Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vasko

Pages: [1] 2 3 ... 175
1
Изчетох го цялото, общо взето "той тука тиди, там отиди и пърррр... на портакал мина." :help:
За да избегнем такива инсинуации, ще се опитам да предам информацията максимално сбито (за тези, които нямат време да прочетат детайлния разказ или просто ги мързи).

:arrow: 2142 по А285 беше аварирал по абсурден начин, заемайки голяма част от пътното платно без ясна причина, изискваща такова спиране. 702 по ТМ6 не можеше да мине поради блокиран габарит.

:arrow: В тъмната част на денонощието и в условията на проливен дъжд автобусът не беше сигнализиран по никакъв начин - паднал акумулатор и липсващ светлоотразителен триъгълник. Шофьорът до последно не сложи светоотразителна жилетка. Няколко ПТП-та се разминаха на косъм.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 702 не информира пътниците за задръжката, която се оказа 40 минути.

:arrow: Резервният автобус, който трябваше да се включи по А285 на мястото на авариралия, стоя 10 минути преди да тръгне по маршрута. Следващата редовна кола по А285 беше 5 минути след това. Така се получи интервал от 55 минути и след това два автобуса през 5 минути.

:arrow: Аварийните служители от два аварийни камиона имаха нужда от 20 минути, за да скачат авариен камион с автобуса чрез твърда връзка.

:arrow: Авариралият автобус беше теглен без да бъде сигнализиран по никакъв начин в тъмната част на денонощието и в условията на проливен дъжд  - като фантом по улиците.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 702 не успя да обясни пълноценно, че пътниците от неговия трамвай трябва да се прекачат на следващия.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманите на 702 и 718 не бяха съгласували прекачването на пътниците от единия трамвай в другия, което  доведе до много мокри пътници.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 718 не успя да успокои разтревожени пътници, които се бяха объркали, че ще си изпуснат спирката.

- Последните три точки доведоха до 15-20 объркани, притеснени и изнервени пътници.

:arrow: Ватманът на 718 умишлено затисна пътничка с първата врата.


На когото му е интересно, може да прочете детайлния разказ по-горе.

2
2142 по А285 беше аварирал на ул. Бели Дунав малко след 21:00 часа на 30.07.2022. Причината за аварията не ми стана известна, но очевидно акумулаторът на автобуса умря много бързо, защото машината остана без никакви светлини в тъмната и дъждовна вечер.

Местоположението на авариралия автобус беше много странно - блокираше малка част от трамвайния габарит на линията посока ж.к. Обеля-2. Това доведе до задръжка на трамваите, която съм описал тук.

3
Здравейте :), отдавна не бях писал във форума, но преди малко станах свидетел на ситуация, за която много ми се прииска да я споделя тук.

Аз няма да давам мнение кой (шофьори, ватмани, представители на аварийни екипи, диспечери) е бил недобросъвестен в ситуацията.



Имайте предвид, че цялата история се развива в условия на валеж с различен интензитет в отделните моменти - между силен и извънредно пороен.

Преди няколко часа пътувах с 702 по ТМ6 от ж.к. Свобода към ж.к. Обеля-2. Всички места в трамвая бяха заети и имаше трима правостоящи. Някъде към 21:20 трамваят достигна място по ул. "Бели Дунав", където габаритът на трамвайното трасе беше зает - ето тук. На пътя имаше спрял автобус по А285. Автобусът беше с едвам доловим включен авариен светлинен сигнал и беше спрял 3/4 в активната автомобилна лента и 1/4 в трамвайната лента - десните колела на автобуса бяха някъде между гумените разделители и лявата релса. Не беше ясно какво правеше точно там и защо е спрял така. Автобусът беше напълно успореден с осовата линия на пътя по цялата си дължина. По-късно се разбра, че не е участвал в ПТП (нямаше следи от такова, нямаше други МПС, също така нямаше нито полиция, нито линейка). Автобусът беше 2142.

Въпреки че автобусът беше аварирал в по-голямата част от обема си в активната автомобилна лента, с малко пречеше и трамваят трябваше да спре. Ватманът слезе и отиде към автобуса (предполагам, за да говори с шофьора). След около минута се върна и се затвори обратно в кабината. Очевидно не намираше за нужно да даде обяснение на толкова много хора, които пътуваха в трамвая. Тези, които бяхме най-отпред, виждахме какво се случва, но пък не знаехме колко време се очаква да бъде задръжката. Трима-четирима от пътниците от задната част на трамвая отидоха при ватмана, за да го питат какво се случва, но той не им отговаряше. Правеше само някакви жестове, с които сочеше автобуса.  Само един смелчага се престраши да слезе и да продължи пеша. Всички останали останахме да чакаме в трамвая, заради интензивния дъжд.

Вече беше тъмно. Уличното осветление в района беше слабо. Валеше интензивен дъжд с вятър. Позицията на авариралия автобус беше меко казано озадачаваща. Аварийните светлини (заедно със всички останали светлини) на автобуса изчезнаха не повече от 10 минути след като 702 пристигна на мястото - може би акумулаторът умря. Автобусът почти не се виждаше. Шофьорът му не беше сметнал за необходимо да го сигнализира по друг начин - може би с авариен триъгълник. Ватманът на 702 също не се досети да включи аварийните светлини на трамвая, за да сигнализира по-добре мястото на аварията. Няколко пъти други автомобили се разминаваха на косъм от ПТП с авариралия автобус, който не беше нито тук, нито там.

Някъде към 21:35 пристигна друг автобус МАN SG 262 с включени табели за линия А79. Спря за кратко върху трамвайното трасе в обратна посока. След това направи обратен завой на кръстовището с ул. "Златен клас" и спря зад трамвая. След това неговият шофьор отиде до авариралия автобус. След минута-две се върна. След още минута-две шофьорът на авариралият автобус отиде до колегата си. Нито един от двамата не носеше светлоотразителни жилетки. Задният автобус не беше с включен авариен светлинен сигнал, докато престояваше зад трамвая. Някъде към 21:45 вторият автобус МАN SG 262 смени електронните си табели на А285 и очевидно тръгна по маршрута като спря на спирка 0333 "бул. Ломско шосе" и след това зави наляво по едноименния булевард. Това би било чудесна намеса от страна на диспечерите, ако 5 минути по-късно не мина следващата редовна кола по А285 :crazy:. Не е ясно защо резервният автобус стоя 10 минути на мястото на аварията и това почти доведе до пакетно придвижване със следващата кола.

Някъде към 21:40 пристигна аварийна кола. 2-3 минути по-късно пристигна втора аварийна кола. Някъде по това време пристигна и кола на Контрол по транспорта. Трябва да отбележим, че всички служители от тези автомобили бяха със светлоотразителни жилетки :fan:. Толкова много служители се появиха на място, че човек да си помисли, че ситуацията ще бъде разрешена за няколко минутки.

Автобусът беше преместен в 22:00 часа. Очевидно много служители не означава професионализъм и бърза работа. Сетих се за българската поговорка: Много баби - хилаво дете. Автобусът видимо нямаше проблеми с колелата, окачването или нещо подобно, защото видимо никой от аварийните екипи не се занимаваше с това. След като започна изтеглянето и автобусът напусна трамвайния габарит, ние се изравнихме с него и аварийния камион. Тогава видях, че около твърдата връзка няма никакви кабели или маркучи, т.е. аварийният автомобил не подаваше нито налягане, нито електричество към авариралия автобус. Това означава, че автобусът не е имал проблеми и с налягането, което хипотетично би оправдало 20 минутно забавяне по изтеглянето му от трамвайното трасе. А от друга страна аварийният екип не беше сметнал за нужно да пусне електричество към автобуса (който беше загубил всякакви светлини) и го теглеха като фантом по улицата. След първоначално плахо теглене през първите 100-тина метра, си продължиха да го теглят с нормална скорост и завиха наляво по бул. Ломско шосе в посока надлез Надежда. 2142 не беше маркиран отзад по никакъв начин, например със светлоотразителен триъгълник или някаква подвижна светлина. Нищо не светеше по автобуса. Не знам дали малко по-нататък не са спрели и не са сигнализирали автобуса-фантом, защото не съм видял какво се е случило. Но някак си предполагам, че така са го изтеглили до гаража. Докато трамваят го подминаваше в първите плахи метри на тегленото, видях, че шофьорът все още нямаше светлоотразителна жилетка.

702 престоя 40 минути на мястото на аварията. В това време следващата кола по ТМ6 беше пристигнала.

На следващите две спирки по маршрута към ж.к. Обеля-2 (2576 "бул. Ломско шосе" и 2577 "ул. Бели Дунав") имаше доста хора, които споделиха, че електронните табла на спирките през цялото време са показвали съответно 1 и 3 минути до идването на трамвая. За съжаление тези табла са от стария модел и не могат да възпроизвеждат съобщения за аварии, но можеше поне да ги включат на режим "въртящи се чертички", за да сигнализират на чакащите, че нещо не е наред. Хората са чакали много време, заради подвеждащата информация и поройния дъжд (смятайки, че ей сега ще дойде трамваят и няма нужда да тичат през дъжда). А поради нефункционалния дизайн на тези спирконавеси и вятъра повечето хора бяха и мокри. В същото време помолих един познат от съседен блок, който има пряка видимост от терасата си към електронното табло на спирка 0013 "140-то СОУ", да погледне дали на въпросното табло се изписва съобщение за аварията и нарушения график по ТМ6. Нямало е такова нещо. Изписвали са се някакви минути и съобщението за задължителните маски.

Следва нещо положително в цялата история, което мен откровено ме изненада положително. Диспечерите бяха решили да завъртят 702 на обръщателното колело в ж.к. Връбница 1. :clap: Това се случи по следния начин:

702 спря на спирка 2577 "ул. Бели Дунав" и отвори всички врати. Имаше слизащи и след това чакащите на спирката започнаха да се качват. В това време ватманът отвори вратата на кабината си и каза - цитирам: "Преместете се в задния трамвай!". И се затвори обратно в кабината си. Това го чухме първите 4-5 пътници от трамвая. Очевидно ватманът не намери за нужно да обясни малко по-подробно какво се случва и защо. А пък да очаквам нещо от сорта на "Уважаеми пътници", "Извиняваме се за причиненото неудобство", "Приятна вечер" и т.н. може би е твърде наивно от моя страна. Докато се придвижвахме назад, казвахме и на останалите пътници като аз добавях, че трамваят ще обърне на ж.к. Връбница 1, за което не бях сигурен, но предполагах, че това би трябвало да се случи.

Отзад беше 718. По-голямата част от трамвая беше в кривата преди спирката. Ватманът беше отворил само първата врата и по този начин при толкова много хора, които се прекачваха, се получи ефектът на фунията... в проливния дъжд. 718 се напълни доста - всички седящи места бяха заети + още толкова (ако не и повече) правостоящи пътници.

Аз пак се настаних в предната част на трамвая и забелязах, че в 702 бяха останали пътници в задната част. Очевидно ватманът на 702 не е намерил нищо нередно в това при условие, че би трябвало да е свалил всички пътници, за да може да завърти на наближаващото колело. 702 започна да се отклонява към колелото ж.к. Връбница 1 и в този момент забелязах как пътниците в задната му част се притесниха и се раздвижиха. 702 спря малко след отклонението и отвори вратите. В това време ватманът на 718 спря за да върне стрелката в нормално положение. Тогава последните (и мокри) пътници от 702 се качиха на 718 през отворената първа врата.

Още малко остана от историята - случващото се в 718 при стрелката за обръщателното колело ж.к. Връбница 1: трамваят спря преди стрелката, ватманът отвори първата врата, за да слезе и да я обърне. В момента, в който ватманът отвори кабината си, се чуха възгласи от задната част на трамвая - "Моля, отворете трета/четвърта врата". Ватманът ясно ги чу, но не реагира по никакъв начин и слезе, за да обръща стрелката. Съгласен съм, че ватманът не е длъжен да информира пътниците, че слиза да обръща стрелка, и че това не е спирка, но след като установява, че има объркани и притеснени пътници, може би трябваше да реагира по някакъв начин. Ако беше в светлата част на денонощието и в ясно време, и аз щях да обвиня пътниците в недоглеждане. Но това се случваше по тъмно, в условията на интензивен дъжд и по някаква причина страничните стъкла на 718  бяха в пъти по-запотени от тези на предишния трамвай. А и имаше много правостоящи. Нормално е някои хора да не могат да установят дали сме достигнали спирката или не. Докато ватманът на 718 беше долу да обръща стрелката, се качиха и последните пътници от 702. В това време притеснените пътници от задната част на 718 бяха започнали да си проправят път към единствената отворена врата - първата, смятайки, че ще си изпуснат спирката. Когато ватмана на 718 се качваше обратно на трамвая си, със сигурност е видял притеснените хора, които си проправят път през останалите правостоящи, но не реагира по никакъв начин. Влезе в кабината. В това време първата жена от групата на притеснените пътници започна да слиза през първата врата. Ватманът затвори вратата и затисна жената  :eek:. Следващият пътник започна да тропа по кабината и да вика, но ватманът не реагира. Трамваят се премести 50 метра напред (3-4 секунди, през които жената беше затисната на първата врата) и тогава ватманът отвори всички врати. През това време един от притеснените пътници, вече ориентирайки се какво се случва каза, че не можел да се ориентира, че не сме на спирката и се е притеснил, че ще остане в трамвая до следващата спирка, и че ще трябва да се връща пеша през полето (между Обеля и Връбница) в дъжда.

Знам, че се получи дългичко, но дяволът е в детайлите.

4

И моето очудване беше точно от тази гледна точка.
:eek:
Очуден или Учуден?
Питам,че съм прост ватман...
Моя грешка.

Благодаря за корекцията!

5
След като при маршрутните промени за "Екиден" Маратон на 06.09.2021 бяха омазали временните спиркознаци (в предишния ми пост), този път при големия маратон София на 10.10.2021 решиха да действат на принципа: има информация - има проблем, няма информация - няма проблем. :crazy: И затова - просто по една табела, на която пише "Временна спирка".

В района на паметника на Васил Левски:





Крайна/начална спирка на А78 в кв. Враждебна:



А тази двупосочна временна спирка в кв. Враждебна въобще не беше сигнализирана. Подадох сигнал в call.sofia.bg и може да видите отговора като приложен файл. :help:

6
Нали ужким се явява наскоро на шофьорски курсове? Нещо не си наблягал на теорията. От 2015 няма зебри, кончета, магарета, камили и други животни. Ако има светлинни сигнали, пешеходната пътека е обозначена с две прекъснати линии напречно на оста на пътя. Ако няма, очертава се с широки непрекъснати линии, успоредни на оста на пътя.
Това, което ме учиха на шофьорските курсове е следното:
- Пешеходна пътека, която е маркирана с широки правоъгълници ("Зебра" е по-скоро част от разговорния език) е пълноценната пешеходна пътека, която дава предимство на пешеходците според правилото за пешеходна пътека.
- Маркировка от успоредно разположени малки квадрати се поставя на кръстовища и се използва да визуализира пътя на пешеходците, които пресичат според други правила (зелено на светофар или по правилото на продължението на тротоара), но сама по себе си тази маркировка не дава предимство.

И моето оучудване беше точно от тази гледна точка. Тук премахнаха маркировката от широки правоъгълници и сложиха такава от успоредно разположени малки квадрати. Също така премахнаха знаците Д17. По логиката, по която ме обучаваха на шофьорските курсове, пешеходците няма да имат предимство, ако светофарът не работи, защото няма маркировка от широки правоъгълници и няма пътен знак Д17.

продълженията на тротоарите в рамките на кръстовище също са пълноценни пешеходни пътеки, нищо, че няма очертаване.
Винаги съм се чудил точно за това - на натоварени булеварди като Черни връх - примерно тук, нещо отменя ли това правило? Чисто самоубийство е да се пробваш тук да пресечеш, а и не мисля че и 1% от шофьорите биха предположили че там важи правилото за продължението на тротоарите.
Мисля, че това правило е много недоразбрано.

Ета как са ми го обяснявали на шофьорските курсове:
- "Продължението на тротоара" важи само в направлението на улицата, по която се движиш. Като в твоя пример - ако някой се движи по тротоара на бул. "Черни Връх", той има предимство, когато пресича ул. "Борис Руменов" в района на кръстовището и след това продължава да се движи по същия тротоар на бул. "Черни Връх". Пешеходец, който се движи по тротоар на бул. "Черни Връх" няма право да реши да пресече самия булевард в рамките на това кръстовище и да мине на другия тротоар, и да продължи движението по бул. "Черни Връх". "Продължение на тротоара" означава точно това - дава ти се предимство да продължиш да се движиш по тротоара, по който и до този момент се движиш. Принципно пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" би могъл да пресече бул. "Черни Връх" с предимство на това кръстовище заради правилото "Продължение на тротоара", но в случая това не е правилно заради втората точка.
- Правилото е валидно само на кръстовища на равнозначни пътища, т.е. в случая пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" няма предимство, ако иска да пресече бул. "Черни Връх" на това кръстовище.

Където институциите преценят, че трябва да се учреди предимство за пешеходците, които искат да пресекат пътя с предимство в рамките на кръстовище между неравнозначни пътища, се поставя пешеходна пътека. Пример.

7
Имам един въпрос относно процедурата по закачане на локомотив за пътнически вагони.

Защо машинистите напълно спират локомотива на 5-10 метра от вагоните и след това наново потеглят с форсиране (предполагам, че това не е правилният термин, но не се сещам за по-добър) на двигателите (или други агрегати в локомотива) и много бавно се доближват до вагоните?

И един допълнителен въпрос - след края на процедурата по закачане на локомотива към вагоните се чува един много силен, но кратък звук. Не съм сигурен как да го определя - може би нещо като рязко изпускане на много високо налягане. Какво е това?

Благодаря предварително!

8
Според мен трябва да има А61 и А66, които да имат 6-7 твърдо определени курсове всеки ден, независимо от метеорологични условия. Тези линии да тръгват от метростанция и да спират на всички спирки по маршрута.

В официални почивни дни да се организират А261 и А266, които работят без разписание. Те ще пътуват само при прогноза за времето с определени параметри и информацията дали ще пътуват да бъде обявявана на предишния ден до към 15-16 часа. Те ще тръгват от специално подготвени спирконавеси (каквито е имало в миналото), члез които се допускат само седящи пътници. Всеки автобус тръгва, когато се напълни или 20 минути, след като се е качил първият пътник. Не спират никъде по маршрута, преди да влязат на територията на планината (в обратна посока може да спират на Околовръстен път). При Златните мостове и хотел Морени (а защо не се възстанови оргиналният маршрут до хижа Алеко) също се изграждат специални спирконавеси, които да спомагат контрола при качването на пътниците. Но за целга Столичен автотранспорт трябва да разполага с 40-50 специализирани автобуси, които са подходящи за планински маршрути (Mercedes Intouro или подобни).

И така може да се наложи забрана за автомобили през почивните дни от 06:00 до 23:00 часа. И пълна и постоянна забрана за опрелени еко категории автомобили по всяко време.

Цената не трябва да е по-висока от стандартен билет. Дори обратното - трябва да се помисли за изгодни оферти, които да провокират повече хора да отидат на планина с обществен транспорт. Например - на цената на два билета да може да се качи цяло семейство (двамата родители с колкото деца до 18-годишна връзраст имат).

9
В приложения документ може да видите какво ми отговориха на няколкото сигнала в call.sofia.bg относно нелогичните маршрутни промени по време на Маратон София от 10.10.2021 (като напрамир защо А78 не беше до Централна гара или пък защо А9 и А280 не бяха по редовните си маршрути след като пред сградата на ректората на Софийския университет имаше предостатъчно място и много други).

Ей така се неглижира и отхвърля гражданското самосъзнание... :help: :hammer:


Все още не съм получил отговор на сигналите относно случването на маршрутните промени (липса на адекватна информация във Виртуалните табла и по електронните табла по спирките; неправилно изъпълнение на временни маршрути, преждевременно възстановяване на основни маршрути и т.н.). Да видим там как ще се измъкнат...

10
Ще ви разкажа една случка от миналия уикенд. Абонаментната ми карта изчете в предхождащия петък. В един от двата почивни дни трябваше да се свърша някои неща из София, но реших да си подновя абонаментната карта от понеделник и в същото време да се възползвам от възможността да тествам система за пътуване с банкова карта.

Исках да видя как става покупката на дневна карта за 4 лева при три и повече маркирания в рамките на деня. Дори планирах да пробвам дали мога да вляза в метрото със банкова карта, с която вече съм си закупил дневна абонаментна карта. За целта планирах да пътувам към центъра с наземен транспорт, а на връщане към вкъщи да пробвам да ползвам меторото (защото валидатори като от снимката ми от поста ми по-горе имаше само на централни метростанции).

Качвам се в първото превозно средство - "Валидна карта". Качвам се във второто превозно средство - "Невалидна карта", червени светлини, отхвърлящ звук. :eek: Пробвах всички валидатори в превозното средство - същата работа. Чудех се какво да правя и накрая реших да си дупча хартиен билет, защото не исках да съм гратис. Промених плановете си, за да пътувам с минимален брой прекачвания и продължих с хартиени билети. На следващият ден в електронното ми банкиране беше отчетена сума от 3,20 лева.

Пътуването ми за деня излезе над 10 лева, но все пак бях излязал да направя тест на системата и може би трябваше да съм подготвен за подобно развитие на нещата...

Свързах се с ЦГМ и оттам ми казаха, че нищо не могат да направят, защото аз не мога да докажа, че екрана на валидатора е изписал "Невалидна карта". След като моята банка е отчела 3,20 лева, значи аз съм се маркирал два пъти, независимо какво е пишело на екрана. :neznam:

11
В депото я има 3 годни за движение пендели,  я няма.
Последното, което бях чувал по въпроса е, че са 6 броя. Очевидно бързо се скапват...  :/

12

Много интересно! :)

Намерих тази схема:

Източник.

Как така тролейбусът се е движел двупосочно по еднопътно трасе? :eek: В едната посока е трябвало да кръстосва токоснемателите ли? :neznam:

13
За времето от 00.00 часа на 18.10.2021 год. (понеделник) до 24.00 часа на 24.10.2021 год. (неделя) „Столичен електротранспорт“ ЕАД – поделение „Трансенерго и релсов път“ ще извърши ремонт на релсов път при  на сп. „Кожухарска индустрия“ по трасето на трамвайна линия № 20, като ще бъдат заети и двата коловоза със спиране на трамвайното движение.

На 23.10.2021 год. (събота) и на 24.10.2021 год. (неделя) фирма „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД ще извърши механизирано извеждане на трамвайния релсов път по трамвайна линия № 20 от бул. „Проф. Цв. Лазаров“ до трамвайно депо „Искър“ и по маршрута на трамвайна линия № 23 по бул. „Копенхаген“ до ж.п. гара „Искър“, като ще бъдат заети и двата коловоза със спиране на трамвайното движение.

За времето от  00:00 часа на 18.10.2021 год. (понеделник) до 24:00 часа на 24.10.2021 трамваите от линия 20 ще се движат от метростанция „Опълченска“ до трамвайно обръщателно колело „Гео Милев” . Трамвайна линия № 23 се закрива

Разкрива се временна линия № Е20Т с маршрут: от спирка „Ж.к. Дружба 1” (за тролейбусна линия № 11 и разположена на ул. „Амстердам” при ул. Димитър Пешев”), наляво по ул. „Димитър Пешев”, ул. „Искърско шосе”, бул. „Асен Йорданов”, бул. „Шипченски проход” и по ул. „Иван Димитров – Куклата” до автостанция „Гео Милев“ Превозните средства ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки по маршрута и на временни спирки:

- на бул. „Асен Йорданов” на 50.00 метра след бул. „Христофор Колумб” в посока автостанция „Гео Милев“;

- на спирка с код 6178 „Ул. Кап. Димитър Списаревски” на бул. „Асен Йорданов” на 30.00 метра след ул. „Кап. Димитър Списаревски” в посока депо „Искър“ и обслужваща нощната автобусна линия № Н4.
:arrow:

Източник.

Гледайки тази схема ми излизат няколко въпроса:
- Ако ремонтът засяга само отсечката маркирана като "Строителен обект", защо ТМ23 се закрива?
- Защо няма заместващ транспорт за ТМ23?
- След като това е планов ремонт, защо не се е направила организация, при която всички налични трамваи, които са подходящи за ТМ23, да бъдат изправни (да няма такива, които да са спрени за периодично обслужване или ремонт) и всъщност ТМ23 да върши работата на заместващата линия?

14
Няма ли да сезираш компетентните институции? Не виждам голям смисъл да описваш тук констатираните от теб нарушения.
Да, тъй като от доста време насам не виждам никакри резултати от Виртуалното деловодство на ЦГМ (само "Вашата жалба е в процес на обработка! Благодарим за разбирането!" с месеци), пуснах десетина сигнала в call.sofia.bg . Надявам се, че там ще има отговори.

Васко не е бил на маратона в Берлин, където хаосът в транспорта продължи 3 дни (петък, събота и неделя) и иначе перфектният сайт на BVG (берлинското ЦГМ) беше абсолютно безполезен, както и светлинните табла по спирките. Там само за линия 100 можеше да направи албум със 100-200 снимки на безутешно чакащите я пътници в съботния проливен дъжд.
Не мисля, че това трябва да е оправдание.

Освен това на мен ми звучи логично да има по-голяма вероятност за транспортни проблеми в град като Берлин с такава огромна и сложна транспротна система. Софийската система е много по-малка и по-проста и при една добра организация, както и добра предварителна информационна кампания, не би трябвало да има никакви проблеми.

Когато се обсъждаше предложението на организационния комитет на маратона на комисията по транспорт се изказа мнение, че маратонът оказва сериозни трудности по утвърдения маршрут на обществения транспорт, макар и в неделя и на практика блокира няколко квартала в Североизточна София. Организаторите даже бяха предложили друг маршрут - по Драган Цанков, Сахаров, ако не се лъжа - по Йерусалим, локално на Цариградско шосе и по Брюксел до Летището, така че най-малко да се затормозява движението.
Идеята на настоящето трасе е да преминава покрай максимално много от софийските забележителности. Затова криволичи така из центъра. Аз мисля, че тази идея е добра и така е по-интерсно за спортистите от чужбина. Само трябва да се помисли за по-добра транспортна организация по време на маратона.

Абе 5-6 тегела по Брюксел е най-доброто!
Това би било много еднообразно и скучно за спортистите. Би трябвало да има някаква динамика на тези маратони.

Аз не мога да разбера, тоя маратон не може ли да се проведе в Парка на свободата или някъде, където няма да пречи, ами задължително трябва да се блокира транспортът?
Маратонът е сериозно и представително събитие и не би трябвало да се проваля, заради транспортни проблеми. Транспортните проблеми трябва да се разрешат, което е напълно реалистично.

При всяка маршрутна промяна има неспиране на спирки. Някои водачи спират, други - не, дори да има пътници станали на вратите или отвън на спирките. Диспечерите при връчване на пътния лист да напомнят на водачите и да показват на монитор картата!
Това означава, че има системен проблем, и че не може да се разчита само на съвестта на водачите. Трябва да има контрол, какъвто очевидно не се осъществява по време на маршрутни промени.

Този конрол не е нужно да е с човешка сила. Може да е технологичен. Какво стана със сисемата, която трябваше да проследява дали превозните средства спират на спирките и отварят вратите??? Май водачите направиха пълен бойкот и никой не направи нищо по въпроса... :hammer:

По време на маратона електронното табло на спирка 0466 изписваше и временно преминаващите и спиращи там автобусни линии, заедно с редовните.
Това е защото си бил на спирка, на която спират две от петте линии, за които бяха направени временни разписания - А78 и А90.

На спирките, на които спираха тези пет линии, се изписваха временните им маршрути както и реални оставащи минути до пристигане на превозните средства. Същото се случваше и във виртуалните табла, но само при въвеждане на код на спирка. Ако се търсеше по линия, тогава визуализираше редовния маршрут като това се случваше дори и за тези пет линии.

15



:fan:

Първо го засякох на входовете на МС Сердика 2 и на МС НДК. Вече се вижда и на някои други станции. Все още не е навсякъде. Но предполагам се работи по въпроса.


Ето затова намирам смисъл да се коментират наболели проблеми в публичното интернет пространство като например нашия форум. :) Аз смятам, че нашата дискусия в настоящата тема е допринесла за това развитие, защото се чете от много хора. Дори и само 5% да е приноса, аз вярвам, че е така. :)

16
Първото нещо, което бих искал да споделя от наблюденията си при над 30 пътувания в превозни средства по променени маршрути във връзка с маратона, не е свързано с задължения на водачите, а с проста човечност.

Имаше много пътници, които бяха объркани от маршрутните промени и отиваха при водача, за да попитат откъде ще мине превозното средство, къде ще спира и т.н. Повечето водачи, на които аз попаднах, бяха нелюбезни или дори направо груби към обърканите пътници. Имаше обиди и псувни, имаше и липса на реакция, а имаше и отговори от сорта на "на спирката си пише".

Ето какво пишеше по спирките:



Нека всеки искрено да се замисли колко хора могат да се ориентират при толкова много текст, десетки изброени улици и булеварди и т.н. Дори и без никакви затруднения при четене. А какво да правят хора, които имат зрителни проблеми? А фактът, че на тези съобщения са изписани всички промени, а не само тези, засягащи линиите, които минават на въпросната спирка? А това, че няма схеми? А ако съобщението е изчезнало? И към всички тези неща като добавим и дъжда...

Разбира се имаше 2-3 случая, на които попаднах аз, при които водачите бяха изключително любезни и не само обясниха откъде минава конкретната линия, а дори и дадоха допълнителен съвет как хората да се придвижат до желаната си дестинация. :fan:




И сега една идиотска недобросъвестност:

Някъде към 13:30 водачът на 1609 по ТБ4 реши, че няма да се занимава да си сваля ръчно токоснемателите, за да завърти пред стадиона. Направо се отдалечи от контактната мрежа доста преди Орлов мост и токоснемателните прътове се откачиха в движение от проводниците и се застопориха във въздуха. :eek:





Тролейбусът не спря на спирка 1288 "Пл. Орлов Мост" (за ТБ3, ТБ4, ТБ5, ТБ11 и А280), както е според маршрутната промяна, а направо на спирка 1289 "Пл. Орлов Мост" (за А9, А75, А76, А94, А204, А304, E84 и E184) и там пътниците имаха възможност да слязат.

Ама той да не е балък като колегите си да слиза в дъжда и да си сваля токоснемателите ръчно, а пък и после да се престроява през три ленти за стотина метра. :crazy:

17
Прекарах целия ден на маратона в района на трасето е наблюдавах как се случват маршрутните промени на практика.

Повечето водачи по променени маршрутни линии, на които аз попаднах, бяха нелюбезни или дори направо груби към обърканите пътници. Разбира се, имаше и изключения, които бяха пълната противоположност.


Доста водачи демонстрираха, че не знаят подробности около промените. Например имаше тролейбусни водачи, които използваха резервното контактната мрежа по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви", въпреки че това означаваше три слизания за манипулации с токоснемателите. Имаше тролейбусни водачи, които спираха на спирка 1289 "пл. Орлов мост", въпреки че официално не трябваше, но пък имаше доста хора, които се качваха/слизаха там от тези тролейбуси. Имаше такива, които не спираха, а чакащи на спирката оставаха изненадани.






Някои водачи по ТБ1, ТБ2, ТБ8 и ТБ9 не позволяваха на пътници да се качват от спирка 1700 "СУ Св. Климент Охридски". Твърдяха, че е последна спирка, а първата е на 1902 "Ул. Ген. Гурко". А на самата спирка 1700 нямаше съобщение за промените:


По ел. таблата на засегнатите спирки се случваше едно от три неща:
- изключено (или работи само часовника/показанието за температура);
- възпроизвежда съобщение за промените, което е твърде общо и не е ясно;
- визуализира информация за оставащи минути за линия, която по принцип минава оттам, но не и по време на маратона.  :eek:

По ел. таблата на спирките се визуализираха променени маршрути само на линиите, които имаха въведени временни разписания в сайта на ЦГМ (А78, А90, ТБ1, ТБ2 и ТБ4). Всички останали линии се изписваха с редовните им маршрути по ел. таблата.

Във виртуалните табла се визуализираха само редовните маршрути на всички линии и дори имаше информация за оставащи минути за временно закрити спирки. :eek:

И последно, но един от най-големите проблеми при подобни маршрутни промени:
Поради липса на въведени разписания, не беше ясно кога ще се премине от променени маршрути към постоянни. За автобусните линии в района на Централна гара това се случи между 14:30 и 15:00 часа. През това време част от автобусите преминаваха през спирката на А60, а други - през редовната спирка. Хората не знаеха къде да си чакат автобуса. След 15:00 часа (а не - след 16:00) всички автобуси минаваха по редовните маршрути, с изключение на А78 като първият автобус по тази линия мина през гарата към 16:20. За трамваите в района на гарата този процес по преминаване от променени маршрути към постоянни такива се случи между 15:00 и 15:30. :neznam:

За около два часа, между 14:00 и 16:00 часа, се случваше пълна анархия с въпросните маршрути и не се знаеше коя линия откъде минава, къде спира и т.н. А метеорологичното време само допринасяше за приятното настроение на обърканите пътници.

Всъщност целият ден на маршрутни промени можеше да се определи като пълна каша, дезинформация, неясноти и много объркани, закъсняващи и разочаровани пътници.  :(

18
90 до Сточна гара - няма друго удачно място за обръщане.
Понеже чиновниците нямат достатъчно капацитет да пуснат А90 двупосочно през свободното платно на ул. "Левски Вековен".


А междуградските автобуси микробуси от/за автогара Подуяне се движеха двупосочно през източното платно на ул. "Левски Вековен".

Но за градския транспорт не може... :neznam:

Такъв къс западен клон на ТМ 20 е безмислен, но преминаването на трамваите по Дондуков през маратона е сложно и рисково.
Рисково?

С какво е по-рисково от това:


Или това:

(да, тази година нямаше движение на трамваи през това място, но причината е проточващият се ремонт на трасето на ТМ5. При предишните маратони имаше редовно трамвайно движене по ул. "Алабин" точно до спортистите)

А може би е по-рисково от това:

:rolleyes:

За 9 и 280 беше възможен поне вариант с обръщане по Гурко, Левски и Цар Освободител
Да, понеже изобщо нямаше място за автобусите по А9 и А280...

:rolleyes:

Дори тук можеше да се помисли за съвместна употреба на улицата от бегачите и тролейбусите:

19
В промените за утрешния маратон има много недомислици.

Quote

Това защо не е така:

за да се запази връзката с метрото?

Quote

Това защо не е така:

?

По този начин хем не се хаби излишен пробег, хем почти нищо не се променя. При промени със спирките около Централна гара трябва много да се внимава, защото те се ползват от хора, които не познават добре или изобщо София и градския транспорт на столицата.

Quote

Защо А78 не е до гарата? :neznam:

Quote

Тази промяна изобщо не е необходима! Бул. "Васил Левски" има шест ленти пред ректората на Софийския университет. А оттам бегачите преминават еднопосочно, т.е. може преспокойно да се оставаят двете източни ленти да се ползват от А9 и А280.

Quote

Защо се прави толкова сериозна обиколка и излишен пробег?

Можеше автбусите по А90 да се пуснат двупосочно по едното платно (което да е затворено за всички останали автомобили) на ул. "Левски Вековен", а маратонците да бягат по другото.

Quote

Това разцепване на ТМ20 и ТМ22 можеше да се избегне.

Както се вижда на схемата, западните клонове на тези две линии пресичат трасето на маратона - при кръстовището между ул. "Екзарх Йосиф" и бул. "Княгиня Мария Луиза". Виждал съм как става на живо. Там стоят представители на организиторите на събитието и служители на ЦГМ - "Контрол на транспорта". Трамвайте се пропускат, когато няма наближаващи бегачи.

Можеше същото нещо да се направи по бул. "Княз Александър Дондуков". Трамвайното трасе между ул. "Кракра" и бул. "Васил Левски" да е оградено със стабилна ограда, а маратонците да се движат от двете му страни. Там където бегачите пресичат трамвайното трасе (при завоя с ул. "Кракра" и кръстовището с бул. "Васил Левски") да има същата организация като на кръстовището "Екзарх Йосиф"/"Княгиня Мария Луиза", която да дава предимстно на спортистите.

Всъщност предвидената организация на ТМ20 и ТМ22 затруднява повече бегачите, защото в района на паметника на Васил Левски ги сбутва в по една лента за посока (снимката е от миналогодишния маратон).

Западния клон на ТМ20 е много "смислен". Това е сигурно, защото електричеството е почти без пари. :crazy:

В промяната на ТМ18 също няма особен смисъл. Можеше линията да бъде закрита за времето на събитието.

ТМ12 можеше да бъде до пл. "Възраждане".

Можеше да помислят за пенделна линия по ул. "Граф Игнатиев".

Quote

Замислих се защо не се направи организация по ул. "Георги С. Раковски" при която бегачите ползват едната лента, а тролейбусите по ТБ9 ползват другата двупосочно чрез изчакване и контролиране с регулировчици, но се замислих, че това е твърде сложно за нашите чиновници и за тези, които ще трябва да го изпълнят на терен...

ТБ4 и ТБ11 можеше да въртят по маршрута на Е84 и Е184. Така биха били по-полезни и щяха да преминават много по-малко разстояние на алтернативен двигател.

Защо ТБ1, ТБ2 и ТБ8 няма да спират на спирка 1289 "пл. Орлов мост"?

Ясно е, че трасето на маратона практически покрива голяма част от основните маршрути на ТБ1 и ТБ2, но трябваше да помислят за някакви алтернативи за тези квартали. Например временна довозваща линия с няколко спирки от ж.к. Хаджи Димитър до едноименната метростанция. Може да ползва само най-дясната лента на бул. "Владимир Вазов" и няма да пречи на маратона.

Също така можеше да се помисли за някаква връзка между ТБ1 и А120, за да може все пак да има някаква връзка с ж.к. Левски-Г.



Към момента на публикуване на това мнение, в сайта на ЦГМ има поместени временни разписания само на ТБ1, ТБ2, ТБ4, А78 и А90. Това е. За всички останали засегнати линии няма никаква информация. И още по-важното - във времето около 16 часа - кога ще минава последната кола по променения маршрут и кога ще бъде първата по редовния. Например хора с тежки багажи, които са слезли от влак или междуградски автобус в 15:30, къде да отидат да чакат А213? Ще трябва да хвърлят боб...

20
Може би не се изразих правилно.

Исках да кажа, че смятам, че не е необходимо интервалът да е 30 или 40 минутен. Какъв е проблемът да е 27 или 34 минутен, ако това улеснява напасването връзките както на пл. "Батенберг", така и между допълнителната линия и останалите на австотанция Изток, в ж.к. Дружба, в ж.к. Младост и в Студенстки град.

Другото, което си мисля, че не било проблем, е ако интервалите на различните линии (или на отделни техни клонове) не са напълно еднакви. Например една линия да е 28 минути, а друга да е на 31 минути в източните си краища. А на пл. "Батенберг" някои автобуси ще почакат 2-3 минути повече.

Това само ако се налага сложно напасване на разписанията, за да може да има срещи с изчакване между всички линии.

Мисля си, че 3 минути би било достатъчно да се заложи за срещите между допълнителната югоизточна линия и всяка от основните. Все пак ще се срещат по 4 автобуса, а не по 8.

Pages: [1] 2 3 ... 175