Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tm0

Pages: 1 ... 184 185 [186] 187
3701
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 14.04.2010, 20:40:20 »
Това виене се чуваше скоро след ремонта още като се задава трамвая към спирката и действително идваше някъде от предната ходова част, но вече не се чува.

3702
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.04.2010, 20:38:04 »
Видях, че в кината сега върви филма "Похищението" и че това е продължение на историята от 1985 г. във "Вик за помощ". Имаше сцени с трамваи София от миналия век и ви предлагам ретро снимки:


3703
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 13.04.2010, 01:59:14 »
Скоро се возих в 2008 и не ми хареса как вози - правя сравнение на база на други основно ремонтирани трамваи от същия вид. Като минава през неравни участъци по трасето се получава особено тракане, което, за разлика от други мотриси, не затихва, а се усилва неколкократно. Ако седите на седалки около задната талига се усеща твърдо возене - сякаш това, което трябва да обира сътресенията не е поправено както трябва. Не тряска, не се клати и не скача, просто създава усещане за грубо возене. Настилката на пода е сменена с нов тип, да се надяваме, че има същите предпазни качества, както стара гумена с грайфери, дебела поне няколко сантиметра. Ако работи достатъчно често, ще видя след месеци какви ще ми са впечатленията. Да се надяваме, че технически всичко е както трябва.  :D

3704
За мен пускането на такава линия е с цел замазване очите на хората, заради закриването на 9 и някакви финансови интереси. Ресурсът от обединявани други линии може да отиде в увеличаване броя на мотрисите по линия 5. Проблемът на последната е неадекватното обслужване в пикови часове със свръх голям брой пътници, които не могат да се качат. Ежедневно по няколко пъти може да се видят два трамвая един след друг по 5. На този етап толкова е достатъчно, заради затворените части от трасета. Като се възстанови връзката от Централна гара към Триъгълника и се пусне 19 през Македония, както някой вече написа, просто да се намали интервала на трамвай 19 и това е достатъчно. Да не говорим, че линия 4 е с исторически друг маршрут. Бъкстон-Възраждане/ Бъкстон-Централна гара за мен са неудачни варианти. Достатъчно трамваи сега са до гарата, трасето по Христо Ботев е силно натоварено. Щом има средства, нека отидат за строежа на нови маршрути, там, където няма да има метро и транспортните нужди го изискват - има достатъчно проекти.

3705
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 22.03.2010, 15:37:36 »
Добре, явно затова не е направено и сте сигурни, че само и единствено направата на стрелките е пречка за това. Все пак пробвано ли е в България? Иначе си спомням случая с 2013/2014 на площад "Христо Ясенов" и дерейлировката на задната мотриса с един доста пълен ватман (чудя се как се събира на стола, ясно, че успява да се обърне в кабината някак си  :D). Там каква беше причината?
Иначе T4D в двоен състав съм ги виждал преди години (всеки със скачен пантограф), когато още нямаха инциденти и бяха повече, преди да бракуват някои. Това от техническите/ електрическите особености на сцепките ли се определя или си е до сложността на модела трамвай?

3706
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 22.03.2010, 14:54:35 »
Едва ли практически е нужно, но искам да попитам нещо. Могат ли да се свържат в един реален работен състав три мотриси от този вид (само от 90-та или само от 99-та)? Технически при производството заложено ли е това? Примерно за линия 5 сутрин, да не е през гората. Ако работят нормално сцепките трябва ли вторият или третият трамвай в композицията да е със скачен към мрежата пантограф за електрозахранване? Правено ли е това при нас в депо или при изпитанията по маршрутите миналия век това? Иначе съм виждал двойна мотриса по класическата линия 9 да тегли друга двойна (последната не е била свързана към мрежата, а и не знам дали и спирачките й са работели в случая). Ясно е, че не е оправдано от гледна точка на ресурси (няма чак толкова много такива трамваи; често има с технически неизправности, за ремонт, не достигат на линия) и пътникопоток; вероятно и завоите не биха могли да се взимат, би се понижила безопасността.

Относно предложението след сливането на 9 и 10 в една линия си мисля, че каквито мотриси останат свободни за смяна/ ден, нека не се включват по други линии. Никой не казва, че ще има внос на теснорелсови трамваи, така че да не им увеличаваме километрите и изхабяваме по други линии, за да работят още много години.

3707
Трамваи / Re: 4027...
« on: 22.03.2010, 14:33:16 »
Добре, разбирам, че не съм използвал на място термините. Просто ми бяха интересни някои подробности, а за сравнение съм използвал това, което се движи в София.

3708
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 20.03.2010, 03:42:06 »
Ако в салона се разхожда една хубавица с мерки 110-60-90 едва ли някой ще забележи скъсаните седалки, табелите или шума и вибрациите ...
Правя офтопик, но като стана дума за вибрации (било то от машини или човешка дейност), аз съм на мнение, че идеите трябва да бъдат поощрявани и изпълнявани (задоволявани). В този ред на мисли, нека някой да се наеме да разкаже в публична, подходяща тема пикантно една история. Имало един ватман, който решил да пренесе идеите си за след края на работното време малко по-рано - близо до последната спирка си харесал една пътничка и решил да й направи безплатно прическа на обръщалото. Носел си водица и почти напълно я насапунисал, а дамата не била сигурна на кое да се довери - на разума или подсъзнанието си. :devil:
Хайде, микрофонът и клавиатурата са ваши. Всичките ни офропик мненията нека да отидат във въпросната тема, за да виждаме не само чернилката от живота си.  :bounce:

3709
Трамваи / Re: 4027...
« on: 20.03.2010, 02:58:59 »
Разбрах, модернизиран е по подобие на T6A2SF с електронно управление, но с въздушни спирачки. Странен хибрид на по-ниско ниво. Педалът е един - бдителност, вероятно. Видях, че има няколко небезобидни катастрофи от 2002 г. насам.

3710
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 18.03.2010, 06:49:28 »
     Могат ли да се въведат новите маршрути на електронните табели на тези трамваи от хората, които добре са запознати? Също там, където няма компютър да се монтира временно, колкото да се смени номера за линия, на която трамваят е титуляр (2055). По снимки от други държави гледам, че на електронните табла номера на трамвая е в квадратно каре, запълнено от светещи точки, а самият номер вътре е от несветещи точки. Може ли така да се изписва, защото е по-контрастно. Въобще някакъв ъпгрейд на софтуера, заради липсващи букви/ шрифт може ли да се направи? Хубаво е в условия на депо да се гасят тези табели, за да им се удължава животът.

3711
Трамваи / Re: 4027...
« on: 18.03.2010, 06:38:54 »
Интересно ми е как се управлява този трамвай? Има ли педали, как се активират спирачките - с отделен механизъм или всичко си е автоматизирано с намаляване на ускорението; как може бързо да се спира, освен с бутон аварийна спирачка; бдителност и други практически важни неща за управление?

3712
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 18.03.2010, 06:18:37 »
Намерих още една интересна снимка като отговор на въпроса за Т6А2-SF по линия 2. Едва ли някога се е използвала точно тази комбинация.

3713
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 13.03.2010, 05:39:19 »
В раздел галерия на един стар сайт има снимка на 2051/2052 по линия 2. Страницата се браузва под IE 8 Compatibility View. 2043/2044:

3714
Много е интересен този поглед от ежедневието на професиите. Същият ватман в условията на депо учеше Найден от "Нешоуто на Нед" да кара Т6А2. Хората от системата на градския транспорт не са само водачи, но и разбират достатъчно от работата на мотрисите. Това може да се види, кагато ватманите сами се справят с проблемите, доколкото е възможно.

3715
Трамваи / Re: T6B5
« on: 27.02.2010, 04:02:05 »
4133 при минимална скорост на движение се "суче" наляво-надясно и вътре няма ламарина, която да не вибрира ужасно силно, сякаш преодолява някакво съпротивление. На високоскоростните участъци не знам как е положението. В момента е втора мотриса в двойката 4131/4133 по трамвайна линия 20.

3716
Как не ги е срам?! Там, където е трамвайната линия, завършваща "на сляпо", не могат и не трябва да минават автомобили. В такъв случай не трябва аргумента "кръстовище" изобщо да присъства в оправданието за наказание. Такъв вид маневра на заден ход се изпълнява само от задния пулт по технически причини и точно за опазване сигурността на пешеходци и други участници в движението. Крайно време е да се разкарат паркиралите край бордюрите автомобили, да се сложи непрекъсната линия, така че да не може да се кара върху релсите. И денем, и по тъмно да е било, трамвая се вижда/ има изключително добро  осветление в салона, работещи фарове, по-новите светещи челни табели, при движение има триене и се чува достатъчно добре от разстояние. Освен и мигачите да се включват, няма какво повече да се направи за сигнализация. Ако искат и семафор да сложат това, което ясно и отдалеч се вижда, няма да се види по-добре.
Интересно, с каква скорост се е движел автомобилът и дали това се е взело в предвид ситуацията. Да не говорим за отнето предимство на трамвая; маневрата се изпълнява бавно, не може бързо да започне връщане напред, след като веднъж вече кара назад. Относно протестите, все ще се намерят водачи, за които заплащането е по-важно от моралните принципи и тези, които откажат да изпълняват задълженията си ще изгърмят. Надявам се ръководството на Центъра за градска мобилност да защити служителите си пред КАТ, не всеки полицай да си прави свободни интерпретации на законите; да сменят фази на светофари без да преминава конвой и т.н. Успех!

3717
Ха-ха, ако караха мляко, щеше да се намери някой журналист, който да произведе новина за изтекъл мозък...

3718
Да, ама вече си имаме Център за градска мобилност (дебилност), който си има паяци, служители и милиционери на които им плащаме заплати и осигуровки, а те слушкат и папкат ли папкат... :angel:

милиционери...  ;D
Май много ви се е завъртяла главата от еднообразно ежедневие, да си намерите нови занимания, колкото ви позволяват възможностите.

3719
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 22.01.2010, 01:48:47 »
пишете кои от вторите вагони на кои линии ги виждате. Оттук може да изведем заключение кои имат работещ заден пулт и кои не засега.
И дали всички трамваи са тръгнали на линия, защото аз все още не съм виждал 2042, 2046, 2048, 2004, 2009.
Още преди няколко месеца 2009 работеше на трамвай 18, след което беше върнат към сдвоения обичаен състав. Тогава може би се поправяше 2007. Преди десетина дни трамваят беше на 18(?). Има си светлинно табло, макар и с липсващи части, а и не винаги е бил втори в посочената композиция. Някога са се движили скачени 2007 и 2008.

3720
Не се чистят автобусите - говоря за заместващите линии 7т и 9т. По последната линия задните седалки на превозните средства бяха потънали в прах и черна пепел. Така беше като се пуснаха автобусите по 9т, така е и отскоро с дългите Мерцедеси (О305 Г). Вече който е сядал е обърсал всичката мръсотия, но по ръбовете на седалките още личи. Кой отговаря за чистотата вътре в превозните средства и не се ли чистят поне два пъти месечно пода, седалките, дръжките?
Да не говорим за драскането с маркери и безуспешните опити да се заличи това изкуство, както и клошарите, от които ти се вмирисват дрехите и въздуха в превозните средства, а какви зарази пренасят с ръцете, багажа, кихането, кашлянето и плюенето, да не говорим...

Pages: 1 ... 184 185 [186] 187