Author Topic: Маршрутни промени и актуални маршрути през годините  (Read 76304 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Значи вярно е имало автобусна линия 400, както са ми разказвали някои по-стари мои съкварталци. За там са ми разправяли че са се движили най-старите антики 706 РТО и  М81 преди да ги спрат, както и на 13-ката. Може наистина да е така, защото линията е била до вече заселващия се Младост 4, но с още неизградена инфраструктура и кой знае в какви калищаци са се движили тия автобуси. Нищо чудно и последните Икаруси 180 да са свършили там. Като съм питал какви автобуси са пускали и ми казваха " ааа, там пускаха най-старите обли автобуси, по това време никъде другаде из София нямаше останали"

Експрес Младост май е бил още за по-кратко дори от Експрес Люлин.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3798
    • View Profile
    • Email
Чичо ти Благо е ходил по това време в Младост-4, на освещаване на жилище, единственият транспорт до въпросните нови блокове е бил рейс 400.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Да, и бяха 11 Г4. М81 за последен път съм виждал по кремиковските линии през 1978 или 79, Шкодички - по А13 през 1980.
Експрес Младост наистина беше еднодневка. Все пак почти нищо не даваше към А213, докато Експрес Люлин си беше отделна линия.
« Last Edit: 14.03.2021, 23:37:26 by blagun »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Отворих си случайно картата на София от 1988. По това време е имало А59а от Княжево до Рударци през Мърчаево. После с химикал съм нанесъл промени: А58 и 59 - с начална спирка Автогара Овча купел,  А59а - променен на А57 (закрит по маршрут по Суходолска до ВНВСУ): Земляне - Рударци - Кладница. Промените на 58 и 59 са отразени в spirka.org.  Но за А57 липсват. Някой има ли представа за тази кратко просъществувала линия до две села в Пернишка област? Дали се е обслужвала с Чавдарки или с по-дребен землянски състав? Дали е минавала през Мърчаево или директно по главния път до светофара на Драгичево?Жалко,  че не е просъществувала. Маршрутките от  Кладница са натоварени,  а като работи басейнът на Рударци - претъпкани.
« Last Edit: 06.06.2021, 20:53:22 by blagun »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3079
    • View Profile
59А през 1988 е преномериран на 60 като първоначално (59А) е бил с маршрут от колелото на Княжево през Владая и Мърчаево до Рударци. Вече като 60 линията е удължена до Кладница (преминавайки през всички села от маршрута на 59А). През 1990 линията (60) е съкратена отново до Рударци и тръгва от Автостанция Овча купел, а  през 1991 е закрита.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1196
    • View Profile
    • Email
Отворих си случайно картата на София от 1988. По това време е имало А59а от Княжево до Рударци през Мърчаево. После с химикал съм нанесъл промени: А58 и 59 - с начална спирка Автогара Овча купел,  А59а - променен на А57 (закрит по маршрут по Суходолска до ВНВСУ): Земляне - Рударци - Кладница. Промените на 58 и 59 са отразени в spirka.org.  Но за А57 липсват. Някой има ли представа за тази кратко просъществувала линия до две села в Пернишка област? Дали се е обслужвала с Чавдарки или с по-дребен землянски състав? Дали е минавала през Мърчаево или директно по главния път до светофара на Драгичево?Жалко,  че не е просъществувала. Маршрутките от  Кладница са натоварени,  а като работи басейнът на Рударци - претъпкани.
Да помня,че имаше такава линия 57,само,че не мога да си спомня точно коя година беше,но сега като чета постовете мисля,че беше около тази година,а по-точно може да се разбере когато 57 беше за малко закрита от предишния си маршрут.В спирката е отбелязано,че е закрита от предишния маршрут от направленията в жк.Западен парк през 1990г.което би следвало да е по това време.Да отбележа и аз този маршрут на 57 не споменат наистина.Но да се върна на въпроса на колегата да линия 57 беше с Чавдари 11г5,на които бяха сложени перденца като на 11м3-ките.Линията се водеше нещо като лукс за онова време и маршрута и беше: Автогара Овча Купел - с.Рударци - с.Кладница.То реално всичките по онова време в този период въртяха на Овча Купел и то за около година - две и после пак ги върнаха на Княжево.И според мен тогава някакси имаше подреденост специално на Овча Купел,какво имам предвид поредни номера.
57 - Автогара Овча Купел - с.Кладница.
58 - Автогара Овча Купел - с.Владая.
59 - Автогара Овча Купел - с.Мърчаево.
60 - Автогара Овча Купел - с.Рударци.
61 - Автогара Овча Купел - Златни Мостове.
62 - Автогара Овча Купел - Копитото. и бързата линия 261
261 - Автогара Овча Купел - Златни Мостове. Да не забравяме и линия 103
103 - Автогара Овча Купел - Планина Люлин - Бонсови поляни. И сега ще ви изненадам с още една позната линия,чиито маршрут отново не е отбелязан в спирката и това е линия 101,която след закриването от предишния и маршрут през далечната 1986г,който беше: от СТЗ Коларов(сега Хюндай) до град Нови Искър.Същата тази 101 през следващата 1987 година за периода от близо две години до може би началото на 1989г. беше с маршрут: Автогара Овча Купел - жк.Овча Купел(има се предвид през околовръстното).Изпълнявала е функцията на помощна на 111,която по онова време все още не беше удължена до Младост и по-специално до Окръжна болница.По това време линия 77 вече е махната от Овча Купел,като е удължена до жк.Западен парк както е и досега.Малко се отклоних от темата за линия 57,но трябваше да направя връзката с Автостанция Овча Купел.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3798
    • View Profile
    • Email
Много пъти съм го виждал рейса за Рударци и Кладница. Първоначално е 57 и го пускат след спирането на стария 57 за ВВСУ, когато 56 минава на големи рейсове. Но много скоро 57 е възстановенв работни дни заради тарапаната от ВВСУ и Цигания, понеже 55 и 56 идват пълни, съответно неизползваеми от Суходол и Мало Бучино, та така "новият" 57 става на 59а. Тогава всичко в тази посока 58, 59, 59а тръгва от Княжево, на 58 на табелите пишеше Селимица и бяха Икаруси 266, но 87а мина на нови съчленени. 59 беше с 11Г5, а 59а - с междуградски 11М3. В Мърчаево 59 обръщаше на площада на Тулумската махала, не както сега на езерото, а 59а продължаваше през него за Рударци/Кладница. Когато спряха стария 60 за Горна Баня и остана само 260, след ремонта на трамвая, 59а стана на 60. Удължиха ги до Овча Купел с пускането на 111 до Младост/ Окръжна болница, което пък се случи като махнаха тролей 5 Люлин-Младост - петицата я пратиха на Първа Работническа, а седмицата я удължиха от кино Дружба до Сточна гара. Това е 88а година. Доколкото съм чувал, причината е владайци и т.н. пътуващи от Изток и Студентски град с трамвай 19 да не се прехвърлят на петицата, за да си вземат рейса, а не е могло да удължат 19 до Княжево, понеже там няма място на кръга за още една линия - коловозът е само един.
Преди това 111 и 103 вървят по 9 ти и септември, а 73, 95 и 107, който там някъде го удължиха до Карпузица, по Любляна. Тогава автобусна спирка на Павлово нямаше, само 107 спираше и то като влезе вътре в Пушкин. 61, доста редовен през седмицата, и 62, минаваха по Тодор Каблешков и Бъкстон, като удължиха тролея двойката до Бъкстон, ги преместиха през Павлово и махнаха 63а. Но 63 мина на съчленени и беше така поне до 93та. 261 винаги си беше през Павлово. Рейсът за Кладница - 60, го закриха 91ва година, като вдигнаха билетчето но махнаха "зоновата" тарифа за селата, понеже нали са извън границите на общината, съответно удължиха 59 до езерото. 58 и 59 пак ги отрязаха до Княжево чак 97а, по времето на горивната криза преди Костов, когато върнаха и тролея шестицата. Мисля, че когато пуснаха 111 към Младост, обърнаха и 103 по Любляна. 101 беше еднодневка, когато заселиха Овча Купел - 2 през 87а, от автогара Овча Купел, по Любляна, Монтевидео, през комплекса и после по околовръстното до Суходол. И беше със съчленени, но возеше само въздух и го спряха. Вместо него до Овча Купел - 2 пуснаха 102 (от който имаше оплаквания, че е много нередовен) в последствие удължиха 73 и 11. 77 го пратиха към Западен парк (Христо Михайлов), още през 84та, когато удължиха трамвая четворката до стадион Славия, а 11ката - чак до Княжево.
Чавдарите 11Г5 със заводски перденца бяха една нова тогава малка партида в Земляне и ги въртяха навсякъде - виждал съм ги по линиите за селата около Банкя, които тогава бяха в Земляне, не в Република. Нямаше и малки автобуси - иранските Мерцедеси са продадени на градския транспорт след промените. Станко сигурно помни кога спряха редкия чавдарски 95.
« Last Edit: 07.06.2021, 05:49:10 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Вместо него до Овча Купел - 2 пуснаха 102 (от който имаше оплаквания, че е много нередовен)
Поначало като тръгна дългият 102 (погълнал закрития помагач на А94 - А200), стигаше до Горна баня. Това със сигурност беше през есента на 1988, тъй като правех връзка 102-111 от ФМИ до Люлин.
Значи като са закрили 101, са пренасочили 102.
102 имаше и къса (не може да се приеме за бърза) производна 202, но после взеха по-добро решение - да засилят 102 вместо да пилеят ресурс по помагаща къса линия. Сега 102 е един от флагманите на Земляне и не може да става и дума за сравнение с някогашната 200, обслужвана от Чавдарки на интервал от 200 минути.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3953
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Мисля, че Метан може да разкаже в детайли, но замяната на 101 със 102 става през есента на 1988, когато стават и много маневри с 63, 95, 260 и другите линии в района. Мисля, че беше доста навързано с ремонта на трамвайното трасе.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
До края на първия семестър на учебната 1988/89 А102 движеше до Горна баня. Просто имах часове във ФМИ и живеех в Люлин - никога преди или след това не се е случвало.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3798
    • View Profile
    • Email
102 до Горна Баня с Чавдарки ли беше или с Икаруси?202 го пуснаха след промените, той не беше и особено бърз - прескачаше само Ручей и спирката между бул. България и Красно село, плюс това беше само пиков, 2002ра го спряха. За 102 имаше репортаж по телевизията навремето, че е единствен до новата Овча Купел - 2 и много нередовен.
« Last Edit: 07.06.2021, 23:22:07 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
202 съм го виждал, малко преди да го закрият, да върти на онова мигрантското орбъщало на Монтевидео, където после пуснаха 45. Трябва да е било меджу 2003-2006 г., защото тогава учих в Нов Български и тогава някъде го закриха.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
102 до Горна Баня с Чавдарки ли беше или с Икаруси?
С Икаруси

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3324
    • View Profile
102 до Горна Баня с Чавдарки ли беше или с Икаруси?
С Икаруси
С Икарус 280? По сегашния маршрут на А260 ли са се движили в квартала?

Това наистина би затвърдило факта, че този модел съчленени автобуси са били много маневрени.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9606
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
До 1999та и по 260 се движеха Икаруси.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Аз съм се возил на съчленен О 305 Г на 260, от синьо-оранжевите таман като бяха дошли по сегашния маршрут. Просто тогава нямаше толкова много коли. Ако няма паркирани автомобили съчленен автобус си минава.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР