1
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Движението на ДМВ по участъци с контактна мрежа докато към Добрич се движат лами серия 07 с 1-2 вагона не може да се нарече добра новина. Мястото им е на неелектрифицирани по-слабо натоварени линии.Към Добрич е само на един от чифтовете - този, който вози спалния вагон от и за София, който го прикачат към БВ 3636/7. Останалите са си с Дезиро "по сайт/разписание", освен ако някое не се е развалило без алтернативно да го замени. Но пък и не знам дали има втора свободна серия 07 или 55 в момента, за да тегли втори влак с вагони към Добрич. Предполагам, че не...? Иначе си прав за дизеловите под контактна мрежа, но пък нали не искат да е ретро Рижок към Горна Оряховица...
Към Белене линията отдавна е демонтирана. Стои само разклонението от гара Ореш директно към АЕЦ Белене.Стана ми любопитно какво е актуалното положение и ето малко примери: цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, цък, краят на линията.
Ти си описал спиранията на бързите влакове., което е друга категория.Е, недей така да възхваляваш сегашните ни бързи влакове . Де да бяха наистина бързи и да спираха само на посочените от мен места, а да не спират на гара Белослав, спирка Добрина, гара Провадия, гари Попово, Стражица, Павликени, Червен бряг, Роман, Зверино, Своге. За мен това вече е ускорен пътнически влак. Но колегите в друга тема преди време обясниха, че причината е недостиг на подвижен състав, поради което една композиция се налага да изпълнява функциите на бърз и пътнически влак по съвместяване. Засега това е положението.
Уикенд експресите доказаха, че смисъл от влакове с малко спирания има, особено в летния сезон.
Има и психологически ефект - много спирания, дори и да не водят до значително увеличаване на времето на пътуване, създават впечатление за бавност.
Специално за този влак съм си говорил с Деянов. На следващата година - две е бил през Карлово, пак само през лятото - от юни до септември. Истината е, че след преминаването на първоначалната еуфория и дандания, влаковете се пълнят само в края на сезона, когато освен туристите, се прибират и сезонните работници от морето. Също има натиск и от страна на местни партийни величия, че не може да не се спира в другите големи градове. Отделно напредва и електрификацията - трябва да се сменя локомотива - не са давали да се ползват дизелови локомотиви по дългите трасета, където вече е електрифицирано. Примерно Русе - Горна Оряховица - Мездра е завършено още през 67а. 70-та през Карлово до Сливен, 72ра до Бургас, 75та и от Карнобат до Варна. И не на последно място влаковете са били нощни, което обезсмисля бързането - какво ще правиш в 4-5 сутринта във Варна. Също нямали са и спални вагони. Та едно по едно увеличават спиранията, за да станат като обикновения бърз влак.Интересна и ценна за мен информация даваш за електрификацията по години, както и за самия влак. По моему, действително няма голям смисъл да пропуска областните градове, защото това са 5-6 спирания за по 1 минута. С потеглянията и забавянията до спиране се печелят ~10-12 минути, което е нищо на фона на цялото времепътуване. Споделял съм мнение и друг път по темата - оптимални спирания за нормален бърз влак до Варна считам, че са Мездра (заради връзките през Враца към Берковица, Лом и Видин), Плевен, Левски (заради връзките към Свищов и Ловеч + Троян), Горна Оряховица, Търговище, Шумен, Каспичан (заради връзките през Самуил към Силистра и Разград) и Повеляново (заради връзките към Добрич + Кардам и Дългопол + Комунари + Карнобат). Осем спирания.
...В 7858 не виждам нищо специфично, нито е abab, нито някое от останалите. Иначе моето предположение е, че ако някой такъв номер не е бил запазен в периода за избор, то може да ти се падне на случаен принцип. Просто вероятността е твърде малка, защото има достатъчно "комплексари", пардон "паралии", които искат да се фукат с това/да парадират с финансовото си състояние по този начин.
Преди години регистрирахме един Опел от чужбина с номер 7858 и без да се е заплащало нищо. Чист късмет.
Отклонението за Мусачево и Яна от Казичене е без смяна на посоката. Панорамната обиколка на северната и североизточната част на София с много интересни забележителности е бонус. https://www.google.com/maps/place/2134+Stolnik,+Bulgarien/@42.6513067,23.4771137,206m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x40aa63e3546e147b:0xa00a014cd0f2900!8m2!3d42.7122344!4d23.6268664!16s%2Fg%2F1226g9p8?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwNy4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3DМалко встрани забелязвам земен насип (или просто следа), който върви направо. Това старото трасе на първа главна ЖП линия ли е, или е било някакъв индустриален клон?
Интересно ми е, дали е било случайност, че пътя е бил настроен така, че да "изхвърли" влака при неспазен сигнал или практиката е такава?Аз това си го представям като предпазен коловоз точно за случай, при който машинистът не спре на червено. Тоест, не би следвало да е случайно, а това да е обичайното положение на стрелката - да сочи направо, към тупика. Ръководител движение в гарата следва да превключи дистанционно (затова вече няма стрелочници) стрелката в отклонение към главния коловоз и да подаде зелено и жълто по скоростната сигнализация, за да може влакът физически да продължи без да дерейлира. От клипове в youtube видях, че повечето гари между Пловдив и Свиленград са направени точно с такива предпазни, глухи коловози. Тук не претендирам за точност и изчерпателност на всичко, което казах - нека по-компетентните ме коригират, където е необходимо.
... а на Казичене има само два коловоза? ...Защо другите два са само за украса в момента? "Нямат акт 16" (метафорично), някой следва да пререже лентичката, или има някакви специфични процедури в НКЖИ, за чието изпълнение "се чакат по-добри времена"?
По-скоро е бул. Карл Маркс (сега Вл. Варненчик) във Варна https://maps.app.goo.gl/QywBGMsEwxDCqfKT6?g_st=acЛюбопитно, че на рисунката булевардът е изобразен по-скоро като пешеходна зона с алеи и зелени площи между тях. Така ако беше до ул. Отец Паисий, би ми харесвал много повече, отколкото в сегашния си булевардов вид. Кръстовището при ул. Отец Паисий да беше Т-образно. Размечтах се и затова се спирам (но ако бях кмет, това би било едно от първите неща, които бих направил).