Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - yogimax

Pages: [1] 2 3 ... 40
1
Тази вечер си купих билет от CFR за Виена-Букурещ. Взех си единично спално. Тази цена от 169 евро не е променена въобще, 2021 г. пак така пътувах единствен път, и беше толкова. Докато кушетът е вдигнат от 49 евро тогава, на 71 евро сега. За 98 евро повече поне цялото купе ще е за мен, а може и да има и тоалетна и душ. В някои от вагоните имало, 2021 г. уцелих точно такъв и всичко си работеше. И без това по другите маршрути из Европа на такава цена няма начин да докопаш единично спално купе, поне по тази линия да си ползвам. За този влак ако си вземеш кушет, нямаш право на избор на място, и всеки път ми се падаше все горното легло, което е тясно и късо и няма място за краката. Явно онлайн пускат само неудобните горни места, а на касите продават от долните. Така си го обяснявам, защото от години винаги и в двете посоки е било все горното легло. Този път не се хванах. Румънците не пускат 4 кушетите в сайта на ÖBB, откъдето може да си избираш място дали да е горно или долно. Но им пускат само шестиците кушети, докато четворките само през румънския сайт, в който няма избор на място.
От миналата година влакът пътува с 50 минути по-бързо, някаква част от линията са я ускорили. Но тази година няма ново ускорение, същото е като миналата ако не ме лъже паметта.

2
Постингът ми, който си коментирал, е стар от 2021 г. Тогава не можеше да имаш билета онлайн и се ходеше на касата в Букурещ да ти го издадат. От следващата година вече няма проблем, билетът е онлайн, изтегляш си го и го показваш на телефона. От 2022 г. е така. Вече две години поред си го купувам от румънския сайт CFR и си го свалям на телефона и е валиден.
За това лято още не съм си купил билетите, допреди седмица още не бяха пуснати в продажба за моите дати. А и вече са чувствително по-скъпи. Вече няма 49 евро кушет четворка. Под 71 евро няма, толкова е вече.
Вчера си купих билет за есенното пътуване Хамбург-Неапол. За само 104 евро. Но няма спален влак във връзката, само седящи са. За връщане искам да взема NJ Рим-Мюнхен, но не продават билети след май, за никоя дата няма, въпреки че го има в разписанието. Кушетите за него шестица най-евтино почват от 69 евро доколкото разбрах, а седящо е 64 евро, разликата е само 5 евро. А не ми се пътува от сутринта от Рим да изпусна деня за там, и да пътувам в седящ вагон. Въпреки че тази връзка е още по-евтина точно 100 евро излиза. С едно прекачване в Падуа и второ в Мюнхен.

3
Харесвам тази сериозна британска група ЕЛО. Значи можело и без английски лигавщини. Напомнят Бийтълс по звучене. Хит от зората на електронната епоха на музиката 1981 г.


1977 г.

4
Мирей Матиьо и Жо Дасен действително са били космическа класа. Много ми харесват те и песните им. Макар че Жо Дасен се е представял умишлено в песните като срамежлив, сериозен, верен, честен. А в личния живот е злоупотребявал с алкохол, наркотици и е спал с фенките си охотно. Тези наркотици и алкохол го състаряват и убиват преждевременно на 41 г. през 1980 г. Но в клиповете на песните има много чисто излъчване.
Един от хитовете му. Записът е от 20 декември 1975 г. Той между другото е от украински произход от Одеса, на украински емигранти в САЩ. Затова и такава фамилия са му сложили като е отишъл след това във Франция Дасен от Одеса. Това не са му рождените имена.

И един от хитовете на Мирей Матиьо от 1978 г. Интересното е, че въпреки модата, която тогава е на дългите коси, децата на сцената са все с къси коси, както бяха и децата в България. Мислех, че е било заради контрола да няма дълги коси в училище, но ето че и французойчетата не са им позволявали да са с дълги коси през 1978 г.



5
Прав си, англичаните отприщват неприличното поведение на сцената. Германците повличат крак през 1982 г, когато се зароди немския ню уейв нойе дойче веле. Той обаче не бива възприет и още в края на 1983 г. умира. След това по някое друго парче имат само Нена и Фалко.
Това са години, в които още е популярен шлагерът. Анди Борг 1982 г. Много сериозен.

През същата година 1982 типично по британски идиотско поведение

6
Когато тази песен беше актуална, си я спомням много добре, но си мислех, че това е някаква стара песен, не знам защо. А тя е била чисто нова тогава. 1983 г. Епохата на италианската музика. Заедно с Рикардо Фоли, Ал Бано и Ромина Пауър и др. Каква носталгия ме обхваща. Когато всички певци бяха нормални и се държаха човешки на сцената без да се правят на интересни.

7
Разни / Re: Телевизия
« on: 07.04.2024, 18:08:43 »
Ииии за пореден път и двата филма, които тук бяха показани на предната страница, вече ги няма. Каналите са баннати. Както Дишай човече, така и Формула 10. По различни причини обаче си свалих и двата филма, което никога преди не бях правил, и ги имам на компа си. :devil:

8
Стара София / Re: Стара София
« on: 05.04.2024, 14:15:12 »
Нова находка, цветно филмче от личен архив 1964 г. от София, Созопол, Несебър, Слънчев бряг. Това семейство е било яко заможно след като е имало камера и е можело да си позволи да снима на скъп цветен филм в онези години, и да обикаля Черноморието.

9
Разни / Re: Телевизия
« on: 04.04.2024, 21:22:54 »
Филмчето от 1977 г. Формула 10 го изгледах днес цялото и ми хареса мелодията, добродушната идея на филмчето, позитивността и възпитателната нотка, принципния баща милиционер, който отсъжда според закона и който не се подкупва. И текстът на песничката "дръжте здраво във ръце ум и воля и сърце".
Забелязах и някои интересни детайли. Наред с типичните за тогава широки панталони, ретро-очилата на децата, еднообразните на цвят дрехи, прическите тип "ученическата", оказа се, че още тогава киселото мляко в София е било в пластмасови кофички. Това е много прогресивно за тогава. Не предполагах. В Шумен млякото докрая на соца си беше в стъклени бурканчета, които връщахме за по 4 ст. амбалаж. В Сливен млякото в края на 80-те също беше в пластмасови кофички, в селото ни Жеравна докарваха кисело мляко от Сливен и беше в кофички. Мислех, че е било нововъведение и едва от края на 80-те, а то още 1977 г. в София било така.
Момчето, което кара картинга е Кирил Петров. Сега е водещ по радиото. Играе и в други детски филми по-малък, като "Таралежите се раждат без бодли" 1971 г. и мюзикъла с Коста Цонев "Баща ми бояджията" 1974 г.


10
Разни / Re: Телевизия
« on: 04.04.2024, 09:28:43 »
Хм и двата филма от 1974 и 1977 г. не съм ги гледал. Както и Дишай, не са ги давали в миналото, иначе щях да ги знам. Не ги е имало в ю тюб преди. Почнали са да ги пускат по ТВ през последните няколко години.
В този от 1974 г. играе Асен Коцев-Тончо от Войната на таралежите като много малко дете, а в този от 1977 г. играе Нешо Топалов, който играе и във Федерация на династронавтите от 1979 г. и в Задача с много неизвестни от 1977 г.
Задача с много неизвестни са го давали много пъти и съм го гледал няколко пъти. Но е и по-хубав, отколкото тези от 1974 и 1977, които не ги знаех.

11
Досега влаковете, с които пътувах за северна Швеция тези от Стокхолм до Нарвик през Кируна, и до Лулео бяха в ръцете на норвежката железопътна компания Vy, която ги пое през 2020 г. от шведската Sj. Vy щеше да има опцията да удължи договора за експлоатацията на нощните влакове от Стокхолм до Лулео и Нарвик и дневния влак Лулео-Нарвик с 2 години.
Vy беше готов да направи това само ако условията се подобрят, което Trafikverket, комуто принадлежат вагоните, не желаеше да направи. Това е още едно потвърждение за старите и податливи на повреди влакове и вагони, които се движат по тези трасета.
Съответно договорът изтича в края на 2024 г. За 2 години до края на 2026 г. трафикът на Trafikverket ще се разпределя свободно, тъй като времето за търг е твърде кратко. Други заинтересовани страни вероятно ще бъдат SJ и Snälltåget.
Ето преведеното съобщение от Vy: [www.vy.se]
Quote
Vy ще обслужва нощни влакове само до декември 2024 г.
Договорът на Vy Train за нощни влакове до и от Obernorrland (övre Norrland) е валиден до декември 2024 г. Vy управлява услугата с локомотиви и вагони, собственост на шведския транспортен орган Trafikverket. Състоянието на превозните средства е станало по-лошо от очакваното, което води до по-високи от очакваните разходи. Тъй като Vy Tåg и Trafikverket не успяха да се споразумеят за разпределението на допълнителните разходи, Vy ще управлява нощните влакове за остатъка от срока на договора и се споразумя с Trafikverket да не удължава настоящия договор.
По време на работата на Vy Nattåget Norrland бяха направени няколко промени за подобряване на изживяването на гостите. Ресторантът и бистрото сервират местни ястия, приготвени от пресни продукти, а бирата идва от местната пивоварна Bottenviken. Vy също е оборудвал всички спални вагони с истински завивки и възглавници, за да увеличи комфорта на пътниците.
- Развитието, което направихме с Nattåget Norrland, срещна много добър отговор от нашите гости и партньори. През оставащия период на договора ще продължим да обслужваме услугата нощен влак със същия ангажимент както преди. Ще продължим да се фокусираме върху нашите услуги, да развиваме продукта и да гарантираме, че изживяването започва на борда на Nattåget Norrland, казва Даг Локранц Берниц, главен изпълнителен директор на Vy Tåg.
Vy Tåg ще управлява трафика както обикновено до 14 декември 2024 г., когато изтича съществуващият договор.
- Нощният влаков трафик все още е интересен за Vy и ние сме много заинтересовани да продължим да го експлоатираме, но при условия, които ни позволяват да управляваме рискове като недостатъци в автомобилния парк заедно с Trafikverket“, заключи Даг Локранц Берниц.
Надявам се, че тези линии няма да попаднат в ръцете на шведската компания Snälltåget. Тя обслужва единия от двата влака от Берлин до Стокхолм от години и в сравнение с другия влак на SJ, те са доста по-скъпи, а влакът взема разстоянието с цели 4 часа по-бавно, отколкото SJ. А вагоните на Snälltåget са също толкова стари, колкото и на SJ.

12
Разни / Re: Телевизия
« on: 02.04.2024, 22:00:05 »
Нова за мен находка на стар български филм. Дишай човече! го гледах снощи за първи път, скоро е качен в ю тюб.
Сниман е през 1980 г., действията се развиват в специализирано училище-санаториум за ученици с белодробни заболявания. В ролите са 16-годишните тогава Христо Шопов и Светозар Кокаланов, които са и първите им роли в киното. Светозар Кокаланов всъщност има само този и още един филм като играещ актьор, а иначе е само известен озвучаващ актьор. В ролята на възпитателя е Максим Колев, а в ролята на лекаря Иван Балсамаджиев. Едно от малките деца е Иван Стефанов, играл и в Рицарят на бялата дама /там е малко по-голям с 1 година спрямо този филм/.

13
Не е трети свят, но не намерих тема за Иран. Видео за пътуване от Машхад до Техеран, 12 часа в супер-луксозен влак самостоятелно спално купе за само 22 долара. :eek:

14
Гарите по линиите, които модернизират, също са модернизирани. Например Арад. Но Тимишоара не е модернизирана, миналото лято минах през там за първи път с влака Мунтения и слязох на Виделе.

15
Има едно ново много депресиращо видео за железниците в Румъния. Разруха на гари, бездомни кучета и мизерия.
Те поне се възмущават, прави им впечатление разрухата и правят предавания за това. В България е същото, обаче на никой не му пука, никой не се смущава от рушащите се гледки.

А в коментарите под видеото четем следните:
Quote
@marianechita3570
преди 9 дни
Влакът отдавна е изгубен. Железниците са катастрофа, да не говорим за вагоните, седалките са мръсни, баните оставят много да се желае. От Piatra Neamt до Бакъу с персонал отнема 2 часа или повече.60 км. Тежко ни

@01titicu
преди 6 дни
в Северен Тимишоара купиха покриви за платформите, които падат върху теб и вали през тях и познай какво направиха паркинг от новия покрив😂

@mariaapetrei9201
преди 9 дни
😢😢😢 НЯМАМЕ НИЩО ХУБАВО В ДЪРЖАВАТА.ВСИЧКО Е ИЗОСТАВЕНО И РАЗРУШЕНО. ТОВА Е РУМЪНИЯ В ДЕМОКРАЦИЯТА 😢😢😢

@vasiledragos229
преди 9 дни
Може би не знаете, но ние сме в ЕС, но не сме много развити като страна. 😢😢 Тъжно много тъжно.

@adrianflaviusgavril7219
преди 9 дни
Надявам се, че снимките са правени наскоро в Украйна, в никакъв случай в Румъния в мирно време!!!

@adventuresinthemountains7185
преди 7 дни
Десетки?.......Почти всички са в окаяно състояние

@DacianRider
преди 9 дни
Чернобил изглежда по-красив...

@leopardul1048
преди 8 дни
За съжаление C.F.R. е закъснял с милиарди години. от всички гледни точки. Жалко, тъжно, непоправимо.

@klausputoare1989
преди 9 дни
МНОГО ДОБРЕ! НИЩО НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПРАВИ В СТРАНАТА НА КРАДЦИТЕ И ГЛУПАЦИТЕ!

@gvee1445
преди 9 дни
Влакът отдавна го няма...и никога повече няма да дойде...за съжаление...!

@celestindimitriu3675
преди 9 дни
Пакистан от Европа

@bogdan.ivan.
преди 4 дни
откраднати заедно в продължение на 34 години

@valentinds96
преди 7 дни
Румъния е развалина.

16
Ще се надявам Дачията да е навреме, тогава ще мога да хвана митробуса на Пегасус за Русе, Шумен и Варна, който тръгва от хотел Хороскоп в центъра в 16:15 ч., а дачията вече пристига в 15:05 ч. и би трябвало да се хване. Преди пристигаше в 16 ч. и нямаше шанс. Само трябва да се ориентирам в метрото, защото не ми се качва на таксита, карани от румънски цигани, казващи твърда двойна цена на маршрутите, вместо да пуснат брояча. Метрото пътува обиколно и му трябват 20 минути докато стигне от гарата до центъра. Този микробус пристига за 3,5 часа от Букурещ до Шумен. Много е удобно и бързо. На връщане Пегасус не пасва по време.
Какви точно ремонти правят по линията Каспичан-Русе и докога ще продължават някой знае ли?

17
До преди 2 години не можеше да получиш онлайн билет. Резервираш и плащаш онлайн в сайта, но трябваше да си вземеш билета от касата на гарата в Букурещ. Така се налагаше да правя Нямаше друг начин. Чак след това вече стана възможно да си изтеглиш онлайн-билет.
Най-зле е участъкът Брашов-Сигишоара, ужасно бавна скорост, каквато и в България не съм виждал. Мъчително повече от 3 часа се лангъркаш до едно толкова кратко разстояние.
Дано да са пуснали трасето от Букурещ до Русе в края на юли, когато се връщам отпуска, за да го ползвам. Вече имам билети за ICE Хамбург-Виена доста евтини по около 50-60 евро. За Виена-Букурещ още няма билети за тогава, засега само до юни са пуснати в продажба.
Два пъти съм пътувал в това спално купе с тоалетната и душа. Билетът за него тогава беше 99 евро.
Тази година гледам, че билетите са доста поскъпнали. CFR са вдигнали цените, но не и качеството на услугата.
Миналото лято пътувах от Будапеща до Виделе в четворка кушет за 29 евро. Тази година доколкото виждам, под 73 евро за Дачията от Виена до Букурещ няма. Преди 5 години тройката спално струваше толкова. Все по-непосилно откъм цени ще става пътуването с влак, навсякъде. Санта Клаус нощния влак от Хелзинки до Рованиеми през 2019 г. в спално купе е бил 116 евро, купен в същата вечер преди заминаване, а сега дори 6 месеца предварително, е 189 евро.


18
Разни / Re: Спомени...
« on: 21.03.2024, 16:04:51 »
Приятелите ми имаха кабелна още от 1993 г. и си гледаха мачове и филми много. Баща ми не искаше да включваме кабелна, защото твърдеше, че тези кабели дето ги провисват, са нелегални и ще ги спрат. Колкото и да съм хулен по социални медии заради баща ми, не сме имали абсолютно никаква материална изгода от това, че е бил прокурор. Той беше рядко честен човек. Един път им раздали банани от работата и той ги донесе. Някъде 1987 г. беше. Само това. Майка ни отряза по половинка на мен и сестра ми, а другите ги скри да ги пази за нова година, да не ги изядем дотогава.  :laugh:
Нямахме нито видео нито касетофон до края на соца. Чак есента на 1991 г. купих един касетофон Aciko, а видео 1993 г.
1996 г. се появи бледа кабелна на нашия телевизор, без да е от нас. Явно от съсед. Можеше да се виждат няколко канала, включително VH1, Евронюз, немски също. Това ме зариби да си прекараме и най-накрая той се съгласи януари 1998 г. прекарахме кабелна.


19
Същите вагони като нашите. Ние обаче май излизаме от СОЦ-а по-добре от тях в това отношение с 80% електрифицирани линии, докато те още ползват масово дизели, дори чак до 90-те и парни локомотиви.
Много правилно наблюдение! Западна Германия е много изостанала по отношение на електрификация. Дори такъв голям град като Любек 200-хиляден чак до декември 2008 г. не е бил свързан с електрифицирана линия, а само с дизел. Това се отнася и за Баргтехайде, което се намира на същата линия от Хамбург за Любек.

20
Разни / Re: Спомени...
« on: 20.03.2024, 22:27:36 »
1998 г. бях в сесия по време на световното. Имах на уча и да се явявам на изпити. 4 курс. В края на юли заминах от Шумен за Жеравна с влак през Карнобат, оттам влак за Сливен, а от Сливен автобус на Жеравна. В същия ден си купих вестник Меридиан Мач и вътре имаше голяма статия с интервю за младата надежда Стилиян Петров.
Тогава си го имаше директния бърз сутрешен влак Шумен-Бургас. Вече от много години е спрян. Има някакъв нощен само през лятото, който минава през града в 3 ч. през нощта, когато на никого не му е нужен. Сега ако искам да отида от Шумен до Жеравна през Карнобат и Сливен с влак, няма да паснат многото връзки.
Точно през това лято гледах често канала VH 1 и следните две песни ги записах на видео и ги въртях до изтъркване, мислейки си, че 1978 г., когато те са снимани, е била много отдавна. А сега спрямо 1998 г. са минали още повече години, отколкото между 1998 и 1978 г. Шокиращо. Гледах си само стари песни тогава, а актуалните за тогава минаваха и заминаваха покрай ушите ми.




Pages: [1] 2 3 ... 40