Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 406238 times)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1740 on: 19.04.2021, 13:02:17 »
Защо някои източници Горна баня се посочва като станция с островен перон?



Не виждам никакъв островен перон :neznam:
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1741 on: 19.04.2021, 13:13:07 »
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1742 on: 19.04.2021, 13:21:36 »
Локацията на МС Горна баня е била променена? Изпуснах този момент.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1743 on: 19.04.2021, 15:43:19 »
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!
При това положение има ли смисъл да спират на сегашната гара Горна баня? Същият въпрос е и за гара Искърско шосе и гара Искър, но НКЖИ е тежка машина.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 710
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1744 on: 19.04.2021, 16:05:57 »
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!
При това положение има ли смисъл да спират на сегашната гара Горна баня? Същият въпрос е и за гара Искърско шосе и гара Искър, но НКЖИ е тежка машина.

Въпросът е особено релевантен, предвид че метромрежата като цяло в момента допира/пресича жп мрежата на 6 места.
Само на ЦГС има съвпадение между спирка и съществуваща гара.
В Горна и на Искърско шосе вече има нови спирки, на по-малко от 500метра от стари съществуващи гари.
Панчо Владигеров я я има като спирка на метрото, я не.
Западен парк и Подуене няма да се вържат към метрото никога.
Равносметката не е най-цветущата.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1113
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1745 on: 19.04.2021, 18:16:00 »
Тези 6 места никак не са малко при положение че имаме само 3 диаметъра.
Ако новата Горна баня върши същата или почти същата работа, защо да не закрият старата? За Гара Искър не знам.
Дали ще има гара Владигеров заедно с метростанция - тук е банално, требат пАри.
Ако под Западен парк имаш предвид Вардар, там натоварването и без това е на предела си, само гара липсва.
Подуяне беше дилема - Ситняково щеше да духа супата, а трасето щеше да минава по покрайнините на кв.Подуяне и Гео Милев което в голяма степен обезсмисляше проекта. Гара Подуяне поне си има други видове транспорт, трамвай например.

Иначе, бих се повозил до Горна баня, ако беше с островен перон.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3803
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1746 on: 19.04.2021, 18:29:08 »
"Новата" Горна баня е спирка, а "старата" е гара. Едното не замества другото, че да го закриват.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1747 on: 19.04.2021, 18:36:05 »
"Новата" Горна баня е спирка, а "старата" е гара. Едното не замества другото, че да го закриват.
Не говоря за закриване на гари Искър или Горна баня - те си имат коловозни развития, Искър обработва и товари. Въпросът е всички или поне бързите влакове да ги прескачат и да спират само на новите интермодални връзки.
Може би формулировката ми и позоваването на НКЖИ не беше правилно, би трябвало това да е в компетенцията на БДЖ-ПП.
« Last Edit: 19.04.2021, 18:42:32 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3803
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1748 on: 19.04.2021, 18:48:01 »
Визирах мнението над моето.

За Искър да, там за бързите влакове е безсмислено да спират.
За Горна баня обаче е по-сложно, защото там се правят срещи и спирането поне на единия влак е неизбежно, а от гледна точка на пътниците, в момента много хора слизат и се качват там и не е ясно за каква част ще е приемливо да преминат към новата спирка. Пропускане на сегашната гара от бързите влакове може да стане само при осигуряване на достатъчно пътнически в натовареното време, а БДЖ-ПП не е в състояние да осигури повече влакове, поне не и в сегашната си организационна бъркотия и наличен подвижен състав.

А къде ще спират влаковете зависи не само от НКЖИ и БДЖ-ПП, а и от МТИТС, които съобразно желанията на местната власт решават какво да се възложи на БДЖ като услуга. Една част от желанията се удовлетворяват, друга част не.
« Last Edit: 19.04.2021, 18:50:58 by bdz43r »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1749 on: 19.04.2021, 21:09:24 »
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!

500 метра двупътен тунел не са 1-2 милиона съфинансиране, а много повече.

Но 500 метра удвояване на жп линията от сегашната гара Горна баня до новата спирка и изместване на събирателната срелка източно от нея може и да стане по-евтино. Тогава срещите могат да стават на спирката, а не на гарата.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3803
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1750 on: 19.04.2021, 21:58:34 »
Хубава идея, но не става, защото спирката е в голям наклон, четири пъти над максималното за гара.
За тези неща се мисли преди да се сложат във фурната, а не след като се опекат.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5557
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1751 on: 20.04.2021, 09:43:45 »
Нямаше ли планове за удвояване на линията там? Тогава гарата вероятно напълно ще отпадне.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1752 on: 20.04.2021, 11:00:32 »
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!

500 метра двупътен тунел не са 1-2 милиона съфинансиране, а много повече.

Колко са ? 10 милиона ? При 80% финансиране по Европейската програма за изграждане на метрото това означава 20% съфинансиране от СО !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1753 on: 20.04.2021, 11:33:31 »
С цената на спестени 1-2 милиона национално съфинансиране забихме последната станция в нищото вместо да се направи от източната страна на коловозното развитие на гара Горна баня ! 40 влака на ден излишно спиране загуба на време и разходи за енергия!

500 метра двупътен тунел не са 1-2 милиона съфинансиране, а много повече.

Колко са ? 10 милиона ? При 80% финансиране по Европейската програма за изграждане на метрото това означава 20% съфинансиране от СО !
А отчиташ ли, че гарата не е насред полето и между сегашната последна метростанция до гарата е плътно застроено, вкл. около гарата. Т.е. отчуждаването на парцел за котлован на метростанцията плюс методът за пробиване на трасето ще са сериозна инвестиция. Не мисля, че би се покрила от спестяване на една спирка на влаковете.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1754 on: 20.04.2021, 12:47:53 »
Нямаше ли планове за удвояване на линията там? Тогава гарата вероятно напълно ще отпадне.

Не. Окончателният проект беше орязан и до Владая всичко е по старите параметри за да се спестят пари. Имаше и предложения от ВТУ да се измени линейния пункт в края на метродиаметъра и да се направи като рампа за да има връзка с жп мрежата, но и това предложение беше отхвърлено, остана максимално евтиния и бърз вариант за да смогнат до изборите.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1755 on: 20.04.2021, 13:56:45 »
А отчиташ ли, че ...

Отчитам, че това в момента е просто една лакърдия и чешане на клавиатурите и всичко е вече всъщност приключило !

Посещавал ли си някога гара Горна баня?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1756 on: 20.04.2021, 14:05:15 »
Посещавал ли си някога гара Горна баня?
Да, но твърде отдавна. Именно да се добера от влака бързо до града, така че нямах време много да се оглеждам. Но надали е очевидно как може да мине метро оттук
« Last Edit: 20.04.2021, 14:15:22 by blagun »

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2955
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1757 on: 20.04.2021, 19:35:31 »
Посещавал ли си някога гара Горна баня?
Да, но твърде отдавна. Именно да се добера от влака бързо до града, така че нямах време много да се оглеждам. Но надали е очевидно как може да мине метро оттук

Ами всъщност няма проблем да мине. Няма проблем да мине и двойна жп линия ако трябва.
Но както и да го гледаме, разстоянието от центъра на Горна баня до метростанцията и до гарата са горе-долу еднакви но и двете си остават в периферията на квартала и не решават двата проблема - без вътрешноквартално довозване няма как и от тях до крайните къщи е бая ходене по сериозен наклон.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14031
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1758 on: 20.04.2021, 22:11:33 »
А пък по мои наблюдения Горнобанци сравнително си ползват ж.п. гарата защото им е най-бърз транспорт до центъра, само 15 минутки. Виждал съм да се качват поне по 10-15 човека посока София. Ако се бяха разбрали БДЖ и ЦГМ за превозните документи според мен много повече хора щяха да ползват, защото сега освен картата трябва да си купуват и отделен билет за същото разстояние но друг превозвач.

Спомням си веднъж като пътувах до Варна се заприказвах във влака с един човек от последните блокове до околовръстното в Овча Купел, и той ми каза че в пиков час дори до там се прибира понякога с влак, защото задръстванията са нетърпими в комбинация с тъпканицата и жегата в 11-ката автобуса. Това беше преди пандемията. Въпреки че от гарата до блока му има поне 10-тина минути пеш било по-добре в някои случаи.

Мисля си, има сравнително голям интерес към услугата на БДЖ дори в града, обаче трябва по-редовен график и общи первозни документи, и понеже това липсва хората не го ползват пълноценно на територията на града.
« Last Edit: 20.04.2021, 22:13:14 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1759 on: 21.04.2021, 09:50:01 »
Посещавал ли си някога гара Горна баня?
Да, но твърде отдавна. Именно да се добера от влака бързо до града, така че нямах време много да се оглеждам. Но надали е очевидно как може да мине метро оттук

Ами всъщност няма проблем да мине. Няма проблем да мине и двойна жп линия ако трябва.
Но както и да го гледаме, разстоянието от центъра на Горна баня до метростанцията и до гарата са горе-долу еднакви но и двете си остават в периферията на квартала и не решават двата проблема - без вътрешноквартално довозване няма как и от тях до крайните къщи е бая ходене по сериозен наклон.

Не е толкова проблема в обслужването на Горна баня, колкото на Пета главна ж.п.линия. В рамките на 500 метра два пъти вместо веднъж да спреш и ускориш 300 тона колко енергия изисква и това по 40 пъти на ден ! Дори там е много по-лесно да се ситуира една автогара, отколкото да се изгражда обръщало на Никола Хрелков и да се чудят как да го завъртят 260 за да минава и от там ! Ама това трябваше да се мисли преди, а сега вече е късно!