Author Topic: Благоевград  (Read 278076 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4432
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #980 on: 09.08.2022, 01:13:52 »
Ами преди 25 години тролейбусната мрежа беше почти изградена.....Имаше и тролеи втора ръка откъде да се вземат - Шкоди от Чехия бол....Ама направиха глупотевините с "екологично чистия" метан. То се знаеше, че рано или късно метанът ще поскъпне много, да не говорим, че частите за метановите автобуси са адски скъпи и бързо износващи се, понеже при горенето се развива много по-висока температура в сравнение с нафтата.
Отделно в София, Варна и в Бургас се опариха яко с Тедомите, отдавна нито един не се движи. Сега в Джумаята ще "спретнат" едни разписания бетер селски линии като в Габрово, още повече хора ще се накачорят по колите и така ще си остане во веки веков....Да не говорим, че от 30 години всичко освен Струмско, Еленово и част от Ален Мак е тотално оставено без транспорт, а далеч не всички живеят в тези комплекси.
« Last Edit: 09.08.2022, 12:11:56 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #981 on: 09.08.2022, 06:24:43 »
Отделно в София, Варна и в Бургас се опариха яко с Тедомите, отдавна нито един не се движи.
В Бургас Тедомите вървяха до преди три месеца. Спряха ги когато пристигнаха всички нови електробуси.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 985
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #982 on: 09.08.2022, 12:49:34 »
Във Варна има новозакупен Тедом на Ченсфилд но още не се движи
« Last Edit: 09.08.2022, 14:28:46 by poly911 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6892
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #983 on: 09.08.2022, 13:04:36 »
Тези в Благоевград не правиха ли някаква схема с доставка на цистерни метан от Гърция?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #984 on: 09.08.2022, 16:56:45 »
Това с метана и Тедомите, което пишете, за Благоевград няма особена връзка, понеже метановите автобуси бяха вкарани в последния конкурс, т.е. едва през 2019. Автобусите по всички линии от днес действително са с редуцирано разписание, от община Благоевград не знаят нищо, а лицето изпълняващо длъжността кмет на общината ще се срещне с превозвачите най-рано идната сряда!  :angry:

viktorlc, да не се бъркаш с цистерните, които пътуват към Банско?

СИГНАЛ ВЪВ ВЕСТНИК „СТРУМА” СЕ ПОТВЪРДИ! Автобусите в Благоевград от вчера с нови разписания, разредиха драстично курсовете по основните линии № 1, 2, 3

Quote
Част от градския транспорт на Благоевград от вчера е с нови разписания, като курсовете по основните линии № 1, 2 и 3 са разредени. На спирките от вчера са залепени новите разписания.

Както вестник „Струма” вече писа, в неделя преди обяд на Фейсбук страницата на с. Рилци се появи следното съобщение: „От понеделник автобусите за Благоевград, които тръгват от Рилци на кръгъл час, ще бъдат спрени и транспортът ще бъде, както е в събота и неделя. Причината е скъпото гориво“, гласеше публикуваното.

Потърсен за коментар, управителят на една от двете фирми, обслужващи градския транспорт, Марио Богданов уточни, че най-вероятно ще се стигне до редуциране, но все още не е взето решение, тъй като не е съгласувано с общината.

„Не можахме да се срещнем с кмета, дано това да се случи в понеделник, за да видим какво ще правим, но аз просто не виждам какъв полезен ход имаме изобщо. Държавата, общината трябва да обърнат внимание, не може да се правят, че не съществуваме”, каза М. Богданов и определи евентуалното редуциране на автобусите като един вид спасителна операция в създалата се ситуация.

Оказа се, че без да се проведе среща с кмета, автобусите са с нови разписания.

„Искахме да се срещнем с кмета още в четвъртък, но го нямаше. Не успя да ни приеме и в петък. Очакванията ни за разговор не се осъществиха и днес /б.р. понеделник/“, каза управителят на другата фирма от градския транспорт….. и допълни, че действително от 8.08.  автобусите са с нови разписания и че те са разлепени по спирките.

За линия № 1, която е и единственият обществен транспорт от съседните села Бело поле и Рилци, са спрени рейсовете, кото тръгват от базата в 6:30, 8:30, 9:30, 11:30, 14:30, 15:30, 16:30, 18:30. С промяната отпада и курсът в 7 часа сутринта, който е сред най- използваните и често още на първата спирка в Бело поле се препълва с пътници, затова и притесненията на мнозина са как хората ще се придвижват до работа, а след малко повече от месец това е проблем и за децата как да стигат до училище.

Размествания в графика има и по линията, поемаща  пътникопотока през жк „Еленово“, центъра и квартал „Струмско“. Досега в зависимост от часовия интервал автобусите бяха през 5, 7 и 10 минути, а от вчера  паузата е по-голяма и е средно по 20 минути.

Вчера малко преди 15 часа на спирката при Джамията възрастна жена чакаше автобус за с. Покровник по линия № 3. Тя сподели, че е дошла преди час, но с  новото разписание вече няма превоз в 14 часа. Има в 12  и следващият е чак в 15 часа.

„Видях, че от днес има ново разписание. Мисля, че ще има объркване първите няколко дни и после ще свикнем. Наясно съм, че новите графици са заради скъпото гориво, затова приемам решението. И аз да бях, щях да постъпя така, още повече че често до Покровник се возя сама или най-много да има 2-3-ма човека. Единственото, което бих искала да помоля, ако може, в почивните дни да се пускат по-големи автобуси, защото тогава пътуват повече хора“, каза жената, която бе и единственият пътник в автобуса.

От отсрещната страна на улицата, при другата спирка, също имаше хора, които не знаеха за новите разписания и споделиха, че ще чакат колкото трябва.

Попитан дали има вероятност заради скъпия метан градският транспорт да преустанови дейност, представител на фирмата, с когото репортер на вестник „Струма“ се срещна на базата, заяви, че ще направят всичко възможно да не спират работа, но че не могат да се справят сами и се надяват на помощ от държавата и общината. Те посочиха, че в София например кметът Йорданка Фандъкова е издействала държавно финансиране и подпомагане в размер на 50 млн. лв. и така е решен проблемът с градския транспорт.   

„Реално погледнато, при сегашната цена от 6 лв. за килограм метан няма смисъл автобусите за излизат от базата. Горивото за един курс излиза към 60 лв., отделно е възнаграждението на шофьора и контрольора. Или без да слагаме амортизацията, курсът започва с минус от най-малко 80 лв. Да не говорим, че със затварянето на Покровнишкия мост и заобикалянето през Метро маршрутът до Покровник се удължава със  7 километра. Това също е за наша сметка и никой не ни компенсира”, коментира превозвачът и допълни, че за някои от линиите, като например № 5 за квартал „Грамада“, № 10 за „Орлова чука“ автобусите не се редуцират, тъй като курсовете са максимално разредени и нова промяна би означавало затваряне на линиите.

Коментирайки цената на метана, служителята извади телефона си, на който има приложение, следящо за колко се продава този вид гориво в отделните градове и страни. За Благоевград посочената цена вчера бе 5.54 лв., в София – 4.40-4.50 лв. На фона на това показаната в Гърция цена на метана започваше от 0.99 евро, а в Германия бе средно към 1.24 евро.

Каква е причината в най-бедната държава – България, цената на метана да е 2-3 пъти по-висока, а в Благоевград да е по-скъпа дори от София… остава въпрос без отговор. Явно причината е липсата на контрол от институциите, които трябва да защитават правата на гражданите.

С въпрос знаят ли в общината за новите разписания и ще може ли да се помогне на превозвачите, от екипа на кмета заявиха, че най-вероятно среща с превозвачите ще има в сряда, след което ще коментират ситуацията.

https://struma.bg/%d1%81%d0%b8%d0%b3%d0%bd%d0%b0%d0%bb-%d0%b2%d1%8a%d0%b2-%d0%b2%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d1%81%d1%82%d1%80%d1%83%d0%bc%d0%b0-%d1%81%d0%b5-%d0%bf%d0%be%d1%82%d0%b2%d1%8a/

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #985 on: 12.08.2022, 17:20:04 »
Превозвачите в Благоевград решават до две седмици дали автобусите на метан да минат на друго гориво, или да спрат работа и да прекратят договора с общината

Quote
Превозвачите в Благоевград в следващите две седмици ще изчислят и решат дали градските автобуси да минат на друг вид гориво вместо метан. Това съобщи управителят на една от фирмите, обслужваща градския транспорт, Марио Богданов и допълни, че именно този въпрос е бил сред основните обсъждани на среща с кмета на Благоевград Илко Стоянов.

Както „Струма“ писа, в началото на месеца метанът в областния център на Пиринско поскъпна драстично и закова шоковата на цена от 6.10 лв. за килограм. Това доведе до сериозен трус в градския транспорт и от понеделник, 8 август, на курсовете по основните линии бяха редуцирани. Равносметката от 4-те дни след въвеждането на разредения график на автобусите не е добра. Положението е критично, заяви превозвачът. Това бе определено от М. Богданов като временен спасителен план, но той не скри притесненията си, че ако не се намери решение и държавата и общината не окажат помощ, то най-вероятно ще се стигне до преустановяване на дейността.
В потвърждение на думите за нерентабилността, контрольорка разказа как миналата седмица в автобуса за Покровник имало 3-ма пътници. „На отиване оборотът ми беше 3.60 лв., на връщане нула, понеже никой не се качи“, каза жената и призна, че са на път да спрат работа.
„Имаме една-две седмици, за да преценим може ли, как и дали е рентабилно автобусите да преминат на друго гориво. Това само по себе си е сложен процес и подмяната на метанови с газови уредби на 30 автобуса ще отнеме месеци“, каза М. Богданов и допълни, че в следващите една-две седмици ще решат дали има смисъл да се прави подобна инвестиция за преработването на автобусите, или да прекратят договора с общината.

„Бях уведомен от превозвачите, че търсят варианти да пригодят автобусите така, че реално да изпълняват клаузите по договора и ще се радвам това да се случи, тъй като би бил най-добрият вариант. От своя страна съм длъжен и съм издал заповед, като съм назначил комисия, която да провери изпълнението на договора от страна на превозвачите. Когато приключи проверката, ще коментирам по-обстойно казуса“, заяви кметът Илко Стоянов.

struma.bg https://struma.bg/%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b2%d0%be%d0%b7%d0%b2%d0%b0%d1%87%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%b2-%d0%b1%d0%bb%d0%b0%d0%b3%d0%be%d0%b5%d0%b2%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%b4-%d1%80%d0%b5%d1%88%d0%b0%d0%b2%d0%b0%d1%82-%d0%b4/

БНТ: Общественият транспорт в област Благоевград е застрашен заради високите цени - https://bntnews.bg/news/obshtestveniyat-transport-v-oblast-blagoevgrad-e-zastrashen-zaradi-visokite-ceni-1204469news.html
« Last Edit: 14.08.2022, 14:37:57 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #986 on: 23.08.2022, 01:39:12 »
От община Благоевград са обявили обществената поръчка за електробусите. Прогнозна стойност - почти 3 милиона лева за 6 броя електробуса с минимум 1 врата и дължина от 6000 mm ± 1000 mm, места от 9 до 20 с включено място за инвалиди/трудноподвижни лица (позиция 1) и изграждане на 3 броя зарядни станции на съществуващ общински терен (позиция 2):

„Избор на изпълнител за доставка и въвеждане в експлоатация на електробуси и зарядни станции в изпълнение на проект BG16RFOP001-1.008-0010-C01 „Интегриран градски транспорт на град Благоевград, Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 ”Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”, Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, Инвестиционен приоритет „Интегриран градски транспорт” по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., по обособени позиции: Обособена позиция №1 - Доставка и въвеждане в експлоатация на електробуси и зарядни станции; Обособена позиция №2 - Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) за осигуряване на условия за монтаж на зарядни станции, допълнителна мощност и кабелно трасе на депо“

Линк към АОП: https://app.eop.bg/today/224989

Крайната дата за подаване на оферти е 9 септември. Отварянето на предложенията е насрочено за 10 часа на 12 септември.

Редактирано: обявена е нова крайна дата за подаване на оферти - 16 септември.
« Last Edit: 30.08.2022, 16:37:34 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #987 on: 30.08.2022, 16:38:14 »
Градският транспорт в Благоевград възстановява пълния график от 15 септември, картите поскъпват с 20-30%

Quote
С общинското ръководство сме на едно мнение, че цената на билета не може да се вдига пак, и тя остава 1.20 лв., коментира един от управителите на „Струма 11” – Марио Богданов

От 1 септември частично ще се възстанови старият график на движение на градския транспорт в Благоевград , а от 15 септември – изцяло. Цената на билета остава непроменена – 1,20 лв. Това съобщи Марио Богданов, член на Контролния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи в България и съуправител на една от фирмите, които обслужват градския транспорт в Благоевград.

Огромният ръст на цената на метана, който от 1,10 лв. стигна до 6,10 лв., провокира превозвачите да търсят изход от кризата, без да се стига до прекратяване на договора с общината. Първата стъпка през март бе да вдигнат цените на билетчето от 80 ст. на 1,20 лв., а в началото на август разредиха графика на пътуване на автобусите по всички линии.

„Много често коментарите в социалните мрежи по темата за градския транспорт по адрес на превозвачите са обидни, грозни и унизителни, хората се заблуждават, че това е печеливш бизнес, а е точно обратното“, отбеляза М. Богданов и обясни: „Градският превоз е губещ и точно затова в обществените поръчки е включен в един пакет с областната и републиканската транспортна схема. Ако беше печеливш, нямаше да останат без градски линии почти всички по-малки градове в страната, в това число Сандански и Петрич, където има само по 1 линия и не се знае дали и за нея ще има кандидати да я поемат. Градският транспорт изпълнява социални функции за общините и е част от социалните услуги за населението. Голяма заблуда е, че превозвачите получаваме милиони субсидии от държавата, истината е, че тя компенсира едва 50-60 % наложените ни по закон отстъпки, които правим на социалните групи. Ще го обясня с пример: ние сме длъжни да направим отстъпки за картата на пенсионери, ученици и студенти, като получаваме за това от държавата по 6 лв. Цената на картата е обвързана обаче с цената на билета и се определя на база на две пътувания на ден за 22 дни в месеца за една линия. Пенсионерската карта за градския транспорт в Благоевград в момента е 39 лв., ученическата е 33 лв., а работническата – 48 лв. Заради скока на цената на горивата увеличихме цената на билетчето, но тогава не пипнахме тези на картите. Заради отличните партньорски отношения с общинското ръководство и в интерес на гражданите още след спечелване на поръчката заменихме хартиените карти с дигитални пластики с режим на движение по всички линии на градския транспорт и без ограничания на возенията. Преработихме и градската мрежа така, че всички линии да имат пресечни точки на някои спирки, пуснахме и две нови линии до Бачиново и до кв. „Освобождение”.

Благоевград е сред малкото общини, в които повечето села са близо до града. Затова градският транспорт обслужва повечето от тях, но това също е за сметка на превозвачите. До 2017 г. държавата изчисляваше компенсациите и субсидиите за градския транспорт на база на километрите на линиите, без значение дали те излизат извън града. Но с наредба на Министерство на транспорта преди 4 г. бе разпоредено, че градският транспорт не може да се смесва с общинския, затова извадиха и спряха да дотират километрите извън града. Ако бяхме „алчни печалбари“, както някои ни наричат, трябваше автобусите от всички села да спират и тръгват от автогарата, а оттам – който иска да ползва градската мрежа. Така хората от селата трябваше да плащат или два билета, или два карти. Но ние не го направихме и за наша сметка продължихме да изпълняваме обществените ангажименти и тези към общинската управа.

Сега обаче ситуацията е критична. Търсим алтернативни варианти за гориво на автобусите. Те са на метан, защото при обявяване на обществената поръчка преди няколко гонини ни се постави условие колите да са с Евро 5 и Евро 6, за да е екологично чист градът. В момента правим опити с 2 автобуса да преработим системите за гориво пропан-бутан, но имаме сериозни трудности. Смяна на автобусите с дизелови е вторият вариант, но тази инвестиция до края на поръчката през 2026 г. не е особено уместна.

С общинското ръководство сме на едно мнение, че цената на билета не може да се вдига пак, но се налага да коригираме цените на картите за градския транспорт. Увеличението няма да е драстично, то ще е с 20-30%. Паралелно през сдруженията, в които членуваме, в Конфедерацията на автобусните превозвачи правим постъпки пред държавата с искане за промяна на размера на компенсациите и субсидиите“, разясни подробно Марио Богданов.

Припомняме, че след проведена през 2019 г. обществена поръчка градския транспорт в Благоевград си делят „Бистрица 96“ ООД, обединяваща 14 съдружници, с управители Христо Владимиров и Румен Христов, и „Струма 11“ ООД с управители Марио Богданов и Николай Петков, и още петима съдружници.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА, Струма - https://struma.bg/%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82-%D0%B2-%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4-%D0%B2%D1%8A/

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #988 on: 21.09.2022, 14:17:34 »
Само една фирма е кандидат да достави 6 електробуса на Благоевград за 3 млн. лв., няма мераклии да изградят зарядни станции за тях

Quote
Само една фирма е депозирала оферта за доставка и въвеждане в експлоатация на 6 електробуса на община Благоевград. Това е варненската „Булбус Трейд“ ООД на съдружниците Веселин Петров и Николай Недялков. Заложената в обществената поръчка максимална цена  за електробусите е 2 910 000 лв. без ДДС, като има изискване всяка от колите да е с 20 седящи и правостоящи места, без това на шофьора.

Доставка на електробусите е с парите за подлеза към кв. „Грамада”, който бе заложен за изграждане в мащабен проект „Интегриран градски транспорт на Благоевград“, спечелен от екипа на кмета Камбитов по ОП „Региони в растеж 2014-2020“ . След избран веднъж изпълнител и направена дори първа копка процедурата бе повторена, но на финала при сключен нов договор се разбра, че строителството на съоръжението под жп линията, по която минават международни влакове към Гърция, е невъзможно. За да не се загуби финансирането, екипът на кмета Илко Стоянов успя да договори с управляващия орган замяна на заложения подлез с нови електробуси, с тях общината ще разкрие нова автобусна линия, която да свързва кв. „Грамада“ с плажа.

84 600 лв. без ДДС в поръчката са заделени за изграждане на три двойни зарядни станции, но за инженеринга и монтажа им няма кандидати.

След преглед на документите комисия, назначена от кмета Стоянов, ще се произнесе дали варненската фирма ще бъде допусната до финала с отваряне на ценовата й оферта.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА - https://struma.bg/%d1%81%d0%b0%d0%bc%d0%be-%d0%b5%d0%b4%d0%bd%d0%b0-%d1%84%d0%b8%d1%80%d0%bc%d0%b0-%d0%b5-%d0%ba%d0%b0%d0%bd%d0%b4%d0%b8%d0%b4%d0%b0%d1%82-%d0%b4%d0%b0-%d0%b4%d0%be%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%b2%d0%b8-6/

Очаквано, при тези параметри на поръчката, са се отзовали единствено от турският производител Карсан  ;)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 403
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #989 on: 21.09.2022, 14:29:29 »
6 електробуса+зарядни станции за 3 млн лв = 500 хил лв на електробус. Доста солено излизат. Даже в Добрич ги взеха за 375 хил. лв. бройката... 6-метров Карсан на цената на 18м дизелов автобус...
« Last Edit: 21.09.2022, 14:31:27 by bgdimitrov »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #990 on: 23.10.2022, 17:30:53 »
Предложение на кмета Илко Стоянов: Ново общинско дружество „Благоевград грийн транс“ поема бъдещите автобусни линии, свързващи кв. „Грамада“ с плажа

Quote
Ново общинско дружество „Благоевград грийн транс“ да учредят общинските съветници предлага кметът Илко Стоянов. Идеята е то да стопанисва шестте електробуса и три зарядни станции към тях, които кметският екип успя да договори, за да не загуби общината финансирането за заложения, но оказал се невъзможен за изграждане подлез към кв. „Грамада“ по спечеления от екипа „Камбитов“ проект „Интегриран градски транспорт“. Електробусите ще обслужват две нови линии, свързващи кв. „Грамада“ и плажа. Ангажимент на новото дружество ще е и въвеждането и експлоатацията на интелигентни транспортни системи, обслужващи обществения транспорт на територията на общината. За управител до провеждане на конкурс за избор на титуляр градоначалникът ще предложи местният парламент да назначи Мирослав Кюпов, който в момента е гл. експерт „Икономическо развитие“ в дирекцията, оглавявана от Гергана Муртова.

Дали новото търговско дружество ще е факт ще стане ясно на сесията на местния парламент в края на октомври. Ако бъде учредено, то ще е 15-ата фирма с общинско участие и 11-ата, на която общината е 100% собственик.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА, struma.bg

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #991 on: 12.12.2022, 18:09:13 »
Търсят повторно фирма да внедри интелигентна система за управление на градския транспорт в Благоевград срещу 1,3 млн. лв.

Quote
Община Благоевград повторно обяви, че търси фирма, която да внедри интелигентна система за управление на градския транспорт с информиране на пътниците в реално време. Преди две години след проведена обществена поръчка бившият градоначалник Румен Томов избра „Инфосистемс интернешънъл“ ЕАД да свърши работата срещу 1 243 513 лв. без ДДС, но до реално сключване на договор така и не се стигна.

Интелигентната система за управление на градския транспорт на Благоевград е част от мащабен европроект, част от който бе и изграждането на подлез към кв. „Грамада“. Като стана ясно, че изграждането на това съоръжение е невъзможно по обективни причини, екипът на кмета Илко Стоянов успя да спаси средствата по проекта, като строителството на подлез бе заменено със закупуване на електробуси за разкриване на две нови линии на градския транспорт, които ще бъдат управлявани от общината. Тази промяна обаче добави нови условия и изисквания и към бъдещата единна система за управление и се налага увеличение на броя на информационните табла заради откриване на нови спирки. Освен това новите линии ще обхващат квартали, които не са част от утвърдената маршрутна схема на градския транспорт на Благоевград.

Съществените промени в изискванията на Общината са причината кметът Илко Стоянов да прекрати проведената процедура, като откаже да подпише договор с избрания изпълнител и стартира поръчката отново. От „Инфосистемс интернешънъл“ не са обжалвали.

Новата цена на поръчката е 1 398 746,40 лв. без ДДС, а срокът за подаване на оферти и до 03.01.2023 г.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА, https://struma.bg/%d1%82%d1%8a%d1%80%d1%81%d1%8f%d1%82-%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%82%d0%be%d1%80%d0%bd%d0%be-%d1%84%d0%b8%d1%80%d0%bc%d0%b0-%d0%b4%d0%b0-%d0%b2%d0%bd%d0%b5%d0%b4%d1%80%d0%b8-%d0%b8%d0%bd%d1%82%d0%b5%d0%bb/

Както бе съобщено през месец октомври, общината ще създаде общинска фирма, която да стопанисва шестте миксера. Фирмата обаче няма да се казва  „Благоевград грийн транс“, а  „Благоевград екотранспорт“ ЕООД.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16651
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #992 on: 16.12.2022, 00:29:05 »
Поне малко по-разбираемо и на български звучи името.  :rolleyes: :fan: Обикновенно наляво-надясно всички го раздават българи, но в такива прости неща като почнат с някакви ненужни и малоумни чуждици.
« Last Edit: 16.12.2022, 01:30:07 by difian »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #993 on: 16.12.2022, 17:47:34 »
Поне на думи да звучи добре. На дела е ясно, че ще е поредната имитация с цел "усвояване", особено предвид експертизата на назначения за управител - човек, минал през различни постове в общината, бивш кадър на ГЕРБ, настоящ на ИТН, автобус по всяка вероятност е виждал поне на картинка, а и има други преки роднини, работещи в общината (последното трябва да носи някакви бонус точки за избор на такава длъжност  :laugh:). Ето още малко информация от вчера, от извора:

Quote
Община Благоевград закупува 6 изключително модерни електробуса и изгражда 3 зарядни станции по проект „Интегриран градски транспорт на град Благоевград”

 Община Благоевград ще закупи 6 електробуса, с изключително високи характеристики, които ще обслужват нови линии от градския транспорт в града. Предстои да бъдат изградени и 3 зарядни станции, които да обслужват превозните средства.

Електробусите ще бъдат осигурени по проект „Интегриран градски транспорт на град Благоевград”, който в момента се изпълнява от общинска администрация, под ръководството на кмета Илко Стоянов.

Целите и дейностите по проекта, както и изпълнените такива до този момент бяха представени по време на начална пресконференция в зала 5 на Община Благоевград.

В нея взеха участие заместник-кметът по икономика, финанси и европейски проекти Мария Петрова, Мирослав Кюпов, управител „Благоевград Еко Транспорт“ ЕООД, членове на екипа по проекта, Николай Недялков, представител на фирмата доставчик на електробусите, медии, заинтересовани лица и граждани.

„Благодарение на усилията от страна на кмета Илко Стоянов успяхме да спасим настоящия проект. Бяхме изправени пред реален риск да загубим както средствата за подлеза при кв. „Грамада“, невъзможен за реализиране през програмния период, така и финансирането за целия проект -  над 4 млн. лева безвъзмездна помощ. С последователни стъпки се справихме с този проблем“, заяви по време на пресконференцията Мария Петрова.

Електробусите, които ще обслужват линии от градския транспорт в Благоевград, са с модерна визия и предлагат всички удобства за пътниците и водачите. По време на пресконференцията основните им характеристики бяха презентирани от Николай Недялков, представител на фирмата доставчик.

Превозните средства са нископодови, с двойна врата, монтирана вдясно от движението, за осигуряване на максимален комфорт за пътниците в неравностойно положение, както и за родители с колички. Електробусите ще разполагат с механична рампа, а след пускането ѝ автобусът не можа да потегли. При това положение автоматично ще се включват аварийните светлини, които да ориентират останалите участници в движението.   

Автобусите ще бъдат оборудвани с таблети, които ще дават пълна техническа информация, в това число за  нивото на батерията на електромобила, оставащия пробег и т.н.

Чрез таблетите ще може да бъде управлявана температурата в купето за максимален комфорт на пътниците.

Елетробусите ще бъдат оборудвани и с камери, три от тях ще бъдат монтирани в самия автобус, а другата ще позволява на шофьора да се информира за движението при заден ход. Ще има и специални бутони, чрез които пътниците ще могат да сигнализират за намерението си да спрат на определена спирка. Предвидени са и вградени USB портове за зареждане на телефони, таблети и т.н.

В превозните средства ще има и обособени места за трудноподвижни хора и майки с колички.

Размерите на автобусите са съобразени така че да могат да обслужват по-малки улици от второстепенна улична мрежа.

Предстои да бъде проведено и обучение на водачите и техническия персонал, който ще поддържа електробусите.

Основната цел на проект „Интегриран градски транспорт“  е повишаване качеството на живот на гражданите и намаляване на негативните въздействия върху околната среда чрез подобряване на условията и повишаване на привлекателността на масовия обществен градски транспорт на територията на Благоевград.

Сред специфичните цели на проекта са: подобряване скоростта и качеството на обслужване на обществения градски транспорт, подкрепа и развитие на устойчива, модерна и безопасна транспортна система, ефективно развитие на обществения градски транспорт, подобряване свързаността на кварталите,  осигуряване и улесняване достъпа до услугите на градския транспорт на хора в неравностойно положение. Сред целите, които ще бъдат постигнати още са намаляване на автомобилния трафик и задръстванията по главните пътни артерии и около жп линията в града, опазване на околната среда чрез подобряване характеристиките на инфраструктурата, свързана с масовия обществен градски транспорт.

Електробусите ще бъдат управлявани от общинско търговско дружество „Благоевград Еко Транспорт“ ЕООД, което ще осъществява обществен превоз на пътници със закупените електробуси по проекта. В момента Община Благоевград е в процедура по одобряване на нова линия на градския транспорт, част от одобрената транспортна схема.

Общата стойност на проекта е 5 621 412,82 лв., от които европейското финансиране е  3 691 571,30 лв, националното съфинансиране: 651 453,75 лв, а собственият принос. Общата стойност на безвъзмездна финансова помощ е 4 343 025.05 лв. Срокът за изпълнение е до м. октомври 2023 г.

Проект „Интегриран градски транспорт на град Благоевград” се осъществява с Договор № BG16RFOP001-1.008-0010-C01, с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

http://www.blgmun.com/news7339/Obshtina_Blagoevgrad.html

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)