Author Topic: Доставка на трамваи Tatra ČKD T6A5 от Прага  (Read 98405 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3676
    • View Profile
Quote
До края на лятото ще имаме 10 трамвая втора употреба. След 20 месеца – тикет система

„След 20 месеца ще заработи дългоочакваната тикет система за таксуване в столичния градски транспорт“, заяви общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.

Зарков добави, че договорът за изграждане вече е подписан и в момента тече проучването как системата да обхване наземния и подземен транспорт в града. Целта на тикет системата е да обслужва всички видове транспорт, т.е. да нямаме специални отделни билети за метро и наземен транспорт.

Подписването на договора стана след близо година и половина обжалвания и спиране на поръчката и в края на миналата година най-после беше подписан договор с изпълнител за изграждане на електронната билетна система за градския транспорт в столицата.

„Си Ен Си София тикетинг систем“ е предложил най-ниската цена в търга – 73.24 млн. лв. без ДДС. Освен това компанията трябва да получи 5.85% от приходите от продадените електронни карти и билети, не повече от 10 млн. лв. Общо 10 компании бяха подали оферти за участие в търга, а процедурата беше спирана още на етап събиране на оферти заради жалби.

Обществената поръчка с предмет „Доставка, внедряване и поддръжка на интегрирана автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в градския транспорт в Столична община и услуги по организиране на управление и отчитане на онлайн продажби на превозни документи” стартира на 20.03.2018 г.

Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 000 устройства, на над 1 350 напълно оборудвани превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции, над 80 търговски обекта, интеграция на съществуващите системи, обучението на 3 000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. Тук влиза и Центърът за видеонаблюдение.
Тикет системата ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва 1 превозен документ за различните видове транспорт. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Това ще сложи край на опашките. Ще се монтират камери във всички превозни средства, което ще повиши сигурността, както и борбата с гратиса ще е по-ефективна. Чрез системата в реално време ще се знае натоварването на линиите и ще се взимат бързи решения, за да няма претъпкани автобуси, тролейбуси или трамваи.

До края на лятото се очаква да пристигнат 10 трамвая от Прага, които са втора употреба. „Всеки един от тях струва 40 000 лева, като от тази цена 10 000 лева са за транспортиране. Трамваите са на 18-19 години, но въпреки това са в перфектно техническо състояние и имат още дълъг експлоатационен живот. Цената наистина е ниска, имайки предвид, че един нов трамвай струва 1,5 милиона евро“, каза Зарков, цитиран от БГНЕС.

Новите трамваи ще заменят сега движещите се по линия 20 и 22, които са над 30 години.

http://mysofia.bg/news/ticket-systema-za-taksuvane-v-gradskia-transport-i10-tramvaia-vtora-upotreba/?fbclid=IwAR1MOeP2cbYaLWc31tufufe2u1LFabxdirQQBFNpY_EIKwMkQHkw6m3E4GA

Не знам за възрастта на трамваите някой послъгал ли е, някой недоразбрал ли е, ама не са на 18-19 години, ами са си на 24 години...


Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 198
    • View Profile
    • Email
Супер! А още колко трамвая трябва да пристигнат в София освен тези 5?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
А още колко трамвая трябва да пристигнат в София освен тези 5?

Още 5, които май още не се знае кои номера ще бъдат.

ПС: Защо пристигат серия 1996 г. след като има вече и серия 1997 г. за продан?
« Last Edit: 03.06.2019, 17:23:19 by fafan »

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
Сигурно такива сме си поискали или за такива сме платили.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Няма логика, щом цената е една и съща да поискаме по-нови. Защо за Киев са заминали от 1997, а за нас пращат по-стари?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Е колко да са по-стари. Хайде стига с глупостите. Далеч по-важно е доколко са запазени, дали имат корозии, пробег от предходен ремонт, общо състояние на мотрисите. То нашите  сф като са по-нови да не би да са по-добри?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7455
    • View Profile
Всичките, които са разпродадени и бракувани от Прага са на почти един и същ пробег, така че годината на производство не е от почти никакво значение. Единствената разлика е в конфигурацията и броя на седалките в салона - при последната серия са 2+1, а на останалите 1+1.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Е колко да са по-стари. Хайде стига с глупостите. Далеч по-важно е доколко са запазени, дали имат корозии, пробег от предходен ремонт, общо състояние на мотрисите. То нашите  сф като са по-нови да не би да са по-добри?

Добре, тогава иначе зададен въпроса - как точно протича избора на трамваите? Имаме ли право да си изберем, или чехите ни пускат списък и ние щем не щем се съгласяваме? И прави ли се оглед на място или се разчита само на това какво пише по документи за конкретната мотриса?

Всичките, които са разпродадени и бракувани от Прага са на почти един и същ пробег, така че годината на производство не е от почти никакво значение. Единствената разлика е в конфигурацията и броя на седалките в салона - при последната серия са 2+1, а на останалите 1+1.

2+1 са след 1996 г. Тоест от това което виждам ще пристигнат още 4 с 2+1 седалки и ще станат общо 17, ако и другите 5 са такива. Което означава че теоритично би трябвало да може да се спрегнат 17 състава с преден вагон 1+1 и заден 2+1. Дано и така ги комбинират.
« Last Edit: 04.06.2019, 10:24:44 by fafan »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Пътуват към София: :)



« Last Edit: 08.06.2019, 11:07:12 by difian »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
 :devil:
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3959
    • View Profile
Днес сутринта пристигнаха няколко мотриси в депо Искър - 8707...
------------------------

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5286
    • View Profile
По реда на разтоварването: 8749, 8707, 8743, 8734 и 8737.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
Не ги следя много доставките, но това са последните 5 трамвая, който очакваме, нали? Не се предвижда да дойдат други, освен ако не си купим.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Teзи са вторите 5. Първите пристигнаха на 7 юни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1077
    • View Profile
Да мерси за отговора. Това питах всъщност.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15608
    • View Profile
    • Email
Само мен ли нещо не ме радват много тези трамваи...вътре е много топло лятото, тези прозорчета нищо не проветрят, освен това са много захабени и извандализирани. Под гумените уплътнения имат яко ръжда. Иначе като возия са отлични и са доста тихи и добре уплътнени за зимата.

Но тези на 20-ката особено ремонтираните повече ми харесват. Имат повече седящи места, по-широк салон, голяма отваряема част на стъклата и става добро проветрение вътре, и някак са доста по-чисти и свежи вътре. Макар че видях един наскоро ремонтиран, още миришещ на прясна боя да му тече леко покрива върху чисто новите плоскости, и със зееща една от вратите поне 2-3 пръста между уплътненията, не знам как са го приели с такъв луфт на вратите. Не изключвам разбира се възможността, това да е дело на някой "добросъвестен пътник" веднага след ремонта.
« Last Edit: 21.06.2019, 23:42:37 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5277
    • View Profile
    • Email
Враните се затварят. Това е единствения критерий. Това, че между крилата може да има луфт от порядъка на половин крило, никого не го интересува.

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Разбирам те и аз много мразя такива глупави прозорчета освен ако не са придружени и от РАБОТЕЩ климатик. според мен всички трамваи тролеи и рейсове трябва да се правят с прозорци ПОНЕ като на инеконите. Ясно че са така за да може като вали да не влиза вътре но все пак не виждам кой чак толкова ще иска прохлада като е облачно и вали. И най много се издразвам като взема да се кача в някой T4D-M/B4D-М в пек и всичко е отворено и пак е задух. Тогава направо псувам немците наум защо са сменили хубавите татровски широки прозорци с тоя боклук?!

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Просто не са създадени за топло време като нашето. Какво е виновен германецът... такова му трябва и такова си прави, виновни са нашите хора, че не мислят с чутурите и не сменят прозорците за нашите условия.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!