Author Topic: ПТП и инциденти  (Read 64340 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1728
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #640 on: 25.04.2021, 20:23:03 »
Вие съвсем откачихте. Таблети, ключ маси, електрички глупости. Запомнете първи урок за професионална книжка категория C e спираш за престой  изключваш от скорост и дърпаш ръчната. При напускане на кабината задължително дърпаш ръчната. Всяко друго действие е глупост, хазарт и некадърност. Въобще не гледаш равно ли е или не, в много случаи
на широко място се губи лекият наклон. В някои страни при напускане на кабината и не дърпане на ръчна могат да ви подведат под съдебна отговорност.
The Grand Tour

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4980
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: ПТП и инциденти
« Reply #641 on: 25.04.2021, 21:31:13 »
При напускане на кабината задължително дърпаш ръчната.

Само че сме в 21 век, а закона е писан през 20 век...............Има два вида ръчни спирачкипри автобусите, електрическа и механична, а закона това не го знае и разпознава. Отгоре съм описал подробно, какво се е случило, но неразбиращите като теб, не могат да го проумеят, и гордо дават заключение................
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3306
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #642 on: 25.04.2021, 21:54:23 »
Тежко ни и горко, ако водачите не знаят разликите и в кои случаи коя да ползват, а този очевидно не е знаел !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14031
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #643 on: 25.04.2021, 21:56:45 »
Би трябвало вратите също да са свързани със спирачката и така както е с отворени врати да не може да тръгне сам. Това редовно го виждам при МАН-овете ако някой застане на вратата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #644 on: 25.04.2021, 22:04:14 »
Има много голяма разлика между спирачка която държи автобуса на място и блокаж на вратите, и много моля хора които не правят разлика между двете да не говорят глупости. Тук става въпрос за човешка грешка , нищо повече. Дали ще слезеш да изключваш ключ масата , или отиваш до тоалетна - превозното средство се обезопасява.
« Last Edit: 25.04.2021, 22:07:29 by TRAMS SOFIA »
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1728
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #645 on: 25.04.2021, 22:07:10 »
За пореден път пишеш глупости, които някои хора ще попият и с това ще допринесеш за още такива инциденти.  НЯМА ВТОРИ ВИД РЪЧНА СПИРАЧКА ТОЙ Е ЕДИН И СЕ ЗАДЕЙСТВА ПРИ НАПУСКАНЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО НА ВОДАЧА.
The Grand Tour

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4980
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: ПТП и инциденти
« Reply #646 on: 25.04.2021, 23:12:57 »
НЯМА ВТОРИ ВИД РЪЧНА СПИРАЧКА ТОЙ Е ЕДИН И СЕ ЗАДЕЙСТВА ПРИ НАПУСКАНЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО НА ВОДАЧА.

Глупостите ги пишеш ТИ ! БЛОКАЖА Е МЕХАНИЧНА СПИРАЧКА И РАБОТИ МЕХАНИЧНО БЕЗ ТОК !
Електрическата спирачка има съвсем друго действие и работи с ток ! Когато спреш тока, тя освобождава, а като няма ток нищо не работи. И всичко е въпрос на ел. схеми. А защо GPS-а е вързан за захранване точно на този бушон захранващ ел. спирачката, трябва да се пита ръководството на гаража, респективно монтиралите GPS системите. И Дружбенските китайчета са така свързани, и аз съм патил без никакви последствия. На ВМС-то имаше бушон допълнително монтиран в кабината, и от там го рестартирахме.
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3803
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #647 on: 25.04.2021, 23:26:21 »
Quote
ЗДвП: Чл. 96. Водачът на спряно за престой или паркирано пътно превозно средство е длъжен да вземе мерки то да не може да се приведе в движение или да потегли само.

ППЗДвП: Чл. 98. Водачът на спряно за престой или паркирано пътно превозно средство може да го напусне, ако е взел мерки то да не потегли само
Потеглило ли е само превозното средство? Потеглило е. Значи водачът не е взел достатъчно мерки.

Ама електричката не работила без ток, ама GPS-а бил на същия предпазител.... това са щуротии. Ами ако предпазителят изгори без външна намеса докато водачът препикава задната лява гума, предпазителят ли ще е крив, че си е свършил работата точно тогава?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1728
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #648 on: 25.04.2021, 23:35:54 »
Какъв ти е проблема да дръпнеш ръчната като напускаш автобуса? Жалко за един професионален шофьор, много жалко и страшно.
The Grand Tour

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1343
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #649 on: 26.04.2021, 01:05:13 »
Добре де, аз да питам тогава, че наистина не ми става много ясно. Тия автобуси с въздушни спирачки ли са, като повечето съвременни камиони? И като ще слизаш, дърпаш един лост, който се води ръчна спирачка, но не е като на колите - механична, а действа на въздушните спирачки и камионът е заковал, все едно педалът на спирачката е натиснат до край.  А въздухът всъщност се ползва, за да се освободи спирачката и ако няма въздух, няма освобождаване. Та тоя автобус така ли е устроен и има ли такъв лост?

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1728
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #650 on: 26.04.2021, 10:18:39 »
Да точно така действа като на всички съвременни камиони и автобуси. Отделна пневматична система е, която изпуска въздуха от допълнителни камери в спирачните цилидри на задният мост. При съчленените автобуси на средният мост. Система е независима от педала на спирачката и осигурява превозното средство с над 200% от допустимата му маса.
The Grand Tour

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6053
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #651 on: 26.04.2021, 10:52:25 »
Нормално има пружинен механизъм, който задейства спирачките при спадане на налягането на въздуха и ги освобождава при достатъчно високо налягане. Това гарантира и спирането при утечка на въздух, неизправност на компресора и т.н. аварийни ситуации. :)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 886
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #652 on: 26.04.2021, 21:17:00 »
Имат си съвсем обикновена ръчна спирачка-блокаж на пружини която може да се освободи ако налягането на въздуха в системата е някъде над 5 атмосфери и блокира автоматично ако налягането падне или ако се изпусне принудително чрез "ръчната", която между другото не е дигитална "има-няма" блокаж, ами може плавно от ръчката да се регулира силата на спиране. Едно и също е и на 305-ците и на МАН производство 2018г.
Има още и "електричка" - която не е електрическа спирачка, а подаване на въздух чрез централен обособен електроклапан тип "има-няма" или чрез по-сложни електроклапани към всяко колело с управление от компютъра на ABS-а.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1728
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #653 on: 26.04.2021, 21:38:08 »
Да обобщим за всички бъдещи и настоящи професионални шофьори. Ако беше задействал ръчната спирачка автобуса нямаше да самопотегли.
The Grand Tour

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4980
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: ПТП и инциденти
« Reply #654 on: 26.04.2021, 21:41:28 »
Да обобщим за всички бъдещи и настоящи професионални шофьори. Ако беше задействал ръчната спирачка автобуса нямаше да самопотегли.

И да обобщим за всички лаици,- Ако баба ви беше мъжка, щяха да и викат дядо, и вас нямаше да ви има !

Много е важно да се запомни при използуването на думичката "АКО".
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline mar7o00

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #655 on: 26.04.2021, 22:08:29 »
не се е усетил да врътне ключ масата обратно зада зацепи електриката вместо да гони колата.

Но той по обясними-за мен, причини, не е изключил ключ масата вътре в автобуса, а е слязъл само да рестартира,-разбирай извади бушона за GPS-а.
Н 19ките ключ масата е при акумулаторите... на новите е вътре.

Offline mar7o00

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #656 on: 26.04.2021, 22:15:18 »
Вие съвсем откачихте. Таблети, ключ маси, електрички глупости. Запомнете първи урок за професионална книжка категория C e спираш за престой  изключваш от скорост и дърпаш ръчната. При напускане на кабината задължително дърпаш ръчната. Всяко друго действие е глупост, хазарт и некадърност. Въобще не гледаш равно ли е или не, в много случаи
на широко място се губи лекият наклон. В някои страни при напускане на кабината и не дърпане на ръчна могат да ви подведат под съдебна отговорност.
Там наклона не е лек, шофьора е опитен и не с малък стаж, познава особеностите на линията и не я кара за 1ви път, че да не знае какъв е наклона там.Заповядай на тия графици който се работи в момента и през следващите 2 години(заради 5-тм) и на  107ма... Да те видя как ще минеш по уличките натрупани с коли на всезнайковци и то правилно паркирали, и колко една седмица ще издържиш да ставаш по нощите, да караш персонални, да се разправяш с олигодрените дето се возят и да почиваш от дъжд на вятър.... не повече от седмица.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #657 on: 26.04.2021, 22:32:38 »
Айде още един адвокат. Видно е че е грешка на водача. Никой не го съди, но да казваме че инцидента не е по негова вина е в сферата на фантазиите. Както казах и по-напред сбъркаме, безгрешни няма, дано си е взел поука.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #658 on: 02.05.2021, 15:57:03 »
Изскочила релса по Илиянско шосе, между Динамик и пазара Илиянци.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #659 on: 05.05.2021, 19:26:37 »
Трамвай 510 по линия 11 идващ от красна поляна към Стамболийски (явно) не е видял, че стрелката е завъртяна към площад Възраждане(навярно от предишно минала 4) и на фазата в която е зелено за направо на трамваи и коли е тръгнал надясно блъскайки лекия автомобил стоящ му вдясно... Беше станала голяма обърквация с всякакви трамвайни линии и по- брутална версия на редовното задръстване.

няма някакви значителни щети