, както става във Варна.То за много пътници си има напълно подходящи рейсове: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Ikarus_280_Cracow_Fotka_104.jpg (от Краков). Всъщност единственият им проблем е че са дърти - от това произтичат и всички останали проблеми, свързани с тях. Иначе и аз харесвам най-много 345G-тата особено защото имат най-плавна и тиха скоростна кутия и не пищящи двигатели(или бяха така допреди 2-3 год.). Докато например ако край мен мине Ман го познавам по мяукането
5180-не е наред със скоростите и съединителя. Скоростната кутия ръмжи, а заради съединителя автобусът трепери. 2149 също има този проблем (съединител), но засега е далеч по-поносим от този на 5180Щом казваш. Тази вечер 5180, тръгвайки от спирката на катедралата успя бързо да ускори и да хване последните 1-2 сек. зелено - около секунда и половина между всеки две скорости. Не бях в него и незнам как звучи, но... Бих казал, че при него проблемите са: "клекнала" средна ос(а не беше пълен) - съчленението почти опираше в земята, и изтеглена напред също средна ос - имах чувството, че гумите ще опрат в калниците Btw по 17а имаше не един, а цели два o405GN от онези оранжевите, единият с черно покрай прозорците(не видях номерата). За пръв път виждам въобще съчленен по 17а пък камо ли два. На Димчо Дебелянов доста добре се напълва, така че явно има смисъл от съчленени
Тролей 86а ще свързва "Аспарухово" и "Почивка"
Шеф на частна фирма и общинският съветник Живко Ников се обвиниха взаимно в некомпетентност
Да има нова линия, която да свързва "Аспарухово" с "Почивка", е поискала администрацията на район "Аспарухово" от община Варна. Писмото е подкрепено с подписите на ученици и работнички от завод "Дружба". Вчера предложението бе разгледано от членовете на комисията по транспортни схеми към общината. Оказа се, че "Градски транспорт" вече има решение на въпроса, взето на заседание на борда на директорите. Предложението на общинската фирма е този маршрут да се поеме от тролеите, които се движат по линия 86.
Според обсъдения вчера вариант тролейбусите с номер 86а ще се движат 4 пъти на ден. От "Аспарухово" те ще тръгват между 6,30 и 7,15 ч. сутрин и между 12 и 12,45 по обяд. В следобедните часове от "Почивка" 86а ще тръгва между 12,45 и 13,30 ч. и 18,30 - 19,15 часа. Първата спирка в "Аспарухово" ще бъде пред училище "Христо Ботев". Тролеят ще минава покрай централна поща и площад "Съединение" и оттам по бул. "Осми приморски полк" до спирка "Почивка". Според съществуващата схема маршрутът на 86 е от жп гарата до езиковите гимназии. Реално обаче тя не се обслужва, бе потвърдено и вчера на комисията. Основният мотив е липсата на пътникопоток. Председателят на борда на директорите на "Градски транспорт" Живко Ников първоначално се опита да заблуди комисията, твърдейки, че линията функционира, после обаче размисли и призна, че е спряна заради големите загуби. Причината бил маршрутът, който се оказал неатрактивен за гражданите. Според представителите на общината и Ников с тръгването от "Аспарухово" тролейбусите щели да се пълнят повече. Нямало да ги конкурира и 17а, която също свързва "Аспарухово" и "Почивка", но маршрутът й минава през жп гарата. Никой от поддръжниците на реално новата линия не извади икономическа обосновка, която освен социалния ефект за 300 - 400 души, на колкото е изчислен всекидневният пътникопоток, да доказва и финансова полза за "Градски транспорт". Според частните превозвачи линията ще продължи да бъде губеща. Никой не даде и отговор на въпроса им кой ще поема загубите.
Без отговор остана и питането на Марио Шиваров, собственик на фирма "Мако", която извършва основно допълнителни превози, няма ли в крайна сметка частните фирми да поемат на по-късен етап негативите при евентуално натрупване на загуби за общинския превозвач от новата линия. Той запита и защо неговото предложение за удължаване на допълнителната линия 102 до "Владиславово" отлежава от месеци в папките, а предложението на общинската фирма се разглежда светкавично.
Обиден съм от думите на Живко Ников, който ме изкара некомпетентен в транспортните схеми, каза по-късно Марио Шиваров, след тиха размяна на реплики с общинския съветник в кулоарите. Според него Ников не е наясно с процедурите за изменение на транспортната схема. Не може да е председател на борда на общинския превозвач и да не знае, че маршрутите не ги прави Общинският съвет, а се предлагат от транспортните фирми и се одобряват от съветниците, заяви председателят на сдружението на частните превозвачи.
В крайна сметка предложението 86а да свърже "Аспарухово" и "Почивка" бе прието с гласовете на 13 от присъстващите 15 членове на комисията. Предстои то да мине и през постоянната транспортна комисия към местния парламент.ЧМ
Километрите през кв."Асенов" може да не са проблем, но можеш да бъдеш сигурен на 100%, че през старата част на града, няма да има никога контактна мрежа. 1 и 2 ще отидат на конкурс като тролейбусни, тогава когато се построй новото им трасе, за което според кмета има пари и значи всичко е въпрос на време.Заа нещо ново ли става въпрос. Щото последно знам(от постовете във форума), че жиците трябва да минават по Васил Левски покрай общината, оттам да завиват покрай пл. Майка България и оттам надолу към летния театър.
Абе почети малко за ОУП и какво предвижда той в близките 20 години и пак ще си говорим. Линията си е печеливша и няма никакви пречки за осъществяването, стига да има желание. А и що да не се изпълнява с тролеи бимоди ?Според мен ако ще се развива мрежата, то е добре първо да се направи това в чертите на града, пък после извън него - до селата. Като за начало може да се "отролейбуси" линия 40, евентуално 9(може би проблемен ще е пътния възел и пътя между него и светофара при тролейбусното депо заради това, че по него минават високи тирове ежедневно, макар че по принцип това не би трябвало да е проблем), също 110, 5(км-то през циганската махала не би трябвало да е проблем - предполага се, че 600-те волта ще плашат събирачите на цветни метали ), също 13, 20, пък после 6,8 и т.н.
Част от градските автобусни линии пак отиват на конкурсА къде са тролеите в цялата тази работа. Не се ли очаква 1 и 2 отново да бъдат трансформирани в тролейбусни (както си бяха преди) и така да бъдат "разиграни" на конкурса. btw Адмирации към ВАС, че спомогна за това справедливостта да възтържествува
Върховният административен съд излезе с решение по първото от шестте дела относно резултатите от проведения през миналата година конкурс за обществени превози. Висшите магистрати са потвърдили като законосъобразно и обосновано решението на Великотърновския административен съд от 16 март тази година, с което бяха отменени резултатите за пакета с линии № 2, № 110, В. Търново - Къпиново и В. Търново - Никюп, съобщи съдия Мариана Лазарова, председател на АСВТ. Като мотиви великотърновските магистрати бяха посочили неправилно и незаконосъобразно отстраняване на превозвачите “Пътнически превози” и “Юнион Ивкони” от конкурсната комисия и измяна на критериите за оценяване без решение на ОбС.
Решението на ВАС означава, че линиите, включени в пакета, отново ще бъдат разиграни на конкурс. Съдия Мариана Лазарова коментира, че местната администрация вероятно ще изчака произнасянето на касационната инстанция и по останалите пет дела.
В своето решение като първа инстанция Административният съд в старата столица постанови връщане на процедурата в начален етап за тези линии и провеждане на конкурса с участието на отстранените фирми. Такива бяха решенията на Темида и за още пет пакета, включващи почти всички градски линии, като основанията за отмяна на резултатите бяха абсолютно същите - неправомерно отстраняване и допускане на неравнопоставеност. Актовете на великотърновските административни съдии бяха обжалвани от Общината и спечелилите надпреварата превозвачи пред ВАС, който разгледа казусите през октомври.
В момента автобусни линии № 2 и № 110 се изпълняват с временен договор, който изтича на 31 декември.
Христо ПАВЛОВ
Та.. щом за този пакет ВАС е на мнението на великотърновски съд, то сигурно и на другите ще е така. Нищо чудно след нова година 13 и 30 отново да бъдат на "Пътнически превози" АД. Интересно "Ивкони" кои линии ще атакуват... Но каквото и да е различно от 2,110,5,8,20,50 мисля, че ще успеят : )
Първо трябва да се оправят контактната мрежа и подстанциите - напрежението често спада под 500V. При нормална контактна мрежа с читави стрелки и изолатори и нормално стабилно напрежение сегашните Шкоди 14/15тр без проблем ще поддържат скорост около 60-65km/h напълно достатъчна за градски условия. Преди около 5 години бях на екскурзия в Чехия и в Бърно видях същите Шкоди да поддържат прилична скорост поне 50 може би 60km/h по булеварда.Те много работи трябва да се направят в тролейбусния транспорт и не само там... Не забравяй обаче, че живеем в Булгаристан - страна-рай за корупцията и желаещите да крадат! btw Тъкмо ме провокира със своя пост да си излея мечтите и бляновете под формата на пост, които съм наясно че ще се случат евентуално през 22 век... отнася се само за тролеите - автобуси, улици и прочие са съвсем отделна тема. Първо трябва бул. 3-ти март (целия - от единия до другия тролейбусен завой) трябва да се преасвалтира та да стане по-равен от този пред Терапията ( как звучи само...). Също улица "Вяра", булевардите "Сливница", Съборни(оф омръзна ми да ги пиша тея кави), Косьо и Фружин, Януш Хунияди, след това да се опъне една хубава км с жици изпънати почти като струни(като на Аспаруховия мост), да се вземат едни хубави тролейбуси няма значение каква марка са. Да се ремонтира трасето на бившата 86 и при пътния възел под Почивка да се направи отклонение поне до ВСУ и да стане 51 тролейбусна, изобщо да станат тролейбусни - 148, 86 и 88(до Галата разбира се), 31, 7, 8, 17 вместо 17а, а сегашната 17 се закрива, 20, 118, 22. По другите линии да се движат автобуси за разнообразие, ама хубави чисто нови и всичко това можеше сега да е реалност ако поне 75% от откраднатите пари бяха оцелели ама... всичко това е в минало бешело и най-вече несвършено и незапочнато време. Между другото сега като правя завръщане от бъдещето се сещам за нещо реално постижимо - може би наистина е добре евентуалната 86 от Съборни да завива по Антим I и оттам по Мария-Луиза, съответно 8-ми приморски. За съжаление край на приказката!
http://www.vbox7.com/play:701a68d9Ето това представлява цялата ни държава - тъкмо перфектен пример да доукраси още по-добре картинката - наистина жалка е тя. Затова пропадна "Тракия" между Чирпан и Стара Загора (строена преди 3-4 години!), масово се возим в чешки 30-40 годишни баби и дядовци, то всъщност не само чешките, ами повечето рейсове са такива, по пътищата дупка до дупка... Да не коментирам повече, значи наистина е верен този анекдот: България е по-богата дори от Швейцария - 20 години крадоха като за световно и очевидно още има какво да се краде!
Няма смисъл да пиша, вижте сами.
Общинското дружество „Градски транспорт” свиква специална пресконференцияЕм тогаз дайте (заложете) пари в бюджета за догодина. Да видим колко и дали ще заложите...
Преди няколко месеца „Градски транспорт” поиска около 500 хил. лева, за да купи нови или употребявани тролейбуси, да открие още тролейбусни линии, както и да обнови контактната мрежа. Съветниците от местния парламент обаче отказаха да отпуснат средствата с аргумента, че не са заложени пари в общинския бюджет за тази година.
Бих искала да попитам, от Пикадили Център, къде има спирка?То по принцип пеша без бързане и да предположим, че чакаш по 1 минута на червено на всичките 4 светофара пак е не повече от 15 минути. Ако става въпрос до ВИНС до гарата е повече от половин час. А спирка има точно срещу Пикадилито, но тя е само за към Цветния квартал(линии 3,13,32). Ако си от страната на Пикадилито по диагонал от другата страна на светофарното кръстовище има спирка надолу за към ВИНС и гарата, там хващаш 20 (за ВИНС слизаш на 2-рата спирка, а за ЖП-то наааа... 5-тата спирка). Надявам се да съм бил полезен. Пропуснах това, че ако искаш да стигнеш до Новия корпус на ВИНС-а трябва от спирката срещу Пикадилито да хванеш 13, ще те стовари точно пред сградата
Имам предвид, от страната на самото Пикадили, за да стигна до ЖП гарата например?
И от тази спирка, с кой автобус мога да стигна до ВИНС?
По принцип има ли някакви намаления за студенти, за градския транспорт?
Благодаря предварително за отговорите!
]Дори и седемте дето още бяха оцелели в началото на юни?... Ех поне имах възможност с поглед да си взема последно сбогом с тях. RIPQuote from: ostin23Какво стана сега ? Тролеи ще вървят ли след построяването на ПВ Качица ?Чу се нещо за един проект, но дали се работи по него е вече друга работа. Интересно кой ще кара тролеи, ако има такива. ЗИУ-тата са нарязани.
Понеже паметта ми малко ми изневерява, някой може ли да ме подсети, имаше ли директен автобус от Ц.гара до "Военоморското", защото имам някакъв спомен, че имаше. Благодаря предварително.О, да и то не един: 9, 17А, 39 и 109 А чрез прекачване вариантите са десетки.
А и как можаха да сменят 300 метра кабели до гарата, значи могат и половин километър до Антим I, само да имат желаниеТе като сменяха канализацията до спирката на Червения площад преди около 2 год. възстановиха КМ с чисто нови крепежи (въпреки, че тролей по нея не минава...). Също с нови крепежи закрепиха изместените жици над Цар Асен и над улицата (не й знам името) от пътен възел Почивка нагоре към Четвърта ЕГ, вместо просто да махнат изцяло КМ. Значи идеи за развитие наистина е имало тогава, които излизат наяве сега Така, че към Tony: не е съвсем ясно че нищо няма да стане...