Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vasko

Pages: [1] 2 3 ... 175
1

И моето очудване беше точно от тази гледна точка.
:eek:
Очуден или Учуден?
Питам,че съм прост ватман...
Моя грешка.

Благодаря за корекцията!

2
След като при маршрутните промени за "Екиден" Маратон на 06.09.2021 бяха омазали временните спиркознаци (в предишния ми пост), този път при големия маратон София на 10.10.2021 решиха да действат на принципа: има информация - има проблем, няма информация - няма проблем. :crazy: И затова - просто по една табела, на която пише "Временна спирка".

В района на паметника на Васил Левски:





Крайна/начална спирка на А78 в кв. Враждебна:



А тази двупосочна временна спирка в кв. Враждебна въобще не беше сигнализирана. Подадох сигнал в call.sofia.bg и може да видите отговора като приложен файл. :help:

3
Нали ужким се явява наскоро на шофьорски курсове? Нещо не си наблягал на теорията. От 2015 няма зебри, кончета, магарета, камили и други животни. Ако има светлинни сигнали, пешеходната пътека е обозначена с две прекъснати линии напречно на оста на пътя. Ако няма, очертава се с широки непрекъснати линии, успоредни на оста на пътя.
Това, което ме учиха на шофьорските курсове е следното:
- Пешеходна пътека, която е маркирана с широки правоъгълници ("Зебра" е по-скоро част от разговорния език) е пълноценната пешеходна пътека, която дава предимство на пешеходците според правилото за пешеходна пътека.
- Маркировка от успоредно разположени малки квадрати се поставя на кръстовища и се използва да визуализира пътя на пешеходците, които пресичат според други правила (зелено на светофар или по правилото на продължението на тротоара), но сама по себе си тази маркировка не дава предимство.

И моето оучудване беше точно от тази гледна точка. Тук премахнаха маркировката от широки правоъгълници и сложиха такава от успоредно разположени малки квадрати. Също така премахнаха знаците Д17. По логиката, по която ме обучаваха на шофьорските курсове, пешеходците няма да имат предимство, ако светофарът не работи, защото няма маркировка от широки правоъгълници и няма пътен знак Д17.

продълженията на тротоарите в рамките на кръстовище също са пълноценни пешеходни пътеки, нищо, че няма очертаване.
Винаги съм се чудил точно за това - на натоварени булеварди като Черни връх - примерно тук, нещо отменя ли това правило? Чисто самоубийство е да се пробваш тук да пресечеш, а и не мисля че и 1% от шофьорите биха предположили че там важи правилото за продължението на тротоарите.
Мисля, че това правило е много недоразбрано.

Ета как са ми го обяснявали на шофьорските курсове:
- "Продължението на тротоара" важи само в направлението на улицата, по която се движиш. Като в твоя пример - ако някой се движи по тротоара на бул. "Черни Връх", той има предимство, когато пресича ул. "Борис Руменов" в района на кръстовището и след това продължава да се движи по същия тротоар на бул. "Черни Връх". Пешеходец, който се движи по тротоар на бул. "Черни Връх" няма право да реши да пресече самия булевард в рамките на това кръстовище и да мине на другия тротоар, и да продължи движението по бул. "Черни Връх". "Продължение на тротоара" означава точно това - дава ти се предимство да продължиш да се движиш по тротоара, по който и до този момент се движиш. Принципно пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" би могъл да пресече бул. "Черни Връх" с предимство на това кръстовище заради правилото "Продължение на тротоара", но в случая това не е правилно заради втората точка.
- Правилото е валидно само на кръстовища на равнозначни пътища, т.е. в случая пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" няма предимство, ако иска да пресече бул. "Черни Връх" на това кръстовище.

Където институциите преценят, че трябва да се учреди предимство за пешеходците, които искат да пресекат пътя с предимство в рамките на кръстовище между неравнозначни пътища, се поставя пешеходна пътека. Пример.

4
Имам един въпрос относно процедурата по закачане на локомотив за пътнически вагони.

Защо машинистите напълно спират локомотива на 5-10 метра от вагоните и след това наново потеглят с форсиране (предполагам, че това не е правилният термин, но не се сещам за по-добър) на двигателите (или други агрегати в локомотива) и много бавно се доближват до вагоните?

И един допълнителен въпрос - след края на процедурата по закачане на локомотива към вагоните се чува един много силен, но кратък звук. Не съм сигурен как да го определя - може би нещо като рязко изпускане на много високо налягане. Какво е това?

Благодаря предварително!

5
Според мен трябва да има А61 и А66, които да имат 6-7 твърдо определени курсове всеки ден, независимо от метеорологични условия. Тези линии да тръгват от метростанция и да спират на всички спирки по маршрута.

В официални почивни дни да се организират А261 и А266, които работят без разписание. Те ще пътуват само при прогноза за времето с определени параметри и информацията дали ще пътуват да бъде обявявана на предишния ден до към 15-16 часа. Те ще тръгват от специално подготвени спирконавеси (каквито е имало в миналото), члез които се допускат само седящи пътници. Всеки автобус тръгва, когато се напълни или 20 минути, след като се е качил първият пътник. Не спират никъде по маршрута, преди да влязат на територията на планината (в обратна посока може да спират на Околовръстен път). При Златните мостове и хотел Морени (а защо не се възстанови оргиналният маршрут до хижа Алеко) също се изграждат специални спирконавеси, които да спомагат контрола при качването на пътниците. Но за целга Столичен автотранспорт трябва да разполага с 40-50 специализирани автобуси, които са подходящи за планински маршрути (Mercedes Intouro или подобни).

И така може да се наложи забрана за автомобили през почивните дни от 06:00 до 23:00 часа. И пълна и постоянна забрана за опрелени еко категории автомобили по всяко време.

Цената не трябва да е по-висока от стандартен билет. Дори обратното - трябва да се помисли за изгодни оферти, които да провокират повече хора да отидат на планина с обществен транспорт. Например - на цената на два билета да може да се качи цяло семейство (двамата родители с колкото деца до 18-годишна връзраст имат).

6
В приложения документ може да видите какво ми отговориха на няколкото сигнала в call.sofia.bg относно нелогичните маршрутни промени по време на Маратон София от 10.10.2021 (като напрамир защо А78 не беше до Централна гара или пък защо А9 и А280 не бяха по редовните си маршрути след като пред сградата на ректората на Софийския университет имаше предостатъчно място и много други).

Ей така се неглижира и отхвърля гражданското самосъзнание... :help: :hammer:


Все още не съм получил отговор на сигналите относно случването на маршрутните промени (липса на адекватна информация във Виртуалните табла и по електронните табла по спирките; неправилно изъпълнение на временни маршрути, преждевременно възстановяване на основни маршрути и т.н.). Да видим там как ще се измъкнат...

7
Ще ви разкажа една случка от миналия уикенд. Абонаментната ми карта изчете в предхождащия петък. В един от двата почивни дни трябваше да се свърша някои неща из София, но реших да си подновя абонаментната карта от понеделник и в същото време да се възползвам от възможността да тествам система за пътуване с банкова карта.

Исках да видя как става покупката на дневна карта за 4 лева при три и повече маркирания в рамките на деня. Дори планирах да пробвам дали мога да вляза в метрото със банкова карта, с която вече съм си закупил дневна абонаментна карта. За целта планирах да пътувам към центъра с наземен транспорт, а на връщане към вкъщи да пробвам да ползвам меторото (защото валидатори като от снимката ми от поста ми по-горе имаше само на централни метростанции).

Качвам се в първото превозно средство - "Валидна карта". Качвам се във второто превозно средство - "Невалидна карта", червени светлини, отхвърлящ звук. :eek: Пробвах всички валидатори в превозното средство - същата работа. Чудех се какво да правя и накрая реших да си дупча хартиен билет, защото не исках да съм гратис. Промених плановете си, за да пътувам с минимален брой прекачвания и продължих с хартиени билети. На следващият ден в електронното ми банкиране беше отчетена сума от 3,20 лева.

Пътуването ми за деня излезе над 10 лева, но все пак бях излязал да направя тест на системата и може би трябваше да съм подготвен за подобно развитие на нещата...

Свързах се с ЦГМ и оттам ми казаха, че нищо не могат да направят, защото аз не мога да докажа, че екрана на валидатора е изписал "Невалидна карта". След като моята банка е отчела 3,20 лева, значи аз съм се маркирал два пъти, независимо какво е пишело на екрана. :neznam:

8
В депото я има 3 годни за движение пендели,  я няма.
Последното, което бях чувал по въпроса е, че са 6 броя. Очевидно бързо се скапват...  :/

9

Много интересно! :)

Намерих тази схема:

Източник.

Как така тролейбусът се е движел двупосочно по еднопътно трасе? :eek: В едната посока е трябвало да кръстосва токоснемателите ли? :neznam:

10
За времето от 00.00 часа на 18.10.2021 год. (понеделник) до 24.00 часа на 24.10.2021 год. (неделя) „Столичен електротранспорт“ ЕАД – поделение „Трансенерго и релсов път“ ще извърши ремонт на релсов път при  на сп. „Кожухарска индустрия“ по трасето на трамвайна линия № 20, като ще бъдат заети и двата коловоза със спиране на трамвайното движение.

На 23.10.2021 год. (събота) и на 24.10.2021 год. (неделя) фирма „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД ще извърши механизирано извеждане на трамвайния релсов път по трамвайна линия № 20 от бул. „Проф. Цв. Лазаров“ до трамвайно депо „Искър“ и по маршрута на трамвайна линия № 23 по бул. „Копенхаген“ до ж.п. гара „Искър“, като ще бъдат заети и двата коловоза със спиране на трамвайното движение.

За времето от  00:00 часа на 18.10.2021 год. (понеделник) до 24:00 часа на 24.10.2021 трамваите от линия 20 ще се движат от метростанция „Опълченска“ до трамвайно обръщателно колело „Гео Милев” . Трамвайна линия № 23 се закрива

Разкрива се временна линия № Е20Т с маршрут: от спирка „Ж.к. Дружба 1” (за тролейбусна линия № 11 и разположена на ул. „Амстердам” при ул. Димитър Пешев”), наляво по ул. „Димитър Пешев”, ул. „Искърско шосе”, бул. „Асен Йорданов”, бул. „Шипченски проход” и по ул. „Иван Димитров – Куклата” до автостанция „Гео Милев“ Превозните средства ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки по маршрута и на временни спирки:

- на бул. „Асен Йорданов” на 50.00 метра след бул. „Христофор Колумб” в посока автостанция „Гео Милев“;

- на спирка с код 6178 „Ул. Кап. Димитър Списаревски” на бул. „Асен Йорданов” на 30.00 метра след ул. „Кап. Димитър Списаревски” в посока депо „Искър“ и обслужваща нощната автобусна линия № Н4.
:arrow:

Източник.

Гледайки тази схема ми излизат няколко въпроса:
- Ако ремонтът засяга само отсечката маркирана като "Строителен обект", защо ТМ23 се закрива?
- Защо няма заместващ транспорт за ТМ23?
- След като това е планов ремонт, защо не се е направила организация, при която всички налични трамваи, които са подходящи за ТМ23, да бъдат изправни (да няма такива, които да са спрени за периодично обслужване или ремонт) и всъщност ТМ23 да върши работата на заместващата линия?

11
Няма ли да сезираш компетентните институции? Не виждам голям смисъл да описваш тук констатираните от теб нарушения.
Да, тъй като от доста време насам не виждам никакри резултати от Виртуалното деловодство на ЦГМ (само "Вашата жалба е в процес на обработка! Благодарим за разбирането!" с месеци), пуснах десетина сигнала в call.sofia.bg . Надявам се, че там ще има отговори.

Васко не е бил на маратона в Берлин, където хаосът в транспорта продължи 3 дни (петък, събота и неделя) и иначе перфектният сайт на BVG (берлинското ЦГМ) беше абсолютно безполезен, както и светлинните табла по спирките. Там само за линия 100 можеше да направи албум със 100-200 снимки на безутешно чакащите я пътници в съботния проливен дъжд.
Не мисля, че това трябва да е оправдание.

Освен това на мен ми звучи логично да има по-голяма вероятност за транспортни проблеми в град като Берлин с такава огромна и сложна транспротна система. Софийската система е много по-малка и по-проста и при една добра организация, както и добра предварителна информационна кампания, не би трябвало да има никакви проблеми.

Когато се обсъждаше предложението на организационния комитет на маратона на комисията по транспорт се изказа мнение, че маратонът оказва сериозни трудности по утвърдения маршрут на обществения транспорт, макар и в неделя и на практика блокира няколко квартала в Североизточна София. Организаторите даже бяха предложили друг маршрут - по Драган Цанков, Сахаров, ако не се лъжа - по Йерусалим, локално на Цариградско шосе и по Брюксел до Летището, така че най-малко да се затормозява движението.
Идеята на настоящето трасе е да преминава покрай максимално много от софийските забележителности. Затова криволичи така из центъра. Аз мисля, че тази идея е добра и така е по-интерсно за спортистите от чужбина. Само трябва да се помисли за по-добра транспортна организация по време на маратона.

Абе 5-6 тегела по Брюксел е най-доброто!
Това би било много еднообразно и скучно за спортистите. Би трябвало да има някаква динамика на тези маратони.

Аз не мога да разбера, тоя маратон не може ли да се проведе в Парка на свободата или някъде, където няма да пречи, ами задължително трябва да се блокира транспортът?
Маратонът е сериозно и представително събитие и не би трябвало да се проваля, заради транспортни проблеми. Транспортните проблеми трябва да се разрешат, което е напълно реалистично.

При всяка маршрутна промяна има неспиране на спирки. Някои водачи спират, други - не, дори да има пътници станали на вратите или отвън на спирките. Диспечерите при връчване на пътния лист да напомнят на водачите и да показват на монитор картата!
Това означава, че има системен проблем, и че не може да се разчита само на съвестта на водачите. Трябва да има контрол, какъвто очевидно не се осъществява по време на маршрутни промени.

Този конрол не е нужно да е с човешка сила. Може да е технологичен. Какво стана със сисемата, която трябваше да проследява дали превозните средства спират на спирките и отварят вратите??? Май водачите направиха пълен бойкот и никой не направи нищо по въпроса... :hammer:

По време на маратона електронното табло на спирка 0466 изписваше и временно преминаващите и спиращи там автобусни линии, заедно с редовните.
Това е защото си бил на спирка, на която спират две от петте линии, за които бяха направени временни разписания - А78 и А90.

На спирките, на които спираха тези пет линии, се изписваха временните им маршрути както и реални оставащи минути до пристигане на превозните средства. Същото се случваше и във виртуалните табла, но само при въвеждане на код на спирка. Ако се търсеше по линия, тогава визуализираше редовния маршрут като това се случваше дори и за тези пет линии.

12



:fan:

Първо го засякох на входовете на МС Сердика 2 и на МС НДК. Вече се вижда и на някои други станции. Все още не е навсякъде. Но предполагам се работи по въпроса.


Ето затова намирам смисъл да се коментират наболели проблеми в публичното интернет пространство като например нашия форум. :) Аз смятам, че нашата дискусия в настоящата тема е допринесла за това развитие, защото се чете от много хора. Дори и само 5% да е приноса, аз вярвам, че е така. :)

13
Първото нещо, което бих искал да споделя от наблюденията си при над 30 пътувания в превозни средства по променени маршрути във връзка с маратона, не е свързано с задължения на водачите, а с проста човечност.

Имаше много пътници, които бяха объркани от маршрутните промени и отиваха при водача, за да попитат откъде ще мине превозното средство, къде ще спира и т.н. Повечето водачи, на които аз попаднах, бяха нелюбезни или дори направо груби към обърканите пътници. Имаше обиди и псувни, имаше и липса на реакция, а имаше и отговори от сорта на "на спирката си пише".

Ето какво пишеше по спирките:



Нека всеки искрено да се замисли колко хора могат да се ориентират при толкова много текст, десетки изброени улици и булеварди и т.н. Дори и без никакви затруднения при четене. А какво да правят хора, които имат зрителни проблеми? А фактът, че на тези съобщения са изписани всички промени, а не само тези, засягащи линиите, които минават на въпросната спирка? А това, че няма схеми? А ако съобщението е изчезнало? И към всички тези неща като добавим и дъжда...

Разбира се имаше 2-3 случая, на които попаднах аз, при които водачите бяха изключително любезни и не само обясниха откъде минава конкретната линия, а дори и дадоха допълнителен съвет как хората да се придвижат до желаната си дестинация. :fan:




И сега една идиотска недобросъвестност:

Някъде към 13:30 водачът на 1609 по ТБ4 реши, че няма да се занимава да си сваля ръчно токоснемателите, за да завърти пред стадиона. Направо се отдалечи от контактната мрежа доста преди Орлов мост и токоснемателните прътове се откачиха в движение от проводниците и се застопориха във въздуха. :eek:





Тролейбусът не спря на спирка 1288 "Пл. Орлов Мост" (за ТБ3, ТБ4, ТБ5, ТБ11 и А280), както е според маршрутната промяна, а направо на спирка 1289 "Пл. Орлов Мост" (за А9, А75, А76, А94, А204, А304, E84 и E184) и там пътниците имаха възможност да слязат.

Ама той да не е балък като колегите си да слиза в дъжда и да си сваля токоснемателите ръчно, а пък и после да се престроява през три ленти за стотина метра. :crazy:

14
Прекарах целия ден на маратона в района на трасето е наблюдавах как се случват маршрутните промени на практика.

Повечето водачи по променени маршрутни линии, на които аз попаднах, бяха нелюбезни или дори направо груби към обърканите пътници. Разбира се, имаше и изключения, които бяха пълната противоположност.


Доста водачи демонстрираха, че не знаят подробности около промените. Например имаше тролейбусни водачи, които използваха резервното контактната мрежа по бул. "Христо и Евлоги Георгиеви", въпреки че това означаваше три слизания за манипулации с токоснемателите. Имаше тролейбусни водачи, които спираха на спирка 1289 "пл. Орлов мост", въпреки че официално не трябваше, но пък имаше доста хора, които се качваха/слизаха там от тези тролейбуси. Имаше такива, които не спираха, а чакащи на спирката оставаха изненадани.






Някои водачи по ТБ1, ТБ2, ТБ8 и ТБ9 не позволяваха на пътници да се качват от спирка 1700 "СУ Св. Климент Охридски". Твърдяха, че е последна спирка, а първата е на 1902 "Ул. Ген. Гурко". А на самата спирка 1700 нямаше съобщение за промените:


По ел. таблата на засегнатите спирки се случваше едно от три неща:
- изключено (или работи само часовника/показанието за температура);
- възпроизвежда съобщение за промените, което е твърде общо и не е ясно;
- визуализира информация за оставащи минути за линия, която по принцип минава оттам, но не и по време на маратона.  :eek:

По ел. таблата на спирките се визуализираха променени маршрути само на линиите, които имаха въведени временни разписания в сайта на ЦГМ (А78, А90, ТБ1, ТБ2 и ТБ4). Всички останали линии се изписваха с редовните им маршрути по ел. таблата.

Във виртуалните табла се визуализираха само редовните маршрути на всички линии и дори имаше информация за оставащи минути за временно закрити спирки. :eek:

И последно, но един от най-големите проблеми при подобни маршрутни промени:
Поради липса на въведени разписания, не беше ясно кога ще се премине от променени маршрути към постоянни. За автобусните линии в района на Централна гара това се случи между 14:30 и 15:00 часа. През това време част от автобусите преминаваха през спирката на А60, а други - през редовната спирка. Хората не знаеха къде да си чакат автобуса. След 15:00 часа (а не - след 16:00) всички автобуси минаваха по редовните маршрути, с изключение на А78 като първият автобус по тази линия мина през гарата към 16:20. За трамваите в района на гарата този процес по преминаване от променени маршрути към постоянни такива се случи между 15:00 и 15:30. :neznam:

За около два часа, между 14:00 и 16:00 часа, се случваше пълна анархия с въпросните маршрути и не се знаеше коя линия откъде минава, къде спира и т.н. А метеорологичното време само допринасяше за приятното настроение на обърканите пътници.

Всъщност целият ден на маршрутни промени можеше да се определи като пълна каша, дезинформация, неясноти и много объркани, закъсняващи и разочаровани пътници.  :(

15
90 до Сточна гара - няма друго удачно място за обръщане.
Понеже чиновниците нямат достатъчно капацитет да пуснат А90 двупосочно през свободното платно на ул. "Левски Вековен".


А междуградските автобуси микробуси от/за автогара Подуяне се движеха двупосочно през източното платно на ул. "Левски Вековен".

Но за градския транспорт не може... :neznam:

Такъв къс западен клон на ТМ 20 е безмислен, но преминаването на трамваите по Дондуков през маратона е сложно и рисково.
Рисково?

С какво е по-рисково от това:


Или това:

(да, тази година нямаше движение на трамваи през това място, но причината е проточващият се ремонт на трасето на ТМ5. При предишните маратони имаше редовно трамвайно движене по ул. "Алабин" точно до спортистите)

А може би е по-рисково от това:

:rolleyes:

За 9 и 280 беше възможен поне вариант с обръщане по Гурко, Левски и Цар Освободител
Да, понеже изобщо нямаше място за автобусите по А9 и А280...

:rolleyes:

Дори тук можеше да се помисли за съвместна употреба на улицата от бегачите и тролейбусите:

16
В промените за утрешния маратон има много недомислици.

Quote

Това защо не е така:

за да се запази връзката с метрото?

Quote

Това защо не е така:

?

По този начин хем не се хаби излишен пробег, хем почти нищо не се променя. При промени със спирките около Централна гара трябва много да се внимава, защото те се ползват от хора, които не познават добре или изобщо София и градския транспорт на столицата.

Quote

Защо А78 не е до гарата? :neznam:

Quote

Тази промяна изобщо не е необходима! Бул. "Васил Левски" има шест ленти пред ректората на Софийския университет. А оттам бегачите преминават еднопосочно, т.е. може преспокойно да се оставаят двете източни ленти да се ползват от А9 и А280.

Quote

Защо се прави толкова сериозна обиколка и излишен пробег?

Можеше автбусите по А90 да се пуснат двупосочно по едното платно (което да е затворено за всички останали автомобили) на ул. "Левски Вековен", а маратонците да бягат по другото.

Quote

Това разцепване на ТМ20 и ТМ22 можеше да се избегне.

Както се вижда на схемата, западните клонове на тези две линии пресичат трасето на маратона - при кръстовището между ул. "Екзарх Йосиф" и бул. "Княгиня Мария Луиза". Виждал съм как става на живо. Там стоят представители на организиторите на събитието и служители на ЦГМ - "Контрол на транспорта". Трамвайте се пропускат, когато няма наближаващи бегачи.

Можеше същото нещо да се направи по бул. "Княз Александър Дондуков". Трамвайното трасе между ул. "Кракра" и бул. "Васил Левски" да е оградено със стабилна ограда, а маратонците да се движат от двете му страни. Там където бегачите пресичат трамвайното трасе (при завоя с ул. "Кракра" и кръстовището с бул. "Васил Левски") да има същата организация като на кръстовището "Екзарх Йосиф"/"Княгиня Мария Луиза", която да дава предимстно на спортистите.

Всъщност предвидената организация на ТМ20 и ТМ22 затруднява повече бегачите, защото в района на паметника на Васил Левски ги сбутва в по една лента за посока (снимката е от миналогодишния маратон).

Западния клон на ТМ20 е много "смислен". Това е сигурно, защото електричеството е почти без пари. :crazy:

В промяната на ТМ18 също няма особен смисъл. Можеше линията да бъде закрита за времето на събитието.

ТМ12 можеше да бъде до пл. "Възраждане".

Можеше да помислят за пенделна линия по ул. "Граф Игнатиев".

Quote

Замислих се защо не се направи организация по ул. "Георги С. Раковски" при която бегачите ползват едната лента, а тролейбусите по ТБ9 ползват другата двупосочно чрез изчакване и контролиране с регулировчици, но се замислих, че това е твърде сложно за нашите чиновници и за тези, които ще трябва да го изпълнят на терен...

ТБ4 и ТБ11 можеше да въртят по маршрута на Е84 и Е184. Така биха били по-полезни и щяха да преминават много по-малко разстояние на алтернативен двигател.

Защо ТБ1, ТБ2 и ТБ8 няма да спират на спирка 1289 "пл. Орлов мост"?

Ясно е, че трасето на маратона практически покрива голяма част от основните маршрути на ТБ1 и ТБ2, но трябваше да помислят за някакви алтернативи за тези квартали. Например временна довозваща линия с няколко спирки от ж.к. Хаджи Димитър до едноименната метростанция. Може да ползва само най-дясната лента на бул. "Владимир Вазов" и няма да пречи на маратона.

Също така можеше да се помисли за някаква връзка между ТБ1 и А120, за да може все пак да има някаква връзка с ж.к. Левски-Г.



Към момента на публикуване на това мнение, в сайта на ЦГМ има поместени временни разписания само на ТБ1, ТБ2, ТБ4, А78 и А90. Това е. За всички останали засегнати линии няма никаква информация. И още по-важното - във времето около 16 часа - кога ще минава последната кола по променения маршрут и кога ще бъде първата по редовния. Например хора с тежки багажи, които са слезли от влак или междуградски автобус в 15:30, къде да отидат да чакат А213? Ще трябва да хвърлят боб...

17
Може би не се изразих правилно.

Исках да кажа, че смятам, че не е необходимо интервалът да е 30 или 40 минутен. Какъв е проблемът да е 27 или 34 минутен, ако това улеснява напасването връзките както на пл. "Батенберг", така и между допълнителната линия и останалите на австотанция Изток, в ж.к. Дружба, в ж.к. Младост и в Студенстки град.

Другото, което си мисля, че не било проблем, е ако интервалите на различните линии (или на отделни техни клонове) не са напълно еднакви. Например една линия да е 28 минути, а друга да е на 31 минути в източните си краища. А на пл. "Батенберг" някои автобуси ще почакат 2-3 минути повече.

Това само ако се налага сложно напасване на разписанията, за да може да има срещи с изчакване между всички линии.

Мисля си, че 3 минути би било достатъчно да се заложи за срещите между допълнителната югоизточна линия и всяка от основните. Все пак ще се срещат по 4 автобуса, а не по 8.

18
Мисля, че може да се намери едновременно решение на проблемите с връзката с летището и липсата на нощна линия, която да свързва югоизточните квартали:

Пета нощна линия с маршрут от Автостанция Изток (връзка с Н3) :arrow: двата терминала на летището :arrow: ж.к. Дружба 1 (връзка с Н4) :arrow: ж.к. Младост 1,2 (връзка с Н1) :arrow: Студентски град (връзка с Н2).

По този начин летището ще има връзка с всички останали нощни линии само с едно прекачване.

Конкретният маршрут трябва да се прецезира внимателно, за да се открият удобни места за връзки с другите нощни линии. Това може да наложи и леки корекции в маршрутите на Н1, Н2 и Н4.

Също така може да се наложи и цялостно преосмисляне и на разписанията, за да може да се напаснат връзките, но аз се чудя защо трябва да са задължително някакви интервали, кратни на кръгло число или пък всичките линии да са със строго един и същ интервал... Има виртуални табла, електронни табла по спирките, а пък и конкретните времена на преминаване през съответната спирка ще са изписани върху спиркознаците.

19
Във връзка с провеждането на „Маратон София” на 10.10.2021 г. от 04:30 часа до 16:00 часа, се въвежда временна организация на обществения градски транспорт
:arrow: А ето и подробностите:
Quote
Във връзка с провеждането на „Маратон София” на 10.10.2021 г. от 04:30 часа до 16:00 часа, се въвежда временна организация на обществения градски транспорт, както следва:

Трамвайна линия № 10:

- от кв. Западен парк по ремонтния маршрут през бул. Христо Ботев и пл. Централна гара до ул. Козлодуй, наляво по ул. Козлодуй, ул. Каменоделска до кв. Орландовци, двупосочно;

- от пл. Журналист до метростанция Витоша, двупосочно.

Трамвайна линия № 12: от кв. Илиянци по маршрута до кръстовище бул. Кн. Мария Луиза-бул. Христо Ботев, надясно по бул. Христо Ботев, наляво по ул. Струга, наляво по бул. Кн. Мария Луиза и по маршрута към кв. Илиянци;

Трамвайна линия № 18: от кв. Орландовци по маршрута до кръстовище ул. Козлодуй-бул. Кн. Мария Луиза, надясно по бул. Кн. Мария Луиза, кв. Триъгълника до метростанция Хан Кубрат, двупосочно;

Трамвайна линия № 20:

- от метростанция Опълченска до Младежки театър, двупосочно;

- от депо Искър до пл. Васил Левски, двупосочно;

Трамвайна линия № 22:

- от депо Красна поляна до Младежки театър, двупосочно;

- от автостанция Изток до пл. Васил Левски, двупосочно.

За трамвайни линии № 20 и 22 се разкрива временна двупосочна спирка на бул. Янко Сакъзов при  пл. Васил Левски.

Трамвайни линии № 10, 12, 18, 20 и 22 ще работят по действащите разписания.

Тролейбусни линии № 1, 2 и 8: от Пета градска болница/ж.к. Бъкстон/ж.к. Гоце Делчев по маршрутите до кръстовище бул. Васил Левски–бул. Цар Освободител, надясно по бул. Цар Освободител, надясно по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Васил Левски и по маршрутите.

Тролейбусите от тролейбусни линии № 1, 2 и 8 ще спират на начална/крайна спирка с код 1700 „СУ Св. Климент Охридски“ на бул. „Цар Освободител“, за автобусна линия № 94 и електробусни линии № 84 и 184.

Тролейбусни линии № 4 и 11: от ж.к. Дружба 1/2 по маршрутите до кръстовище бул. Цариградско шосе-бул. Цар Освободител-бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по бул. Цариградско шосе и по маршрутите към ж.к. Дружба 1/2.

- спирка с код 1288 „Пл. Орлов мост“ е крайна за маршрутите в посока СУ „Климент Охридски“;

- спирка с код 1287 „Пл. Орлов мост“ е  начална спирка в посока ж.к. Дружба 1/2.

Тролейбусна линия № 6: ще се движи от ж.к. Люлин-3 до пл. Сточна гара, като преминава през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, двупосочно.

Тролейбусна линия № 9: от ж.к. Борово по маршрута до кръстовище бул. Васил Левски-ул. Г. С. Раковски, направо по бул. Васил Левски, надясно по бул. Цар Освободител, надясно по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по ул. Ген. Гурко, наляво по бул. Васил Левски, надясно по бул. Патриарх Евтимий и след кръстовище бул. Патриарх Евтимий-ул. Г. С. Раковски по бул. Патриарх Евтимий по маршрута до ж.к. Борово.

Тролейбусите ще спират на всички съществуващи тролейбусни спирки в променения участък от маршрута, включително и на спирка с код 1700 „СУ Св. Климент Охридски“ (начална/крайна) на бул. Цар Освободител, за автобусна линия № 94 и електробусни линии № 84 и 184.

Тролейбусни линии № 8, 9 и 11 ще работят по действащите разписания.

Автобусна линия № 9: от Автобаза Искър по маршрута до кръстовище бул. Евлоги и Христо Георгиеви-ул. Ген. Гурко, обратен завой пред Национален стадион Васил Левски, по бул. Евлоги и Христо Георгиеви и след ул. Шипка по маршрута до Автобаза Искър.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 280: от ж.к. Студентски град по маршрута до кръстовище бул. Цариградско шосе- бул. Евлоги и Христо Георгиеви, надясно по бул. Евлоги и Христо Георгиеви, обратен завой при ул. Шипка (Военна академия), бул. Евлоги и Христо Георгиеви, наляво по бул. Цариградско шосе и по маршрута към ж.к. Студентски град.

Автобусите ще спират на спирка с код 0442 „Военна академия” на бул. Евлоги и Христо Георгиеви след ул. Шипка в посока пл. Орлов мост.

Автобусна линия № 20 ще се движи от с. Локорско до пл. Сточна гара, двупосочно. Линията ще работи по действащото разписание.

Автобусни линии № 21 и 22 ще се движат от с. Войнеговци/с. Подгумер до пл. Сточна гара, двупосочно. Линиите ще работят по действащите разписания.

Автобусни линии № 11, 86, 309 и 310 ще преминават през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, двупосочно.

Автобусни линии № 85 и 285 ще преминават през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, двупосочно, като в посока ж.к. Връбница-2 от бул. Сливница завиват надясно по бул. Христо Ботев, наляво по бул. Кн. Мария Луиза и по маршрутите. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусни линии № 213, 305, 404 и 413 (в посока пл. Централна гара) ще преминават през транспортния подлез на пл. Лъвов мост, надясно по бул. Христо Ботев, наляво по бул. Кн. Мария Луиза, наляво по ул. Опълченска, наляво по бул. Сливница, през транспортния подлез на пл. Лъвов мост и по маршрутите. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 78 ще се движи по маршрут от пл. Сточна гара по бул. Ген. Данаил Николаев, наляво по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) до ул. 8-ма (преди моста на р. Искър), наляво по ул. 8-ма, ул. 25-а, наляво по ул. 2-ра, наляво по ул. 61-а, наляво по ул. 8-ма до новоразкрита временна спирка пред пощата в кв. Враждебна, надясно по ул. 8-ма, надясно по бул. Ботевградско шосе до гара Подуяне, надясно по бул. Ген. Данаил Николаев до пл. Сточна гара.

- разкрива се временна начална/крайна спирка за маршрута пред пощата в кв. Враждебна;

- разкрива се временна двупосочна спирка на ул. 8-ма при бул. Ботевградско шосе.

Автобусите да спират на временните и на всички съществуващи автобусни спирки по маршрута.

Автобусна линия № 79:

- в посока СТИНД 2: от кв. Христо Ботев по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) до гара Подуяне, надясно по бул. Ген. Данаил Николаев до пл. Сточна гара, надясно по ул. Константин Стоилов и по маршрута;

- в посока кв. Христо Ботев: от СТИНД 2 по маршрута до кръстовище бул. Ген. Данаил Николаев-ул. Злетово, направо по бул. Ген. Данаил Николаев, наляво по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) и по маршрута;

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусни линии № 12 и 14: от с. Долни Богров/Гара Искър по маршрутите до махала Батареята, направо по бул. Ботевградско шосе, надясно по ул. Летоструй до Автостанция Изток, двупосочно.

- спирка с код 0056 „Автостанция Изток“ е крайна за маршрутите;

- спирка с код 0057 „Автостанция Изток“ е начална за маршрутите.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 90: от гр. Бухово по маршрута до кръстовище бул. Ботевградско шосе-ул. Александър Екзарх, по бул. Ботевградско шосе (по ТМ линия № 22) до гара Подуяне, надясно по бул. Ген. Данаил Николаев до пл. Сточна гара, надясно по ул. Владайска река (по автобусна линия № 86), надясно по ул. Зидарска, наляво по ул. Градинарска и по ул. Резбарска до АП Малашевци, двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 100: от кв. Бенковски по маршрута до кръстовище ул. Резбарска-ул. Макгахан, направо по ул. Резбарска до АП Малашевци, двупосочно. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 119: от кв. Ботунец по маршрута до кръстовище бул. Ботевградско шосе-бул. Владимир Вазов, направо по бул. Ботевградско шосе, надясно по ул. Летоструй до автостанция Изток, двупосочно;

- спирка с код 0056 „Автостанция Изток“ е крайна за маршрута;

- спирка с код 0057 „Автостанция Изток“ е начална за маршрута.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусна линия № 120:

- в посока Зоопарка: от ж.к. Левски-Г по маршрута до кръстовище ул. Тодорини кукли-ул. Александър Екзарх, наляво по ул. Александър Екзарх, надясно по бул. Ботевградско шосе до гара Подуяне, наляво по бул. Ситняково, надясно по ул. Оборище, наляво по ул. Черковна и по маршрута си;

- в посока ж.к. Левски-Г: от Зоопарка по маршрута до кръстовище ул. Черковна-бул. Мадрид, надясно по бул. Мадрид, по бул. Ботевградско шосе, наляво по ул. Александър Екзарх, надясно по ул. Тодорини кукли и по маршрута си. Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък от маршрута.

Автобусите от линии № 12, 14, 78, 90, 117, 118 и 119 да не спират на спирки с кодове 1435 и 1434 „Разклона за летището“, и с кодове 1600 и 1601 „СПИ проф. П. Мутафчиев“ на бул. Ботевградско шосе.

Закриват се спирките:

    по бул. Витоша и бул. Кн. Мария Луиза от ул. Алабин до бул. Сливница, двупосочно;
    по ул. Алабин, ул. Граф Игнатиев и бул. Христо Смирненски от бул. Кн. Мария Луиза до пл. Журналист, двупосочно;
    на пл. Централна гара с кодове 1327 и 1333 „Пл. Централна гара“;
    по бул. Сливница в района на пл. Лъвов мост, двупосочно;
    по бул. Васил Левски от пл. Сточна гара до бул. Цар Освободител;
    по ул. Кракра;
    по ул. Шипка от бул. Васил Левски до бул. Евлоги и Христо Георгиеви, двупосочно;
    по бул. Владимир Вазов от бул. Ген. Данаил Николаев до бул. Ботевградско шосе, двупосочно;
    по бул. Княз Александър Дондуков от бул. Ген. Данаил Николаев до ул. Бачо Киро (Младежки театър), двупосочно;
    по ул. Тодорини кукли от ул. Александър Екзарх до бул. Владимир Вазов, двупосочно;
    по бул. Ботевградско шосе: с кодове 1435 и 1434 „Разклона за летището“, и с кодове 1600 и 1601 „СПИ проф. П. Мутафчиев“;
    по ул. Бесарабия и ул. Витиня: с кодове: 2540 „Ул. Бесарабия, 2483 „Пътностроителна техника“ и 2482 „Ул. Витиня“);
    по ул. Река Велека и ул. Александър Екзарх от бул. Владимир Вазов до бул. Ботевградско шосе, двупосочно;
    по ул. Черковна от бул. Владимир Вазов до бул. Мадрид, двупосочно;
    по ул. Черковна от бул. Мадрид до ул. Оборище в посока бул. Цариградско шосе;

    за съответните линии в отпадащите участъци от маршрутите им.
























Източник.





Quote
За времето от 04.30 до 16.00 часа на 09 и 10.10.2021 г. (събота и неделя) се въвежда следната временна организация на движението:

Трамвайна линия № 8 ще се движи от надлез Надежда до ж.к. “Западен парк”. След 16:00 часа на 09 и 10.10.2021 г. маршрутът на линията ще се възстановява.

Ще се разкрие временна автобусна линия № 8-ТМ с маршрут: от трамвайно ухо “Люлин” по бул. ”Добринова скала”, бул. “Д-р Петър Дертлиев”, бул. “Панчо Владигеров”, бул. “Царица Йоана”, ул. “Булина ливада”, бул. “Александър Стамболийски”, бул. “Вардар” и по бул. “Царица Йоана” по маршрута двупосочно.

Автобусите ще спират:

    на всички съществуващи автобусни спирки по маршрута;
    на трамвайните спирки по бул. “Д-р Петър Дертлиев”;
    на временни спирки:

- двупосочна “бул. Луи Пастьор” на кръстовище бул. “Царица Йоана”/ул. “Луи Пастьор” за линия Н1;

- двупосочна “Бул. Д-р Петър Дертлиев” на бул. “Царица Йоана” преди бул. “Д-р Петър Дертлиев” за Н1;

- на бул. “Царица Йоана” на спирка “Метростанция Вардар” за линия Н1 в посока ж.к. Люлин;

- на бул. “Панчо Владигеров” на 100.00 метра  след бул. “Захари Стоянов” в посока обръщателно колело “Люлин”.



Източник.

20
Днес (23.09.2021) някъде около 18:30 на кръстовището ул. "Пиротска"/ул. "Опълченска":

4174+4175 по ТМ22 беше спрял на спирката в посока Красна поляна. Светна разрешителният сигнал, ватманът затвори вратите и се подготви за тръгване. В това време шофьор-джигит реши, че ще премине на червено пред трамвая (ляв зявой от ул. "Пиротска" в посока бул. "Сливница"). Обаче плановете му излязоха криви, защото имаше голяма тълпа пешеходци, които пресичаха ул. "Опълченска".

Автомобилът нарушител остана на релсите, за да чака да преминат пешеходците. Ватманът на 4174+4175 звънеше интензивно със звънеца. Вече наближаваше края на разрешителният трамваен сигнал на светофара и ватманът реши да потегли към колата, която стоеше в покой от поне 10 секунди (предполагам, за да не изпусне сигнала и защото очакваше, че колата ще се премести, тъй като вече пешеходците приключиха с пресичането). Автомобилът не се премести навреме и на ватмана му се наложи да направи това:



Разрешаването на този проблем отне над 10 минути. Това се случи чрез задействане на пантографа на втория трамвай от състава. Ватаманът на 4174+4175 не знаеше каква е процедурата и първоначално не успя. Негов колега по ТМ22, който се движеше в обратната посока, остави състава си на спирката отсреща с отворени врати с широко отворена врата на кабината си и тръгна да помага, но неуспешно. Отзад се събраха още два състава по ТМ22 и заедно с автомобилите колоната достигаше 134 СУ. Помагачът се отказа и си тръгна. Ватманът на трамвайния състав, който дойде зад 4174+4175 очевидно знаеше процедурата и помогна нещата да случат за по-малко от минута.

Пантографът на предния трмавай беше свален, но този на задния дълго време не можеше да бъде вдигнат...

Pages: [1] 2 3 ... 175