Инфраструктура > Пътна инфраструктура

Велоалеи

(1/170) > >>

Mariana:
Интересува ме какви са плановете на общинарите що се отнася до създаванеето на вело-алеи из София.
Пиша доклад на тема "Транспортът в София. Проблеми, възможни решения и роля на младите граждани в тях" и си мисля, че тази информация би ми била от помощ. Благодаря ви предварително.

LG_:
Здравей и добре дошла,

сега по въпроса ти:

Всъщност това е доста болана тема за града и транспорта ни. Защото велоалеи в София практически няма и хората дръзнали да се предвижват с велосипеди са си един вид камикадзета. От няколко години от Общината все дават някакви сигнали че имат намерение да се захванат с велосипедното движение и да му създадат подходящи условия за развитие, а именно да построят велосипедни алеи. Излезе и информация, че Общината е отделила средства за капиталови разходи в бюджета си за 2008 година, с намерение да построи велоалеи в кварталите Младост и Люлин като довозващ транспорт до метростанциите. Но стана ясно че и това няма да стане. Тазгодишната велоинициатива на градската управа ще се заключи в някакво привеждане в приличен вид на единствената велоалея в София - тази на бул. Цар Борис ИИИ. Всъщност и покрай НДК има начертани "някакви" пътища за велосипедисти, но те служат единствено за отчитане на дейност.

Всъщност създаването на велосипедни алеи не е толкова лесно начинание и в никакъв случай те не трявба да се правят "на парче". Затова иначе носещата симпатия за политиците тема "велосипедни алеи"  се оказва твърде голяма лъжица за устата на нашите управници. На всякъде по света велоалеите са съставна част от пътния габарит на градските улици и булеварди и се създават заедно с тяхното строителство или развитие.

Примери по света хиляди. Аз ти прикачам само един. Това е сателитна снимка от Гугъл на булевард в Дрезден. Ясно се виждат двете пътни платна с по две ленти за автомобили, разделителна ивица между тях. От лявата страна на платната е трамвайното платно, което е озеленено. А още по-вляво се вижда велоалеята и пешеходния тротоар. Велоалеята е направена с червени павета за да се различава визуално от пешеходната. Дори в случая двете алеи са разделени с ивица храсти за да не си пречат двата вида движение. Отдясно на автомобилните платна има ивица за паркиране с дървета между паркоместата и отново велоалея (с червено) и пешеходна алея. Като напречния профил на цялата улица е направен изключително грамотно. Във втората снимка ясно се вижда оформлението на велоалеите при кръстовище.

В инвестиционната програма на София за тази година е залегнала рехабилитация и реконструкция повече от 10 булеварда. за съжаление на нито един от тях не е предвидена велосипедна алея, подобна на тази от Дрезден. Липсва обаче и нормативна база за това. С други думи проблема е по-сложен отколкото изглежда на пръв поглед и за неговото същинско решаване е необходима наистина здрава политическа воля при това не сдамо на общинско ниво. А според мен колкото повече време минава толкова задачата с велоалеите става по-трудна.

За предимствата на велосипедния транспорт няма никакъв спор - евтин, екологичен, здравословен, бърз.

Успех в писането на доклада

maniak:
http://bikevolution-bg.org/
Според мен, в горния сайт ще намериш помощ.

Mariana:
Страшно много Ви благодаря за отделеното време
 
Надявам се да се получи добър доклад  

Поздрави и успехи, а ако имам още въпроси ще знам, че мога ра разчитам на експертната помощ на хората от тази страница.

LG_:

--- Quote ---Предвиждат 45 км велоалеи в квартал "Младост" в София
Предстои обществено обсъждане на устройствената схема
Автор: Гергана ДИМИТРОВА


Разработена е устройствена концепция на схемата на велосипедни алеи в столичния жилищен комплекс "Младост". Мечтата на много хора - София да има своите подходящи пътища за движение с велосипед, обхваща всички части на "Младост". Разработката беше приета на експертен съвет по устройство на територията към дирекция "Архитектура и градоустройство" на Столичната община на 17 април. Съветът реши схемата на велосипедната мрежа заедно с разработения сборен подробен устройствен план - план за регулация и застрояване на "Младост" да бъде подложена на обществено обсъждане. Предстои обявяване на обсъждането, съобщиха от районната администрация.
Устройствената схема ще бъде основа за разработване на инвестиционни проекти за конкретни обекти на велосипедните маршрути. Схемата на веломрежата в "Младост" е направена на базата на общите проучвания в рамките на общия устройствен план на София. В плана са направени различни разработки на тема "Велосипедно движение в София". Те са дело на колектив, с ръководител д-р ланд. арх. Веляна Найденова от общинското предприятие "Софпроект-ОГП".
Проучванията за създаване на самостоятелни веломрежи в големите жилищни комплекси допълват идеите за провеждане на цялата веломрежа на територията на София. Изборът на трасета се базира на няколко основни принципа. Това са създаване на цялостна, относителна веломрежа в градска среда при осигуряване на безопасни велотрасета, устроени по съвременните изисквания и стандарти за достъпност на средата. Възможностите за съвместяване на пешеходно и велодвижение, както и провеждане на маршрути в екологична паркова среда, използване на съществуващи алеи и широки тротоари с оглед бърза реализация. Цели се безконфликтно провеждане на веломрежа до училищата и детските заведения и обвързването им с вестибюлите на метростанциите. На територията на комплекс "Младост" това са основно станция 13 на бул. "Андрей Сахаров" и номер 14, 15 и 16 по бул. "Александър Малинов" и номер 17 на Околовръстен път до "бизнес парк София".
Разработката за веломрежата на територията на "Младост" е съобразена максимално с актуализацията на подробния устройствен план - план за регулация и застрояване на всички части на жилищния комплекс. Целта е да се постигне използване на велосипедния екотранспорт и опазване на околната среда в района, да се създадат условия за отдих и спорт на всички възрастови групи от обитатели, да се предвидят обслужващи веломрежата обекти - велостоянки и велогардероби, да се осъществят връзки в различните по функции територии между съществуващи и нови спортни, развлекателни и опознавателни обекти, ядра и центрове, заложени в общия устройствен плана на София и подробните устройствени планове. Устройственото планиране на веломрежата като цяло за "Младост" и конкретното й териториално решение се базират на формирането на няколко типа маршрути. Според разработката това са главни веломаршрути, които са за директно и бързо придвижване. Те са заложени към първокласната транспортно-комуникационна система и дават възможност за използване на екологичния велотранспорт за движение в градска среда. Второстепенните веломаршрути са заложени като довеждащи трасета до главните велолинии, обвързващи обитаването с училищата, детските заведения, локалните средища за обслужване и развлечение със спирките на метрото. В парковете се предвиждат и рекреационни веломаршрути. Те свързват отделните локални паркове и градини, вътрешнокварталните пространства с пешеходните зони, спортните и развлекателни и опознавателни обекти.
Общата дължина на веломрежата в "Младост" е за главна веломрежа 21.79 км, второстепенна 10.23 км и рекреационна 7.68 км, или общо 45.70 км. Предвиждат се седем велогардероба и 44 стоянки. По препоръка на експертния съвет по устройство на територията е необходимо тези обекти да бъдат регулационно отредени, за да се реализира тяхното изграждане.
На база на сборния подробен устройствен план на всички части на "Младост" 1, 1А, 2, 3 и 4 са предложени алеи за велосипедно движение по ул. "Филип Аврамов", ул. "Свето Преображение", където се планира връзка с метростанция 15, оттук трасето навлиза в "Младост" 3 по ул. "Александър Т. Балан", минава през парковата зона на "Младост" 2, продължава по ул. "Андрей Сахаров" и прави връзка с парка в "Младост" 1. Велоалея има по бул. "Александър Малинов" - от ул. "Александър Т. Балан" до магазин "Деница". Друг велосипеден маршрут обвързва всички метростанции. Предвидени са и локални велоалеи.
Необходимо е да се направи проектиране на велотрасетата заедно с проектирането на транспортните комуникации и регулационно осигуряване на широки тротоари. С проекта за "Младост" ще се постигне приложението на общата схема и въведените правила и норми по общия устройствен план на София.
--- End quote ---

Освен повдигнатия в черно текст за това кой е направил планирането, всичко друго е в страдателен залог!

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version