Author Topic: Камиони  (Read 139493 times)

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7104
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #480 on: 14.11.2021, 08:02:08 »
Влекачите КАЗ Колхида са се прославили с много ниско качество, безброй дефекти и тромавост на руски се наричат "подгорный тягач" - вървят що-годе нормално само по нанадолнище, за тях има и шофьорски афоризми като "Страшней волка и рыси автомобиль из Кутаиси", "Лучше женщина без писи чем автомобиль из Кутаиси", "Гордость Грузии слезы России" и т.н.  :)
« Last Edit: 14.11.2021, 08:04:18 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14492
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #481 on: 14.11.2021, 23:46:16 »
Да, и аз четах коментари по руските форуми от шофьори за разни такива подигравателни прозвища на КАЗ-чето. Също и "курица не птица, Колхида не тягач" и подобни. Можело е с 90 к.с. влекач да се теглят такива тонажи, обаче максимално са развивали 50 км/час по равно, разхода на гориво е скачал до към 60/100 бензин ( тогава било без значение, защото не струвал нищо освен неудобдството да се зарежда постоянно) а баирите при пълен товар ги взимал с пешеходна скорост. Двигателя от Зил 150 сам по себе си бил доста добър, но крайно неподходящ за такъв магистрален влекач с 15-16 тона ремарке. Заради това и срока на експоатация на двигателя спадал много, защото за да развие мощност трябвало да се кара постоянно на много високи обороти, от което много му се съкращавал ресурса. Иначе скоростите били така измислени, че имало много ниски предавки, които увеличавали мощността и въртящия момент много. Помните ли в нашите товарни ДАП-ове дали сме имали такива влекачи? Или редките влекачи от ЗиЛ 130 и Газ 52?

Sixkiller, така е за разхода, даже се бъзикаха, че нашите шофьори били научени да шофират най-икономично всякакви неподдържани кочини, давали им основен разход 25/100 + 0.25 на всеки тон. Отскоро има и влекачи дори по 700 коня. Сега се сещам че навремето имаше и автовлакове Шкода Мадара, с 2 ремаркета, пак около 180 коня и цялата композиция около 50 тона. 22 метра дължина, използвани предимно за превоз на жито, обаче някъде края на 90-те намаляват допустимата дължина от 22 метра на 18 и нещо и така тези автовлакове вече не може да се движат. И те прегрявали, ломяли дифериенциали, било е голям майсторлък да се карат безаварийно.

Иначе имало е и влекач Газ 52 с бензинова 6-ца редова 70 к.с. Абе като цяло ми се струва че много повече майсторлък трябва да закараш пулоремарке и товар с влекач 90 коня, отколкото 500, но явно като направят някакви магии със скоростите и въртящия момент става.



А пък очевидно с Газ 53 може да се тегли и съвременна гондола 40 тона.


« Last Edit: 14.11.2021, 23:48:19 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13191
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Камиони
« Reply #482 on: 13.12.2021, 19:54:16 »
SCANIA мислят мащабно. До сега не бях виждал петосен камион без полуремарке и толкова голям бетоновоз.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 87 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3112
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #483 on: 14.12.2021, 02:02:16 »
Има ги тези шасита, но не са чак толкова масови, особено за бетоновози. В такава конфигурация (5 оси), най-често у нас могат да се срещнат като самосвали. Поне на самосвалите, тотала е 50 т., което е предимство спрямо аналогичен с четири оси. Така като гледам снимката, последната ос също е завиваща, което му позволява да е по-маневрен.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7104
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #484 on: 14.12.2021, 10:57:12 »
По принцип около 12 m3 е абсолютният максимум за бетоновоз на четири оси без да се превишат нормите за натоварване на ос  както и за пълна маса на четириосен камион.  Съответно при по-голяма вместимост се налага монтаж на шаси с пет оси. :)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3112
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #485 on: 09.02.2022, 02:33:45 »
Първата снимка ще ви е интересна - ГАЗ-53 с двигател Перкинс, какъвто коментирахме на предната страница. Снимката е от списание Грузовик Прес, автор Serg Malyshev.

Втората е от сайта liaz.cz. Вероятно има и други снимки на произведени у нас камиони, но за съжаление всичко е на чешки, а снимката е доста стара - снимана е някъде около 2000-та. В сайта има малка информация и за производството у нас.

Третата снимка е руска фейсбук страница, вероятно 90-те.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14492
    • View Profile
    • Email
Re: Камиони
« Reply #486 on: 14.02.2022, 19:10:23 »
Ремаркето от 3-тата снимка с тези капаци е Българско, мисля че ги правеха в Добрич, би трябвало осъвременена версия дори още да се произвежда. Доста се срещаха до неотдавна такива ремаркета. По едно време изведнъж масово изчезнаха тези ремаркета, и превозвачите започнаха да минават на 3-осните със 6 гуми. Българските щом са с 8 гуми, би следвало да може да возят повече товар и при завой да има по-малко триене, защото са двуосни.

Газ-ката е с по-старата кабина, която на мен като дизайн ми харесва повече, много симпатичен дизайн. Ако не друго, руснаците са измислили много добра кабина за времето си.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3112
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #487 on: 20.02.2022, 17:10:28 »
Български ремаркета се срещат много рядко вече, тук-там има останали по складове на бивши заводи или на места, където се ползват много рядко. Може и по дълбоката провинция да има останали някъде. Трябва някой, който е дърпал такова да сподели от опит дали е по-добро от триосните. Според мен смяната на гуми ще е една идея по-трудна спрямо триосните.

Ето още една снимка на коментираната по-горе ГАЗ-ка, вероятно от същия източник.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5535
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Камиони
« Reply #488 on: 24.02.2022, 18:53:46 »
Свобода за Украйна !

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13191
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 87 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!