Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tm0

Pages: 1 ... 183 184 [185] 186
3681
Днес сутринта беше голяма лудница и закъснения.
Offtopic Относно обемите. Плътността на водата е 1000 kg/m3, а на нафтата - ~870 kg/m3, т.е. едно "кило" не е равно на един литър. Съгласно една формула ρ=m/V, по-малката плътност на нафтата означава по-голям обем. Ето практическият смисъл: 1 kg нафта ще има по-голям обем от 1 kg вода! Отделно разликите в температурата на горивото от цистерната под земята и тази в превозното средство лятото води до минимално увеличаване на обема в загрятия с поне 30° отгоре автобус.

3682
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 04.05.2010, 22:19:17 »
Е, не се бях сетил да търся и в другия сайт. Мерси.  ;)

3683
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 04.05.2010, 21:51:18 »
... Обаче един ден след 20 години когато някой иска да види Инеконите като нови няма да може, защото хората тогава са смятали че е по-важно да снимаме сцени от битието с актуалност не повече от половин ден.
Моля, при възможност, някой да снима всички табла поотделно в кабината на трамвай Инекон, за да сме наясно с всички екстри на управлението.

3684
Автобус 3712 по линия 413 тази вечер.

3685
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 02.05.2010, 12:28:32 »
Мисля, че трябва да има подбор на снимките, които се качват. Смятам, че е добре да се правят снимки на возилата, например, за да се види състоянието им след ремонт - ръждата по вече модернизираните трамваи; рекламите, които сменят; необичайните линии, по които са и неща от "кухнята". Колкото повече, толкова по-добре и да се използват хостинг сайтове.

3686
С пожелания за здраве и сбъднати мечти, Repcho!
http://www.youtube.com/watch?v=NgICd1zImXA

3687
Какво е станало рано тази сутрин? Трамваите по 20 и 22 се движеха през минутка един след друг от депо Искър към центъра.

3688
Забавно / Re: Забавно
« on: 24.04.2010, 01:14:04 »
Браво, браво! Продължавай в същия дух да ни радваш с тези закачливи истории.  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=m7sfXeHvn60
http://www.youtube.com/watch?v=OWqhs4OPzwU

3689
Аз предполагам, че разположението на проводниците от контактната мрежа е причината, както и факта, че в София се е наложил стандарт за изграждане на инфраструктура за тясно междурелсие. Най-лесно е било да се сложи от външната страна една трета релса и това, което визира assen55, просто не е било съобразявано. :beta:

3690
Има, разбира се - вътре в кабината, отдясно до вратата. Има мотриси с табла с изпочупени бутони, стопени от лампите, липсващи/ изгорели крушки и превключватели; дупки с невъзможност за управление на функции, когато се налага да се ползват.

3691
900 по 1 бутан от 935 към Борово
Видях 900 с табели за линия 1 да се тегли от 7‗‗ по Стамболийски към 18:15 часа.

3692
Това виене се чуваше скоро след ремонта още като се задава трамвая към спирката и действително идваше някъде от предната ходова част, но вече не се чува.

3693
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.04.2010, 20:38:04 »
Видях, че в кината сега върви филма "Похищението" и че това е продължение на историята от 1985 г. във "Вик за помощ". Имаше сцени с трамваи София от миналия век и ви предлагам ретро снимки:


3694
Скоро се возих в 2008 и не ми хареса как вози - правя сравнение на база на други основно ремонтирани трамваи от същия вид. Като минава през неравни участъци по трасето се получава особено тракане, което, за разлика от други мотриси, не затихва, а се усилва неколкократно. Ако седите на седалки около задната талига се усеща твърдо возене - сякаш това, което трябва да обира сътресенията не е поправено както трябва. Не тряска, не се клати и не скача, просто създава усещане за грубо возене. Настилката на пода е сменена с нов тип, да се надяваме, че има същите предпазни качества, както стара гумена с грайфери, дебела поне няколко сантиметра. Ако работи достатъчно често, ще видя след месеци какви ще ми са впечатленията. Да се надяваме, че технически всичко е както трябва.  :D

3695
За мен пускането на такава линия е с цел замазване очите на хората, заради закриването на 9 и някакви финансови интереси. Ресурсът от обединявани други линии може да отиде в увеличаване броя на мотрисите по линия 5. Проблемът на последната е неадекватното обслужване в пикови часове със свръх голям брой пътници, които не могат да се качат. Ежедневно по няколко пъти може да се видят два трамвая един след друг по 5. На този етап толкова е достатъчно, заради затворените части от трасета. Като се възстанови връзката от Централна гара към Триъгълника и се пусне 19 през Македония, както някой вече написа, просто да се намали интервала на трамвай 19 и това е достатъчно. Да не говорим, че линия 4 е с исторически друг маршрут. Бъкстон-Възраждане/ Бъкстон-Централна гара за мен са неудачни варианти. Достатъчно трамваи сега са до гарата, трасето по Христо Ботев е силно натоварено. Щом има средства, нека отидат за строежа на нови маршрути, там, където няма да има метро и транспортните нужди го изискват - има достатъчно проекти.

3696
Добре, явно затова не е направено и сте сигурни, че само и единствено направата на стрелките е пречка за това. Все пак пробвано ли е в България? Иначе си спомням случая с 2013/2014 на площад "Христо Ясенов" и дерейлировката на задната мотриса с един доста пълен ватман (чудя се как се събира на стола, ясно, че успява да се обърне в кабината някак си  :D). Там каква беше причината?
Иначе T4D в двоен състав съм ги виждал преди години (всеки със скачен пантограф), когато още нямаха инциденти и бяха повече, преди да бракуват някои. Това от техническите/ електрическите особености на сцепките ли се определя или си е до сложността на модела трамвай?

3697
Едва ли практически е нужно, но искам да попитам нещо. Могат ли да се свържат в един реален работен състав три мотриси от този вид (само от 90-та или само от 99-та)? Технически при производството заложено ли е това? Примерно за линия 5 сутрин, да не е през гората. Ако работят нормално сцепките трябва ли вторият или третият трамвай в композицията да е със скачен към мрежата пантограф за електрозахранване? Правено ли е това при нас в депо или при изпитанията по маршрутите миналия век това? Иначе съм виждал двойна мотриса по класическата линия 9 да тегли друга двойна (последната не е била свързана към мрежата, а и не знам дали и спирачките й са работели в случая). Ясно е, че не е оправдано от гледна точка на ресурси (няма чак толкова много такива трамваи; често има с технически неизправности, за ремонт, не достигат на линия) и пътникопоток; вероятно и завоите не биха могли да се взимат, би се понижила безопасността.

Относно предложението след сливането на 9 и 10 в една линия си мисля, че каквито мотриси останат свободни за смяна/ ден, нека не се включват по други линии. Никой не казва, че ще има внос на теснорелсови трамваи, така че да не им увеличаваме километрите и изхабяваме по други линии, за да работят още много години.

3698
Трамваи / Re: 4027...
« on: 22.03.2010, 14:33:16 »
Добре, разбирам, че не съм използвал на място термините. Просто ми бяха интересни някои подробности, а за сравнение съм използвал това, което се движи в София.

3699
Ако в салона се разхожда една хубавица с мерки 110-60-90 едва ли някой ще забележи скъсаните седалки, табелите или шума и вибрациите ...
Правя офтопик, но като стана дума за вибрации (било то от машини или човешка дейност), аз съм на мнение, че идеите трябва да бъдат поощрявани и изпълнявани (задоволявани). В този ред на мисли, нека някой да се наеме да разкаже в публична, подходяща тема пикантно една история. Имало един ватман, който решил да пренесе идеите си за след края на работното време малко по-рано - близо до последната спирка си харесал една пътничка и решил да й направи безплатно прическа на обръщалото. Носел си водица и почти напълно я насапунисал, а дамата не била сигурна на кое да се довери - на разума или подсъзнанието си. :devil:
Хайде, микрофонът и клавиатурата са ваши. Всичките ни офропик мненията нека да отидат във въпросната тема, за да виждаме не само чернилката от живота си.  :bounce:

3700
Трамваи / Re: 4027...
« on: 20.03.2010, 02:58:59 »
Разбрах, модернизиран е по подобие на T6A2SF с електронно управление, но с въздушни спирачки. Странен хибрид на по-ниско ниво. Педалът е един - бдителност, вероятно. Видях, че има няколко небезобидни катастрофи от 2002 г. насам.

Pages: 1 ... 183 184 [185] 186