Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 681
1
Вярно че имаше озвучителна уредба, последно съм чул да работи по смътни спомени 199Х-та година във влак 888. Градската железница в Пловдив, спомням си съобщаваха например "спирка Ягодовски прелез" или подобно, което ми се е запаметило от съобщенията.

2
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 01.05.2021, 23:42:29 »
Именно, точно по това време редовно бях по Сандански, следващите години, говоря преди да падне Бай Тошо, бяха още по-зле. После нека разправят някои как тогава е било по-хубаво. Бил съм много пъти в супермаркета, в който е правена снимката, редовно имаше точно две неща. Краве сирене - 2.60 и хамбургски салам 7.50.

А сега като е много по-хубаво защо не си гледаш семейството в Сандански? Какво му е, слънчев топъл климат, парк, басейни? В Супермаркета има сигурно повече продукти отколкото в Канадски такъв, сигурно има по-разнообразни заведения отколкото в градът ти в Канада?  Няма какво да се работи ли? Айде бре, нали уж има обратното дефицит на работници дори в Сандански?

3
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 01.05.2021, 23:38:06 »
По същия начин по който гледаме на снимки празните рафтове от 1985-та, ако тогава някой можеше да погледне снимка от бъдещето от 2021-ва от Сандански щеше да си каже "абе, как така при всичкия наличен ресурс от ЕС, доста по-високия ни уж БВП вместо пълни с млади хора съчленени автобуси и редовен ГТ има едно пътуващо почти празно бусче в града" :) и как така въпреки уж доста по-високия стандарт на живот, заплати и БВП има повече безработни, по-малко млади хора и млади семейства и все по-малко имат собствен дом.

4
Разни / Re: Коронавирус
« on: 01.05.2021, 23:31:48 »
ОФФ: В една друга тема писах, не само този автобус, ами и множество други междуградски от година поне никакви ги няма, също и моето предположение че съвсем скоро БДЖ ще остане единствен превозвач на междуградско. Колеги от работата, на които родните места са им където няма влак също ми споделят че от година-две вече няма автобуси и въобще никакъв транспорт или е сведен до критичния минимум.

Просто транспортната схема тотално ще се промени според мен, защото сега е сбъркана. Ще се промени подобно, както се променя в София около метрото, а именно влаковете ще останат основен транспорт по дългите дестинации, а до села, градове и курорти където няма ж.п.линия ще има довеждащи автобуси от най-близките или удобни ж.п. гари. Автобусни линии, дублиращи ж.п.линии като такива до Пловдив, Бургас, Варна, Русе и тн. е ясно че са на доизживяване.Пределно ясно е че при днешните условия не е рентабилно да се разкарват празни автобуси из цяла България за няколко човека. До Рилския Манастир най-удобната връзка е от Кочериново, и вместо да има само 2 неудобни автобуса от София в рамките на същия пробег може да има връзка за поне 4-5 влака съответно много по-редовен транспорт, и не само от София ами връзката ще е от цяла България. Така множество градове и села ще намажат с много по-редовен транспорт.

Нека дискусията да си отиде в правилната тема.

5
Други градове / Re: Враца
« on: 29.04.2021, 19:54:07 »
На мен също като дизайн много ми харесва. Ще ги видим като качество как са ги изработили. А да се твърди че Солариса е грозен... доста успешен като дизайн, надежден, има ги в няколко големи града като тролеи и автобуси и само добри отзиви се чуват. В София с големия пробег и пътникопоток първите правят 10-та година и са си супер, в Бургас и Варна съчленените обслужват най-тежките линии.

Ще ги видим тези тролеи на 10 години, може би за пътникопотока във Враца и пробега да са ОК.

6
Попринцип е така, но дефакто проблема е в дисциплината на хората. Още първия ден при първото ми пътуване на 2 пъти видях човек залепен за челното стъкло точно до шофьора в автобус без кабина. Застанал по-напред дори от водача. Това е причината да се застъпвам за тези ленти. Добре, ако може да се вържат с една дръжка по-напред и първите 2 седалки пак ще са използваеми, така преградено ще е само мястото, където не трябва да стои никой и без друго и само в автобусите, където няма абсолютно никаква преграда като МАН 2014-та.

Иначе имаше случаи дори на разбити глави и челни стъкла заради хора застанали там, при натискане на спирачки. И проблема е в такива недисциплинирани хора, които са опасни за себе си и за обществото буквално.

В автобусите на запад много хубаво е решено това, като има едни летящи вратички точно на нивото на 1-вия ред седалки и пред тях не трябва да остава никой, иначе автобуса не тръгва. Всички сте ги виждали в автобусите, които не са поръчани чисто нови а внесени втора употреба.

7
Метни по тях нещо тежко и евтино, много ще те разберат кой е бил. Може и шише вода :)

8
Много тъпо решение. Разбира се днеска, още първия ден видях как при тръгване от спирка и излизане от джоба една жена в МАН залитна и замалко да се облегне на волана и таблото. Поне в МАН-овете без кабини трябваше да останат тези ленти, с цел безопасност.

Дано се навдигнат синдикати и шофьори и бързо да ги сложат обратно. Поне в МАН-овете без кабина да се уреди. Нито има чак такъв пътникопоток нито нищо което да разполага към махането на тези ленти. Никакъв аргумент. Аз лично се чувствах доста по-комфортно и безопасно с тези ленти, водача има много повече спокойствие, добра видимост без хора на главата оттам и пътуването е по-комфортно. Спокойния и отпочиналия работник е най-добрия работник.

9
Би трябвало вратите също да са свързани със спирачката и така както е с отворени врати да не може да тръгне сам. Това редовно го виждам при МАН-овете ако някой застане на вратата.

10
Стават, щото някой си гледа в чата на телефона вместо в обстановката около него :) И после се хваща за главата " лелейй кво стана откъде се взема тоз трамвай" така се трепят и по магистралата.

11
По Нова ТВ имаше репортаж за случката, замалко е щяло голяма беля да стане и шофьора да пострада. Автобуса е тръгнал сам, никой не е виновен даже замалко автобуса е щял да прегази шофьора но случаен пътник/пешеходец се е намесил и го е спасил. Станало е докато е слезнал да рестартира автобуса за да се включи ГПС-а.

Виждал съм го и друг път това при този модел автобуси, късите Конекто как на шофьора му се налага да слезе и да рестартира автобуса от бутон под капака отстрани. Ключ масата. Важното е че всичко се е разминало всички са живи и здрави и почти няма щети.

12
Разни / Re: Коронавирус
« on: 22.04.2021, 12:04:15 »
Ваксините...някаква подобна теория развиваха и за тук, възможно е наесен да има нова вълна с много заразени, но ако имаме няколко милиона ваксинирани да нямаме смъртност и хора по болниците като сега. Има разлика между заразени и болни.

В Израел с много ваксинирани вече имало дни без нито един починал от коронавирус.

А от това което чувам в Швеция как спазват мерките, няма що. Маски носят стриктно само в супермаркетите, защото иначе охраната не ги пуска, във влака половината и повечето са без маски или поставени на брадичката условно. В ГТ също маски условно и не всички. И въпреки това са много по-добре от държави със строги мерки.

13
А пък по мои наблюдения Горнобанци сравнително си ползват ж.п. гарата защото им е най-бърз транспорт до центъра, само 15 минутки. Виждал съм да се качват поне по 10-15 човека посока София. Ако се бяха разбрали БДЖ и ЦГМ за превозните документи според мен много повече хора щяха да ползват, защото сега освен картата трябва да си купуват и отделен билет за същото разстояние но друг превозвач.

Спомням си веднъж като пътувах до Варна се заприказвах във влака с един човек от последните блокове до околовръстното в Овча Купел, и той ми каза че в пиков час дори до там се прибира понякога с влак, защото задръстванията са нетърпими в комбинация с тъпканицата и жегата в 11-ката автобуса. Това беше преди пандемията. Въпреки че от гарата до блока му има поне 10-тина минути пеш било по-добре в някои случаи.

Мисля си, има сравнително голям интерес към услугата на БДЖ дори в града, обаче трябва по-редовен график и общи первозни документи, и понеже това липсва хората не го ползват пълноценно на територията на града.

14
Става 8/65/74/76 +83 с по- малко чакане от 73. Това със 73 е временно нали ще отива до дъмол после

15
Разни / Re: Коронавирус
« on: 20.04.2021, 12:14:56 »
Ето указанията на ваксинациония щаб за  Астра Зенека Bcичĸи xopa, пoлyчили пъpвa дoзa, ĸoитo нe ca пpoявили cepиoзни нeжeлaни лeĸapcтвeни peaĸции, пpи жeлaниe мoгaт дa ce вaĸcиниpaт c втopa дoзa.
Teзи, ĸoитo нe иcĸaт втopa иглa oт АѕtrаZеnеса, мoгaт дa пoлyчaт oт Рfіzеr, ĸaтo e oпpeдeлeн cpoĸ oт 84 дни cлeд пocтaвянeтo нa пъpвa дoзa c АѕtrаZеnеса. Cпopeд здpaвнитe влacти ниĸoй нe мoжe дa ĸaжe ĸaĸъв щe бъдe имyнният oтгoвop c втopa дoзa нa Рfіzеr, нo нe би cлeдвaлo дa имa ĸoнфлиĸт.
Bce пaĸ здpaвнитe eĸcпepти пpeпopъчвт, aĸo нямaтe нeжeлaни peaĸции, пo-дoбpe дa избepeтe втopa дoзa c АѕtrаZеnеса, тъй ĸaтo имa ĸлинични пpoyчвaния ĸaĸ дeйcтвa тя и ĸaĸъв имyнeн oтгoвop cъcтaвя.
Πpи лицa, зaбoлeли oт Соvіd-19 cлeд пpилaгaнe нa АѕtrаZеnеса, втopaтa дoзa ce пocтaвя нe пo-paнo oт шecт мeceцa cлeд зaбoлявaнeтo.
Πpeбoлeдyвaли oт Соvіd-19 имaт пpaвo дa ce вaĸcиниpaт нe пo-paнo oт 3 мeceцa cлeд лaбopaтopнo пoтвъpждeниe нa диaгнoзaтa.”   :neznam:
и как ще разберат че са преболедували между двете дози особено тогава е огромна вероятността да си безсимптомен като имаш някаква защита? Или много въобще няма да разберат и втората доза ще се похаби за хора които така или иначе имат антитела от ваксината и преболедуване то а други без никаква защита ще останат неваксинирани

16
След като няма ключалка , какво е било заключено бре  :laugh:

Не съм обръщал внимание точно в този модел дали има.

17
Може ако е бил пуснат климатика или вентилацията, и в МАН-овете като пуснат климатика ги заключват. Така е правилно. Не е такава философия с един квадрат за няма и 1 минута става за целия рейс.

18
На седалките пише че са марка Пулман, не знам къде се правят, аз си правя асоциация с "пулмановите спални вагони" Идея си нямам дали фирмата има нещо общо с легендите от едно време. https://www.google.com/search?q=Pullman+seats&ei=n9Z9YL2sKMiFwPAPm42UsAo&oq=Pullman+seats&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyCwgAEMcBEK8BELADMgsIABDHARCjAhCwAzIJCAAQsAMQBxAeMgkIABCwAxAHEB4yCQgAELADEAcQHjIFCAAQsAMyBQgAELADMgsIABDHARCvARCwAzIFCAAQsAMyBQgAELADULsXWNAkYNInaAFwAHgAgAH9AYgB_QGSAQMyLTGYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6yAEKwAEB&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwj995ahgovwAhXIAhAIHZsGBaYQ4dUDCA4&uact=5

На предишните модернизации от 90-те и 2ХХХ години на дръжките на седалките пише "Самоков", вероятно ги правят там и наистина са много удобни, направо заспиваш на тях.

Впрочем появил се е още един вид от тези вагони, с изцяло лепени стъкла и 2Х2 реда седалки, различни от седалките от вагона в който пътувах. Прилича ми малко на предишните май бяха 44-та серия и подозирам че седалките са същите. На 3-тата ми снимка се вижда такъв вагон.

Тук попаднах на видео от една песен в която се вижда част от процеса на модернизация на тези вагони. Вижда се че май и носещата конструкция от страни се изгражда изцяло наново, само челата и рамата може би са от старите вагони. Гледайте някъде от 1.20 нататък, след това от 2.25 натам




19
Този автобус не обслужва ли редовни линии от София до Козлодуй и района? Темса е  и са удобни за пътуване до час-два.

20
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 17.04.2021, 21:32:29 »
Е хубаво, ама колкото и да е хубав и стабилен не може грам да се сравнява като комфорт с някой от новите Солариси, така че трябва да те радва че вместо на него ще се возиш на чисто нов Соларис с много по-висок комфорт.

Pages: [1] 2 3 ... 681