Author Topic: Метролиния 3 и наземният транспорт  (Read 68340 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е малко ли е. То дефакто за една голяма част това е единственият транспорт.
Премахването на 45 (3 коли на час) и пращането на 73 в друга посока (4 коли на час) се заменят с по-неудобния 60 (4 коли на час). Според мен далеч по-добре щеше да е 73 да се пренасочи към Красна поляна и Гешов, а не по Каблешков, където и без друго евентуално ще се появи 173.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3918
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз харесвах предното предложение, при което 60 върви по Цар Борис, ама не знам защо отпадна.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
73 се иска от живущите в Овча Купел за връзка със застрояването по ул. Тодор Каблешков. Някои ходят там на детска градина, имат лични лекари. Има и доста работещи в района + връзката с мол-а. 45 в момента е на 20 минути в пик и на 30 минути извън пик. 60 ще бъде на 15-18 минути в пик и 20 минути извън пик. Това не е ли подобрение? Като за частта в квартала той прави връзка с метрото и в двете посоки.
73 също прави връзка с метрото в едната посока, но така се създава нова, която поискаха от Овча Купел.
При всяка маршрутна промяна няма пълно щастие. Винаги ще има недоволни. Сега ако отпадне доклада, ще следим какво ще се случи с жалбите и сигналите. Но рано или късно, промени във връзка с метрото трябва да има. Само че е важно те да са разумни, а не плод на личен интерес.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз харесвах предното предложение, при което 60 върви по Цар Борис, ама не знам защо отпадна.

Защото има семейства, които го ползват да водят децата си на детска градина в Красна поляна. Има и учещи.
Поради някаква причина, никой не счита трамвай 11 за съществуващ. Може би това ще се промени като се пусне трамвайно трасе из района, вместо само да го допира.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Промяната за 73 се иска от жителите на Ж.К., които запазват връзката си с Красно село чрез 102 и метрото ! Нормално е да искат връзка в другата посока. Вместо нередовния 60 можеше да се пусне 11 през старата част с компенсация за увеличението от закриването на 45.

Когато стане дума за промяна на ТБ 2 скачате като ужилени, но с лека ръка обърквате живота на хората в противоположната част на трасето . Двойни стандарти са това !

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Промяната за 73 се иска от жителите на Ж.К., които запазват връзката си с Красно село чрез 102 и метрото ! Нормално е да искат връзка в другата посока. Вместо нередовния 60 можеше да се пусне 11 през старата част с компенсация за увеличението от закриването на 45.

В настоящата ситуация 11 няма как да се пренасочи. 102 прави връзка с метрото чак на Красно село и той няма как да се пипа.
А и ако приемем вса пак да се пусне 11 през квартала, то с колко ще му скочи пробега, знаеш ли - с над 600 000 км годишно, което е почти 2 милиона лева.
При сегашното управление и финансовата дупка в транспорта, която сегашните некадърници направиха, това със сигурност няма да мине на този етап.

Когато стане дума за промяна на ТБ 2 скачате като ужилени, но с лека ръка обърквате живота на хората в противоположната част на трасето . Двойни стандарти са това !
Дай пример за това. Лично аз съм този, който предложи в доклад ТБ 2 да се разреди, за сметка на синхронизиране с тб 4. Ако мислех като теб, вероятно щях да предложа ТБ 3 да се пренасочи към Хаджи Димитър. Или защо не - ТБ5, вместо да ходи към Банишора. Нали си имат ТБ 1.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3918
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
То тези комбинации от семейство с детска градина са безкрайни.

Иначе, имаше и други варианти като 102 да поеме маршрута на 73 по Боряна и после през автогара О.Купел и по България по маршрута си към Ст.Град. За сметка на това, 73 поема стария маршрут на 102 през О.Купел 1 и Кр.Село


Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5557
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Според мен най-добре щеше да е 45 да се пусне от Бузема - Боряна - Тодор Каблешков - Гоце Делчев, а 73 да си е през Красно село двупосочно по Никола Петков. Така вместо безсмисления маршрут на 45  Западен парк - МС Вардар със същия брой коли би решил проблемът с обслужването по Тодор Каблешков и ще има достатъчно транспорт по Боряна.
Също така до сега трябваше да са направили обръщало на Н. Хрелков при МС Горна баня за 107 и 260, за което има достатъчно място.

« Last Edit: 19.04.2021, 13:44:17 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6053
    • View Profile
Сравнително редкият 60 няма особена роля в ЖК Овча Купел 1 и 2 след пускането на МД3 и е удачно да бъде пренасочен към старата част. 45 е на около 20 минути пик, 73 на 12-13.  :rolleyes: 45 на практика се обезмисля при наличие на метростанции в Овча Купел - времето за довозване до МС Вардар е прекалено голямо, в пик трудно пада под 25 минути заради задръстванията.  :rolleyes:
« Last Edit: 19.04.2021, 17:00:23 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Друг вариант е А260 да бъде прекаран по Любляна - след приключване ремонта на ТМ5.
Както всички са съгласни, орязаният А45 е тотално безсмислен и пробегът му може да отиде за още една кола по А60.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3740
    • View Profile
    • Email
Това, което казва Мариян за 73 и 65 е точно така и не знам каква ще е файдата 73 да минава оттам. Преди повече от 20 години специално ходех на Овча Купел, за да разучавам и записвам във връзка с една курсова работа единствената запазила се дотогава огромна картосхема на МГТ, каквито имаше на гарата, на халите, а в последствие разбрахме, че и на летището. Та 65 беше само един рейс, само в работни дни, сутрин и следобед, нарядко, и абсолютно празен. От цял следобед изкаран там, само на единия курс се качиха две баби с торби. Е, рейсът беше Сетра 11М4 с номер 915.....Та сега надали рейс точно оттам, покрай Жоровия_ магазин за влакчета би бил ефективен, още повече, че и 204 покрива част от участъка. Това с няколкото семейства с детските градини е крайно несериозно, знам, че няма места за много деца в най-близката детска градина, но това иска съвсем друго решение.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6053
    • View Profile
65 е доста ефективна довозваща линия - стига от последната спирка в Манастирски Ливади до МС Витоша за 15-17 минути. 60 по Цар Борис III става прекалено обиколен и за запазване на интервалите ще е нужно подсилване, по-ефективно е пробегът да се използва за подобряване на довозването в старата част на Овча Купел. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
А и ако приемем вса пак да се пусне 11 през квартала, то с колко ще му скочи пробега, знаеш ли - с над 600 000 км годишно, което е почти 2 милиона лева.

Понеже си много по-добър от мен в тези сметки те моля да пресметнеш колко би била разликата с компенсиране на пробега от спрения 45 и прекарването на 73 по Каблешков, ама без врътката по България, а директно до Гоце Делчев ! Моля!

 

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6590
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Заобикалянето по Костенски, Гоце Делчев и бул. България за мен не е лошо. Прави се връзка с 83 и 102. Същевременно - то е в рамките на текущия пробег на линията. Докато това, което ти предлагаш е изцяло отгоре - плюс. И не - премахването на заобикалянето и премахването на връзката с 83 и 102 няма да спести достатъчно пробег, за да може някоя от редовните линии да минава през квартала, вместо по Линкълн в Овча Купел.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Връзката с 83 и 102 се запазва и с преминаване по временния маршрут по Стефан Тошев, когато минаваше от там при строежа на МС Красно село, а се запазва и връзката с пазара !

Редно е такива промени да се обявяват достатъчно време преди въвеждането за да могат хората да си организират алтернативни маршрути, а не в последния работен ден в 16.45 часа ! Нямам предвид обсъждането във форума.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
За мен проблемите с променения А73 ще дойдат от другата страна - бабите от Костенски водопад губят връзка с пазара Красно село. Този пазар е като аналога си в Младост: никоя от младостите не ще и да чуе да няма пряка връзка с него. Така е и на южните квартали с пазар Красно село. Пазар Иван Вазов е твърде скъп.
Иначе от кръстовището Любляна/Овча купел до България/Гоце Делчев през Каблешков е по-късо разстоянието, отколкото през Зимница, така че пробег не се губи, даже леко се печели.

P.S. Минаване по Стефан Тошев е добра идея, там дава връзка с 3 училища, ДКЦ, Топлофикация, а пробегът е колкото по България. Не знам колко е приемливо разстоянието до пазар Красно село.

А11 е твърде силна за Любляна и съответно около Линкълн ще са твърде ощетени. Резерви могат да се търсят в засилване на А60 от пълно съкращаване на А45.
« Last Edit: 20.04.2021, 11:16:07 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3918
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
За мен проблемите с променения А73 ще дойдат от другата страна - бабите от Костенски водопад губят връзка с пазара Красно село. Този пазар е като аналога си в Младост: никоя от младостите не ще и да чуе да няма пряка връзка с него. Така е и на южните квартали с пазар Красно село. Пазар Иван Вазов е твърде скъп.
Иначе от кръстовището Любляна/Овча купел до България/Гоце Делчев през Каблешков е по-късо разстоянието, отколкото през Зимница, така че пробег не се губи, даже леко се печели.

Подкрепям казаното. За мен частта с местенето на 73 е недодялана. Връзката с пазара се губи и за Овча Купел и за Гоце Делчев. Като добавим и малоумната 45, то процентът на неадекватни промени напомня леко на тези в Люлин отпреди 20 години.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4521
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Че колко да е далеч да се отиде пеша до спирката на Костенски Водопад на А83, който е далеч по-редовен от А73?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14031
    • View Profile
    • Email
Става 8/65/74/76 +83 с по- малко чакане от 73. Това със 73 е временно нали ще отива до дъмол после
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12715
    • View Profile
Значи докъм 2000г.  73 ходеше до КП Бенакс, как са оцелели бабите тогава, без директен транспорт до пазаря? А сега могат и с 204 да отидат, в пешеходна достъпност е.
Подкрепям 73 да минава по Каблешков, защото дава добри връзки на южните квартали с Овча купел, а ситуацията сега е много по-различна от времената, когато 65 е ходел до автогара Овча купел. Но А 60 трябва да се подсили. Или да оставят и 45, и да са на някакъв кратен интервал. По-натам може да се мисли евентуално за промяна на 11 и 102, като се види изменението на пътникопотоците.

ПС. Ако толкова е зор да има 73 по Костенски водопад, може да се помисли за кръгов маршрут, не е нужно да има обръщало и в двата края. Примерно в посока Гоце Делчев от бул. Овча купел направо по Тодор Каблешков, наляво по Костенски водопад, наляво по Гоце Делчев, наляво по Стефан Тошев и надясно по Каблешков  по маршрута си.
« Last Edit: 20.04.2021, 13:02:14 by ozzy »