Инфраструктура > Трамвайна инфраструктура

Изграждане на трамвайни трасета в други български градове

(1/7) > >>

yaskata:
Четох статия от преди точно 2 месеца (14 март) че в Пловдив градът на тепетата се появила идея за трамваен транспорт която стигнала до общината. Преди е имало такива идеи през 30те и 40те години на миналия век. Сегашната идеята била включена в техният план за интеграция (2021-2027). Там вече почвало да става натоварено откъм трафик. Та нали е вторият по население град в България там 500 000 души. Заместник кметът на Пловдив пък е положително настроен за идеята.

В Прага и София първият вариант вместо метро бил много по-евтиният подземен трамвай. Но това не значи задължително да е под земята. Може трасето повече да бъде пак извън пътя както е в някои части на Обеля. Пловдивчани са на мнение че трамваиният транспорт бил "екзотичен".

Давам пример със закупуването на 20те трамвая T6A5. Взехме ги пак от Прага за общо около 700 000 лева (със застраховките) в отлично състояние. Макар да са от края на миналия век ако трябва да бъда честен изглеждат по-модерни. Ако от Пловдив купят 40 бройки за 1 400 000 лева. Би трябвало за 1, 2 линии да са достатъчно. И 1 400 000 лева за четиридесед 20-годишни трамвая това е много добра оферта. Една нова трамвайна мотриса е толкова.

Дано да има трамваен транспорт и да не стане като автобусния.
Ще се радвам ако някой съфорумник от Пловдив допълни с нещо.

Но главният фокус на темата не е само Пловдив може да коментираме и други големи градове. Даже по-късно може да потърся дали се е обсъждало и в други градове.



fafan:

--- Quote from: yaskata on 14.05.2023, 15:41:06 ---Четох статия от преди точно 2 месеца (14 март) че в Пловдив градът на тепетата се появила идея за трамваен транспорт която стигнала до общината. Преди е имало такива идеи през 30те и 40те години на миналия век. Сегашната идеята била включена в техният план за интеграция (2021-2027). Там вече почвало да става натоварено откъм трафик. Та нали е вторият по население град в България там 500 000 души. Заместник кметът на Пловдив пък е положително настроен за идеята.

В Прага и София първият вариант вместо метро бил много по-евтиният подземен трамвай. Но това не значи задължително да е под земята. Може трасето повече да бъде пак извън пътя както е в някои части на Обеля. Пловдивчани са на мнение че трамваиният транспорт бил "екзотичен".

Давам пример със закупуването на 20те трамвая T6A5. Взехме ги пак от Прага за общо около 700 000 лева (със застраховките) в отлично състояние. Макар да са от края на миналия век ако трябва да бъда честен изглеждат по-модерни. Ако от Пловдив купят 40 бройки за 1 400 000 лева. Би трябвало за 1, 2 линии да са достатъчно. И 1 400 000 лева за четиридесед 20-годишни трамвая това е много добра оферта. Една нова трамвайна мотриса е толкова.

Дано да има трамваен транспорт и да не стане като автобусния.
Ще се радвам ако някой съфорумник от Пловдив допълни с нещо.

Но главният фокус на темата не е само Пловдив може да коментираме и други големи градове. Даже по-късно може да потърся дали се е обсъждало и в други градове.

--- End quote ---

Първата идея за трамвай в Пловдив не е от 30-те и 40-те, а от 1904 година, като мрежата е трябвало да стига до Асеновград.

А Т6А5 за по 10000 лева парчето вече няма, каквото имаше и не се усетихме навреме да го купим вече е в Украйна, Харков по-точно.

Ivo:
Идеята е чудесна. Пловдив е един от най-хубавите ни градове, а градския му транспорт е като в третия свят. Някакви извратени малки автобусчета, големи интервали, слаборазвита мрежа. Една трамвайна мрежа, направена като хората в обособени трасета и подземно преминаване през центъра, достигаща до индустриалната зона би отпушила много града, ще придобие съвсем друг много по-представителен облик, отколкото с автобусчета като в третия свят и паркирани автомобили навсякъде и задръствания.

Само че трябва да се купят хубави нови климатизирани трамваи. Старите Чешки са крайно неподходящи за Пловдивските жеги, вътре лятото ще е мор и хората няма да искат да ги ползват. Освен това не са и нископодови. Може нови Чешки, може и Песа като в София.

Както писах и в темата за междуградските автобуси, малко съм скептичен извън този форум колко хора могат да направят адекватно проучване и маршрути от нулата за нова трамвайна мрежа, за да бъде максимално натоварена и ефективна. Това трябва да са хора които се интересуват от тематиката, посещавали са поне няколко града извън София с развита трамвайна мрежа и са видяли какви успешни решения а приложени там, отделно познаващи много добре Пловдив като град с потоците и навиците на хората. И доколко биха възложили задачата на някой който наистина е видял може и разбира, или на някой техен си човек който просто да прибере парите и да не направи нищо ефективно. Все пак да промениш неефективна трамвайна линия може да струва милиони, за разлика от автобусен маршрут.

david:
Скептичен съм да се появи трамвай там. Първо да се сдобият с нормални автобуси, да си върнат тролеите, пък тогава да дават такива смели надежди на хората.

Ivo:
Трябва си релсов транспорт. Тролеи, абсолютно безсмислено, при положение че скоро всичките автобуси ще са електрически. Ако ЕС дава парите защо да не стане, нали не ни бърка в джоба? И хората доволни и избори се печелят така, че си отпушил града, както стана в София с метрото. Безплатен ПР.

Трамвая не пречи да има и автобусни линии.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version