Author Topic: MAN Lion's City G CNG (1150-1189, 1601-1620, 2000-2045, 2300-2319, 3100-3159)  (Read 720889 times)

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1050
  • пендел
    • View Profile
Още ли се ремонтира 1189?

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1051
    • View Profile
Мисля, че е писано вече, че 3142 е със спрян звуков сигнал при затваряне на вратите, като като се загледа човек в мигащата лампа над трета врата, се вижда, че често дава характерната за турската партида грешка с постоянното пищене от отваряне на затваряне на вратата, която се появява в другите екземпляри от време на време. Вратите на 3142 са пипнати и при отваряне да няма това "издишане", което се чува при всички от последната доставка, но при първите го няма.

Днес се возих в 3145, там същата грешка с пищенето се случва при всяко отваряне на трета врата. Мисля, че и при него ще последва същото - по-скоро да му се спре звука, отколкото да се реши проблемът.

А относно виенето на 3107, за което писахме няколко човека в предните страници и други съфорумници подозираха, че е преувеличено, 2017 (ако не бъркам номера) се нарежда след него по музикалност, като всяко потегляне е придружено със звук, който е нещо средно между "рев" и свистене от двигателя.
« Last Edit: 23.01.2025, 20:10:17 by Whatnow14 »

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
А относно виенето на 3107, за което писахме няколко човека в предните страници и други съфорумници подозираха, че е преувеличено, 2017 (ако не бъркам номера) се нарежда след него по музикалност, като всяко потегляне е придружено със звук, който е нещо средно между "рев" и свистене от двигателя.

Имайте предвид, че почти няма МАН 20хх, който да е с изпускателен колектор, без цепнатина. Оттам идват част от интересните ономатопични явления като "плякане", "рев", "тропане", и др. Свистенето може да е от някоя шайба или паразитна ролка.

Още ли се ремонтира 1189?

В МАН е. Не е започнат. Работи се по 2023. Там са още(или поне миналата седмица бяха) 1151, 1153, 3103, 3114.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Quote
И това на фона на дискусията в една друга тема, как МАН-овете 2014г. са най-добрата инвестиция в София след метрото и как аварийността им била пренебрежителна.

Пиши си тъпотии не ни пречиш. Само не ми е ясно от къде тоя назидателен хейт.
На мен пък ми е още по-неясно откъде това поласкаване по тоя модел? :help:
Смениха О305 и Икарусите и какво? Транспортът стана ли по-редовен? Турските дори не успяха да заменят изцяло зелените... Спирам, че вече се отчайвам :crazy: :help: :help:
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11514
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Да, наистина е добре да спреш...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Quote
И това на фона на дискусията в една друга тема, как МАН-овете 2014г. са най-добрата инвестиция в София след метрото и как аварийността им била пренебрежителна.

Пиши си тъпотии не ни пречиш. Само не ми е ясно от къде тоя назидателен хейт.

Кога за последно влезе в досег с този модел? Не че ще ви разубедя. Имате си твърдо мнение. Аз също, но моето било тъпо.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11514
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Счециално с tauri почти всеки ден сме в досег с този модел. Особено е сервиза. Не са върха на сладоледа, но все пак не са и боклуци, за разлика от късите "нови".
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Все едно мен не ме виждате в сервиза, точно около този модел.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1844
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Да, наистина е добре да спреш...
И по-добре, защото в тая агитка на дръгелите, пардон форум, човек не може да си има собствено мнение. Даже и вътрешен човек ви обяснява, вие се правите на интересни. Затова ще запада и още, и още... Едно си баба знае, едно си баба бае...
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15693
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Логиката ти е напълно сбъркана, до определена степен породена от факта, че преди масовото обновяване на подвижния състав започнало през 2014 г., наистина се возихме на подвижен скрап, но истината е че новите возила идват, защото всички возила в един момент изчерпват ресурса си. Дали нещата се подобриха субективно за обекновения пътник - да, замениха се разпадащи се автобуси в аварийно състояние с чисто нови, обективно по въпросите на поддръжката - не, защото новите возила са много по-усложнени, високият екологичен стандарт се изстисква от обрамчване на ДВГ с електроника, без чието правилно функциониране се изпада в авариен режим, а при метановите двигатели работата при по-висок температурет режим поради спецификата на природния газ, изисква правилно функциониране на всички компоненти отговарящи за температурата или с други думи винаги има едно вместо друго и „няма безплатен обяд“. Това оправдава ли защитаването на автобуси с изчерпан ресурс - в никакъв случай не! Носталгията си е носталгия, изчерпването на ресурса на возилата също.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11514
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
И по-добре, защото в тая агитка на дръгелите, пардон форум, човек не може да си има собствено мнение. Даже и вътрешен човек ви обяснява, вие се правите на интересни. Затова ще запада и още, и още... Едно си баба знае, едно си баба бае...

Доколкото имам наблюдение, ти и агитката на хейтърите достатъчно нашироко изложихте мнението си по темата. Не съм забелязал да са изтрити мнения на инакомислещи. Не виждам този рев за какво е.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1009
    • View Profile
МАН Лионс Сити Г си има много проблеми, всички автобуси ги имат. Само пример за сравнение - системата на съчленението на МАНа досега се проявява като много надеждна (не е перфектна) за разлика от тази на О345Г Конекто която може да се класифицира като невероятен боклук. Друг пример - електронната система на МАНа с MUX модули също работи засега по-надеждно отколкото системата на Мерцедес с FPS. Спирачната система на МАН е вариант Вабко EBS2 и създава много повече проблеми отколкото варианта EBS1 който е на Конекто 18хх, и двете имат напълно аналогични функции. Скоростите на МАНа (DIWA5) дават повече проблеми от тези на КонектоГ (DIWA 3E). Двигателите на МАНа също са по-проблемни от дизела Евро-3 на дългото Конекто. Все пак МАН Лионс Сити Г е значително по-сложен автобус от О345Г Конекто. 

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1393
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Плюс един комплект седалки от 1416, този път за 1154 :fan:

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
А задавали ли сте си въпроса какво правим, когато Корекомите 1416, 1827, 1118 и 2004 затворят?
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1082
    • View Profile
А задавали ли сте си въпроса какво правим, когато Корекомите 1416, 1827, 1118 и 2004 затворят?
Тогава изведнъж сервизите в гаражите почват да проявяват компетентност и ще държат оригинални седалки на склад. Или опцията е още един от турските да се е разкапал до тогава и пак да има свободни седалки. Но все пак нали по думите на някои хора само Ман са боклук и само те се развалят, а останалите автобуси никога не стоят в сервиза.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15693
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Автобуси се купуват, поддръжка се осигурява, въпросът е отговорните лица да си получават кой, каквото си е надробил.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1009
    • View Profile
Quote
Тогава изведнъж сервизите в гаражите почват да проявяват компетентност и ще държат оригинални седалки на склад.
Сервизите в гаражите не се занимават със закупуване на части, договори с фирми и прочие такива неща. Ако има същата (демек оригинална) седалка в наличност очевидно, че тя ще бъде монтирана на мястото на счупената. Ако такава седалка няма, следват два-три варианта: 1.Счупената седалка се "закърпва" според вижданията на конкретния сервизен работник нагърбен с това (и после евентуално следват снимки и коментари от типа "аууу, вижте колко са мърляви/некадърни/мързеливи в сервиза"). 2.Приспособява се друга седалка от друг модел автобус, в общия случай бракуван (и пак може да следват коментари колко са зле в сервиза). 3.Сваля се същия модел седалка от трайно спрян автобус който очевидно няма да тръгне скоро, ако има такъв.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
А задавали ли сте си въпроса какво правим, когато Корекомите 1416, 1827, 1118 и 2004 затворят?
Тогава изведнъж сервизите в гаражите почват да проявяват компетентност и ще държат оригинални седалки на склад. Или опцията е още един от турските да се е разкапал до тогава и пак да има свободни седалки. Но все пак нали по думите на някои хора само Ман са боклук и само те се развалят, а останалите автобуси никога не стоят в сервиза.

Не! Всички автобуси киснат в клетките. И редом до всички тях, киснат и белите месии с емблема МАН. Да, факторите за тази аварийност на МАН са много, но донякъде са почти идентични с останалите модели. Това се опитвам да ви обясня. Преди 10 години очаквахме, че това ще са по-различните и далеч по-надеждни возила в сравнение с това, което очите ни са виждали в София. Но както казваше един депутат от ДПС: "Да, да, ама...".
 И едно пояснение, сервиза проявява компетентност, колкото това е възможно. Няма как примерно да се слагат на МАН трапецовидни ремъци с марка никому известна(щом Гугъл се замисли). Не е адекватно след смяна на накладки при ТО-2, след един до два курса накладките да се мажат и да лепнат като маршмелоу или локум по спирачния диск. Повтарям се. Не адекватно 10 години топлопроводите да не подлежат на профилактика за зимен ден. Няма как да е друго, когато виждам как шофьорите идват до автобуса, отварят го, контакт, запалват и отлитат. Зад задния капак знаят, че стои Баскервилското куче и не припарват, камо ли да го отворят. Какво остава за останалите капандури? Толкоз.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3651
    • View Profile
Ако не ги чупят пътниците седалките, ще са си оригиналните и здрави. Ако не си качвате краката върху тях,....защото у вас едва ли сядате с обувките върху някой стол, ама в автобуса защо да не седнем.....
Тва е като драмата с мръсното.....вие ос*рате и мажете по автобусите. Те се почувстват ,не е качествено с препарати и химикали .... но се почистват. Ако пазите ще се возите на чисто и приятно , ако не - и конски впряг е много на някои хора.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 335
    • View Profile
Ако не ги чупят пътниците седалките, ще са си оригиналните и здрави. Ако не си качвате краката върху тях,....защото у вас едва ли сядате с обувките върху някой стол, ама в автобуса защо да не седнем.....
Тва е като драмата с мръсното.....вие ос*рате и мажете по автобусите. Те се почувстват ,не е качествено с препарати и химикали .... но се почистват. Ако пазите ще се возите на чисто и приятно , ако не - и конски впряг е много на някои хора.
Не е редно да се правят такива обобщаващи изказвания. Нуждата от ред е факт, но в началото като бяха нови автобусите се пазеха