Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sixkiller

Pages: [1] 2 3 ... 96
1
Да, на теория е правилно, но на практика почти винаги е неработещо решение. Причините са много, но основно такива акции почти винаги са предварително известни, отделно още при появата на екип на "море от любов" на някой от входовете на града, същият ще остане без нито едно такси. Обратната логика също е валидна - ако на същия принцип бъдат проверени произволен автобус или тролейбус, със сигурност и там ще бъде открито нещо...

За да се пресече тази практика по-скоро е необходимо общественият транспорт да бъде редовен и бърз, както и да има видими, ясни и разбираеми разписания, което да накара самите пътници да го предпочетат. Иначе първите трима, които се съберат на спирката ще махнат на първото преминаващо такси, което ще ги закара много по-бързо, дори с включен апарат. Това е проблем на манталитета.

2
Русе / Re: Автобуси - снимки и видео
« on: 01.08.2021, 15:21:20 »
Дизелов агрегат за отопление? :blink: И къде отива митичната екология тогава? Оправдавам наличието на такива автобуси, но да бъдат пълноценно електрически. Защото за същите пари можеха спокойно да си купят два пъти повече дизели евро 6, които щяха да са в пъти по-надеждни, та дори и по-големи като капацитет.

3
Разни / Re: ГОВОРИЛНЯ.
« on: 01.08.2021, 00:59:53 »
Всяка подобна фирма, която бълва 24/7 обяви за шофьори, е проблемна. Примери има, при това няколко даже и в България. Нека заблудите бъдат оставени на заден план при четенето на подобни статии от когото и да било.

Иначе ме кефи ироничната усмивка  :rolleyes:

4
Може би проблемът се корени някъде между транспортното министерство и БДЖ-ПП - най-логично е да бъде изработена национална транспортна схема, която да интегрира всички видове транспорт (говоря най-вече за ЖП и автобусен) в посока от/до столица и останалите градове. Само по този начин всички връзки биха били обезпечени по такъв начин, че повечето населени места - от най-малките до най-големите да бъдат свързани в рамките на цялата държава. Естествено, затова се иска доста воля и намесване на икономически интереси, което е по-вероятно изобщо да не се случи.

ПП - логиката на bdz43r е принципно правилна и така се стига доста по-бързо, но понякога това крие и рискове - ако обходният път е в много лошо състояние (все едно старата Витиня преди ремонта), може би е по-практично да се изгуби 1 час в задръстването или да се спре за кафе някъде. Въпрос на шофьорски навици, свободно време и състояние на автомобила като цяло.

5
На теория сте прави, защото в белите държави нещата наистина стоят по този начин. Мен ме притеснява, че в България такова нещо е неприложимо и всичко ще си остане на фаза "добри намерения". Да не говорим пък какво ще стане с работещите в държавната железница - хипотетичен частен превозвач вероятно ще съкрати голяма част от тях и няма да се ангажира с допълнителни социални стимули. Изобщо, щом се заговори за "концесия" и "частник" (външен или вътрешен) у нас, резултатът почти винаги е предизвестено по-лош, по-скъп и в ущърб на държавата като единственият печеливш по веригата е самият частник, което е логично, предвид че неговата основна цел е печалбата. Лошото е, че веднъж започне ли такава процедура, почти няма институция или сила, която да я спре и да си вземе отдаденото обратно. Затова е по-правилно, поне според мен, за определени критични обществени сектори като образование и транспорт, да не се търси непременно печалба.

Quote from: bdz43r
Това е много сбъркан принцип. Железницата трябва да е обществен транспорт, удобен и привлекателен, така че да го изберат повечето пътуващи и пътищата да са свободни за тези, които наистина им се налага да пътуват по тях, а не някаква социална помощ за тези, на които им е твърде скъпо да пътуват с кола. Затова влакът трябва да е хем евтин, хем хубав и бърз и това е постигнато на много места.
Но това поне в нашата реалност е видно, че не става с гарантиран монопол на превозвач, получаващ по 200 млн годишно само за това, че някакъв влак се движи, без значение дали е навреме или с 3 часа закъснение, без значение дали има или няма климатик и отопление, без значение дали седалките са чисти или имат коричка.

Не съм съгласен, че е сбъркан принцип, а напротив - точно това може да бъде един от стимулите за предпочитане на железницата пред други алтернативи. Дали е скъпо с кола по-скоро съм несъгласен, тъй като за повече от един човек сметката винаги излиза в полза на колата без да отчитаме всички останали нейни предимства и това е така не само в България - казвам го на база наблюдение върху т.нар. нов внос автомобили от държави в ЕС, където имат доста по-развита система на обществен транспорт, които автомобили са на възраст от порядъка 4-8 години, но навъртат немалко километри за иначе крехката им възраст, което се обяснява с активното им използване. Тоест, масовото ползване на лични автомобили далеч не е само български проблем.

6
Частен превозвач за пътнически превози е равносилно на отпадане на огромен брой влакове, които биха били определени като губещи. Още повече, ако даден превозвач е частен защо изобщо ще му е нужна държавна субсидия, за да извършва дадена дейност, при положение, че държавата би се справила със същото, но през държавната фирма и на гарантирано по-ниски цени? Нали, все пак, идеята е железницата да има социална функция спрямо населението, а не непременно да се третира като икономически субект, който да носи Х лева печалба, в най-лошия случай - с експлоатирането на държавната инфраструктура с цел непременно извличане на печалба от определена частна фирма.

7
Русе / Re: Автобуси - снимки и видео
« on: 31.07.2021, 03:48:08 »
Сега няма тръпка, интересното тепърва предстои - през зимата :devil:

8
Други градове / Re: Плевен
« on: 28.07.2021, 06:48:10 »
Ако някой има възможност нека я сканира и сподели (предвид, че не се продава) - така ще стигне до много по-широка аудитория.

- от 1997 г. по времето на кабинета Софиянски, твърди Несторов, местните автотранспортни предприятия минават към общините, включително и Тролейбусен транспорт - Плевен - аз мислех, че това става още в началото на 90-те, ако не и с въвеждането на фирмената организация през 1988/9 г.;

По-точно, тези промени започват някъде началото на 1997 като към средата на годината (лятото) започват и действителните прехвърляния на собствеността от държавата към общините. Тези процеси обаче не приключват тогава - според мен продължават чак до 2002 година според ситуацията в различните градове.

Адмирирам изключително мнението за противопоставянето между двете звена (автобуси и тролейбуси в една фирма) - най-после някой да каже истината такава, каквато беше - едно административно упражнение с предизвестен лош финал, което години по-късно (ще) обрече редица градове у нас да нямат адекватен обществен транспорт за сметка завъртането на поредната дребна схема.

9
Разни / Re: Детството
« on: 25.07.2021, 01:57:00 »
Много интересна статия. Не разбирам, обаче, как в Беларус гледат на нея към момента - в положителен или отрицателен аспект  :/

10
Кой къде се намира и на какво се вози изобщо не е тема на разговор в случая, за мен е важна логиката на това да има резерви, защото такива има навсякъде по света, това не е нещо извънредно. Не следя чак толкова детайлно нарядите, но и никога не съм си поставил за цел да го правя, особено при наличие на ежедневна актуална информация тук. И колкото и да ти е чудно, София не е всьо и вся - транспортната задача може и да е по-голяма (факт), но на ниво организация и експлоатация има провинциални градове, където нещата се случват най-малкото по една идея по-добър начин (Бургас, Стара Загора, Плевен).

Ще ти кажа само, че ти може да нямаш претенции да има оставени икаруси за резерв, попринцип и аз нямам, но какво ще рече ЗА РЕЗЕРВ?!

Тогава не разбирам защо изписа горния ферман, при положение, че говорим за принципно едно и също нещо? Останалото, което си написал си е чисто медиен & пиар проблем на Фандъкова, който не мисля че учудва някого.

11
Кефи ме (в отрицателния смисъл, де) мнението на Alexcho - чак сега разбирам, че тролейбусният (абе изобщо общественият) транспорт в провинцията съществува, само за да го има него самия и може би за да ни кефи нас, форумната общност. В провинцията се движи за украса, иначе само софиянци го използват - нищо, че и в София всеки има по 2-3 коли, нищо че тези няколко коли са в пъти по-скъпи от онези в провинцията... все тая е. София си е София. Аз лично не виждам проблем да останат Икаруси за резерв. Всеки, който се е занимавал поне малко с планиране е наясно, че на 5 единици подвижен състав трябва да бъде осигурена най-малко една единица за резерва (ОР), поне в автомобилния транспорт. Така се залага и в почти всички условия за сключване на договор по обществена поръчка. Така че, ако написаното от Chezare е вярно, то 6 броя (30+6) е напълно нормално да бъдат оставени, а при възможност - колкото повече, толкова по-добре. Само сега да не каже някой, че новите тролеи не се чупели - може и да е така, но това е въпрос на време - пак казвам - по-добре стар тролейбус на линия, отколкото никакъв тролейбус на линия при извънредни ситуации.

Според мен с изключение на последната. Вземете времената за почивка на шофьорите категория С. Доколкото съм чувал, дневно имат право на 9 часа общо зад волана. Длъжни са да ги разделят минимум на 2 порции с обща пауза от 45 минути. За пример, линия ТМ11 е с курс около час. Тоест, ако днес ватманът направи 9 курса по нея, то 45 делено на 9 прави точно 5 минути. Или да не почиват в кв. Княжево, а да имат по 10 минути в кв. Илиянци. Смятам, че е напълно нормално като за професия, при която няма моментно натоварване на никой орган от човешкото тяло. А комуто не му се работи тази работа е свободен да я замени с друга... И въпросът е решен. Това в духа на твърдението, че по всички линии следва почивките да бъдат намалени.

Едно е да си чувал, друго е да знаеш! Времената за управление и почивка на водачите са регламентирани с регламент №561/2006, те са валидни за всички професионални шофьори, които превозват товари или пътници независимо от типа на извършвания превоз или категорията превозно средство. Отделно, при превози на разстояния до 50 км. не е задължително наличието на устройство за записване времето на управление. В този дух, така както си го написал (45-9-5) си е в нарушение отвсякъде, понеже почивките могат да бъдат или една от 45 мин., или 1x15 мин.+1x30 мин.. По тази тема може да се коментира много, но засега ще дам единствено този линк като информацията е от Великобритания, но абсолютно точна и актуална, обяснена съгласно регламента.

12
Навреме си се усетил. В неделя следобед (или при по-натоварено движение) тапата започва много далеч преди тунела - още от пътния възел за Ботевград/Видин.

Иначе, в същия район, но в посока Варна, малко преди РИУ Правец имаше малка частна бензиностанция и вече е Ромпетрол. Нямам идея от кога и дали е коментирано в темата за А2, но видимо е скорошна, понеже целият обект е обновен.

13
Модернизацията на 11М4 - Кента 11М4Г мисля че се водеше, първата (най-масово във Варна ги имаше, зелено-бели на цвят)- според мен е най-успешната такава на омуртажкия завод изобщо. Модернизирането на 11Г5, все пак, вдъхна живот на немалко автобуси най-вече в София (и Русе), но действително самата модернизация вероятно е могло да бъде извършена поне по една идея по-добър начин, като например с меки седалки, различна компановка на салона, смяна на скорости/мотор и т.н. Но предвид онези времена и хроничната липса на пари тогава, вероятно са реализирали най-добрите възможни модернизации към момента. За съжаление, всичко това вече е история - да живеят "оторизираните" сервизи и еднодневните им превозни средства.

14
Други градове / Re: Ямбол
« on: 17.07.2021, 03:44:38 »
Общински съвет & община, представлявани от жалкари - при наличие на договор, сключен със съответен превозвач и условия по него най-нормално е не да правят срещи, а да санкционират изпълняващия договора за съответните неизпълнени условия. Горната статия е прах в очите на хората - ако условията по договора не се изпълняват, нека изпълнителят по него да си понесе съответната отговорност по закон. А ако и това не помага- нека линиите бъдат възложени за изпълнение от местните превозвачи (in-house примерно, сега е много модерно)- нещо, срещу което самата община се бореше в годините назад във времето  ;)

15
Нищо подобно, просто се опитах да намеря логична причина такъв състав да вози хора в европейска държава през 2021 година. Но преди да я коментираме, мисля че е най-правилно някой да даде повече информация - оригинален източник, повече подробности и т.н. Може да е с цел атракционен туризъм, може този състав да е музеен и т.н. Не бива да се съди прибързано  :rolleyes: защото наличието на транспорт винаги е по-добро от неговата липса.

16
Значи не става дума за липса на административни и правни норми - закони има, при това, част от тях доста качествено написани. Проблемите, отново и най-вече, са свързани с личния състав. От там тръгва всичко. Най-правилното решение, при такива случаи, е грузинското - независимо от последиците. Резултатите обаче си заслужават, дори с цената предложилите решението да бъдат порицани публично  :rolleyes:

ПП - вече нямат разходни норми, но имат норми за установяване на нарушения - което, само по себе си, не е превантивно действие, но е най-лесното и води до отчитане на парични постъпления след себе си, които да бъдат използвани за заплати, естествено.

17
Казват, че снимката е от днес или от вчера...По чаушесково време това са били селските рейсове там...

От поне две гледни точки може да се разсъждава:
1. Няма читав, здрав, приемлив и нормален автобус, който да изпълни съответния курс и са изпратили този трактор с ремарке да го покрие;
2. Това е някаква гавра, подигравка с обществения транспорт и т.н.

От ситуацията могат да бъдат изведени няколко извода, но основно:
по т. 1: отразява се желанието на превозвача да обслужи съответната линия въпреки липсата на нормален подвижен състав, било то общински/държавен или частен;
по т.2.: приема се за вярна само тогава, когато нищо по точка първа не е вярно или не се изпълнява;

Но колкото и смешно да изглежда отстрани, трябва да се признае, че някой все пак се старае да обслужва съответната линия и хората да не бъдат оставени без транспорт, което според мен е най-важното в ситуацията. За справка - у нас масово малки (че дори и по-големи) населени места от години са оставени без редовен обществен транспорт, дори от подобен на снимката тип.

18
Междуградски автобуси / Re: Биомет
« on: 14.07.2021, 00:37:02 »
Та по въпроса ми, спират да обслужват София - Силистра, за в посока Варна  някой да знае нещо, интересувам се защото се носят слухове че ще возят работници на идеал стандарт.

Повдигам мнението отново, но в последно време червени автобуси Irizar возят работници на Идеал Стандарт (Севлиево), видимо бивши на Биомет. В крайна сметка какво се случва - Биомет ли ги возят, те през подизпълнител ли ги возят или просто са продали няколко автобуса на местна фирма (предполагам Янтра - Горна Оряховица ?), която да вози работниците?

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 13.07.2021, 14:41:25 »
Социолозите бяха прави, че Благоевград не трябва да се сочи за пример. Причините са няколко - първо - много ниска активност - реално гласували около 18 000 от 65 000 (по статистика от 2016; и резултати - https://results.cik.bg/chmi2019-2023/27.06.2021_chastichen/tur2/rezultati/0103.html); второ - самите кандидати не ставаха - избраният за кмет е преминал през няколко различни партии (Глас народен, ДРОМ...) като до последно е бил заместник-кмет на община Петрич (ГЕРБ); трето - подкрепеният от ГЕРБ на първи тур беше спорен кандидат, а провалът му беше предизвестен... ето една интересна и донякъде вярна статия по въпроса: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2021/06/28/4226613_tri_znaka_ot_izborite_v_blagoevgrad/ Доста хора очакват чудеса от ИТН, но аз лично съм доста скептичен предвид биографията на кандидата. Затова и е съвсем нормално подкрепата за ГЕРБ да е по-висока; още повече, че почти всички институции в града са силно политизирани и е логично държавните калинки да подкрепят онези, които са ги назначавали. Не искам да задълбавам и в илюзиите за така бленуваното индустриално развитие на Благоевград от кандидатите - това никога не се е случвало, а е малко вероятно и да се случи въобще някога без значение кой ще е кмет.

По отношение на парламентарните избори, очаквам по-скоро правителството на Слави да не бъде подкрепено и да не мине. Изглеждат доста помпозно, доста отдалечени от България и изключително прехвалени. Поредните напомпани кариеристи с остро натъртено образование и квалификации предимно от чужбина. Такъв състав ще работи за всичко останало, но не и за България и нейните интереси. Дори си мисля, че обслужването на едни определени чужди интереси им е първият и основен приоритет, което си е абсолютно обратното на онова, поради което толкова много (предимно млади) хора ги подкрепиха.

ПП - признавам си, че сбърках в прогнозата си от преди няколко месеца (редовните избори), когато предположих, че БСП ще подкрепят ИТН само и само с цената да има правителство.

20
Други градове / Re: Враца
« on: 13.07.2021, 14:20:16 »
Чичкото със светещата жилетка на 01:00 не му ли е работа да констатира нередности, а не да поучава водачите? Неприятен инцидент, вина имат и двамата водачи, дано бързо оправят тролея, щетите видимо не са големи.

ПП - ако го беше подпрял със ЗиУ, даже нямаше и да се усети :D

Pages: [1] 2 3 ... 96