Author Topic: MAN Lion's City G CNG (1150-1189, 1601-1620, 2000-2045, 2300-2319, 3100-3159)  (Read 420883 times)

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 877
    • View Profile
Бутилките за природен газ имат 20 годишен ресуср, не 10. Миналото лято си купихме Skoda на метан, в ръководството за експлоатация е записано това. Не вярвам при MAN да е коренно различно. Макар да е автобус, макар да се ползва много по-активно, това е бутилка, в нея само се съхранява горивото. Износването не зависи от километража.

Но в нашето законодателство е записано, че на 10 години трябва да се подменят. В Чехия по закон газовите бутилки за МПС-та могат да се ползват 20 години, като през конкретен период (не знам какъв точно) минават тестове.

А иначе що се отнася до 20-годишните автобуси, които се движат....  Мисля, че и децата знаят, че метанов двигател от 2015-та има многократно по-малък ресурс от дизелов двигател от 90-те години. И разликата в цените за ремонтите и поддръжката са много големи. И ред други подробности.

Изобщо не очаквайте новите Манове да се движат 20 години.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Впредвид, че втора употреба има сума ти автобуси на метан на 20 години значи едва ли им е проблем. Все пак е фабричен метан и хората са го предвидили.

Ако общината има пари, или Европа даде нямам нищо против да купят 200-300 чисто нови съчленени автобуса и да ги сменят и на 12-13 години, а тези да ги дарят на по-бедни общини, ама силно се съмнявам. Но да кажем 15-16 години според мен ще си откарат тези.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Но в нашето законодателство е записано, че на 10 години трябва да се подменят.

Само че в законодателството пише-бутилки. А бутилките на автобусите са от карбон, докато всички останали са от стомана.  Пък моите битови газови бутилки са на 40 години. А ся искай определение от административния съд.
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2612
  • Стига фира!
    • View Profile
Бутилките за природен газ имат 20 годишен ресуср, не 10. Миналото лято си купихме Skoda на метан, в ръководството за експлоатация е записано това. Не вярвам при MAN да е коренно различно. Макар да е автобус, макар да се ползва много по-активно, това е бутилка, в нея само се съхранява горивото. Износването не зависи от километража.

Но в нашето законодателство е записано, че на 10 години трябва да се подменят. В Чехия по закон газовите бутилки за МПС-та могат да се ползват 20 години, като през конкретен период (не знам какъв точно) минават тестове.

А иначе що се отнася до 20-годишните автобуси, които се движат....  Мисля, че и децата знаят, че метанов двигател от 2015-та има многократно по-малък ресурс от дизелов двигател от 90-те години. И разликата в цените за ремонтите и поддръжката са много големи. И ред други подробности.

Изобщо не очаквайте новите Манове да се движат 20 години.

Бутилките за втечнен нефтен газ (LPG, пропан-бутан) трябва да се подменят на всеки 10 години; бутилките за компресиран природен газ (CNG, метан) се подменят на всеки 20 години, съгласно последните промени в българското лобистко законодателство.

Самото тестване на бутилките като процедура наистина може да се извърши, но цената варира от порядъка на 75-80% от цената за поставяне на нова бутилка. Това е поредният пример за имитиране на дейност и наливане на пари в джобовете на определени хора (един човек, произвеждащ бутилки у нас и неколцина сервизи, които имат лиценз за ремонтирането им). На практика, една бутилка действително може да изкара и много повече години, но някой у нас е решил, че друг човек по веригата трябва да изкара едни пари, замаскирано под безопасността на движението.

Аз също съм привърженик на тезата, че новите манове няма да изкарат 20 години - и то не поради двигателите, а поради други дефекти най-вече в електрониката, които вероятно няма да има възможност да бъдат отстранени на място в съответния гараж. А и вече всичко е еднодневно - ако въпросните автобуси трябваше да бъдат дълговечни (т.е. по нашите стари разбирания - да изкарват поне 30+5 години с няколко ОР), то заводът щеше да фалира; само дето след още 8-9 години вече няма да има оперативни програми за закупуване на нов подвижен състав - но много е вероятно, също така, и самото общинско предприятие да няма и наличен финансов ресурс за закупуването на нов подвижен състав - тогава вече ще стане интересно!

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
+1
Много точно - лобистко. Сещам се и за други подобни източвания, но не са по темата.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 889
    • View Profile
Бутилките са карбонови, живота им по  документи е 20 години.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3854
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Бутилките са годни за срока, посочен от производителя.
Само когато няма такъв срок, се приема 10 години за LPG и 20 години за CNG.
Пък моите битови газови бутилки са на 40 години. А ся искай определение от административния съд.
Твоите битови бутилки не се регистрират и не ходят на технически преглед всяка година. Можеш да ги ползваш и 100 години и това си е твоя работа.
« Last Edit: 17.06.2021, 12:35:14 by bdz43r »

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2797
    • View Profile
Добре де, в момента в цяла България се купуват същите метанови Манове, само че произведени 2005-2007 година както и по-старото поколение от 1999 година, а тук някои хора убедено твърдят, че нямало да изкарат 20 години. Да ви припомня и, че първото поколение Ситаро, което и до ден днешен е първообразник на всички съвременни градски автобуси вече е на почти 25 години, повечето бройки все още са в движение вероятно  :rolleyes:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4832
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Имаме двама-трима колеги, дето, щом не е "Икарус", не им го хвали.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 877
    • View Profile
Добре де, в момента в цяла България се купуват същите метанови Манове, само че произведени 2005-2007 година както и по-старото поколение от 1999 година, а тук някои хора убедено твърдят, че нямало да изкарат 20 години. Да ви припомня и, че първото поколение Ситаро, което и до ден днешен е първообразник на всички съвременни градски автобуси вече е на почти 25 години, повечето бройки все още са в движение вероятно  :rolleyes:

Не е въпросът само до годините, а и пробег и условия на експлоатация и поддръжка. Въпросните Манове идват от Австрия (или Германия) и са на грубо казано между 500к и 700к км., поддържани адекватно и са експлоатирани в несравними със софийските условия. Тоест, в тях има все още остатъчен ресурс.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1330
  • 9060
    • View Profile
Тези песни ги пееха и едно време по-възрастните хора, когато зелените О345Г бяха още сравнително нови. Не било Икарус, нямало да издържи. В последствие се вижда, че изкараха един съвсем нормален, че даже прекалено дълъг срок на експлоатация от над 20г., че даже още се разпадат едни 4-5 бройки. Мисля, че ситуацията е същата. Отделен е въпроса нужно ли е въобще автобус да изкарва повече от 15 години без цялостна ревизия, а такива никой не прави вече.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 877
    • View Profile
Изкараха над 20 години, но с някои подробности. След 2013-2014 г. повечето бяха тоталки в предаварийно състояние и кретаха основно по линии 78, 79 и др. В дружба може би имаше някои читави бройки, които движеха по 88 до 2019г. Но няма по тия автобуси кой знае какви сложни системи и електроники, което е позволявало донякъде с подръчни средства да се ремонтират и да продължават да движат.

По същия начин Чавдар 141 изкараха 20 години. След, да кажем, 10-тата им година, ги пускаха по сравнително леки линии и не трупаха много голям пробег.

Но при новите Манове ключовата подробност, относно това колко ще доживеят, е метановият двигател и метановата инсталация, както и електрониката. При никой стар автобус не е имало такива особености. Освен Тедомите, но те са по-специален случай.
Затова предполагам, че колкото и да са хубави Мановете, няма да изкарат дълго. Разбира се, не е и нужно повече от 12-15 години да изкарват.

А как е възможно да се подменят 126 автобуса - краткият отговор е - когато на кметския стол седне кадърен и мотивиран човек, може и много повече автобуси да се подменят.
« Last Edit: 18.06.2021, 15:37:22 by Kingpin »

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 685
  • пендел
    • View Profile
Извън дискусията: досега се возех на 1150 - през целия път пишеше на таблото на водача "Неизправност на предавателната кутия"

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Нормално да го пише, те половината като върнат скорост блъскат и сецат.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2981
    • View Profile
Като им се наливат масла от “един и пидисе” и няма нормален ремонт на скоростните кутии, ще пише, да.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Въпроса е и защо ако свети неизправност на таблото се изкарват на линия и случвало ли се е досега да се изкарват на линия ПС на които свети някаква неизправност на таблото. Така може да се повреди още повече.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Каратските ЛФ светеха като коледни елхи и ги караха така. Естествено говоря за наближаването на края им, иначе бяха най - поддържаните автобуси.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Тези песни ги пееха и едно време по-възрастните хора, когато зелените О345Г бяха още сравнително нови. Не било Икарус, нямало да издържи.

Ооо да, жалко че няма архив някъде от 2004-та от стария форум на СКГТ, още преди да се създаде този. Там вярно някои бяхме големи скептици за зелените Мерцедеси и турските Конекта, че са бюджетен модел, че са далеч от наборите им Ситаро и О 405 Н и какво ли не, а то се оказаха доста успешни и здрави автобуси, нищо общо с Икарус. Зелените още няколко се движат на 23 години, вчера се возих на един и дърпа и върви повече от новите китайчета сигурно.

Спомням си със зелените на 306 съм стигал буквално за под 10 минути от Орлов мост до Младост, много вървят тия автобуси. Явно което си е МАН и Мерцедес дори да е бюджетен турски модел си деяни много повече от разни ВМС, китайци и подобни, пък каквоо става за Икарус.

И в тая връзка си мисля, че МАН-овете загряват защото се карат много бавно. Разписанията са така разтеглени че понякога е едно влачене, не знам как не се изнервят шофьорите така. Хубав асфалт и бус-лента по Цариградско а вечер да трябва да се влачиш с 30-40 с нов автобус. Тези автобуси са правени да се карат спринтово по автономни ленти, не да седят в задръстване и да се влачат с 30.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР