Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 682
1
Става подобно на това с писането на акт ако те хванат да пътуваш гратис. Ако не се усетиш навреме да обжалваш на заплата ти запорират около 500 лева доколкото знам от изпатили си тарикати. Може след 2-3 месеца, но може и след година-две според зависи колко бързо се задействат и колко им се занимава с теб. Даже май ти пращат и снимка. В работата имам два случая на колеги дето се чудеха защо им запорираха на единия около 400 лева на другия около 500 от заплатите. След проучване единия установи че е заради пътуване гратис преди време, а другия заради ситуация подобна на тази. Отделно транспортиня оператор, в случая някой от гаражите може да те осъди още 400-500 лева за забавяне на движението и порпуснати ползи и съвсем да увиснеш. За това всеки трябва да мисли какво прави.

Второ че ако пътуваш с автомобил в чужбина въобще няма да те пуснат ако не си си платил глобата и задръжката причинена от теб, особено ако са ти продиктували номера и снимали.

2
Тези песни ги пееха и едно време по-възрастните хора, когато зелените О345Г бяха още сравнително нови. Не било Икарус, нямало да издържи.

Ооо да, жалко че няма архив някъде от 2004-та от стария форум на СКГТ, още преди да се създаде този. Там вярно някои бяхме големи скептици за зелените Мерцедеси и турските Конекта, че са бюджетен модел, че са далеч от наборите им Ситаро и О 405 Н и какво ли не, а то се оказаха доста успешни и здрави автобуси, нищо общо с Икарус. Зелените още няколко се движат на 23 години, вчера се возих на един и дърпа и върви повече от новите китайчета сигурно.

Спомням си със зелените на 306 съм стигал буквално за под 10 минути от Орлов мост до Младост, много вървят тия автобуси. Явно което си е МАН и Мерцедес дори да е бюджетен турски модел си деяни много повече от разни ВМС, китайци и подобни, пък каквоо става за Икарус.

И в тая връзка си мисля, че МАН-овете загряват защото се карат много бавно. Разписанията са така разтеглени че понякога е едно влачене, не знам как не се изнервят шофьорите така. Хубав асфалт и бус-лента по Цариградско а вечер да трябва да се влачиш с 30-40 с нов автобус. Тези автобуси са правени да се карат спринтово по автономни ленти, не да седят в задръстване и да се влачат с 30.

3
Въпроса е и защо ако свети неизправност на таблото се изкарват на линия и случвало ли се е досега да се изкарват на линия ПС на които свети някаква неизправност на таблото. Така може да се повреди още повече.

4
В Русе, трябва да се купят нормални нови градски автобуси и тролейбуси, както във всеки друг европейски град от този ранг. Които да гарантират редовно и качествено обслужване, придружено със сайт като на ЦГМ където можеш да видиш кога ще дойде превозното средство да си купиш карта или билет онлайн. Без разни такива, като тролеи на 30 години, събирани от кой където намери автобусчета които са правени да обслужват градчета тип Бяла и Сеново, но не и град с почти 200 000 като Русе. При това исторически боржуазен дунавски град, с богата история, университетски център и развиващи се индустриални и технологични зони.

Електроавтобусите са едно много добро начало. Освен тях разбира се трябват и нови тролеи, като Соларисите, малки автобусчета за историческата част на града, автобуси за излетни линии уиикендите до парка Липник, пижа Приста, Оразцов Чифлик и др.

5
Аз нямам нищо против да се купят и бусчета, но не и да се купувят толкова скъпи електрически. При положение че пътнически модерен бус дизел евро 6 струва под 100 000 лева, и то с автоматична градска врата и климатик. Просто тези пари давани за ел. транспорт трябва да отидат за нещо висококапацитетно, или съчленен автобус, или трамвай.

Нищо не пречи общината сама да купи 10-тина буса за под 1 милион, подобно на този който обслужва линия 65А и с тях да обслужба отдалечени от основните спирки квартали, където друго освен кола и такова бусче не може да мине. Като например от центъра на Бистрица до горния край на селото, из новите "престижни" квартали, новите затворени комплекси около София без транспорт и подобни.

6
Имат масички в 1-ва класа. Повечето имат една стъклена преграда в единия си край и предлагат и 20-тина места в 1-ва класа. Седалките са същите като във 2-ра но с подлакътници и масички и по схема 2+1. Не са удобни разбира се чак за пътувания като София-Варна но щом 2 са бракувани, могат с останалите да пуснат пак разни удобни влакове без прекачване като Габрово-Свищов, Пловдив(или София) Момчилград, Плевен-Свищов и Плевен-Ловеч, Варна-Силистра и подобни които при добра реклама и минимален брой спирания биха били доста търсени. Сега по такива дестинации се движат много неудобни бусчета по 1-2 пъти на ден. Също и по някоя европрограма да пробват да финансират и възстановят линии като ГО-Елена, Бургас-Поморие с продължение до Слънчев браг и др.

Quote
Все пак ДМВ е оптимално да се използват за пътнически влакове по по-слабо натоварени неелектрифицирани линии и по възможност да вървят по-малко под контактна мрежа.

Зависи. Има валкове, като например Шумен-Русе, които са със Шкода и един вагон. Ако може да се засече колко ток се разходва, може за такива влакове да е по-ефективно да се движи ДМВ Сименс със 120 места, ако пътникопотока е за един вагон със 80-90 места. Отделно комфорта че имат климатик в жарките добруджански лета е голям плюс. Все пак ДМВ Сименс са доста икономични. Отделно, че са с по-малка маса и в някои участъци могат да се движат по-бързо. От друга страна, за Кюстендил пък е обратното, там един Сименс не събира всички желаещи и има неудобство от прекачване. Може да се мисли сутрешния и вечерния директен БВ да е с 55-ца и 3 вагона, както беше миналото лято, поне за силния летен сезон.

7
Да. Като ги пуснаха първите 2 пролетта на 2005-та година, едната се движеше София-Варна-Добрич, другата Кюстендил-София-Бургас, като в София беше някъде по обяд.

Имам спомен, че София-Варна се взимаше за рекордно време от 6 часа и нещо само с няколко спирания, и че неделя мотрисите се движеха като ПВ или БВ Варна-Бургас. Кой знае какъв дневен пробег са правели първите месеци. Не помня по-късно някъде 2009-та като пуснаха Варна уиикенд експрес с вагони 63-та серия и вагон-ресторант дали се подобри рекорда или не. Сигурно може да се изровят разписания от някъде.

Също си спомням че по едно време пробваха и БВ почти без спиране София-Видин пак с ДМВ Сименс, към който имаше огромен интерес и така и не можах да си взема място. Просто като ги пуснаха тези ДМВ-та хората така им се радваха, че билетите свършваха дни по-рано. По едно време имаше и влак Свищов-Велико Търново или Свищов-Габрово с такава.

Вярно, ще кажете това са мотриси за крайградски влак, ама с първоначалното обзавеждане избиваха всичко и нямаше проблем и до Варна да се пътува на удобните седалки. А това е машина все пак, дали ще направи днес 5-6 курса Радомир-Кюстендил или 1 София-Варна все тая. Дано стане работата със ремонтите им и да тръгнат 25-те в пълния си блясък отново и да възстановят някои директни влакове, които сега са с прекачване защото не достигат. 21-22 да тръгнат ще е супер.

ЕДИТ: на тази снимка съм хванал в кадър въпросиня влак на гара Велико Търново за Свищов

8
Впредвид, че втора употреба има сума ти автобуси на метан на 20 години значи едва ли им е проблем. Все пак е фабричен метан и хората са го предвидили.

Ако общината има пари, или Европа даде нямам нищо против да купят 200-300 чисто нови съчленени автобуса и да ги сменят и на 12-13 години, а тези да ги дарят на по-бедни общини, ама силно се съмнявам. Но да кажем 15-16 години според мен ще си откарат тези.

9
Някъде беше станало въпрос за разликите в салона и седалките на ДМВ Дезиро при първите бройки. Ето тази снимка намерих, и така ги помня като се возих за пръв път като пристигнаха и обслужваха БВ за Варна/Добрич и Кюстендил-Бургас, а уиикендите ПВ Варна-Бургас. Седалки с бели калъфки, накланяща се облегалка доколкото си спомням и подвижни подлакътници

http://www.railfaneurope.net/pix/bg/diesel/dmu/10/interior/10002-Salon-01.jpg Мисля че само първите две бяха така.

След известно време, на първите 2 им смениха седалките, пак по схема 2+1 и пак с по-комфортни, но различни от тези както дойдоха. Прикачвам горе-долу прясна снимка на 10001.

Следващите вече са си по познатата схема 2+2 реда седалки.

10
Глупости! Две години смях! В Перник и Поморие има същите автобуси, но къси които са на почти 15 години вече и са в същото, че дори и по-добре изглеждат от някои от Софийските. Повозете се на такъв в Поморие или Перник и по това може горе-долу да се направи извод как ще изглеждат същите наши след още 7-8 години. И в Благоевград има такива. Но какво да говорим за у нас, то в половин Европа ползват същите такива автобуси, така че сигурно всякакви части има за тях.

МАН-овете от 2014-та правят вече 7 години а все още са си като нови почти. Навремето на някои автобуси на 7-мата година, примерно Икарус на 7-мата година минаваха вече 1-ви ОР, мязаха на войнишки канчета, с раздути плоскости, разпрани балатуми, стържещи скорости и пушеци. Нищо общо с МАН-овете на 7 години. Това ясно се вижда дори в появилите се в сайтовете за видеосподеляне хубави клипове от 80-те и 90-те.

11
Значи са почнали ремонт на Зверино-Мездра, това обяснява защо напоследък Варненските и Видинските закъсняват с 10-тина минути все.

На мен пък ми направи добро впечатление, колко много пътници пътуват по линията за Кюстендил, от Перник до Земен имаше сигурно поне 20-30 правостоящи в дизел Дезиро, на Земен доста слезнаха но вижте и каква тълпа имаше качващи се. Имаше дори чужденци, а една група слезе на Скакавица в Земенския пролом.Въпреки обезлюдяващия се край, увеличеното времепътуване заради влошеното състояние на РП от над 2 часа и половиня от София до Кюстендил и въпреки прекачванията. Преди години беше час и 50 минути, при това със смяна на машината. Интересно че влака се води директен от София, но на отиване е с ел.Сименс до Драгичево и там чака дизела, навръщане същото но на Батановци.

Друго че Дизел Дезиро не знам технически по-зле ли са от електрическите, но видимо са доста по-запазени. Не са така нашарени целите с графити, въпреки че са по-стари салона им е по-чист и запазен от на електрическите.

12
Значи така се връзват нещата, отива до Димитровград и след няколко минути заминава за Кърджали/Подкова като друг номер влак. По-разписанието, няколко минути след като пристигне в Димитровград този с ДМВ, заминава този за Кърждали. Това е доста удобно, защото така не се налага прекачване и пътниците ще продължат със същата мотриса без да кибичат по час-два в Димитровград. Чудно защо не е отразено в разписанието и при търсене Пловдив-Кърждали точно този най-удобен вариант не излиза, дори и Пловдив-Хасково. Ако не излиза, мисля че и в тяхната система не излиза и не могат да ти издадат билет за тези два влака.

Друго интересно, че влака Пловдив-Димитровград с дизел Дезиро е по-бърз по разписание от тези с електрическо, а като гледам спира на същите гари и спирки. По разписанието с дизел Дезиро е 1.13 минути, с електрическо има 1.21, 1.17, 1.18 и тн. а дизеловото има по-бавно ускорение и по-ниска максимална скорост.

13
Да ама според разписанието е дизелова на този влак Пловдив-Димитровград за това питам дали е така ако някой пътува често по тази линия

https://razpisanie.bdz.bg/bg/plovdiv/dimitrovgrad/15.06.2021

14
Да точно и аз това знам ако не платиш до 2-3 месеца ти спират горе долу такава сума от заплатата. Запор. Ама това е начинът иначе няма да се научат. Обаче ако някой е ученик студент или безработен не знам как процедират.

15
Влак 10261, който тръгва от Пловдив за Димитровград, една и съща мотриса ли е , която после продължава до Кърджали след няколко минути престой в Димитровград? Ако е така, тогава защо в разписанието като зададеш търсене Пловдив-Кърджали вместо да даде този удобен вариант за пътуване без да се прекачваш, то дава някакъв друг с прекачване при който трява да висиш в Димитровград повече от час? Да не говорим ако дадеш търсене София-Кърджали, дава тръгване от София с влак 1611 и седене 3 часа в Димитровград, при положение че ако 10261-40163 са една мотриса има много по-бърз и удобен вариант за пътуване, без това висене 3 часа и отгоре.

И могат ли от София да ми издадат билет за пътуване с тези влакове като не излиза в разписанието, 8651-10261-40163, вместо това със седенето 3 часа?

Предположенията са ми че е така, защото 10261 е с дизелова мотриса само няколко минути след това 40163 заминава за Кърджали логично да е същия. Но пък не намирам логика ако е така защо не излиза като най-бърз и удобен вариант, или защо просто не е един влак Пловдив-Кърджали?

16
Като получат от новите апарати с които могат да разберат дали си се таксувал с карта или не, пишат ти един акт за 300-400 лева и ти го спрат на другия месец от заплатата ще ти дойде акъла  :D

17
Аз съм се возил на съчленен О 305 Г на 260, от синьо-оранжевите таман като бяха дошли по сегашния маршрут. Просто тогава нямаше толкова много коли. Ако няма паркирани автомобили съчленен автобус си минава.

18
Като цял съм доволен
-обнови се почти изцяло подвижния състав на ГТ, нещо което не е правено от СОЦ време насам.
-увеличи се дължината на автономния релсов транспорт, метрото.
-за пръв път от много години се заговори за това колко е важен обществения транспорт и че трябва да е приоритет, сложиха се камери на бус-лентите, инфраструктурата се подобри значително спрямо 2003-2005-та.
-Най-после, от 25 години насам отново има редовен транспорт до планината Витоша
-значително се подобри градската среда, спрямо предишните. От много време насам за пръв път се строят детски градини, разакараха се десетките павилиончета, будки от улиците, обновиха се много паркове, градинки, тротоари. Дори кварталната ми уличка пред блока получи хубав широк тротоар, а никога не е имала.
-увеличиха се пешеходните пространства в града и центъра стана много по-привлекателно място.
-привлекоха се много инвеститори, големи международни компании, София стана много посещаван град от туристи.
-разгледайте само снимки от 2005-та и 2021-ва на едни и същи места, промяната е очевидна навсякъде.

Не съм доволен от малоумната пасмина, която обитава града и постоянно нанася вреди за които после обвинява управлението че е виновно.
-всеки си плеска каквато искаизолация на апартамента, зида си балкова, променя облика на фасадите и сградите, придобиват ориенталски вид.
-всеки си пракира както иска по градинки, пешеходни алеи, кални площи.
-драскат графити, замерят ПС на ГТ с камъни почти ежедневно, пътуват гратис. Не се минава месец без счупени стъкла от замеряния с камъни.
-никакви модерни тенденции не могат да се прокарат тук като в развитите страни, от които може да вземем наготово, заради дебилната пасмина която живее тук, която скача на всяка такава иновативна промяна.
-като че ли градът достигна своя максимум и като развитие и като население в периода 2014-2019-та и оттук натам ще намалява бавно, защото няма интевстиции в нещо устойчиво, не остана и кой да идва от селата повече тук. Някак и все едно му "мина модата" А и е крайно време вече да се спрат европарите за София и да започне да се налива в другите областни градове, в ж.п.инфраструктура, София вече би трябвало да е достатъчно богата да се оправя сама. Може би идва ред на Варна, Пловдив, Русе и подобни.

19
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 09.06.2021, 23:06:23 »
Ай ситга бе, 3-4 тролея...а  допреди години имаше дори нощни курсове за нощните влакове. Сега предполагам отдавна няма такива и който пристигне в 2 посред нощите се оправя както може.

20
Това е на гара Лакатник и е снимано от влака, автобусите за селото Лакатник, Миланово, Дружево и курорта Вършец. Тогава бяха доста по-начесто дори се събираха по няколко на това място, сега всичко е орязано до краен предел, даже до Вършец има само 2-3 пъти в седмицата, а преди имаше по няколко пъти на ден. Единствено до Миланово има горе-долу редовно връзка, всичко друго е орязано яко.

По едно време Лакатник-Вършец вървяха дори туристически О 303-ки и се пълнеха.

Имаше и Чавдар 5С, туристически Икарус, О 305-ца, а надолу по уличката имаше нещо като ДАП, където прибираха автобусите. Въобще да не отварям дума колко по-редовен транспорт по какви места имаше само допреди 15-20 години когато почнахме да ходим повече по планините, сега всичко орязано до безкрай. Единствено БДЖ държат положение от междуградските превози, макар че и при тях по някои линии са доста нарядко като до Кърджали например, но пак е доста по-добре спрямо частниците и автобусните превози.

Pages: [1] 2 3 ... 682