Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 [2] 3 4 ... 682
21
И на мен ми направиха карта от новите. Показва си валидността и в метрото и в автобусите. Странното е че в автобусите ми показва 1 ден повече  :D

Друго интересно е че с новата карта не могат да те проверяват. За пръв път от доста време насам видях контроли и като ми видяха на мен и още един човек новите карти казаха че не могат да ни проверят  :D апаратите им не били програмирани за новите карти. Освен това явно не знаеха, че вече може да носиш и багаж само с един билет. Защото едно момиче беше със сак и й поискаха да си купи билет и за него, но тя им каза че това вече било отпаднало и те се спогледаха и казаха не що от рода на"ей вярно това сме го забравили"

22
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 08.06.2021, 19:39:01 »
Дългите са с 4

23
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 08.06.2021, 16:40:56 »
Без проблем за фенове на Чавдарки, Икаруси и подобни като теб и мен. Но за шофьорите и пътниците хич не е готино, особено в жегите, друго си е Солариса с климатик, ако ще и от късите да е. За това при възможност да се само със Шкоди трябва да е така, а Икарусите само при нужда.

24
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 08.06.2021, 12:34:20 »
За теб може и да е еднакъв, но Конекто имат далеч по-запазен салон от зелените обори.

За салона съм съгласен, обаче зелените са с 5 скорости и по-мощен двигател и дърпат и вървят повече от Конектото.

 Ilian , вероятно става въпрос за 3592 според това което пише по-горе. Не знам дали се движи 3593, поне нищо не пише за него в темата.

25
Да бе, това да не са ти едновремешните автобуси от преди 50 години да се охлаждат през парното. При тези МАН-ове всичко е компютъризирано, нагласяш само температурата и системата сама преценява дали да пусне парно или климатик, вентилация. По-скоро някой го е настроил примерно на 25-26 градуса и като е 20 градуса системата пуска печките за да направи 26. Като стане над 26 ще включи климатика за да падне до толкова и така.

Виждал съм като е някакво време ни за климатик, ни за печка. Като се отворят вратите и влезе по-хладен въздух веднага се пускат печките, като пекне малко слънце и стане по-топло се включва климатика и се редуват. Термодатчици има и отпред и в ремаркето. Дори съм виждал отпред да работи печката, а в ремаркето най-отзад да духа от климатика.

26
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 04.06.2021, 23:49:32 »
Зелените повече ми харесват от Конекто, като че ли вървят повече. А и за пътниците е без значение кое от двете, комфорта е еднакъв.

27
А какво се случва с блокът на смелите? Общежитието на електротранспорта, един от първите толкова високи блокове на 20 етажа у нас строен още 60-те години. Уж беше опасен, и вместо да го модернизират и предоставят евтини жилища на ватманите които нямат собствено, те го продадоха на инвеститор който го модернизира и пордава стаите. Е да, ама видимо от няколко години стои недовършено, вече се виждат изпочупени прозорци на новата дограма, а светещите стаи са единици. Из сайтовете за имоти е пълно с оферти за продажба-стая тип боксониера 25 000 евро, две стаи слети като двустен 45 000 евро от този блок.

https://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1a161701106988079&slink=6rrs4g&f1=2

Като още по-интересно е че в обявите за продажба пише НЕ КУПУВАЙ като тази защото апартаментите/стаите нямат индивидуални партиди за ток и вода.

https://www.imot.bg/pcgi/imot.cgi?act=5&adv=1b162013937689582&slink=6rrs4g&f1=2

Интересно как са се справили с проблема, че блока се бил уж наклонил, как са го укрепили.

28
Между Русе-Разпределителна и Каспичан в различни участъци на доста места правят ремонт/модернизация на линията за това влаковете закъсняват, на места се минава много бавно в продължително разстояние, отделно има много товарен трафик и разминавания почти на всяка гара. Поне това видях преди 3 седмици като минавах последно оттам. Даже някои влакове бяха с трансфер с автобус. Извадих някакъв късмет като пътувах че точно моя влак беше без трансфер този ден и почти навреме, само с 10-тина минути закъсня, въпреки намаленията заради ремонта и 2-3 непредвидени спирания.

Предполагам и посока Видин тече ремонт/модернизация. Нали там даже щяха да променят трасето? А то си е крайно време пари да се наливат вече в ж.п. транспорта вместо в асфалт и това че по всички линии текат ремонти трябва да ни радва. Крайно време е по линиите до морето влаковете да гонят 160 км/час, а по линии като Русе-Варна, Горна-Русе 100-130 поне. Особено Горна Оряховица-Русе, международна линия а почти няма право, само остри завои и баири, даже май никъде влака не вдига и 100-110 там.

А да добавим, че и централна гара до към 6-ти коловоз също е в основен ремонт и всичко е изринато, може и там да има ядове и закъснения, защото и там всичко е задръстено от влакове.

29
Три снимки от последните дни. Още от реновираните вагони 74-та серия със синьо оцнетяване, в състава на ПВ Самуил-Русе на гара Разград. Вече все по-често взеха да се срещат от сините. Не са лоши, но някак в червено бяло повече ми харесват, отколкото в студени цветове. Един хубав вагон-ресторант на който попаднах във Слънчака, за който влак още в 12 на обяд бяха свършили местата, дори за 1-ва класа а между отделни гари имаше по 1-2 прави около вратите.
И една чамуга на Мездра, на влак Берковица-Мездра с доста запазен почти оригинален салон, кожените седалки и дървените дограми.

Добро впечатление ми направи че по линията Русе-Каспичан на доста места правят ремонти и релсовия път е подменен, но на места явно още не е готово и скоростта е много ниска, а някои влакове са с трансфер влак-автобус-влак. Много хубаво че са почнали и тази линия и в този край да има високи скорости, вместо само за Бургас. Там където е готово се движехме с доволно висока скорост. А тази линия ми направи впечатление че е доста натоварена откъм товарни влакове, почти на всички гари се разминавахме с дълъг товарен влак. Явно доста товари возят между пристанищата Русе и Варна, но като че ли няма изгледи да удвоят линията.

30
Вярно че имаше озвучителна уредба, последно съм чул да работи по смътни спомени 199Х-та година във влак 888. Градската железница в Пловдив, спомням си съобщаваха например "спирка Ягодовски прелез" или подобно, което ми се е запаметило от съобщенията.

31
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 01.05.2021, 23:42:29 »
Именно, точно по това време редовно бях по Сандански, следващите години, говоря преди да падне Бай Тошо, бяха още по-зле. После нека разправят някои как тогава е било по-хубаво. Бил съм много пъти в супермаркета, в който е правена снимката, редовно имаше точно две неща. Краве сирене - 2.60 и хамбургски салам 7.50.

А сега като е много по-хубаво защо не си гледаш семейството в Сандански? Какво му е, слънчев топъл климат, парк, басейни? В Супермаркета има сигурно повече продукти отколкото в Канадски такъв, сигурно има по-разнообразни заведения отколкото в градът ти в Канада?  Няма какво да се работи ли? Айде бре, нали уж има обратното дефицит на работници дори в Сандански?

32
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 01.05.2021, 23:38:06 »
По същия начин по който гледаме на снимки празните рафтове от 1985-та, ако тогава някой можеше да погледне снимка от бъдещето от 2021-ва от Сандански щеше да си каже "абе, как така при всичкия наличен ресурс от ЕС, доста по-високия ни уж БВП вместо пълни с млади хора съчленени автобуси и редовен ГТ има едно пътуващо почти празно бусче в града" :) и как така въпреки уж доста по-високия стандарт на живот, заплати и БВП има повече безработни, по-малко млади хора и млади семейства и все по-малко имат собствен дом.

33
Разни / Re: Коронавирус
« on: 01.05.2021, 23:31:48 »
ОФФ: В една друга тема писах, не само този автобус, ами и множество други междуградски от година поне никакви ги няма, също и моето предположение че съвсем скоро БДЖ ще остане единствен превозвач на междуградско. Колеги от работата, на които родните места са им където няма влак също ми споделят че от година-две вече няма автобуси и въобще никакъв транспорт или е сведен до критичния минимум.

Просто транспортната схема тотално ще се промени според мен, защото сега е сбъркана. Ще се промени подобно, както се променя в София около метрото, а именно влаковете ще останат основен транспорт по дългите дестинации, а до села, градове и курорти където няма ж.п.линия ще има довеждащи автобуси от най-близките или удобни ж.п. гари. Автобусни линии, дублиращи ж.п.линии като такива до Пловдив, Бургас, Варна, Русе и тн. е ясно че са на доизживяване.Пределно ясно е че при днешните условия не е рентабилно да се разкарват празни автобуси из цяла България за няколко човека. До Рилския Манастир най-удобната връзка е от Кочериново, и вместо да има само 2 неудобни автобуса от София в рамките на същия пробег може да има връзка за поне 4-5 влака съответно много по-редовен транспорт, и не само от София ами връзката ще е от цяла България. Така множество градове и села ще намажат с много по-редовен транспорт.

Нека дискусията да си отиде в правилната тема.

34
Други градове / Re: Враца
« on: 29.04.2021, 19:54:07 »
На мен също като дизайн много ми харесва. Ще ги видим като качество как са ги изработили. А да се твърди че Солариса е грозен... доста успешен като дизайн, надежден, има ги в няколко големи града като тролеи и автобуси и само добри отзиви се чуват. В София с големия пробег и пътникопоток първите правят 10-та година и са си супер, в Бургас и Варна съчленените обслужват най-тежките линии.

Ще ги видим тези тролеи на 10 години, може би за пътникопотока във Враца и пробега да са ОК.

35
Попринцип е така, но дефакто проблема е в дисциплината на хората. Още първия ден при първото ми пътуване на 2 пъти видях човек залепен за челното стъкло точно до шофьора в автобус без кабина. Застанал по-напред дори от водача. Това е причината да се застъпвам за тези ленти. Добре, ако може да се вържат с една дръжка по-напред и първите 2 седалки пак ще са използваеми, така преградено ще е само мястото, където не трябва да стои никой и без друго и само в автобусите, където няма абсолютно никаква преграда като МАН 2014-та.

Иначе имаше случаи дори на разбити глави и челни стъкла заради хора застанали там, при натискане на спирачки. И проблема е в такива недисциплинирани хора, които са опасни за себе си и за обществото буквално.

В автобусите на запад много хубаво е решено това, като има едни летящи вратички точно на нивото на 1-вия ред седалки и пред тях не трябва да остава никой, иначе автобуса не тръгва. Всички сте ги виждали в автобусите, които не са поръчани чисто нови а внесени втора употреба.

36
Метни по тях нещо тежко и евтино, много ще те разберат кой е бил. Може и шише вода :)

37
Много тъпо решение. Разбира се днеска, още първия ден видях как при тръгване от спирка и излизане от джоба една жена в МАН залитна и замалко да се облегне на волана и таблото. Поне в МАН-овете без кабини трябваше да останат тези ленти, с цел безопасност.

Дано се навдигнат синдикати и шофьори и бързо да ги сложат обратно. Поне в МАН-овете без кабина да се уреди. Нито има чак такъв пътникопоток нито нищо което да разполага към махането на тези ленти. Никакъв аргумент. Аз лично се чувствах доста по-комфортно и безопасно с тези ленти, водача има много повече спокойствие, добра видимост без хора на главата оттам и пътуването е по-комфортно. Спокойния и отпочиналия работник е най-добрия работник.

38
Би трябвало вратите също да са свързани със спирачката и така както е с отворени врати да не може да тръгне сам. Това редовно го виждам при МАН-овете ако някой застане на вратата.

39
Стават, щото някой си гледа в чата на телефона вместо в обстановката около него :) И после се хваща за главата " лелейй кво стана откъде се взема тоз трамвай" така се трепят и по магистралата.

40
По Нова ТВ имаше репортаж за случката, замалко е щяло голяма беля да стане и шофьора да пострада. Автобуса е тръгнал сам, никой не е виновен даже замалко автобуса е щял да прегази шофьора но случаен пътник/пешеходец се е намесил и го е спасил. Станало е докато е слезнал да рестартира автобуса за да се включи ГПС-а.

Виждал съм го и друг път това при този модел автобуси, късите Конекто как на шофьора му се налага да слезе и да рестартира автобуса от бутон под капака отстрани. Ключ масата. Важното е че всичко се е разминало всички са живи и здрави и почти няма щети.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 682