Author Topic: Ikarus 280T  (Read 761426 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4980 on: 21.01.2021, 20:33:18 »
2911 има конструктивен проблем и е сменил няколко челни стъкла в последните месеци. Ще бъде откаран в „Левски“ и там ще се реши окончателно какво ще стане с него.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3821
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4981 on: 02.02.2021, 22:05:06 »
2911 е в Левски и няма да тръгне повече най-вероятно. По 2614 обаче се работи.
« Last Edit: 02.02.2021, 22:06:47 by Tatra »
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 750
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4983 on: 04.02.2021, 14:47:44 »
2106 по 9 линия в момента се движи с повредено крило на трета врата

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4984 on: 09.02.2021, 01:51:37 »
Продължение на историята за 2911:

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1516
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4985 on: 09.02.2021, 10:53:24 »
Ехеее ти като за живо същество обясняваш за този 2911 :fan:  :D :D

А че са една ера от историята спор няма.  С тези ретроспекции ти си паметта им. :fan:
« Last Edit: 09.02.2021, 11:06:07 by georgi64 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4986 on: 09.02.2021, 11:21:50 »
Човек трябва да помни миналото си.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14002
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4987 on: 09.02.2021, 11:30:21 »
Хехе, яко! Някой правилно беше казал тук, на ГТ му трябват фенове не врагове, ето един истински запален фен, без хейт и оплюване, който просто се кефи на ПС. На мен лично в стария си вариант със оригиналната предница повече ми харесва. За тия пари дето дадоха само за визия и никакво подобрение на комфорта можеше да сложат климатици и плътни двукрили врати и комфорта щеше да е по-добър за сметка на това да се търси модерна визия.

Балатума на кръга е така навдигнат, защото в Дупница не са го опънали хубаво и като са го слагали е останал въздух под него. Хубаво са им оправили каросериите в Дупница, ама трябваше салона да го направят с по-качествени материали вместо тези бели раздуващи се плоскости и черен балатум. Щеше да стане по-уютно и комфортно за пътниците. По едно време, не помня къде слагаха хубав сив балатум на пода и боядисваха предната решетка в сребърно, както и хубави уплътнения на вратите.

Иначе вярно цяла епоха от ГТ ще си отиде скоро. Трябва да вземеш да направиш филмче цялостно за тази епоха с разни такива интересни факти и спомени, и като запазят един такъв тролейбус някой ден да се пуска в него.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4988 on: 09.02.2021, 11:58:40 »
Боядисването на решетките в сребристо беше приумица на „Левски“, първо нямаше нищо общо с оригинала и второ те просто изпръскваха сива боя артисала им от омазването в салона, която въобще не беше предназначена за употреба на открито и всичко се олюпваше за отрицателно време. Решетките на 2711 и 2915 в момента са в потресаващо състояние по същата тази причина:
2915-9 4.2.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

2711-6 3.2.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

На 2115 и 2723 обаче се държат де, макар че и по тях прозират точки от черното отдолу:
2723-7 4.2.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

2115-7 4.2.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Що се отнася до подовата настилка няма ремонт в „Левски“, чиято цялост на подовата настилка да се е била нарушила. Това беше нещото, в което се представяха добре с изключение на това, че имаше един момент с кръглите капаци:
2702-7 22.3.2012 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Ето тук се вижда как по края няма лайсни, на места оставаха подовата настилка да отстърча извън периметъра на капака, хората се спъваха и я разкъсваха, но на по-късен етап се усетиха и се справиха с този проблем. При първите модернизирани Икаруси ясно си спомням, че настилката по кръглите капаци беше в много лошо състояние на голяма част от тях.

Като споменах модернизирани Икаруси. Преди години беше обичайно във форума да се споделят впечатления от возила при пътуване, това отдавна не е на мода, но вчера имах път с 2603 и имам впечатления, които бих искал да споделя.
2603-7 8.2.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

За ремонт и то в „Левски“ от началото на 2010 г. направо се удивлявам. Няма никаква избила ръжда по ламарините отвън, при Икарусите, когато започнат да гният започват да се очертават гредите на дъгите на калниците по ламарините, което сега го има в определена степен при 2101 и 2902, но при 2603 няма никаква външна ръжда. Разбира се пребоядисван е много пъти, но пак е впечатляващо. Диференциалът му е разбит и вие оглушително, но що се отнася до електроника явно е в изключително състояние, защото набира много пъргаво и няма никакви вибрации от охлабен кардан или разбити лагери на диференциала или двигателя. Салонът му разбира се е зле, но тъй като първите модернизирани Икаруси са с едни пластмасови плоскости под прозорците те не са мръднали, в идеален вид са, а седалките кърпени, кърпени, мърляви, но не и разкъсани, най-интересното е че няма следи от течове от покрива по плоскостите. Естествено отдолу кой знае в какво състояние е, стъпалата на вратите едвам се държат, ясно е че ще е сред първите, които ще си заминат, когато дойде брака, но иначе е прекрасна машина.

2603-9 26.1.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

2603-9 26.1.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

2603-9 26.1.2021 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr
« Last Edit: 09.02.2021, 12:10:09 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1288
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280T
« Reply #4989 on: 09.02.2021, 12:14:38 »
2603 е доста добър тролей. А плоскостите му (за тези под прозорците говорим) са доста добри. Чистят се лесно, не се зацапват толкова, по здрави са, а и са красиви. 2106 е със същите.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14002
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4990 on: 09.02.2021, 18:37:13 »
Като споменах модернизирани Икаруси. Преди години беше обичайно във форума да се споделят впечатления от возила при пътуване, това отдавна не е на мода, но вчера имах път с 2603 и имам впечатления, които бих искал да споделя.

Така е Влади, защото сега стана на мода да се хейти и да се гледа кой спрял на една педя от тротоара примерно. Само виж темата за оплаквания. Преди имаше много повече фенове на ГТ като теб и за това се споделяха много повече впечатления.

Иначе това около кръга повдигнатото ми прилича на някаква отливка, помня когато почнаха да ги правят така.  Мисля че с такава отливка имаше и при автобусите. Имаше един Икарус с пластмасови седалки, 1311 мисля който също беше с много добре залепен балатум на пода, и беше сив като в Конектата с ограничителни жълти ленти около вратите. Спомням си че много вървеше, само тия седалки бяха гадни. По едно време в Дупница почнаха да пръскат с бяла боя направо върху оригиналните плоскости без ги сменят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4991 on: 09.02.2021, 19:50:52 »
1322 беше с пластмасовите седалки, който стана 2612 и накрая беше един от последните спрени при масовия брак от 2014 в първата половина на юли, макар и да не се славеше като особено елитен и доста време се движеше с разбит диференциал, но явно с това изключение си беше добре.

Аз имам един въпрос. 2711 от 2005 г. ли е първият втори ремонт на тролейбус Икарус в АРЗ?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16146
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4992 on: 09.02.2021, 20:21:51 »
Така е Влади, защото сега стана на мода да се хейти и да се гледа кой спрял на една педя от тротоара примерно. Само виж темата за оплаквания. Преди имаше много повече фенове на ГТ като теб и за това се споделяха много повече впечатления.
Виж си предишното мнение по-горе, че и ти си "хейтвал".... И явно бъркаш нещата много сериозно... Не може на черното да се каже бяло. Истинският фен не може да си заравя главата в пясъка и да вижда само хубавото. Хубавото го коментираме, но не е и чак толкова много, но и какво толкова да се каже. За лошото трябва да се говори, да се търсят решения и да се отстранява.... Не може да ти хори къщата, ти пък да се кефиш, как си боядисал тъкмо спалнята и колко хубаво е станало... Нали като изгори всичко след малко, нищо няма да остане от пресния ремонт...... Дано схванеш, за какво пиша...  :help:

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6356
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4993 on: 09.02.2021, 21:03:32 »
2711 от 2005 г. ли е първият втори ремонт на тролейбус Икарус в АРЗ?
2113.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4994 on: 09.02.2021, 21:26:54 »
2113 беше първият в „Левски“. АРЗ никога не са боядисвали с оранжева ивица, а и тези гривни са си типични за ремонтите в „Левски“.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9538
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4995 on: 09.02.2021, 21:49:55 »
2711 от 2005 г. ли е първият втори ремонт на тролейбус Икарус в АРЗ?

2711 беше първият нископодов в Дупница. Иначе доста минаха вторият си ремонт там преди него: 1421, 1504, 2124, 2506, 2603, 2701, 2712, 2721, 2909, 2913 и 2917.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4996 on: 09.02.2021, 23:50:53 »
Ммда, глупав въпрос, нали им писах досиетата преди две години.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2541
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4997 on: 11.02.2021, 21:22:56 »
Незвестен инв. №, 1992г. Автор: Channa Jayasekara
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11839
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4998 on: 11.02.2021, 21:30:53 »
Аз го разчитам като 1323.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2541
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280T
« Reply #4999 on: 12.02.2021, 16:31:49 »
1310 по линия №2 и 2105 по линия №1, заснети на 22.09.2006г. Автор: Valerie Salt
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна