Author Topic: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)  (Read 115778 times)

Online vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 753
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #520 on: 25.11.2020, 20:21:33 »
А защо да се бракува , като му нямя нищо ? Къде , къде по - зле сме оправяли.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9611
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #521 on: 25.11.2020, 21:43:38 »
Предвид че 2/3 от новопоръчаните Т6А5 са вече в Искър едва ли някой ще тръгне да ремонтира Т4. Повечето така или иначе са предвидени за брак и едва ли има смисъл да се наливат пари в ремонт.

Offline TIGER64

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 357
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #522 on: 25.11.2020, 23:22:07 »
Няма да е лошо да оставят 2 влекача за работни мотриси. Да разкарват пясък, снегорин и т.н.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 768
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #523 on: 26.11.2020, 08:48:33 »
Няма да е лошо да оставят 2 влекача за работни мотриси. Да разкарват пясък, снегорин и т.н.
416 разкарва пясък и е снегорин

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2798
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #524 on: 26.11.2020, 20:01:40 »
Само дето 416 отдавна си е изживял времето даже и само като работен вагон, та по принцип не е лоша идея.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2622
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #525 on: 26.11.2020, 21:13:31 »
  Може би ще ремонтират 4044, все пак сравнително скоро е минал ОР - 2016г. 4044 и 416 са на една и съща възраст - и двете мотриси са произведени през 1982г., т.е. са на 38 години. Не смятам за нужно 416  да бъде заменен от някой бракуван лайпцигски вагон, най-малкото заради нивото на износване и пробега на последните, които са несъпоставими, въпреки модернизациите и уж пословично добрата поддръжка в Германия.  Освен това 416 е преработен за междурелсие 1435мм през 1986г., което означава, че се е експлоатирал интензивно само 4 години, след което пробега му е бил незначителен, на фона на този на събратята му като 419 и компания например, които отдавна не са трън в очите на никой, понеже ги няма... И накрая: имам сериозни опасения дали модела ще има подходящата теглителна сила да изпълнява функциите си като снегорин, а излязат ли снимки от салона му, пълен с варели с пясък ще има вълна от недоволство, как се съсипва един прекрасен 38-годишен трамвай :P
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6107
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #526 on: 26.11.2020, 21:37:42 »
Няма да има проблем с теглителната сила - мощността на T4D-M е приблизително колкото на 416 при по-малка маса и липса на опорна талига без задвижване, също T4D-M са с редуктори с по-голямо предавателно число съответно по-голяма теглителна сила за работа с ремаркета. :)
« Last Edit: 26.11.2020, 21:52:03 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #527 on: 26.11.2020, 23:38:18 »
А дали е на 38 години, тия облите ЧКД-та са по -скоро на 48. Че то още 70-те навлизат правоъгълните форми и дизайна, а 83-та са първите Т6Б5 та по -скоро тия Т4-ки са от началото на 70-те.  82-ра отдавна е навлезнал модерен дизайн с ръбати форми и двойни врати, едва ли са произвеждали нещо стил 50-те през 82-ра. Дори София 100 вече се прави тогава с по-модерния дизайн та силно се съмнявам че по-скоро са от 70-те ама щом казвате...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7135
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #528 on: 27.11.2020, 00:04:39 »
Последните Т3 (T3M-DVC) в Прага са от 1996 г. Към момента продължават да се произвеждат все още, нищо че на хартия се водят модернизация. Напрактика са чисто нови трамваи със стария дизайн. Иначе като "чисто нови" Т4 са произвеждани до края на 80-те.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11984
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #529 on: 22.01.2021, 22:03:25 »
4034+4760 и 4045+4729 бяха спрени по-рано този месец, а от днес съставът 4067+4042 е разделен, 4067 е спрян, а на 4042 е закачено ремаркето на 4034 4760. С това действие в движение останаха само 4042+4760, 4049+4764, 4059+4763, 4077+4769 и 4080+4035, но вчера и онзи ден следих активно 22 и поне в рамките на първата смяна на линия бяха само 4077+4769 и 4080+4035. #КраятИмЕБлизо
« Last Edit: 22.01.2021, 22:05:10 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 50 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11984
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #530 on: 09.02.2021, 11:21:03 »
Един кратък анонс за актуално случващото се с модела от началото на тази година и предварителен анонс към неща, които ще опиша в подробности в предстоящата книга за историята на ЧКД в София.
« Last Edit: 09.02.2021, 11:23:57 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 50 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11984
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #531 on: 13.03.2021, 22:28:31 »
4077+4769 се пребоядисва. 4042+4760, 4049+4764, 4059+4763 и 4080+4035 остават дълбок резерв за подмяна.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 50 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2979
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« Reply #532 on: 14.03.2021, 00:22:24 »
4077+4769 се пребоядисва. 4042+4760, 4049+4764, 4059+4763 и 4080+4035 остават дълбок резерв за подмяна.
По-логично беше да ги закачат само влекачи и да разкарат проблемните ремаркета.
lo chupen todos a los que no les guste 701