Author Topic: История на спирковите знаци и навеси  (Read 96733 times)

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ако нямате информация за предишния спиркознак,надявам се да имате информация за този спиркознак, защото не веднъж съм казвал,че мисля да правя видео за еволюцията на спиркознаците в София.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Уважаеми потребител!Ако скоро не спреш да задаваш глупавите си въпроси,рискуваш да бъдеш премахнат от форума!Живеем в света на комуникациите и всичките ти въпроси,си имат отговор в интернет!!!

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
В интернет няма информация за спиркознаците!!!!
От три месеца търся,но без резултат.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6367
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1595.0

Отиваш при тази фирма на място, питаш. Те се занимават със спиркознаците в момента и те са тези, които би трябвало да имат най-точна информация.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
За съжаление ми изтриха публикацията.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9651
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Чукча писател, не читател.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Все има спиркознаци с логото на СКГТ извън София!!
Снимка:26.01.2019г.при разклона за Подбалканския път,в посока Горни Богров.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
От Орлов мост

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Спирката на кошарите като нова. Май имаше на още едно място такава, ама като не помня къде беше.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3861
    • View Profile
    • Email
На летището. Беше там до началото на ремонта на стария терминал през 2000-та. Буквите и цифрите бяха алуминиеви и релефни.
« Last Edit: 03.04.2019, 22:34:23 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4926
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Мисля, че съм виждал на друго място, но не помня къде.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Май на строителния старата спирка беше такава, при черното.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Спирката на тм 7 на пл. Лъвов мост, 1991г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
И 839 в далечината. Населението на снимката е преобладаващо еднородно. Тази партида снимки е доста качествена.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9651
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Може и 833 или 845 да е.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1759
    • View Profile
Аз залагам на 832 той също беше с червена лента и беше в Клокотница първоначално.
The Grand Tour

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3123
    • View Profile
Най-прилича на 831, ама няма как да е той.
« Last Edit: 30.04.2019, 00:09:04 by Metan »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3467
    • View Profile
Да се помни.


Offline Deltichko

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 9
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Българският портал за стара техника
    • Email
Докато разглеждах един каталог на някогашното ДСО Търговия на едро от 1974 г. (но включващ и артикули, пуснати в производство и доста по-рано), попаднах и на следните интересни стоки. Означени бяха като ,,павилион тип автоспирка еди-какъв си" и първоначално помислих, че само са ги нарекли спирки, а всъщност са нещо различно... Да, ама не! Дадох си сметка, че това верно са серийно произвеждани типови спирки, може би еднакви за цяла България, на които хората са чакали градския транспорт, а от едната даже вестници и други неща са си купували.
Ето за какво става дума.

Единия павилион го виждаме отгоре. Той е съвсем обикновена ГТ спирка - седите си вътре на завет и чакате превозното средство. Конструкцията е от алуминиеви носещи профили, които са свързани помежду си. Виждате, че отдясно има стъкла (навярно тогава трошени много по-рядко - поне дисциплина е имало), а стенните панели са от ламинирани плоскости. Покривът се поддържа от метални ферми, покрити с поцинкована ламарина.
Спирката вътре има площ 12 кв. м. (дълга 4 м, широка 3) и висока е 3,05 м.
Другата спирка пък е ъпгрейднат вариант, така да се каже - има си и монтиран в нея магазин за продажба на вестници и разни дребни стоки. Конструкцията и на този модел спирка е метална, а отгоре има покрив с оребряване. Вътре в ,,салона" виждаме и пейчица. :) Площта е същата като на предишната спирка, височината също.

Магазинът е с площ 6 кв. м и в него се влиза откъм спирката. Отвътре подът му е с винкелова конструкция, върху която са монтирани чамови дъски. Има, разбира се, и електрическа инсталация, за да се включват лампа и отоплителен уред за зимата. Покривът е от същия вид като на горния модел, дето  е без магазин.
Ето и чертеж на този делукс модел:
Тази и другата спирка влизат в производство вероятно в началото на 70-те г. и вероятно са се намирали масово в градовете с градски транспорт в България. На някои места извън София все още има запазени такива.

https://www.sandacite.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%BA%D0%B8/

http://www.sandacite.bg - Българският портал за стара техника