Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 682
41
Разни / Re: Коронавирус
« on: 22.04.2021, 12:04:15 »
Ваксините...някаква подобна теория развиваха и за тук, възможно е наесен да има нова вълна с много заразени, но ако имаме няколко милиона ваксинирани да нямаме смъртност и хора по болниците като сега. Има разлика между заразени и болни.

В Израел с много ваксинирани вече имало дни без нито един починал от коронавирус.

А от това което чувам в Швеция как спазват мерките, няма що. Маски носят стриктно само в супермаркетите, защото иначе охраната не ги пуска, във влака половината и повечето са без маски или поставени на брадичката условно. В ГТ също маски условно и не всички. И въпреки това са много по-добре от държави със строги мерки.

42
А пък по мои наблюдения Горнобанци сравнително си ползват ж.п. гарата защото им е най-бърз транспорт до центъра, само 15 минутки. Виждал съм да се качват поне по 10-15 човека посока София. Ако се бяха разбрали БДЖ и ЦГМ за превозните документи според мен много повече хора щяха да ползват, защото сега освен картата трябва да си купуват и отделен билет за същото разстояние но друг превозвач.

Спомням си веднъж като пътувах до Варна се заприказвах във влака с един човек от последните блокове до околовръстното в Овча Купел, и той ми каза че в пиков час дори до там се прибира понякога с влак, защото задръстванията са нетърпими в комбинация с тъпканицата и жегата в 11-ката автобуса. Това беше преди пандемията. Въпреки че от гарата до блока му има поне 10-тина минути пеш било по-добре в някои случаи.

Мисля си, има сравнително голям интерес към услугата на БДЖ дори в града, обаче трябва по-редовен график и общи первозни документи, и понеже това липсва хората не го ползват пълноценно на територията на града.

43
Става 8/65/74/76 +83 с по- малко чакане от 73. Това със 73 е временно нали ще отива до дъмол после

44
Разни / Re: Коронавирус
« on: 20.04.2021, 12:14:56 »
Ето указанията на ваксинациония щаб за  Астра Зенека Bcичĸи xopa, пoлyчили пъpвa дoзa, ĸoитo нe ca пpoявили cepиoзни нeжeлaни лeĸapcтвeни peaĸции, пpи жeлaниe мoгaт дa ce вaĸcиниpaт c втopa дoзa.
Teзи, ĸoитo нe иcĸaт втopa иглa oт АѕtrаZеnеса, мoгaт дa пoлyчaт oт Рfіzеr, ĸaтo e oпpeдeлeн cpoĸ oт 84 дни cлeд пocтaвянeтo нa пъpвa дoзa c АѕtrаZеnеса. Cпopeд здpaвнитe влacти ниĸoй нe мoжe дa ĸaжe ĸaĸъв щe бъдe имyнният oтгoвop c втopa дoзa нa Рfіzеr, нo нe би cлeдвaлo дa имa ĸoнфлиĸт.
Bce пaĸ здpaвнитe eĸcпepти пpeпopъчвт, aĸo нямaтe нeжeлaни peaĸции, пo-дoбpe дa избepeтe втopa дoзa c АѕtrаZеnеса, тъй ĸaтo имa ĸлинични пpoyчвaния ĸaĸ дeйcтвa тя и ĸaĸъв имyнeн oтгoвop cъcтaвя.
Πpи лицa, зaбoлeли oт Соvіd-19 cлeд пpилaгaнe нa АѕtrаZеnеса, втopaтa дoзa ce пocтaвя нe пo-paнo oт шecт мeceцa cлeд зaбoлявaнeтo.
Πpeбoлeдyвaли oт Соvіd-19 имaт пpaвo дa ce вaĸcиниpaт нe пo-paнo oт 3 мeceцa cлeд лaбopaтopнo пoтвъpждeниe нa диaгнoзaтa.”   :neznam:
и как ще разберат че са преболедували между двете дози особено тогава е огромна вероятността да си безсимптомен като имаш някаква защита? Или много въобще няма да разберат и втората доза ще се похаби за хора които така или иначе имат антитела от ваксината и преболедуване то а други без никаква защита ще останат неваксинирани

45
След като няма ключалка , какво е било заключено бре  :laugh:

Не съм обръщал внимание точно в този модел дали има.

46
Може ако е бил пуснат климатика или вентилацията, и в МАН-овете като пуснат климатика ги заключват. Така е правилно. Не е такава философия с един квадрат за няма и 1 минута става за целия рейс.

47
На седалките пише че са марка Пулман, не знам къде се правят, аз си правя асоциация с "пулмановите спални вагони" Идея си нямам дали фирмата има нещо общо с легендите от едно време. https://www.google.com/search?q=Pullman+seats&ei=n9Z9YL2sKMiFwPAPm42UsAo&oq=Pullman+seats&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyCwgAEMcBEK8BELADMgsIABDHARCjAhCwAzIJCAAQsAMQBxAeMgkIABCwAxAHEB4yCQgAELADEAcQHjIFCAAQsAMyBQgAELADMgsIABDHARCvARCwAzIFCAAQsAMyBQgAELADULsXWNAkYNInaAFwAHgAgAH9AYgB_QGSAQMyLTGYAQCgAQGqAQdnd3Mtd2l6yAEKwAEB&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwj995ahgovwAhXIAhAIHZsGBaYQ4dUDCA4&uact=5

На предишните модернизации от 90-те и 2ХХХ години на дръжките на седалките пише "Самоков", вероятно ги правят там и наистина са много удобни, направо заспиваш на тях.

Впрочем появил се е още един вид от тези вагони, с изцяло лепени стъкла и 2Х2 реда седалки, различни от седалките от вагона в който пътувах. Прилича ми малко на предишните май бяха 44-та серия и подозирам че седалките са същите. На 3-тата ми снимка се вижда такъв вагон.

Тук попаднах на видео от една песен в която се вижда част от процеса на модернизация на тези вагони. Вижда се че май и носещата конструкция от страни се изгражда изцяло наново, само челата и рамата може би са от старите вагони. Гледайте някъде от 1.20 нататък, след това от 2.25 натам

=82


48
Този автобус не обслужва ли редовни линии от София до Козлодуй и района? Темса е  и са удобни за пътуване до час-два.

49
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 17.04.2021, 21:32:29 »
Е хубаво, ама колкото и да е хубав и стабилен не може грам да се сравнява като комфорт с някой от новите Солариси, така че трябва да те радва че вместо на него ще се возиш на чисто нов Соларис с много по-висок комфорт.

50
Това по-скоро ми прилича на Лаз 695 по-луксозните версии, но и Магирус имат подобен автобус.

51
Че то 58 винаги си е бил до гара Владая, даже си има обръщало там. Няма никакъв проблем да върти, преди пускаха все съчленени О 305 Г и там обръщаха.

52
Тези видях онзи ден в Поморие, точно на крайбрежната алея. Може би да са същите, които бяха на 74, 26 и др. макар че доста чисти лъскави и поддържани ми се видяха, също имаше и на линия такива. Ако ги поддържат и са ги стегнали браво, като помня при нас на какво бяха заприличали направо не можах да ги позная. МАН-овете също са много хубави.


53
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 17.04.2021, 13:07:34 »
Зависи къде попаднеш...гарата им е много лъскава и модернизирана заедно с цялото коловозно развитие и все едно попадаш в развит европейски град като пристигнеш там, с всичко както си му е реда. Електронни табла навсякъде, чисти перони с ограничителни линии, асансьори за детски и инвалидни колички, рампи, на самата гара Дезира, новите локомотиви Смартрон и новите вагони...

Центъра също е доста приветлив и поддържан, преди месец имах малко работа в града и се поразходих и като цяло останах с добри впечатления. Като цяло това дето се вижда от туристите примерно ж.п.гарата, центъра и парка е обновено и модерно, другото не се вижда така или иначе. Е да ако кривнеш в страни от тези места ще останеш с твоите впечатления то е ясно.

Ама тия блокове са си ги окепазили така хората. То оригинално това не е било така, тук изолация, там остъклени и зазидани тераси, при -ти оригинално както си е било..., паркирани автомобили в калта и градинките. До голяма степен за състоянието на градската среда са си виновни самите хора. Там където държавата/общината си поддръжа си е ок. Тролеите, мрежата, гарата, парка и тн.

54
И най-вече да има кой да работи. Като нямаш персонал нищо не става. Автобуси и влакове може да купиш и хиляди, но ако нямаш човешки русерс и не можеш да привлечеш избягалия по чужбина нищо няма да стане.

Чак за всички линии не е необходимо разбира се, но тези в градската част си е задължително ако искат даима пътници. За Крайградските 10-15 мин. в час пик максимум, при сегашното ниво на автомобилизация и забързан живот никой няма да чака по 40-50 минути.

55
Поне 2-3 пъти в седмицата ползвам ГТ, както натоварени линии в пиков час, така и селски линии и нито веднъж не съм видял да има проблем или драма с тези ленти. Дори напротив, пътникопотока е намалял в пъти спрямо 2019-та например, дори в пиков час няма толкова хора. Единствените тъпканици, които наблюдавам са събота и неделя при хубаво време в 111. Но там проблема не е в лентите , а въпрос на организация че не пускат съчленени автобуси. Още повече че лято идва, повече хора ходят пеш, с велосипеди, много хора са по морето, по вили села и планини още по-малко ще има хора тогава.

Ще мине поне година при добро стечение на обстоятелствата докато почне да се връща пътникопотока от 2019-та, хората се отпуснат и почнат пак да щъкат насам-натам, да пътуват, да дойдат пак хилядите чужди туристи. Така че аз поне до следващото лято 2022/дори есен 2022-ра не обаквам никакви драми с тези ленти и пътникопотоците, и залагам че поне до тогава ще останат заедно с маските на обществени места.

56
Ха ако с такава скорост се обновяват ТМ трасета то докато се обновят всички ще сме се пенсионирали вече или ще са нужни по най-груби сметки около 40 години. Повечето ще се возим живи и здрави по изцяло обновени и съвременни трасета като сме на по 70-75 години.

Аз подозирам че една от причините е просто липса на персонал...твърде много големи инфраструктурни проекти по едно и също време, няма от къде да се вземат работници.  Освен това трасе се прави Елин Пелин-Септември, Славяново-Стражица, гара Синдел, по Искърското дефиле и къде ли още не модернизации. Това изисква огромен финансов и човешки ресурс все пак, докато първото може да се вземе от ЕС, второто заради по-ниското заплащане няма как да привлечем работници от ЕС.

Отделно са магистралите и хилядите километри нови пътища. Толкова години всичко беше изоставено, че сега са необходими десетилетия да стигне европейското и колосални ресурси, но пак добре че се прави.

57
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.04.2021, 21:08:32 »
Автобуса според мен се кани да прави ляв завой, посока Сточна гара. В дясно се вижда бегло и знака на регулировчика. При тогавашното ниво на трафик такива леви завои вероятно не са били никакъв проблем.

58
Имах впредвид да го направят цялото за това лято. Не мисля че не е постижимо, не са кой знае колко километри, за чисто права линия в равното. Че то тунела Козница е прокопан за по-малко от 2 години, та надали едно трасе по равното би било непосилно да се направи за едно лято.

59
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 14.04.2021, 18:30:09 »
Нека остане да се движи като музеен експонат, може да го пишат за по-интересно всеки ден на различни линии. И вътре да има информация за ТТ, снимки, история през годините. Ще е интересно за пътниците, които попадат на него, както и за феновете на Икарус.

Отделно с това може и ПР да си направят, хем че са пуснали изцяло нови тролейбуси, хем че този път са се сетили и запазили в движение един музеен експонат и видите ли вече няма за какво да мрънкате да кажат като и двете обещания са изпълнени.

60
https://www.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/naselenieto-na-sofiia-namaliava-za-pyrvi-pyt-ot-2001-g-325862/

Обяснението, е че това е заради някаква новопоявила се тенденция хората да се изнасят в къщи около градовете. За това има ръст на населението в Своге, Костинброд, Лакатник и подобни места. Последните няколко години има тенденция, крайно необичайна за нас, именно силно повишен интерес към къщи вместо апартаменти. Ако питате някой брокер, до неотдавна къщите са били много слабо търсени и са се продавали предимно апартаменти, за това и толкова много блокове се настроиха и в София и по курортите, хората си купуваха дори ваканционни апартаменти напоследък вместо вили. Сега апартаментите стават по-трудно продаваеми.

Това е някакъв грешен криворазбран американски модел на предградията и селата, вместо европейския и соц.модел на компактния град. Защото това с къщите предполага заемане на огтромна площ, генериране на много трафик, трудно обслужване с ГТ, трудна поддръжка на инфраструктурата. Ако на една улица с 3 блока 1000 човека плащат с данъците си за поддръжката на улицата отпред, на една улица с 5 къщи плащат 5 човека за същата дължина и площ на улица. А до неотдавна бяхме на едно от челните места на домакинства които живеят в апартаменти вместо в къщи, сега това изведнъж рязко започна да се пречупва. Нали се сещате това до какви последствия може да доведе. Увеличен трафик, гетовизиране на кварталите с блокове в комбинация с много празни апартаменти по градове и курорти, задръстени входно-изходни магистрали към градовете като в щатите и Канада. Виждате вече наченки на това, колко бивши картофени ниви около София стават комплекси с еднофамилни къщи. Това тотално нарушава концепцията на компактния град без много автомобили с повече пешеходни зони и ГТ.

Лошото е че едно такова нещо тръгне ли веднъж обикновено става трайна тенденция. Ще видим как ще се отрази всичко това на трафик, замърсяване, поддръжка на инфраструктура. При този модел ако няма наблизо до теб ж.п. гара или автобусна спирка без автомобил си тотално загубен.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 682