Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 109
1
Бауу! :rolleyes:
Quote
Днес, 01:08

Бърз влак №3637 (София 22:55 - Варна 07:14) намали закъснението си на 10 минути, след първоначално закъснение от 20 минути.

Днес, 00:28

Бърз влак №3637 (София 22:55 - Варна 07:14) намали закъснението си на 20 минути, след първоначално закъснение от 35 минути.

Вчера, 23:50

Бърз влак №3637 (София 22:55 - Варна 07:14) замина от гара Искър с 35 минути закъснение след очакване органите на реда за съдействие във влака.

Или как се избиват 25 минути закъснение за период от 90 минути при скорости до 100 км/ч. Поне така твърдят. Ако е вярно, то разписанието ще да е бая разтеглено на нощния влак. Минимум 10 км/ч под максимално разрешената скорост. Между другото, това го забелязах в моментите, в които си пускам скорошно клипче в ютуб на дневен влак (вкл. с новите локомотиви) София - Бургас (или обратно) и към него добавя някой от моите записи в БВ 3637. Почти постоянно се налага да удрям паузи в клипчето от по половин до една секунда, за да бъдат в синхрон. Случвало ми се е дори и с паузи да не става, защото разликата в скоростта между клипче и аудиофайл гони 20 км/ч и няма смисъл да се опитвам да ги синхронизирам. Сякаш 7 часа по пътя на 3636/3637 никак не са мираж (ако имаше дневен влак по този маршрут), стига да няма прикачване на вагони и изобщо спирания за по повече от 1 минута.

2
Няма страшно. Ако няма здрав лок, ще забавят малко БВ 1661. Композицията му ще отпътува в 09:30 от гара Септември, а в гара Якоруда пътниците за към Добринище ще ги прекачат на автобус. Наобратно с БВ 1662 същата схема. :)
Разбира се, може и по-добрия вариант - допълнителни вагони към въпросния чифт влакове и да си пътуват докрай. Проблемът е, че тогава ще трябва да пуснат съобщение за промяната на часа на отпътуване от гара Септември.

3
Сега ватмана ли ще го набедят за виновен?

4
Поредният пост, лъхащ на назадничаво мислене в този форум. :fan: Ако трябва да перефразирам приказката за Вуте, важно е не какво следва да направим, за да ни стане по-добре, а какво не може/няма смисъл да правим, понеже нямало надежда. Това, че през миналия век въпросният завод е произвел качеството Х, защо трябва да означава, че през този век няма смисъл да се правят опити да се докара до качеството Х + Y? Може в момента да няма кой да отиде да работи качествено, но ако се привлекат кадри вбъдеще чрез заплати, по-добри условия на труд... (не става от днес за утре, но и не е невъзможно). По-добре дайте идеи в тази насока. Ако нямате такива, по-добре замълчете. :)

5
Забавно / Re: Какво сънувахте?
« on: 13.02.2024, 09:35:25 »
Сънувах, че съм попаднал на булевард в Атина. Никога не съм бил там в реалния живот, затова не мога да кажа на кой от реално-съществуващите ми прилича, но не беше познато място. Беше час-два преди залез. От другата страна преминаха последователно едно бяло ЗиУ 682 и едно ЗиУ 683 (с ясен, характерен звук от двигателите). Наблизо имаше пешеходна пътека. Веднага пресякох с мисълта как отивам да разгледам на спирката плаката с маршрутната мрежа и така да се ориентирам кои тролейбусни линии минават и в коя посока трябва да хвана някой, за да стигна бързо до началната му спирка. Идеята е ясна - да се покатеря и да тегля едно клипче с телефона в поне едно от двете ЗиУ. Знаех, че вече върви процес на замяната им с по-нови возила, защото си помислих как ако следващото не е ЗиУ, то спокойно ще планирам следващия си ход, докато ако е, веднага ще се метна на него. Събудих се и филмът приключи. :) Часът беше 04:44.

6
Разни / Re: Спомени...
« on: 10.02.2024, 13:27:09 »
До Златни пясъци се стига с автобус от центъра за около 250нинуту, което е съвсем прилично. От ноември до април към курортите почти няма пътници и строителството на ЖП линия с по-сериозно натоварване само 3-4 месеца в годината е неоправдано.  :rolleyes:
... освен ако Добрич не бъде включен в цялата схема. От една страна, успоредно на първокласен път №29 би била доста близо до съществуващата ЖП линия през Суворово и Вълчи дол. От друга страна - "Аксаковска панорама" (ако така се нарича районът на изкачването към разклона за село Калиманци) ми се струва доста по-стръмна и ще има нужда от тунели и осморки, за да бъде отговорено на изискването за максимален наклон. От трета страна, цялото крайбрежие е свлачищен район и ако ще се прокарва железница между Варна, Златни Пясъци и Албена, то трасето следва да бъде построено по по-скъпа технология за земната основа, която да включва укрепване на скалите (ако е възможно). От четвърта страна, трасето покрай първокласен път №71 предоставя възможност за по-голяма дължина за преодоляване на денивелацията, без нужда от изкуствени заврънтулки на трасето и при спазване на максималния наклон 25 промила. Освен това, там има доста повече на брой села (от Оброчище та чак до Бранище), след което покрай "Гробищен" да стигне до сегашното трасе точно преди гара Добрич. Едни електрически мотриси Сименс на интервал 1 час биха били сериозна конкуренция на всички маршрутки от Варна и до Кранево/Албена, и до Добрич. :)

едит: да не говорим, че така-описаното трасе става и за (единично- или двойно-съчленен) тролейбус (ще е по-евтино за построяване), но някои дори от дотук-прочетеното, вероятно вече мислено са ме обявили за освидетелстване :D, та ще спра дотук. И без това няма нужда от повеч описание.

Като споменах думата "тролейбус" - в един по-хубав свят би било добре да се електрифицира и гореспоменатият първокласен път №29. Така хем с електрически камиони ще може да се превозва земеделската продукция до пристанище Варна (понеже съм забелязал, че представлява основен дял от товарните превози по това направление), хем да се пусне и пасажерска линия оттам, която да замени сегашните дизелови дръгели, наречени "маршрутки".

7
Във Варна ТЕ, и там отидоха 10 г, !!!
За Варна никога не е ставало въпрос за скорошна смяна на областния код. Имаме още две групи серии, всяка с по 9 - общо 18. Сега добавят ТЕ и стават 19. Буква "А" е изчерпана по отношение на преминалите групи серии, защото са минали и СА, и КА, и РА, и ТА. Буква "E" е свободна за всичките, така че могат да добавят СЕ, КЕ, РЕ, МЕ и ХЕ. Така стават общо 24. Букви "О" и "У" не знам дали ще добавят. Оттам биха могли да дойдат още общо 18 серии.

8
Стара загора има още доста свободни серии, така че не ми се вярва да преминат и те към *Е. Видимо е, че към Е-тата прибягват областите, които няма какво повече да използват.
Ние имаме две групи със серии, така че явно ще се ползват масово Е, а не само в градовете, в които свършват. Аз чаках да стане ясно дали ще почнат първо В **** M*, или B **** X* сериите. Явно ще трябва да почакам още неизвестно време.

9
Мда. В подкрепа на тази теза, считам, че нямаше да има стрелки (ненужно поставени) ето тук при условие, че никога е нямало да има движение едновременно и в двете посоки. Да, човешката глупост не го изключва дори и ако първо е било спряно едното трасе, а след това пуснато другото (респ. стрелките са били напълно ненужни), но ми се струва малко вероятно.

11
На мен ли ми се струва, или са завишили скоростта по въпросния път 2 в междугарието? На видеото изглежда като да е поне 80 км/ч, но гледам, че в онова Prilojenie 2.3.7.1_2023-2024_v.02_23022023.pdf, към което колега беше дал линк някъде из форума скоро, пише точно 80 за път 2 и 60 за път 1. Проектната 130 ли трябва да бъде?

12
Обяснено нагледно как така заварените релси не се самоизтръгват от траверсите по време на горещи вълни:

13
Има ли желание, има и начин, при това по-евтин от въпросното отчуждаване. Да се използва тролейбусното обръщало в ж.к. Дружба 2. Трябва само да се прокара релсовата инфраструктура. Жалко, че улица Обиколна е след неотдавнашен ремонт и изглежда в добро състояние, та това би било оправдание срещу...

15
Съгласно последното приложение 2.3.7.1 на НКЖИ 60 km/h с кратък участък 55. https://www.rail-infra.bg/upload/5289/Prilojenie+2.3.7.1_2023-2024_v.02_23022023.pdf Директен влак трудно би се вместил в по-малко от час и 15-20 минути между Симеоновград и Нова Загора, ако се достигне работната скорост 70 km/h може би около час. :)
От това виждаме, че на ремонта Дъбово - Твърдица му трябва още време, за да "подейства". Николаево - Твърдица продължава да е на 70 км/ч, освен ако не е боцната и допълнително табелка (на място) за временно намаление. :)

16
Последните 5-6 коментара са точно на целта. Четейки всеки един от тях, веднага се съгласявах с него. Пропуснахте само още нещо, което за мен лично е по-по-най големият проблем в случая. Специално потърсих точния пост да цитирам:
А кога по друго време да снимам освен по тъмно с работно време от понеделник до петък от 8 и половина до 5 следобед?
Всеки се учи, всеки търси мнението на околните (няма как да го разбереш, докато не пуснеш 1-2 пъти снимки), но да кажеш, че всички едва ли не "сме длъжин да ахнем на снимките" само защото ти си имал възможност да снимаш само еди кога си, ми прозвуча най-малкото като детинско хленчене и ми бръкна да не казвам къде. Така звучиш като щатен фотограф на заплата към форума, който заработва/оправдава получаваните средства по някакъв начин. Ако ще е така, то тогава наистина по-добре не пускай (по хиляда) снимки, ако ще е само за отчитане на дейност. По-добре пусни най-добрите няколко. Ще се върна към първото изречение след цитата - всеки си има свои специфични предпочитания и вкусове. Нито се имам за какъвто и било фотограф, нито искам да изказвам някакво компетентно мнение, обаче считам, че има една съвсем базова основа (най-най-важните 1-2 правила). Да не ти трябват диоптрични очила, за да гледаш спокойно снимките и да не са "бой на негри в тъмна нощ", освен ако това не е търсен ефект с някаква цел. При доста от последните ти снимки го има поне едно от двете. Пак повтарям, не си на заплата към форума, няма нужда да пълниш с материал, който не е приятен дори за кратък поглед, нежели за последващо ахване и оценка. Приятелски съвет! ;) В твоя си сайт си снимай и качвай както искаш - серии по 100, по 1000 на едно возило, гони си бройка, той си е твой сайт.

едит: Време и за самокритика по темата :) - аз преди време също считам, че допуснах грешката да кача 100% всички видеа (в съответната тема), които снимах в София по време на няколкото мои пътешествия през последните 3 години. Май не трябваше да кача тези, които са завъртяни на 90 градуса (с VLC-то си ги обръщам локално, но не успях да експортирам обърнато правилно, а не разполагам с време да разучавам и използвам по-специален софтуер само за тази цел, при положение, че много рядко снимам), както и това на Икарус №2108, понеже е привечер и камерата го направи размазано. Ключовото е, че при теб място за такава самокритика сякаш няма. Хората ти казваме, че има не малко снимки, които направо дразнят очите (буквално) и те помолихме да спреш да качваш такива, но ти продължаваш.

17
С **** AE и CA **** AE няма ли да има? :neznam: Също и С **** ВE, както и CA **** ВE и т.н.

19
Токущо забелязах, че чифтът бързи влакове 8626/8627 е отклонен през гарите Карлово - Филипово - Чирпан. Всички останали, чийто номер започва с 8, минават през Пловдив и Димитровград. Тук забелязвам две възможности:
1. (за мен по-малко вероятната) Цели се обслужване на гара Чирпан от поне един бърз влак на денонощие. Не разбирам защо трябва да е през нощта?
2. (за мен по-вероятната) Цели се период от 6 часа и половина без влаково движение (между влакове 8657 и 8656) през гара Пловдив, предвид протичащия ремонт там. Ако е вярно, то за пръв път чувам да затварят временно дадена линия през нощта, за да работят на прожектори по нея. При всички останали случаи, прекъсванията са били дневни (както, например, сагата с Дъбово - Твърдица, която продължава и до днес...).

Pages: [1] 2 3 ... 109