Author Topic: Контрольорите  (Read 204585 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4432
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1160 on: 27.01.2022, 12:12:32 »
Ха-ха, Иво, чуваш ли се? 1.75 евро струва билетчето в Западна Европа. Ако при нас го направят 3.50, контрольорите ще трябва да се проверяват взаимно, защото друг няма да пътува в градския транспорт. То и в момента градският транспорт не е особено финансово атрактивен пред личния автомобил, какво остава ако вдигнат цените. Трябва да привлекат повече пътници в градския транспорт, а не да изстискват всяка стотинка от сега ползващите го.
« Last Edit: 27.01.2022, 12:18:25 by Sofia »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13065
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1161 on: 27.01.2022, 18:21:38 »
Моето впечатление е, че повечето хора вече пътуват с карти, отминаха времената на продупчените билетчета. Така че не би трябвало да е проблем и 2 лв. да е единичният билет, но картите да останат по-изгодни за пътуване.

Online vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4600
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1162 on: 27.01.2022, 23:55:21 »
Навсякъде по развитите страни единичният билет е наказващо скъп, за сметка на месечната или годишната карта.

Online Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3014
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1163 on: 28.01.2022, 04:16:02 »
За привличане на много хора е необходимо МГТ да бъде на символична цена или дори безплатен - това би оправдало всички съществуващи негативи. Това е единственият начин да се намали броя на хората, използващи лични автомобили ежедневно и да няма задръствания. Но според някой хора (дори и тук) е по-оправдано да се дават милиони за неработещи системи и фиктивен контрол, отколкото тези пари да бъдат насочени по предназначение - към водачи, механици и подвижен състав. Защото всеки, който има личен автомобил, така или иначе плаща данъци и такси - дали ще излиза веднъж в седмицата с него или всеки ден - все същото; дали парите за месечна карта ще са за нафта - пак същото... време е за реални работещи решения, а не за имитиране на дейност.

Колкото до предфалитното състояние на операторите, мисля че този сценарии е добре отигран още през 90-те и във всеки един от операторите има хора със съответния практически опит - трудов стаж, който е работил по онова време и може да даде насоки как са се справили тогава. А ако пък хич не могат или не се сещат, нека оставят София без обществен транспорт след 1 февруари за няколко дни да видите как ще се решат всички проблеми от раз, дори на държавно ниво - за цялата държава (но само ако на шефовете и работещите в тези предприятия им стиска).

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6900
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1164 on: 28.01.2022, 08:28:07 »
Постоянният контрол е неефективен - необходими са голям брой служители и разходите за заплати и осигуровки не се компенсират от приходите дори при минимален брой гратисчии. Повишението на цените няма да доведе до увеличение на приходите - нужни са изгодни абонаментни карти, такива за 24 и 72 часа за туристи и гости на града и т.н. Нормално е контрольорите да работят ефективно с Общинска полиция за задържане на гратисчиите и установяване на самоличността им, глобата да е поне колкото месечната карта при плащане на място и след това да се увеличава още и да се използват възможностите на член 417 от ГПК зо ефективно събиране на глобите. Достатъчно е известен брой гратисчии да се оръсят около 500 лв с възнаграждение на юриста на общината, такси, разноски и т.н., да им запорират сметки и заплати и гратисчийството ще намалее. За индийците може да се въведе частична секвестируемост на помощите при наличие на задължения към държавни и общински институции. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4381
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Контрольорите
« Reply #1165 on: 28.01.2022, 09:12:01 »
Достатъчно е известен брой гратисчии да се оръсят около 500 лв с възнаграждение на юриста на общината, такси, разноски и т.н., да им запорират сметки и заплати и гратисчийството ще намалее.
В 90% от случаите става точно обратното - общината се изръсва с възнаграждение за адвоката на ищеца, защото актът не е написан редовно или юристът е съставил нередовно наказателното постановление, или са изпуснати срокове и т. н.
Аз съм минавал през такава процедура срещу една държавна агенция, чиито юрист беше толкова некъдерен, че адвокат не ми се наложи да ползвам. Излезе им безплатно.
« Last Edit: 28.01.2022, 09:13:51 by bdz43r »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6900
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1166 on: 10.05.2022, 10:02:47 »
Днес автобус 3156 по 213 беше атакуван от две глутници от най-свирепите хищници съответно на спирки Театър София №1725 и Бяло море №1857. Първата глутница беше без униформи, но хвана млад заек.  :)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1793
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1167 on: 10.05.2022, 21:36:22 »
Който пътува с ГТ редовно знае къде се качват контроли или е позиционирана хайка с полиция - на София Тех Парк, Бяло море, МГУ, ПК Диана, 144 СУ, бл.222 Младост 2, Вишнева, ХМС...

Offline Dani_98

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 129
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1168 on: 26.06.2022, 14:43:34 »
На 79 и 56 трябва да има постоянен контрол

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2050
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1169 on: 26.06.2022, 21:35:10 »
те защото гратисчиите са само там. Навсякъде са . И в центъра и то млади и не само млади хора , които като ги видиш имат телефон за 1000 лева, добре облечени ама нямат 1,60 за билет.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 236
    • View Profile
Re: Контрольорите
« Reply #1170 on: 27.06.2022, 00:12:58 »
При някои не е до нямане... познат на познат пътува с наземния транспорт всеки ден (работен) минимум по два пъти и за 6 месеца е попадал на контроли два пъти. Плаща си глобата и продължава, казва че му е по-евтино така...