Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 116
2
От моя гледна точка на варненец ми направи впечатление друг интересен момент в този проектографик - БВ 3636 вече няма да вози спалния вагон от Добрич и ще пътува от 22:10 до 05:50 часа. В същото време БВ 2626 вече ще има две прикачвания на вагони. Едното от предходното изречение и второто в гара Горна Оряховица на вагоните от Силистра. Не разбирам защо е тази "несиметричност", ако мога така да се изразя. Предполагам, че има някакъв замисъл, за който аз не се досещам. Респективно, времепътуването на този влак отива над 9 часа. Да добавим и факта, че ще продължава панорамната обиколка около София. Така 2626 получава две прикачвания на вагони плюс заобикаляне през гарите Яна и Казичене, докато 3636 ще пристига, едва ли не, по първи петли. Освен това, 3636 (както е било през 2019 година - първият ми аудиозапис от 30.08.2019) вече няма да спира нито на Дъбово, нито на Тулово, но тогава все още пътуваше през Балкана чифт БВ 4656/7, с който се правеха връзки. Апропо, любопитно през 2019 година защо не е спирал? Не съм запознат влакове 4656/7 от коя година датират, за да мога да си отговоря... На гара Казанлък има едно по-продължително спиране от 7 минути, вероятно за среща по разписание с БВ 3637, която не могат да организират в гара Тулово, гара Дъбово, или междугарието помежду им. Около 2020-2021 година двата влака си се разминаваха успешно някъде по Дъбово - Тулово (тогава спираха заради връзките с четвърта главна жп линия, но сега можеше и без спирания пак да стане).

Забелязвам и, че се отказват от (явно) неуспешния експеримент с БВ 4611 и 4661, които не присъстват. Като цяло, четвърта главна жп линия е орязана откъм бързи влакове. За момента намирам налични единствено чифтът международни МБВ 464/465. Всичко останало са пътнически.

Пример за мощна деградация - вярно е, че не е както през 2021 година да се сменя категорията на влака, но за БВ 5611 е по-лесно да изброим на кои места няма да спира. Само подвеждат пътниците и им взимат малко повече пари за влак, който по същество е пътнически още от София... добре, нека му добавим етикета "ускорен". През 2021 не спираше на спирки като Метал, Даскалово, гара Горна баня.

3
Токущо говорих по телефона с мой близък, който в момента пътува с БВ 2614. В междугарие Хан Крум - Търговище са спрели аварийно (малко преди спирка Кочово), защото се е появил дим от задната част на един от вагоните. Машинистите са изпълнили команда "бегом марш" с по 2 туби с вода в ръце, след което са поливали. Явно са успели да потушат работата, защото след това били направили съкратена спирачна проба и с 40 минути закъснение влакът продължил по маршрута си. Сега очакват да потеглят от гара Горна Оряховица. Били новозакупените вагони втора употреба от Германия. Пожелах му да няма повече изпълнения по пътя и да пристигне благополучно. Апропо, искам да похваля машинистите (поне на база гореописания разказ) за бързата им и правилна реакция в случая!
В началото климатикът бил поставен в режим отопление, а преди половин-един час бил превключен в режим охлаждане. Добре работел.

4
Движението на ДМВ по участъци с контактна мрежа докато към Добрич се движат лами серия 07 с 1-2 вагона не може да се нарече добра новина. Мястото им е на неелектрифицирани по-слабо натоварени линии.  :rolleyes:
Към Добрич е само на един от чифтовете - този, който вози спалния вагон от и за София, който го прикачат към БВ 3636/7. Останалите са си с Дезиро "по сайт/разписание", освен ако някое не се е развалило без алтернативно да го замени. Но пък и не знам дали има втора свободна серия 07 или 55 в момента, за да тегли втори влак с вагони към Добрич. Предполагам, че не...?  :rolleyes: Иначе си прав за дизеловите под контактна мрежа, но пък нали не искат да е ретро Рижок към Горна Оряховица... :)

5
Открих малко наставов релсов път. 8) Моля, не го приемайте като ахване по единствената останала такава отсечка в ЕС извън България и Румъния (изобщо не твърдя, че няма и други, дори напротив - убеден съм, че не е единствена). На прима виста веднага се сещам за едно видео от югоизточна Франция бях гледал преди месеци.

6
Дооста и ненужно (все едно чета новина в петел.бг) е украсен този разказ, но неговата есенция си тежи на мястото. Що за "професионален" шофьор тръгва да гони светофар, заобикаляйки отдясно друг автобус с отворени врати :? :neznam: Щом прочетох описанието, веднага се сетих за правилника за движение, в частта му за изискуемо поведение при наближаване на спиращ или спрял на спирка трамвай. В случая е автобус, но щом ще го заобикаляш отдясно, то считам, че е приложимо.

7
Много хубава статия, @yogimax. Снимките действително са много ценни, още повече цветни! :fan:
Към Белене линията отдавна е демонтирана. Стои само разклонението от гара Ореш директно към АЕЦ Белене.
Стана ми любопитно какво е актуалното положение и ето малко примери: цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, краят на линията.

8
Ти си описал спиранията на бързите влакове., което е друга категория.
Уикенд експресите доказаха, че смисъл от влакове с малко спирания има, особено в летния сезон.

Има и психологически ефект - много спирания, дори и да не водят до значително увеличаване на времето на пътуване, създават впечатление за бавност.
Е, недей така да възхваляваш сегашните ни бързи влакове :laugh:. Де да бяха наистина бързи и да спираха само на посочените от мен места, а да не спират на гара Белослав, спирка Добрина, гара Провадия, гари Попово, Стражица, Павликени, Червен бряг, Роман, Зверино, Своге. За мен това вече е ускорен пътнически влак. Но колегите в друга тема преди време обясниха, че причината е недостиг на подвижен състав, поради което една композиция се налага да изпълнява функциите на бърз и пътнически влак по съвместяване. Засега това е положението.

9
Специално за този влак съм си говорил с Деянов. На следващата година - две е бил през Карлово, пак само през лятото - от юни до септември. Истината е, че след преминаването на първоначалната еуфория и дандания, влаковете се пълнят само в края на сезона, когато освен туристите, се прибират и сезонните работници от морето. Също има натиск и от страна на местни партийни величия, че не може да не се спира в другите големи градове. Отделно напредва и електрификацията - трябва да се сменя локомотива - не са давали да се ползват дизелови локомотиви по дългите трасета, където вече е електрифицирано. Примерно Русе - Горна Оряховица - Мездра е завършено още през 67а. 70-та през Карлово до Сливен, 72ра до Бургас, 75та и от Карнобат до Варна. И не на последно място влаковете са били нощни, което обезсмисля бързането - какво ще правиш в 4-5 сутринта във Варна. Също нямали са и спални вагони. Та едно по едно увеличават спиранията, за да станат като обикновения бърз влак.
Интересна и ценна за мен информация даваш за електрификацията по години, както и за самия влак. По моему, действително няма голям смисъл да пропуска областните градове, защото това са 5-6 спирания за по 1 минута. С потеглянията и забавянията до спиране се печелят  ~10-12 минути, което е нищо на фона на цялото времепътуване. Споделял съм мнение и друг път по темата - оптимални спирания за нормален бърз влак до Варна считам, че са Мездра (заради връзките през Враца към Берковица, Лом и Видин), Плевен, Левски (заради връзките към Свищов и Ловеч + Троян), Горна Оряховица, Търговище, Шумен, Каспичан (заради връзките през Самуил към Силистра и Разград) и Повеляново (заради връзките към Добрич + Кардам и Дългопол + Комунари + Карнобат). Осем спирания.
По трета главна линия Подуяне пътническа, Искърско шосе, Карлово (заради връзките към Долна махала + Хисар), Казанлък, Тулово (заради връзките в двете посоки към четвърта главна линия), Сливен, Зимница (заради връзката към Ямбол) и Карнобат (заради връзката към Комунари + Дългопол + Варна).
По осма главна линия Подуяне пътническа, Искърско шосе, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Ямбол, Зимница (заради връзката към Сливен) и Карнобат (заради връзката към Комунари + Дългопол + Варна).

С две думи, типично като за плановата икономика е имало напъни за лъскане на имидж и "преизпълнение на плана за петилетката", без задаване на въпроса доколко смислено е да не спира никъде. В края на краищата, не всеки пътува до морето. Много по-голям смисъл би имал такъв влак без спирания, ако скоростта е минимум 160 км/ч. Така 450 км по трасето през Пловдив за малко под 3 часа вече би имало смисъл след като довършат участъците Елин Пелин - Белово и Оризово - Михайлово. По трасето през Карлово ако бяха ремонтирали като хората Дъбово - Твърдица и претрасирали Шивачево - Гавраилово (и двете за 160 км/ч), тогава можеше и оттам за около 3 часа.

11
Моето скромно мнение по темата защо е задръстен градът - заради разширения на булеварди като това на ул. Опълченска. И заради новоремонтираното, но най-вече при задръстване по съседни улици и булеварди, масово ще се натъпчат по ул. Опълченска и живущите там ще получат още повече от същото - колони от автомобили и тапи вече в по три ленти в посока, вместо в по две плюс премахнати куп дървета. :rolleyes: Но аз съм един тъп и прост програмист, какво разбирам аз от градоустройство и управление на градския трафик...?! Разбиращите се намират в Столична община и те предполагат, че следва на вас, като живущи в София, да ви стане по-хубаво вследствие взиманите от тях решения. Мнения всякакви. Предполагам, че ще има и доволни от разширения като това. Пожелавам приятно дишане!  :)

14
...
Преди години регистрирахме един Опел от чужбина с номер 7858 и без да се е заплащало нищо. Чист късмет.
В 7858 не виждам нищо специфично, нито е abab, нито някое от останалите. Иначе моето предположение е, че ако някой такъв номер не е бил запазен в периода за избор, то може да ти се падне на случаен принцип. Просто вероятността е твърде малка, защото има достатъчно "комплексари", пардон "паралии", които искат да се фукат с това/да парадират с финансовото си състояние по този начин. :D

15
Например ето тук?

16
Отклонението за Мусачево и Яна от Казичене е без смяна на посоката. Панорамната обиколка на северната и североизточната част на София с много интересни забележителности е бонус. https://www.google.com/maps/place/2134+Stolnik,+Bulgarien/@42.6513067,23.4771137,206m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40aa63e3546e147b:0xa00a014cd0f2900!8m2!3d42.7122344!4d23.6268664!16s%2Fg%2F1226g9p8?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwNy4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D  :rolleyes:
Малко встрани забелязвам земен насип (или просто следа), който върви направо. Това старото трасе на първа главна ЖП линия ли е, или е било някакъв индустриален клон?

17
Интересно ми е, дали е било случайност, че пътя е бил настроен така, че да "изхвърли" влака при неспазен сигнал или практиката е такава?
Аз това си го представям като предпазен коловоз точно за случай, при който машинистът не спре на червено. Тоест, не би следвало да е случайно, а това да е обичайното положение на стрелката - да сочи направо, към тупика. Ръководител движение в гарата следва да превключи дистанционно (затова вече няма стрелочници) стрелката в отклонение към главния коловоз и да подаде зелено и жълто по скоростната сигнализация, за да може влакът физически да продължи без да дерейлира. От клипове в youtube видях, че повечето гари между Пловдив и Свиленград са направени точно с такива предпазни, глухи коловози. Тук не претендирам за точност и изчерпателност на всичко, което казах - нека по-компетентните ме коригират, където е необходимо.

18
... а на Казичене има само два коловоза? ...
Защо другите два са само за украса в момента? "Нямат акт 16" (метафорично), някой следва да пререже лентичката, или има някакви специфични процедури в НКЖИ, за чието изпълнение "се чакат по-добри времена"?

19
Разни / Re: Спомени...
« on: 06.10.2024, 08:43:20 »
По-скоро е бул. Карл Маркс (сега Вл. Варненчик) във Варна https://maps.app.goo.gl/QywBGMsEwxDCqfKT6?g_st=ac
Любопитно, че на рисунката булевардът е изобразен по-скоро като пешеходна зона с алеи и зелени площи между тях. Така ако беше до ул. Отец Паисий, би ми харесвал много повече, отколкото в сегашния си булевардов вид. Кръстовището при ул. Отец Паисий да беше Т-образно. Размечтах се и затова се спирам (но ако бях кмет, това би било едно от първите неща, които бих направил). :)

Pages: [1] 2 3 ... 116