Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vasko

Pages: [1] 2 3 ... 175
1
По-рано днес (вече вчера - 27.09.2022) вечерта имаше препълване с автомобили на паркинга на мол Paradise. Долу почти се е стигнало до пълен блокаж на движението на автомобили, заради трафика отвън.

Трафикът по околните булеварди и улици не беше нещо извънредно за вечерен час пик. Беше натоварено, но със сигурност не дотам, че да има нужда от намесата на пътни полицаи, например.

Проблемът беше единствено за автомобилите, които искаха да излязат от мола, което им се получаваше много бавно заради трафика и липсата на предимство при излизането.

По едно време пристигнаха пътни полицаи, които спираха движението, за да могат да излизат автомобилите от мола. :blink: На моменти задържаха движението доста време, което вече наистина влошаваше трафика назад, защото се блокираха кръстовища, градския транспорт се бавеше.

Смятате ли, че е редно да се ползва обществен ресурс за решаване на частния проблем на един бизнес? :neznam: Тези от мола са допуснали задръстване в техния паркинг. Според мен не е редно полицаи да ходят да решават проблемите на разлигавените клиенти на мола за сметка на останалия трафик и градския трнаспорт...

Освен това след като приключиха при мола, същата тази патрулка пътни полицаи отиде при катастрофата малко по-надолу по бул. Черни връх и даде разрешение колите да се преместят, за да може да се махне задръжката на трамваите по ТМ10. Ако не беше това с улесняването на клиентите на мола, щяха по-рано да освободят движението на трамваите.

2
Въпреки че темата е за водачи и ватмани, ще разкажа за некадърност на диспечери.

Вече вчера (27.09.2022) става лека катастрофа между два автомобила в района на бул. "Черни връх" и ул. "Орел". Ауди блъска отзад БМВ. Шофьорът на Аудито бяга пеша от местопроизшествието. Според очевидци е изглеждал неадекватен (пиян/дрогиран).

Проблемът е, че катастрофата става върху трамвайното трасе и блокира и трамвайното движение и в двете посоки. Пристигат полицаи от охранителна полиция и две коли Контрол по транспорта. Тъй като единият водач е избягал и е зарязал автомобила си насред платното, полицаите не дават същият да бъде преместен. И това бяха почти два часа задръжка на ТМ10.

Проблемът, за който говоря, е при диспечерите. На мястото се бяха събрали цели 7 (седем) трамвая. :help: Почти половината коли по линията. Очевидно диспечерите не са си свършили работата достатъчно добре и не са успяли своевременно да отклонят колите по линията (например да въртят на пл. Журналист или ул. Кораб планина).

По едно време пристигна патрулка на пътна полиция, която беше малко по-нагоре да решава проблемите на мол Paradise. Полицайте от тази патрулка огледаха мястото и разрешиха преместването на автомобила на избягалия шофьор, което стана чрез бутане.

(любопитен факт: избягалият шофьор беше оставил мобилният си телефон на държача на предното стъкло, като телефонът беше оставен да предава на живо - streaming  :neznam:)

3
Вчера и днес пак имаше абсурдна маршрутна промяна:

Quote

На 24 и 25.09.2022 г. (събота и неделя) се въвежда следната временна организация на движение на обществения транспорт:

От 04:30 до 16:00 часа на 24.09.2022 г. (събота ):

трамвайна линия № 11 ще се движи от кв. Княжево до Хюндай България.  След 16:00 часа се възстановява постоянния маршрут на линията.

трамвайна линия № 12 ще се движи от площад Журналист до Хюндай България.  След 16:00 часа се възстановява постоянния маршрут на линията.

На 25.09.2022 г. (неделя):

от 04:30 до 12:00 часа трамвайна линия № 6 ще се движи от ж.к. Иван Вазов до метростанция “Хан Кубрат”. След 12:00 часа маршрутът на линията се възстановява.

от 04:30 до 16:00 часа трамвайна линия № 11 ще се движи от кв. Княжево до надлез Надежда (трамвайно депо Банишора). След 16:00 часа маршрутът на линията се възстановява.

от 04:30 до 16:00 часа трамвайна линия № 12 ще се движи от площад Журналист до надлез Надежда (трамвайно депо Банишора). След 16:00 часа маршрутът на линията се възстановява.

от 04:30 до 16:00 часа ще се разкрие временна електробусна линия № Е12ТМ с маршрут от автостанция Илиянци до Централна гара както следва:

    в посока Централна гара: от автостанция Илиянци по ул. “Джерман”, бул. “Рожен”, ул. “Илиянско шосе”, бул. “Рожен”, надлез Надежда и по бул. “Княгиня Мария Луиза” до спирка с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ пред Централна гара за електробусна линия № 74 (крайна и начална) и за зареждане;
    в посока автостанция Илиянци: от спирка с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ по бул. „Княгиня Мария Луиза“, надясно по бул. “Христо Ботев”, надясно по бул. “Сливница”, надясно по ул. “Опълченска”, наляво по бул. “Княгиня Мария Луиза”, надлез Надежда, бул. „Рожен“, ул. „Илиянско шосе“, бул. „Рожен“ и по ул. „Джерман“ до автостанция Илиянци.

Електробусите ще спират на спирки:

    начална и крайна с кодове 0058 и 2608  “Автостанция Илиянци”;
    начална и крайна с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ за електробусна линия № 74;
    на всички съществуващи автобусни спирки по бул. “Рожен”, бул. “Княгиня Мария Луиза”, бул. “Христо Ботев”, бул. “Сливница” и ул. “Опълченска”
    на трамвайните спирки по ул. “Илиянско шосе”
    на спирката на автобусни линии № 26 и 27 на ул. „Илиянско шосе“ след десния завой от бул. „Рожен“ в посока автостанция Илиянци.
Източник.

Вчера не е имало никакъв заместващ транспорт за ТМ11 и ТМ12 между Хюндай България и автостанция Илиянци. Можеше поне да удължат А29 до Хюндай България. Слизаш от А29 в нищото и няма как да продължиш наникъде...  :help:

Днес нямаше никакъв заместващ транспорт за ТМ6 между МС Хан Кубрат и ж.к. Обеля 2. Обяснението било, че от МС Хан Кубрат можело хората да се прекачат от ТМ6 на А26 и обратното. Това е пълен абсурд!!! Само вижте разликите в интервалите на двете линии! А колко са различни маршрутите им?!? А може ли с карта за една линия за ТМ6 да се качиш на А26?

Също така нямаше връзка между ТМ11 и заместващата линия. :help:

Последната спирка на временния маршрут на ТМ11, идващ от Княжево е 1970 "Йосиф Щросмайер". Дори и в разписанията на сайта на ЦГМ (тук и тук) всички курсове на ТМ11 са отбелязани като непълни. Просто защото последната спирка я няма. :crazy:

Подобна промяна се прави за пореден път и никой не се сеща да направи една временна спирка за ТМ11 и ТМ12 пред портала на депото.

След като ТМ6 се възстановява в 12:00 часа, това означава, че по същото време технически е възможно и ТМ11 и ТМ12 да се удължат до София Север за по-удобна връзка със заместващата линия. Ама...




Една промяна от вчера:
Quote
От 04:30 часа до 18:00 часа на  24.09.2022 год. се променят маршрутите на автобусни линии № 63, 64 и 111, както следва:

Автобусна линия № 63 (в посока кв. “Бояна”): от бул. “Братя Бъкстон” надясно по бул. “Никола Петков”, наляво по ул. “Ал. С. Пушкин”, надясно по ул. “Иваница Данчев” и по маршрута си, двупосочно. Линията ще работи по действащото разписание за предпразик/празник.

Автобусна линия № 64 (в посока Зоопарка): от Центъра по хигиена по маршрута до кръстовище бул.“България“ - ул.“Тодор Каблешков“, надясно по ул.“Тодор Каблешков“, наляво по бул.“Братя Бъкстон“, надясно по бул.“Никола Петков”, наляво по ул.“Ал. С. Пушкин”, надясно по ул.“Иваница Данчев“ и по маршрута, двупосочно. Линията ще работи по действащото разписание за предпразик/празник.

Автобусна линия № 111 (в посока ж.к. „Младост“): от ж.к.“Люлин“ по маршрута до кръстовище бул. “Никола Петков” - ул. “Ал. С. Пушкин ”, надясно по ул. “Ал. С. Пушкин ”, наляво по ул. “Даскал Стоян Попандреев”, надясно по Околовръстен път и по маршрута си. В обратна посока маршрутът не се променя. Линията ще работи по действащото разписание за предпразик/празник.

Автобусни линии № 63, 64 и 111 ще обслужват всички съществуващи спирки в променените участъци от маршрутите.

Закриват се спирки:

    с код 2206 „Ул. Т. Каблешков“ - за автобусна линия № 64
    с кодове 2688 и 2689 „Ж.к. Бокар“ - за автобусна линия № 64
    с кодове 0866 и 0868 „Кв. Манастирски ливади“ - за автобусна линия № 64
    с код 1464 „НИМ“ – за автобусни линии № 63 и 111
    с код 1465 „НИМ“ – за автобусна линия № 64; спирката ще се обслужва от автобусна линия № 111;
    с код 0279 „Бул. Ал. Пушкин“ - за автобусна линия № 111; спирката ще се обслужва от автобусни линии №№ 63 и 64;
    с код 0262 „Гробищен парк Бояна“ - за автобусни линии № 63 и 64;
    с код 0263 „Гробищен парк Бояна“ – за автобусни линии № 63 и 64;  спирката ще се обслужва от автобусна линия № 111;
    с код 1448 „Резиденция Бояна“ - за автобусни линии № 63 и 64
    с код 1439 „Резиденция Бояна“ - за автобусни линии № 63 и 64;  спирката ще се обслужва от автобусна линия № 111.
Източник.

Отбелязвам я заради схемата:

Със светло синьо ЦГМ поздравява всички, които са недоволни от маршрутните промени.  :crazy:

4
Забавно / Re: Снимки
« on: 25.09.2022, 13:18:06 »
БДЖ влак № 28/101 за Варна:



БДЖ влак № 108 за Видин:



:crazy:

Повече информация за случващото се на тези снимки може да откриете тук.

5
Кратката версия:

:arrow: На 23.09.2022 около 4 часа настъпва авария в контактната мрежа на централна гара София.
:arrow: НКЖИ не съумяват да започват отстраняването на аварията цели 3 часа. Отнема им още 4 часа да я отстранят.
:arrow: Горното довежда до пълен хаос при сутрешните влакове, които трябва да пристигнат и заминат от централна гара.
:arrow: Пристигащите влакове спират на различни гари в София и околностите (включително Волуяк и Елин Пелин) и от там пътниците са оставени да се придвижат кой както намери за добре.
:arrow: Дълго време нито един влак не потегля от София.
:arrow: Значителна част от пътническите влакове на кратки разстояния от София са отменени без заместващ транспорт и без никаква информация към пътниците.
:arrow: Някои влакове от/за направление Подуяне тръгват/пристигат с дизелова тяга, но организацията за тази практика е много бавна.
:arrow: Влакове по направления Мездра и Перник тръгват от други гари. За тези влакове има организиран автобусен транспорт от централна гара.
:arrow: Автобусите са предоставени от Столичен автотранспорт и са крайно неподходящи и недостатъчни, което означава отвратително преживяване за пътниците заради претъпкване.
:arrow: Няма никаква организация, която да спомага превозването на пътниците от централна гара до съседните гари, откъдето ще потеглят влаковете.
:arrow: Има хора, които по погрешка попадат на грешната гара и някои от тях изпускат влака си.
:arrow: Липсва адекватна информацията от БДЖ към пътниците по какъвто и да е канал (на живо от служителите, по аудио уредба, електронни информационни табла, интернет сайт, информационен телефон).
:arrow: Отношението от служителите на БДЖ към пътниците е повече от арогантно и отвратително.

:arrow: Като заключение на всичко по-горе - това е поредният пирон в ковчега на екологичния обществен транспорт в България. Със сигурност тези отвратителни преживявания ще откажат част от хората, които ги преживяха, от пътуването с влак. А някои сигурно ще се откажат изобщо пътуването с обществен транспорт като цяло. :rev: Дилърите на автомобили втора употреба, бензиндижиите и автомонтьорите харесват това. :/

6
Замислих се защо влакът за Варна тръгва чак от Илиянци при условие, че първи и втори коловоз на София Север са празни. Може би по някаква техническа причина не се ползват. Да, ама не. Някъде след 9:15 пристигна бързият влак от Лом на първи коловоз. А към 9:30 пристигна пътническият влак от Лакатник на втори коловоз. Очевидно тръгването на влака за Варна чак от Илиянци е от организационна некомпетентност.

Попитах един от служителите на БДЖ, които бяха на гарата - ще има ли някакъв организиран транспорт за хората от влаковете от Лом и Лакатник, за да ги закарат до централна гара. Получих пренебрежителен поглед и обяснение, че нямало защо да има транспорт. Спирките на трамвайте и автобусите били "ей там". И това пак било по-дорбе, защото пътниците от предишни влакове от Искърското дефиле били сваляни на Илиянци. От устата на този човек прозвуча така все едно тези хора трябва да са благодарни и да целуват ръка, че двата влака са докарани до София Север, вместо до Илиянци. И да - хората от тези два влака слязоха, поогледаха се малко, някои от тях поразпитаха, и всички се насочика към спирките на градския транспорт "ей там". :/

От електрическата мотриса (влакът от Лакатник) слязоха няколко човека, които след това се качиха на влака за Видин. Поради голямата каша на централна гара и липсата на какъвто и да е човек, който да упътва хората, няколо човека за Видин се качили на грешния автобус и се озовали на гара Илиянци. Добре че е бил влакът от Лакатник, че да ги доведе до София Север. Големи схеми, голямо нещо.

По някое време разбрах, че във влака на четвърти коловоз все още има хора :eek:. Всъщност това е бил нощният влак от Варна, който е пристигнал на София Север някъде към 5:50. Тогава казали на хората вътре, че има авария и не се знае колко ще се забави влака. Който искал може да остане на топло и да чака, който иска можел да слиза и да си търси алтернативни начини за довършване на пътуването (в 6 часа сутринта). След това кондукторите и шафнерите изчезнали и никой повече не дал информация на тези хора. Чакали, чакали (поне наистина парното работело) и малко по малко хората слизали и тръгвали. Възрастният човек до автобуса, с големия куфар на тази снимка беше пътник от спален вагон на нощния влак и аз му обясних накъде да се насочи към спирките на градския трансопрт и докъде може да се придвижи с линиите, които миват оттам.

Някъде към 9:30 присигна още една група пътници от централна гара. И те бяха докарани са автобус на Столичен автотранспорт, но не го видях кой е. Това бяха всички пътници за влака за Видин. Време за тръгване? Да, ама не. Имаше някакви бюрократични дейности, които трябваше да се свършат. Отнякъде се появи ръководител-движение (човекът с червената шапка), какъвто никога не съм виждал на гара София Север. Той разнасяше някакви документи, които трябваше да се подпишат от машинистите и от кондукторите. Пак отиде на някъде, пак се върна, пак подписи. Общо над 15 минути. Очевидно това не можеше да се направи докато се чакат пътниците да бъдат превозени от централна гара :qdosan:... След цялата бюрокрация, още 10 минути бяха необходими да минат преди влакът да тръгне. Нищо не се случваше през тези 10 минути – всички пътници бяха на борда, нищо не се подписваше, нищо! – просто се чакаше разрешителен сигнал. Помислих си, че може би трасето е заето и може би всеки момент ще дойде още един влак откъм Илиянци, но НЕ – нищо.  Тези 10 минути бяха просто за разкош :crazy:. Влакът потегли от София Север минута-две преди 10:00 часа (по разписание трябваше да е 7:35 от централна гара).

При пристигането на втората пратка пътници от централна гара, имаше два души, които бяха за влака за Варна, но очевидно са объркали автобусите, защото не е имало кой да ги упътва на централна гара. Веднага ги заведох при касиерката. Тя като ме видя и реши, че няма смисъл пак да се заяждаме - веднага звънна където трябва, за да попита какво се случва. Разбрахме, че влакът за Варна тъкмо потеглил от Илиянци. :( Касиерката предложи на тези двама души да им завери билетите за друг влак. Те попитаха няма ли вариант да им върне парите, а тя им отказа. Единственият вариант за връщане на пари бил, ако се пусне жалба по официален път, но не било сигурно дали ще бъде уважена, защото влак е имало, а те са го изпуснали (това беше върхът на наглостта!!! :qdosan:). Двамата се ядосаха много и казаха, че отиват на автогарата и ще пътуват с автобус и никога повече БДЖ :rev:.

Влакът за Видин потегли с табели "Мездра - София". Предполагам, че се досещате, че за почистване или обслужване на вагоните изобщо не може да става дума. Вътре беше много мръсно и имаше боклуци от предишното пътуване на вагоните.

После разбрах, че влакът за Видин е спрял извънредно на Илиянци (очевидно схемата, която направиха хората, които дойдоха от Илиянци с електричката от Лакатник, за да се качат на влака за Видин е била напразна), но след това е спирал само на гари, на които трябва по разписание. Което ме изненада положително, защото очаквах, че може да го направят пътнически в някои части от маршрута, за да компенсира други отменени влакове. По целия път до Видин не е имало някакви по-дълги престои на гари (за разминаване, например). Времепътуването е било толкова, колкото би трябвало да бъде по разписание. Само с два часа и половина закъснение. :crazy:

Според една от статиите аварията е била отстранена в 10:55. Няколко пъти през деня хвърлях поглед на сайта на БДЖ. Повечето от закъснелите влакове от сутринта до обяд не се появяваха на радара или по електронните табла на гарите (функцията Live на сайта на БДЖ), включително влака за Видин, който е главен герой в тази история. Като цяло радарът беше много объркан цял ден и даваше грешна информация. Според информацията в секция актуално, имаше доста отменени влакове, без да е предложена алтернатива. Например всички влакове от/за Банкя до обяд са били отменени, без заместваща услуга.

Ето няколко примера с екранни снимки:
София-Банкя-София
София-Банкя-София
София-Банкя-София

София-Банкя-София

Забележете момента на публикуване на първите три съобщения - часове след времето по разписание на съответните влакове. До момента на публикуване на съответните съобщения, въпросните влакове са се появявали в електроните табла (функцията Live на сайта на БДЖ) на съответните гари/спирки като движещи се със закъснение. Ето пример от 9:26 часа - тук
Това е пример от елетронното табло на гара Банкя. Според тази информация е би трябвало да има два влака един след друг през две минути. Представете си - някой чака влака в определеното време по разписание - влакът не идва. Информационният телефон на БДЖ не отговаря. Единствено електронните табла на сайта са активни, а те показваха горното. Предполагам, че ако е било на самата гара Банкя, има някаква вероятност служителите там да информират чакащите (не е сигурно като гледаме общата нагласа на служителите на БДЖ към пътниците). Но ако е имало чакащи на спирките по маршрута - Иваняне, Божурище и т.н?..

Ето още два примера за добро обслужване на клиенти от страна на БДЖ - тук и тук. В първият случай съобщението е пуснато 8 минути след като влакът е трябвало да пристигне в крайна гара. А дотогава този влак е излизал по електронните табла в сайта на БДЖ като движещ се със закъснение. А ако се опитаме да преведем информацията от второто изображение на разбираем език, би трябвало да се чете така: влакът е свалил пътниците на гара Волуяк в 6:20 сутринта и оттам те са се оправяли кой както може.

И какво значи "Пътниците се пренасочват към други влакове по това направление"? :help: Нали има сериозна авария? Други влакове по това направление няма часове наред. Защо не не се организира заместващ транспорт с автобуси???

Може би няма смисъл да споменавам, че нямаше нито един представител на БДЖ, който да раздаде поне вода (а би трябвало и нещо дребно за хапване) на чакащите с часове хора.

Чудя се някои неща:
- Защо не беше направена по-рано организацията с дизеловите маневрени локомотиви? И защо не беше направена по всички направления?
- Аварията на контактната мрежа беше само в западната гърловина. Защо не беше направена организация влаковете да потеглят с електрическа тяга през източната гърловина? Дори тези в посока Искърското дефиле можеха да заминават на изток с малко въображение (през Казичене, Мусачево, Яна, Световрачене, Курило) и пак щеше да е по-бързо от хамалогията за тръгване на влаковете от София Север и Илиянци и превозването на пътниците дотам.
- Защо очевидно няма подготвена организация с някоя автобусна компания или дори със Столичен автотранспорт за бързо и ефективно организиране на адекватни заместващи автобуси???



Това е обслужването от БДЖ на централната гара в столичния град през 2022 година. :(

7
За тези, на които не им се чете, ще има кратка версия по-долу. Заслужва си да се прочете, защото има много детайли относно обслужването от страна на БДЖ, включително много пътници, оставени на произвола; автобус(и) на Столичен автотранспорт - изваден(и) от линия, за да превозват пътници на БДЖ и много други нередности.



Тежка авария блокира влаковете през Искърското дефиле, пътниците чакаха с часове

Авария затрудни движението на влакове през Искърското дефиле и по линията София-Драгоман

Онзи ден имаше огромна авария на централна ж.п. гара София. Това е единствената инфорамция, която в медиите, която може да се открии през интернет търсачките. И като цяло е проблемът е представен твърде повърхностно и по начин, който създава впечатление, че не е кой знае какво.

Ето какво се случи от първо лице: Онзи ден (23.09.2022) изпращах семеен приятел на централна гара, за да пътува до Видин с бързия влак, който потегля в 7:35 (по разписание). Няколко минути след 7:00 часа излязохме от метрото и се запътихме към касовата зона. В момента, в който преминахме през автоматичните врати на долната чакалня, попаднахме на много необичайна ситуация :eek:. Пространството беше препълнено с хора, а двете информационни табла (пристигащи и заминаващи) показваха огромни закъснения за всички влакове. Според информациято от таблата нямаше нито един влак, който да е пристигнал или заминал от гарата от началато на деня. Влакът за Видин беше отбелязан с 10 минути закъснение, което на фона на 100+ минути на някои други влакове, си беше направо супер. Отидохме на една от касите и попитахме касиерката какво се случва. Тя каза, че има някаква авария, но не знае нищо повече. Попитхаме я дали обявеното закъснение от 10 минути за влака за Видин ще бъде спазено или има опасност да се увеличи (имайки предвид, че очевидно от началото на деня нито един влак все още не е заминал). Касиерката изнервено отговори, че тя няма как да ни предостави такава информация - това не било нейна работа. И заядливо попита дали ще купуваме билет или не... Аз ѝ обясних, че за да решим дали ще купуваме билет за услуга, бихме искали да знаем дали тази услуга ще бъде изпълнена с обявените параметри или не. И че Е нейна работа да ни даде тази информация като човек, който е поставен там да продава въпросната услуга. Отговорът беше, че или ще купуваме билет или трябва да се махнем от опашката. Моят човек си взе билет до Видин и се върнахме пред информационните табла (това беше трудно, защото пространството беше препълнено от изнервени пътници).

Пред информационните табла се заговорихме с други хора. Някои от тях разказаха, че чакат да се качат на влакове, които е трябвало да заминат преди два часа. Имаше хора, на които им се проваляха плановете - трябваше да пътуват по работа до Варна/Бургас или други големи градове по пътя натам. Имаше хора, които просто искаха да се приберат вкъщи след нощна смяна. Пътническите влакове бяха най-пренебрегнати в случая. Пътническият влак в посока Искърското дефиле до Враца , който е трябвало да тръгне в 5:20, е бил просто отменен. Без допълнителна информация какво може да правят хората, които са имали намерение да пътуват с него. В един момент информацията за този влак просто изчезнала от информационното табло и никой не давал допълнителна информация (от касите или гише "Информация").  Замислих се какво ли се случва с хората, които са очаквали този влак по спирките в Искърскато дефиле, за да отидат на работа в Мездра или Враца... Тогава се замислих какво ли се случва с всички хора, които идват на работа в София със сутрешните влакове към столицата... В един момент една касиерка се появи пред касите и се развика. Крещейки обясни, че те не са гише "Информация" и хората не трябва да ги занимават с излишни въпроси. При тях можело само за билети. След подобно отношение към клиентите, не мисля, че трябва да ни е мъчно за тях, ако ги заменят с машини – билетни автомати.

На мен ми беше интересно да видя какво се случва на различни места из гарата. Оставих моя човек да чака с куфара си пред информационните табла (като се разбрахме да ми звънне, ако се появи нова информация за влака за Видин), а аз се разходих из цялата гара. Качих се горе - и там лудница. Цялата горна чакалня също беше препълнена с изнервени хора. Видях опашка от десетина човека пред гише "Информация". Викам си: официално това е служителят който трябва да дава информация и да отговаря на въпроси. Застанах отстрани на гишето и започнах да слушам какво си говорят хората с жената вътре. Жената повтаряше едно и също - има авария на контактната мрежа; не се знае кога ще тръгнат влаковете; тя не може да каже нищо повече; повече информация ще има по аудио уредбата. На въпроси дали може хората да върнат билетите и да им възстановят парите, тя казавше, че засега няма такава информация (няма информация на гише "Информация" :crazy:).

Иноформацията по аудио уредбата беше следната: "Влакът за град Х, Х и Х ще потегли със У минути закъснение". И нищо повече. През пет минути изброяваха всички заминаващи влакове със съответните им закъснения. Нито дума за пристигащите влакове. Когато наближаваше времето за потегляне на даден влак (заедно с обявеното към дадения момент закъснение), просто увеличаваха закъснението с 20-30 минути. Така към 7:40 закъснението на влака за Видин стана се промени от 10 на 25 минути (оптимисти :crazy:). А по незначителните пътнически влакове просто изчезваха от информационните табла и за тях спираха да правят съобщения по аудио уредбата. Например влаковете за Банкя бяха така. На касите или на гише "Информация" не желаеха да кажат нищо. Хората за тези пътнически влакове просто бяха заеб*ни (съжалявам за грубата дума, но смятам, че е на място).

Замислих се, че може би има актуална информация на сайта на БДЖ (колко съм наивен). Проверих - сайтът работеше. Имаше информация, че има авария на контактната мрежа и информация за закъснения на някои от влаковете от/за София (но НЕ на всички) и тази информация изобщо не беше актуална. Примерно обявените закъснения на сайта се разминаваха от тези, които бяха обявени на информационните табла. Викам си: ще звънна по телефона на инфо центъра на БДЖ, който би трябвало да работи денонощно - от там сигурно ще ми дадат информация (още по-наивно от моя страна). Никой не вдигна телефона, който би трябвало да се обслужва денононщно. :neznam:

Забелязах, че по коловозите има композирани състави от вагони и дори има движение на хора по пероните. Разходих се натам. Видях, че доста хора са открили къде са композирани влаковете, с които би трябвало да пътуват (въпреки че не са обявени на информационните табла) и са се настанили вътре. Имаше много хора по вагоните. Всъщност се оказа, че хората, които чакат да тръгнат нанякъде са още повече, а не само тези в двете чакални. Може и би общо имаше 2-3 000 души.

Направи ми впечатление, че на различните коловози имаше общо четири дизелови маневрени локомотива. Имаше и доста служители на БДЖ (които отговарят за маневрите и композирането на влаковете) с оранжеви жилетки, които видимо не правеха нищо. Опитах се да се заговорям с някои от тях. Повече от тях бяха много груби и невъзпитани. Обаче с един от тях се заговорихме. Той ми обясни, че е станала авария на конткатната мрежа в западната гърловина на гарата. Това се е случило някъде около 4:00 часа. Служителите на НКЖИ, заедно с ремонтната машина, пристигнали някъде десетина минути преди нашия разговор, който се случваше към 7:30. (Ама защо да бързат?!? Няма нищо спешно! Само няколко хиляди човека са затруднени да достигнат до там, закъдето пътуват :crazy:).

Попитах служителя на БДЖ дали знае какво се случва с пристигащите влакове. Той каза, че те изчакват на гарите Горна баня, Захарна фабрика, Волуяк, София Север, Илиянци, Искър, Казичене и дори имало влак чак на Елин Пелин :eek:. Пътниците от тези влакове имат две възможности - да чакат незанайно колко време или да продължат със собствени сили и средства към центъра на София. Очевидно в близките гари има напрежение в контактната мрежа, след като влаковете са достигнали дотам. Попитах човека защо не ползват маневрените дизелови локомотиви да издърпат влаковете до съседните гари и оттам да си продължат с електрическа тяга. Той ми каза, че в момента се опитвали да направят точно това. Бях много изненадан, че от БДЖ се проявили някакви наченки на разчупено мислене. Попитах го защо чак сега. Защо не е направена такава организация от самото начало, когато са разбрали, че има авария. Отговорът беше, че техният началник идвал на работа в 7:00 часа и той трябвало да вземе такова решешение... Не знам как да го коментирам това.

По уредбата обявиха, че на 4-ти челен коловоз пристига влак от Перник по разписание в 7:29 часа. Забързах се да видя как ще се случи това. По пътя се замислих, че може би ще е дизелова мотриса, което не би било впечатляващо. Но всъщност беше състав от вагони, теглени от електрически локомотив. Интересното беше, че още от самото начало, когато забелязах влака в далечината, локомотивът беше със свалени пантографи. Чудя се дали са влязли по инерция от мястото, до където е имало напрежение. Това също би било разчупено мислене.

Някъде около 7:45 по аудио уредбата спряха да обявяват влаковете, заедно с техните закъснения. Само повтаряха съобщение, че поради авария на контактната мрежа всички влакове се движат :crazy: със закъснение, и че пътниците ще бъдат информирани допълнително по гаровата аудио уредба.

Докато преминавах през горната чакалня забелязах, че жената от гише "Информация" е изчезнала и дори е изключила осветлението вътре. Да се знае - информация няма!

Някъде около 8:00 часа обявиха, че влакът за Карлово, който по принцип тръгва в 5:40 часа и минава през София Север/Кремиковци, ще пътува през Подуяне/Казичене и ще потегли със 150 минути закъснение от  11-ти коловоз. Видях как състава от два вагона и електрически локомотив, теглени от дизелов маневрен локомотив потеглиха в посока Подуяне. Влакът вече беше потеглил, а след това имаше още едно аудио съобщение, че влакът ще потегли от 11-ти коловоз. (едната ръка не знае какво прави другата и който се качил - качил :help:).

По едно време влак от Бургас пристигна дърпан от дизелов маневрен локомотив. Викам си - най-накрая ще има някакво раздвижване. Сигурно всички влакове ще започнат малко по малко да пристигат или заминават чрез дизеловите маневрени локомотиви. Да, ама не. Малко след 8:00 часа обявиха, че влакът за Варна ще замине от... гара Илиянци :eek:. И че пътниците ще бъдат извозени дотам с автобуси, които ще дойдат пред големия часовник пред гарата. Много хора се запътиха натам, включително доста дойдоха от вагоните, в които вече се бяха настанили.

Към 8:10 пистигна... 2752 с табели за А28 и А101 - снимка. Автобусът пристигна препълнен с хора и спря под часовника на гарата. Голямата тълпа от хора, чакащи на за да отидат към гара Илиянци, се втурна към автобуса. Беше огромна блъсканица при слизането и качването на хората. Успях да се заговоря с един човек от тези, които слязоха от автобуса. Той ми обясни, че е пътувал с един от пътническите влакове от Искърското дефиле. Влакът спрял на Илиянци и им казали, че са дотам. Никаква друга информация не им дали. Всеки трябвало да се оправя както може. Почакали малко на студа, но нищо не се случвало. Един от служителите на гара Илиянци им дал съвет накъде е най-близкият градски транспорт - трамваи 11 и 12 на около 15 минути пеша и автобус 101 на 2-3 пеша, но трябвало да пресекат ж.п. линиите. Част от хората избрали по-близкия А101. Отишли на спирката при Фондови жилища и едвам се събрали в автобуса, заедно с местните хора, които по принцип искали да го ползват. Шефьорът едвам затворил вратите и обявил, че няма да спира по другите спири от маршрута. И директно ги стоварил пред Централна гара (ако е имало чакащи по спирките на А101 - да го.. си гледат работата). Очевидно въпросният автобус е бил взет от А101 и линията е останала без обслужване за някакво време :help:.

Може да си представите как 300+ човека се опитаха да се качат в този малък автобус. Наоколо нямаше никой, който да упътва хора. Например да обясни дали ще има друг автобус. Дали всъщност това е правилният автобус. Нищо! Някой хора питаха шофьора, който не отговаряше на никакви въпроси. Над 10 минути продължаваше драмата по опитите да се натъпчат колкото се може повече хора в този автобус (+куфари и сакове). Разбира се, много хора останаха извън автобуса и започнаха да се притесняват, че ще изпуснат влака за Варна. След мъчно затваряне на вратите автобусът потегли към Илиянци (любопитно дали е осватил хората откъм Фондови жилища или е минал през бул. Рожен и ги е оставил пред приемното здание на гарата). Много изнервени пътници за Варна се втурнаха обратно в гарата и вдигнаха скандал на касиерката на единствената работеща каса в горната чакалня (жената от гише "Информация" се беше покрила). Това имаше ефект, защото след малко по аудио уредбата обявиха, че автобусът ще се върне след около...  половин час. :blink: Очевдино от Столичен автотранспорт могат да осигурят само един автобус и при това взет от редовна линия. А пък влакът за Варна ще потегли към обяд с това темпо на превозване на пътниците до Илиянци. :crazy:

Такмо се удивлявах на ситуацията и разбрахме, че с моя човек ще имаме подобна съдба. По аудио уредбата обявиха, че и влакът за Видин ще потегли от Илиянци. И че автобусът за там ще се върне след 25 минути. Само хората за влака за Варна бяха колкото за още два автобуса!!! Хората за влака за Видин бяха за поне още два! Започнах да мисля как да се придвижим до гара Илиянци по друг начин - единственият вариант, за който се сетих, е ТМ12. Но не знаех кога ще тръгне влакът, за да знам с колко време разполагаме. Видях как някакви хора се организираха да си разделят едно такси до Илиянци. Пак звъннах на информационната линия на БДЖ, за да попитам в колко часа е планирано да тръгне влакът за Видин. Отново никой не вдигна. Докато умувах, по уредбата обявиха, че влакът за Видин ще потегли всъщост от гара София Север, и че дотам също ще има извозване с автобус. След няколко минути отново повториха, че влакът за Варна ще тръгне от Илиянци, а този за Видин - от София Север. Надявах се, че информацията е достатъчно достоверна и реших да се придвижим до София Север по алтернативен начин. В тълпата имаше доста притеснени и объркани хора. Реших тихичко да се заговоря с някои от видимо най-притеснените и им предложих, че може да ги заведа до София Север по алтернативен начин, без блъскане в претъпкан автобус. Само ги предупредих, че това ще изисква карта или билет за градския транспорт. С около 15 човека се придвижихме с А85 до модна къща Агресия.

Преди да тръгнем от централна гара чух по уредбата, че за влаковете по направление Перник/Благоевград/Кулата също се създава организация за тръгване от гара София Север. За тях също щяло да има автобус, който ще спре пред часовника. Въпреки че по-рано от уредбата беше обявено, че бързият влак за Кулата ще тръгне от 2-ри челен коловоз. Там имаше композирани вагони, но нямаше локомотив.

Отидохме на София Север. Там имаше два влака - три вагона с локомотив, насочен към Илиянци на трети коловоз и 10+ вагона (включително няколко спални) с локомотив насочен към централна гара на четвърти коловоз. Влакът на трети коловоз беше с табели "Мездра - София". Попитахме машинистите за къде ще пътува влакът и те отговориха, че ще пътуват за Видин. Кога ще се тръгва не се знае. В самия влак вече имаше някакви пътници. Оказа се, че това са хора, които са възнамерявали да се качат на влака за Видин от гара София Север. Те ни разказаха, че влакът е бил готов - композиран по този начин още някъде към 7:30. А на централна гара обявиха информация за влака за Видин чак около 8:20. Да не говорим, че първоначално объркаха, че влакът ще замине от гара Илиянци. Организацията е на световно ниво - композират влака и чак след 50 минути обявяват на пътниците на съседната гара какво ще се случи.

Очевидно очаквахме да докарат останалите пътници от централна гара. В това време видях, че пред приемното здание има хора с куфари, които чакаха нещо. Отидох при тях и ги попитах. Те ми казаха, че са за влака за Варна. Аз им казах, че доколкото знам, влакът ще потегли от гара Илиянци. Очевидно тях никой не ги е информирал. Посъветвах ги веднага да попитат на касата. Отидох с тях. Касиерката им каза, че нищо не знае. Вдигнах скандал на касиерката - тези хора имат билети и трябва да знаят как могат да се качат на влака, за който са си платили. С нежелание тя се обади на някого по телефона и след това каза, че влакът за Варна наистина ще тръгне от Илиянци. Очаква се това да стане до 20-30 минути, и че тези хора трябва да намерят начин как сами да се придвижат до там (за тях не е осигурен автобус от БДЖ) :qdosan:. Веднага ги упътих към спирката на ТМ11 и ТМ12 и помогнах на една жена с тежкия куфар дотам. По пътя ги посъветвах да пуснат жалба и да търсят обезщетение за цялата ситуация. За късмет ТМ12 дойде почти веднага и много се надявам да са успели като знам, че има доста ходене от последната спирка на трамвая до гарата.

Върнах се обратно на София Север и след няколко минути пристигна друг автобус, който докара пътници от централна гара - 1817. На него имаше табела за А108, но не знам дали и той е изваден от линия или бил е някаква резерва. Автобусът беше претъпкан до неузнаваемост. Беше ми любопитно каква е била организацията пред централна гара и попитах някои от хората, които дойдоха с него. Те казаха, че двата автобуса са дошли почти по едно и също време и не е имало никой, който да ги упъти кой автобус за къде ще пътува. Никакъв представител на БДЖ или каквото и да е. Шофьорите на автобусите били невъзпитани и не отговаряли на накикави въпроси. Мога само да си представя притеснението на хората, които не знаят къде отиват, дали ще успеят да си хванат влака и т.н. Хората се ориентирали по това, че автобусът който първоначално взел първата група за гара Илиянци би трябвало пак да пътува за там, а другият би трябвало да е за София Север. Разбрах, че има още хора за Видин, които са останали на централна гара, т.е. ще се чака още.

И трите вагона, които представляваха влака за Видин, бяха втора класа. Имаше хора, които имаха билет за първа класа. Попитаха кондукторите какво да правят и отговорът беше, че нищо не може да се направи. Трябвало да се примирят, че ще пътуват във втора класа. Аз зададох допълнителен въпрос на кондукторите - дали тези хора могат да искат компенсация в размер на разликата между първа и втора класа. Кондукторката каза, че ако искат могат да пуснат официална жалба, ама нямало смисъл. :blink: Аз попитах един от хората с билет за първа класа дали си е купил билета предварително или същата сутрин. Той каза, че е било сутринта, към 7:20, т.е. касиерките са продавали билети първа класа, при условие, че дори не е се е знаело какъв ще е състава на влака...

Поради достигане на максималния лимит за един пост, продължението е по-долу. :)

8
Изчетох го цялото, общо взето "той тука тиди, там отиди и пърррр... на портакал мина." :help:
За да избегнем такива инсинуации, ще се опитам да предам информацията максимално сбито (за тези, които нямат време да прочетат детайлния разказ или просто ги мързи).

:arrow: 2142 по А285 беше аварирал по абсурден начин, заемайки голяма част от пътното платно без ясна причина, изискваща такова спиране. 702 по ТМ6 не можеше да мине поради блокиран габарит.

:arrow: В тъмната част на денонощието и в условията на проливен дъжд автобусът не беше сигнализиран по никакъв начин - паднал акумулатор и липсващ светлоотразителен триъгълник. Шофьорът до последно не сложи светоотразителна жилетка. Няколко ПТП-та се разминаха на косъм.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 702 не информира пътниците за задръжката, която се оказа 40 минути.

:arrow: Резервният автобус, който трябваше да се включи по А285 на мястото на авариралия, стоя 10 минути преди да тръгне по маршрута. Следващата редовна кола по А285 беше 5 минути след това. Така се получи интервал от 55 минути и след това два автобуса през 5 минути.

:arrow: Аварийните служители от два аварийни камиона имаха нужда от 20 минути, за да скачат авариен камион с автобуса чрез твърда връзка.

:arrow: Авариралият автобус беше теглен без да бъде сигнализиран по никакъв начин в тъмната част на денонощието и в условията на проливен дъжд  - като фантом по улиците.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 702 не успя да обясни пълноценно, че пътниците от неговия трамвай трябва да се прекачат на следващия.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманите на 702 и 718 не бяха съгласували прекачването на пътниците от единия трамвай в другия, което  доведе до много мокри пътници.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 718 не успя да успокои разтревожени пътници, които се бяха объркали, че ще си изпуснат спирката.

- Последните три точки доведоха до 15-20 объркани, притеснени и изнервени пътници.

:arrow: Ватманът на 718 умишлено затисна пътничка с първата врата.


На когото му е интересно, може да прочете детайлния разказ по-горе.

9
2142 по А285 беше аварирал на ул. Бели Дунав малко след 21:00 часа на 30.07.2022. Причината за аварията не ми стана известна, но очевидно акумулаторът на автобуса умря много бързо, защото машината остана без никакви светлини в тъмната и дъждовна вечер.

Местоположението на авариралия автобус беше много странно - блокираше малка част от трамвайния габарит на линията посока ж.к. Обеля-2. Това доведе до задръжка на трамваите, която съм описал тук.

10
Здравейте :), отдавна не бях писал във форума, но преди малко станах свидетел на ситуация, за която много ми се прииска да я споделя тук.

Аз няма да давам мнение кой (шофьори, ватмани, представители на аварийни екипи, диспечери) е бил недобросъвестен в ситуацията.



Имайте предвид, че цялата история се развива в условия на валеж с различен интензитет в отделните моменти - между силен и извънредно пороен.

Преди няколко часа пътувах с 702 по ТМ6 от ж.к. Свобода към ж.к. Обеля-2. Всички места в трамвая бяха заети и имаше трима правостоящи. Някъде към 21:20 трамваят достигна място по ул. "Бели Дунав", където габаритът на трамвайното трасе беше зает - ето тук. На пътя имаше спрял автобус по А285. Автобусът беше с едвам доловим включен авариен светлинен сигнал и беше спрял 3/4 в активната автомобилна лента и 1/4 в трамвайната лента - десните колела на автобуса бяха някъде между гумените разделители и лявата релса. Не беше ясно какво правеше точно там и защо е спрял така. Автобусът беше напълно успореден с осовата линия на пътя по цялата си дължина. По-късно се разбра, че не е участвал в ПТП (нямаше следи от такова, нямаше други МПС, също така нямаше нито полиция, нито линейка). Автобусът беше 2142.

Въпреки че автобусът беше аварирал в по-голямата част от обема си в активната автомобилна лента, с малко пречеше и трамваят трябваше да спре. Ватманът слезе и отиде към автобуса (предполагам, за да говори с шофьора). След около минута се върна и се затвори обратно в кабината. Очевидно не намираше за нужно да даде обяснение на толкова много хора, които пътуваха в трамвая. Тези, които бяхме най-отпред, виждахме какво се случва, но пък не знаехме колко време се очаква да бъде задръжката. Трима-четирима от пътниците от задната част на трамвая отидоха при ватмана, за да го питат какво се случва, но той не им отговаряше. Правеше само някакви жестове, с които сочеше автобуса.  Само един смелчага се престраши да слезе и да продължи пеша. Всички останали останахме да чакаме в трамвая, заради интензивния дъжд.

Вече беше тъмно. Уличното осветление в района беше слабо. Валеше интензивен дъжд с вятър. Позицията на авариралия автобус беше меко казано озадачаваща. Аварийните светлини (заедно със всички останали светлини) на автобуса изчезнаха не повече от 10 минути след като 702 пристигна на мястото - може би акумулаторът умря. Автобусът почти не се виждаше. Шофьорът му не беше сметнал за необходимо да го сигнализира по друг начин - може би с авариен триъгълник. Ватманът на 702 също не се досети да включи аварийните светлини на трамвая, за да сигнализира по-добре мястото на аварията. Няколко пъти други автомобили се разминаваха на косъм от ПТП с авариралия автобус, който не беше нито тук, нито там.

Някъде към 21:35 пристигна друг автобус МАN SG 262 с включени табели за линия А79. Спря за кратко върху трамвайното трасе в обратна посока. След това направи обратен завой на кръстовището с ул. "Златен клас" и спря зад трамвая. След това неговият шофьор отиде до авариралия автобус. След минута-две се върна. След още минута-две шофьорът на авариралият автобус отиде до колегата си. Нито един от двамата не носеше светлоотразителни жилетки. Задният автобус не беше с включен авариен светлинен сигнал, докато престояваше зад трамвая. Някъде към 21:45 вторият автобус МАN SG 262 смени електронните си табели на А285 и очевидно тръгна по маршрута като спря на спирка 0333 "бул. Ломско шосе" и след това зави наляво по едноименния булевард. Това би било чудесна намеса от страна на диспечерите, ако 5 минути по-късно не мина следващата редовна кола по А285 :crazy:. Не е ясно защо резервният автобус стоя 10 минути на мястото на аварията и това почти доведе до пакетно придвижване със следващата кола.

Някъде към 21:40 пристигна аварийна кола. 2-3 минути по-късно пристигна втора аварийна кола. Някъде по това време пристигна и кола на Контрол по транспорта. Трябва да отбележим, че всички служители от тези автомобили бяха със светлоотразителни жилетки :fan:. Толкова много служители се появиха на място, че човек да си помисли, че ситуацията ще бъде разрешена за няколко минутки.

Автобусът беше преместен в 22:00 часа. Очевидно много служители не означава професионализъм и бърза работа. Сетих се за българската поговорка: Много баби - хилаво дете. Автобусът видимо нямаше проблеми с колелата, окачването или нещо подобно, защото видимо никой от аварийните екипи не се занимаваше с това. След като започна изтеглянето и автобусът напусна трамвайния габарит, ние се изравнихме с него и аварийния камион. Тогава видях, че около твърдата връзка няма никакви кабели или маркучи, т.е. аварийният автомобил не подаваше нито налягане, нито електричество към авариралия автобус. Това означава, че автобусът не е имал проблеми и с налягането, което хипотетично би оправдало 20 минутно забавяне по изтеглянето му от трамвайното трасе. А от друга страна аварийният екип не беше сметнал за нужно да пусне електричество към автобуса (който беше загубил всякакви светлини) и го теглеха като фантом по улицата. След първоначално плахо теглене през първите 100-тина метра, си продължиха да го теглят с нормална скорост и завиха наляво по бул. Ломско шосе в посока надлез Надежда. 2142 не беше маркиран отзад по никакъв начин, например със светлоотразителен триъгълник или някаква подвижна светлина. Нищо не светеше по автобуса. Не знам дали малко по-нататък не са спрели и не са сигнализирали автобуса-фантом, защото не съм видял какво се е случило. Но някак си предполагам, че така са го изтеглили до гаража. Докато трамваят го подминаваше в първите плахи метри на тегленото, видях, че шофьорът все още нямаше светлоотразителна жилетка.

702 престоя 40 минути на мястото на аварията. В това време следващата кола по ТМ6 беше пристигнала.

На следващите две спирки по маршрута към ж.к. Обеля-2 (2576 "бул. Ломско шосе" и 2577 "ул. Бели Дунав") имаше доста хора, които споделиха, че електронните табла на спирките през цялото време са показвали съответно 1 и 3 минути до идването на трамвая. За съжаление тези табла са от стария модел и не могат да възпроизвеждат съобщения за аварии, но можеше поне да ги включат на режим "въртящи се чертички", за да сигнализират на чакащите, че нещо не е наред. Хората са чакали много време, заради подвеждащата информация и поройния дъжд (смятайки, че ей сега ще дойде трамваят и няма нужда да тичат през дъжда). А поради нефункционалния дизайн на тези спирконавеси и вятъра повечето хора бяха и мокри. В същото време помолих един познат от съседен блок, който има пряка видимост от терасата си към електронното табло на спирка 0013 "140-то СОУ", да погледне дали на въпросното табло се изписва съобщение за аварията и нарушения график по ТМ6. Нямало е такова нещо. Изписвали са се някакви минути и съобщението за задължителните маски.

Следва нещо положително в цялата история, което мен откровено ме изненада положително. Диспечерите бяха решили да завъртят 702 на обръщателното колело в ж.к. Връбница 1. :clap: Това се случи по следния начин:

702 спря на спирка 2577 "ул. Бели Дунав" и отвори всички врати. Имаше слизащи и след това чакащите на спирката започнаха да се качват. В това време ватманът отвори вратата на кабината си и каза - цитирам: "Преместете се в задния трамвай!". И се затвори обратно в кабината си. Това го чухме първите 4-5 пътници от трамвая. Очевидно ватманът не намери за нужно да обясни малко по-подробно какво се случва и защо. А пък да очаквам нещо от сорта на "Уважаеми пътници", "Извиняваме се за причиненото неудобство", "Приятна вечер" и т.н. може би е твърде наивно от моя страна. Докато се придвижвахме назад, казвахме и на останалите пътници като аз добавях, че трамваят ще обърне на ж.к. Връбница 1, за което не бях сигурен, но предполагах, че това би трябвало да се случи.

Отзад беше 718. По-голямата част от трамвая беше в кривата преди спирката. Ватманът беше отворил само първата врата и по този начин при толкова много хора, които се прекачваха, се получи ефектът на фунията... в проливния дъжд. 718 се напълни доста - всички седящи места бяха заети + още толкова (ако не и повече) правостоящи пътници.

Аз пак се настаних в предната част на трамвая и забелязах, че в 702 бяха останали пътници в задната част. Очевидно ватманът на 702 не е намерил нищо нередно в това при условие, че би трябвало да е свалил всички пътници, за да може да завърти на наближаващото колело. 702 започна да се отклонява към колелото ж.к. Връбница 1 и в този момент забелязах как пътниците в задната му част се притесниха и се раздвижиха. 702 спря малко след отклонението и отвори вратите. В това време ватманът на 718 спря за да върне стрелката в нормално положение. Тогава последните (и мокри) пътници от 702 се качиха на 718 през отворената първа врата.

Още малко остана от историята - случващото се в 718 при стрелката за обръщателното колело ж.к. Връбница 1: трамваят спря преди стрелката, ватманът отвори първата врата, за да слезе и да я обърне. В момента, в който ватманът отвори кабината си, се чуха възгласи от задната част на трамвая - "Моля, отворете трета/четвърта врата". Ватманът ясно ги чу, но не реагира по никакъв начин и слезе, за да обръща стрелката. Съгласен съм, че ватманът не е длъжен да информира пътниците, че слиза да обръща стрелка, и че това не е спирка, но след като установява, че има объркани и притеснени пътници, може би трябваше да реагира по някакъв начин. Ако беше в светлата част на денонощието и в ясно време, и аз щях да обвиня пътниците в недоглеждане. Но това се случваше по тъмно, в условията на интензивен дъжд и по някаква причина страничните стъкла на 718  бяха в пъти по-запотени от тези на предишния трамвай. А и имаше много правостоящи. Нормално е някои хора да не могат да установят дали сме достигнали спирката или не. Докато ватманът на 718 беше долу да обръща стрелката, се качиха и последните пътници от 702. В това време притеснените пътници от задната част на 718 бяха започнали да си проправят път към единствената отворена врата - първата, смятайки, че ще си изпуснат спирката. Когато ватмана на 718 се качваше обратно на трамвая си, със сигурност е видял притеснените хора, които си проправят път през останалите правостоящи, но не реагира по никакъв начин. Влезе в кабината. В това време първата жена от групата на притеснените пътници започна да слиза през първата врата. Ватманът затвори вратата и затисна жената  :eek:. Следващият пътник започна да тропа по кабината и да вика, но ватманът не реагира. Трамваят се премести 50 метра напред (3-4 секунди, през които жената беше затисната на първата врата) и тогава ватманът отвори всички врати. През това време един от притеснените пътници, вече ориентирайки се какво се случва каза, че не можел да се ориентира, че не сме на спирката и се е притеснил, че ще остане в трамвая до следващата спирка, и че ще трябва да се връща пеша през полето (между Обеля и Връбница) в дъжда.

Знам, че се получи дългичко, но дяволът е в детайлите.

11

И моето очудване беше точно от тази гледна точка.
:eek:
Очуден или Учуден?
Питам,че съм прост ватман...
Моя грешка.

Благодаря за корекцията!

12
След като при маршрутните промени за "Екиден" Маратон на 06.09.2021 бяха омазали временните спиркознаци (в предишния ми пост), този път при големия маратон София на 10.10.2021 решиха да действат на принципа: има информация - има проблем, няма информация - няма проблем. :crazy: И затова - просто по една табела, на която пише "Временна спирка".

В района на паметника на Васил Левски:





Крайна/начална спирка на А78 в кв. Враждебна:



А тази двупосочна временна спирка в кв. Враждебна въобще не беше сигнализирана. Подадох сигнал в call.sofia.bg и може да видите отговора като приложен файл. :help:

13
Нали ужким се явява наскоро на шофьорски курсове? Нещо не си наблягал на теорията. От 2015 няма зебри, кончета, магарета, камили и други животни. Ако има светлинни сигнали, пешеходната пътека е обозначена с две прекъснати линии напречно на оста на пътя. Ако няма, очертава се с широки непрекъснати линии, успоредни на оста на пътя.
Това, което ме учиха на шофьорските курсове е следното:
- Пешеходна пътека, която е маркирана с широки правоъгълници ("Зебра" е по-скоро част от разговорния език) е пълноценната пешеходна пътека, която дава предимство на пешеходците според правилото за пешеходна пътека.
- Маркировка от успоредно разположени малки квадрати се поставя на кръстовища и се използва да визуализира пътя на пешеходците, които пресичат според други правила (зелено на светофар или по правилото на продължението на тротоара), но сама по себе си тази маркировка не дава предимство.

И моето оучудване беше точно от тази гледна точка. Тук премахнаха маркировката от широки правоъгълници и сложиха такава от успоредно разположени малки квадрати. Също така премахнаха знаците Д17. По логиката, по която ме обучаваха на шофьорските курсове, пешеходците няма да имат предимство, ако светофарът не работи, защото няма маркировка от широки правоъгълници и няма пътен знак Д17.

продълженията на тротоарите в рамките на кръстовище също са пълноценни пешеходни пътеки, нищо, че няма очертаване.
Винаги съм се чудил точно за това - на натоварени булеварди като Черни връх - примерно тук, нещо отменя ли това правило? Чисто самоубийство е да се пробваш тук да пресечеш, а и не мисля че и 1% от шофьорите биха предположили че там важи правилото за продължението на тротоарите.
Мисля, че това правило е много недоразбрано.

Ета как са ми го обяснявали на шофьорските курсове:
- "Продължението на тротоара" важи само в направлението на улицата, по която се движиш. Като в твоя пример - ако някой се движи по тротоара на бул. "Черни Връх", той има предимство, когато пресича ул. "Борис Руменов" в района на кръстовището и след това продължава да се движи по същия тротоар на бул. "Черни Връх". Пешеходец, който се движи по тротоар на бул. "Черни Връх" няма право да реши да пресече самия булевард в рамките на това кръстовище и да мине на другия тротоар, и да продължи движението по бул. "Черни Връх". "Продължение на тротоара" означава точно това - дава ти се предимство да продължиш да се движиш по тротоара, по който и до този момент се движиш. Принципно пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" би могъл да пресече бул. "Черни Връх" с предимство на това кръстовище заради правилото "Продължение на тротоара", но в случая това не е правилно заради втората точка.
- Правилото е валидно само на кръстовища на равнозначни пътища, т.е. в случая пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" няма предимство, ако иска да пресече бул. "Черни Връх" на това кръстовище.

Където институциите преценят, че трябва да се учреди предимство за пешеходците, които искат да пресекат пътя с предимство в рамките на кръстовище между неравнозначни пътища, се поставя пешеходна пътека. Пример.

14
Имам един въпрос относно процедурата по закачане на локомотив за пътнически вагони.

Защо машинистите напълно спират локомотива на 5-10 метра от вагоните и след това наново потеглят с форсиране (предполагам, че това не е правилният термин, но не се сещам за по-добър) на двигателите (или други агрегати в локомотива) и много бавно се доближват до вагоните?

И един допълнителен въпрос - след края на процедурата по закачане на локомотива към вагоните се чува един много силен, но кратък звук. Не съм сигурен как да го определя - може би нещо като рязко изпускане на много високо налягане. Какво е това?

Благодаря предварително!

15
Според мен трябва да има А61 и А66, които да имат 6-7 твърдо определени курсове всеки ден, независимо от метеорологични условия. Тези линии да тръгват от метростанция и да спират на всички спирки по маршрута.

В официални почивни дни да се организират А261 и А266, които работят без разписание. Те ще пътуват само при прогноза за времето с определени параметри и информацията дали ще пътуват да бъде обявявана на предишния ден до към 15-16 часа. Те ще тръгват от специално подготвени спирконавеси (каквито е имало в миналото), члез които се допускат само седящи пътници. Всеки автобус тръгва, когато се напълни или 20 минути, след като се е качил първият пътник. Не спират никъде по маршрута, преди да влязат на територията на планината (в обратна посока може да спират на Околовръстен път). При Златните мостове и хотел Морени (а защо не се възстанови оргиналният маршрут до хижа Алеко) също се изграждат специални спирконавеси, които да спомагат контрола при качването на пътниците. Но за целга Столичен автотранспорт трябва да разполага с 40-50 специализирани автобуси, които са подходящи за планински маршрути (Mercedes Intouro или подобни).

И така може да се наложи забрана за автомобили през почивните дни от 06:00 до 23:00 часа. И пълна и постоянна забрана за опрелени еко категории автомобили по всяко време.

Цената не трябва да е по-висока от стандартен билет. Дори обратното - трябва да се помисли за изгодни оферти, които да провокират повече хора да отидат на планина с обществен транспорт. Например - на цената на два билета да може да се качи цяло семейство (двамата родители с колкото деца до 18-годишна връзраст имат).

16
В приложения документ може да видите какво ми отговориха на няколкото сигнала в call.sofia.bg относно нелогичните маршрутни промени по време на Маратон София от 10.10.2021 (като напрамир защо А78 не беше до Централна гара или пък защо А9 и А280 не бяха по редовните си маршрути след като пред сградата на ректората на Софийския университет имаше предостатъчно място и много други).

Ей така се неглижира и отхвърля гражданското самосъзнание... :help: :hammer:


Все още не съм получил отговор на сигналите относно случването на маршрутните промени (липса на адекватна информация във Виртуалните табла и по електронните табла по спирките; неправилно изъпълнение на временни маршрути, преждевременно възстановяване на основни маршрути и т.н.). Да видим там как ще се измъкнат...

17
Ще ви разкажа една случка от миналия уикенд. Абонаментната ми карта изчете в предхождащия петък. В един от двата почивни дни трябваше да се свърша някои неща из София, но реших да си подновя абонаментната карта от понеделник и в същото време да се възползвам от възможността да тествам система за пътуване с банкова карта.

Исках да видя как става покупката на дневна карта за 4 лева при три и повече маркирания в рамките на деня. Дори планирах да пробвам дали мога да вляза в метрото със банкова карта, с която вече съм си закупил дневна абонаментна карта. За целта планирах да пътувам към центъра с наземен транспорт, а на връщане към вкъщи да пробвам да ползвам меторото (защото валидатори като от снимката ми от поста ми по-горе имаше само на централни метростанции).

Качвам се в първото превозно средство - "Валидна карта". Качвам се във второто превозно средство - "Невалидна карта", червени светлини, отхвърлящ звук. :eek: Пробвах всички валидатори в превозното средство - същата работа. Чудех се какво да правя и накрая реших да си дупча хартиен билет, защото не исках да съм гратис. Промених плановете си, за да пътувам с минимален брой прекачвания и продължих с хартиени билети. На следващият ден в електронното ми банкиране беше отчетена сума от 3,20 лева.

Пътуването ми за деня излезе над 10 лева, но все пак бях излязал да направя тест на системата и може би трябваше да съм подготвен за подобно развитие на нещата...

Свързах се с ЦГМ и оттам ми казаха, че нищо не могат да направят, защото аз не мога да докажа, че екрана на валидатора е изписал "Невалидна карта". След като моята банка е отчела 3,20 лева, значи аз съм се маркирал два пъти, независимо какво е пишело на екрана. :neznam:

18
В депото я има 3 годни за движение пендели,  я няма.
Последното, което бях чувал по въпроса е, че са 6 броя. Очевидно бързо се скапват...  :/

19

Много интересно! :)

Намерих тази схема:

Източник.

Как така тролейбусът се е движел двупосочно по еднопътно трасе? :eek: В едната посока е трябвало да кръстосва токоснемателите ли? :neznam:

20
За времето от 00.00 часа на 18.10.2021 год. (понеделник) до 24.00 часа на 24.10.2021 год. (неделя) „Столичен електротранспорт“ ЕАД – поделение „Трансенерго и релсов път“ ще извърши ремонт на релсов път при  на сп. „Кожухарска индустрия“ по трасето на трамвайна линия № 20, като ще бъдат заети и двата коловоза със спиране на трамвайното движение.

На 23.10.2021 год. (събота) и на 24.10.2021 год. (неделя) фирма „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД ще извърши механизирано извеждане на трамвайния релсов път по трамвайна линия № 20 от бул. „Проф. Цв. Лазаров“ до трамвайно депо „Искър“ и по маршрута на трамвайна линия № 23 по бул. „Копенхаген“ до ж.п. гара „Искър“, като ще бъдат заети и двата коловоза със спиране на трамвайното движение.

За времето от  00:00 часа на 18.10.2021 год. (понеделник) до 24:00 часа на 24.10.2021 трамваите от линия 20 ще се движат от метростанция „Опълченска“ до трамвайно обръщателно колело „Гео Милев” . Трамвайна линия № 23 се закрива

Разкрива се временна линия № Е20Т с маршрут: от спирка „Ж.к. Дружба 1” (за тролейбусна линия № 11 и разположена на ул. „Амстердам” при ул. Димитър Пешев”), наляво по ул. „Димитър Пешев”, ул. „Искърско шосе”, бул. „Асен Йорданов”, бул. „Шипченски проход” и по ул. „Иван Димитров – Куклата” до автостанция „Гео Милев“ Превозните средства ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки по маршрута и на временни спирки:

- на бул. „Асен Йорданов” на 50.00 метра след бул. „Христофор Колумб” в посока автостанция „Гео Милев“;

- на спирка с код 6178 „Ул. Кап. Димитър Списаревски” на бул. „Асен Йорданов” на 30.00 метра след ул. „Кап. Димитър Списаревски” в посока депо „Искър“ и обслужваща нощната автобусна линия № Н4.
:arrow:

Източник.

Гледайки тази схема ми излизат няколко въпроса:
- Ако ремонтът засяга само отсечката маркирана като "Строителен обект", защо ТМ23 се закрива?
- Защо няма заместващ транспорт за ТМ23?
- След като това е планов ремонт, защо не се е направила организация, при която всички налични трамваи, които са подходящи за ТМ23, да бъдат изправни (да няма такива, които да са спрени за периодично обслужване или ремонт) и всъщност ТМ23 да върши работата на заместващата линия?

Pages: [1] 2 3 ... 175