Author Topic: MAN Lion's City G CNG (1150-1189, 1601-1620, 2000-2045, 2300-2319, 3100-3159)  (Read 713392 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15636
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ти можеш ли да гарантираш, че в гараж „Земляне“ е невъзможно автобус да тръгне на смяна с износен ремък или с теч на масло или други течности и отговорността за това се носи само и единствено от персонала на гаража и никога от шофьорите?

Понеже не се разбирала връзката между течът на течности, състоянието на ремъка и отношението на шофьорите и всичките ни автобуси отдавна са от нови по-нови нали и всички шофьори свидетели на Икаруси и 305-тици отдавна вече не работят и няма кой да си спомня времето, когато за да си сигурен, че всичко е наред трябва да си отвориш капака и да огледаш навсякъде около автобуса преди първа смяна, дали няма течове, а ремъкът ти е първото нещо, което ти се навира в погледа, затова питам.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 700
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Това е ламбда-сондата след катализатора и причина за това състояние на тези кабели е конструктивен дефект защото заводски първо не са укрепени надеждно и второ не са топлоустойчиви.

За кабелите на ламбда сондата не обвинявам никой конкретно, още по-малко водачите. Факт, конструктивен заводски дефект е, както много други от този модел. Но няма да изпадам в екзистенциалните въпроси питащи защо така са купени и поръчани.

Тези повредени датчици за износване със сигурност са така от години (4-те колела, 2-ри и 3-ти мост). Нищо необичайно всъщност.

А пък от много години в африканските дръжави деца умират от глад. Обичайно не означава, че е редно.

Quote
А пък шофьорите какво са виновни за тези повреди хич не става ясно.

Никой не им е забранил да отварят задния капак, че дори и да надникнат каква пиеса се разиграва там. Или може би вече им е, изпуснал съм нещо вероятно. :neznam:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1005
    • View Profile
Quote from: AGENT 006
Ти можеш ли да гарантираш, че в гараж „Земляне“ е невъзможно автобус да тръгне на смяна с износен ремък или с теч на масло или други течности и отговорността за това се носи само и единствено от персонала на гаража и никога от шофьорите?
del
Всичко може да се случи, експлоатацията на автобуси в реалния живот (а не такъв по картинки) е пълна с много неизвестни.
Quote from: NikoG
А пък от много години в африканските дръжави деца умират от глад. Обичайно не означава, че е редно.
Много добре се знае защо възникват проблеми от този тип, но предпочитам да си замълча. Но не е коректно да се намесват шофьорите в това.
Quote from: NikoG
Никой не им е забранил да отварят задния капак, че дори и да надникнат каква пиеса се разиграва там. Или може би вече им е, изпуснал съм нещо вероятно.
По принцип е така. Обаче такива пропуски все пак се случват.
« Last Edit: 04.01.2025, 23:11:10 by Stierlitz »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15636
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не знам за експлоатацията на автобус, но знам, че от гледна точка на аргументацията ти удобно отклоняваш темата и даваш оклончиви отговори. Ремъкът бил в лошо състояние и имало течащо масло. Бих се съгласил с твърдение, че шофьорът не е длъжен да следи за това, защото това е работа на сервизния персонал, затова си зададох въпроса изключително коректно. Можеш ли да дадеш гаранция, че в гараж „Земляне“ никога не се стига до ситуация шофьори да виждат първи за течове от двигателя и износени ремъци след като подобни повреди нямат нищо общо с отношението на водачите? Освен ако някой шофьор реши ей така без да е длъжен да си отвори капака на двигателя по време на смяната и открие прясно възниклан теч и каже, че иска подмяна. Някак си категорично казваш няма връзка между състоянието на ремъка и течът на масло и отношението на водачите, без да казваш защо, повечето четящи биха си помислили като мен, че да следи за ремъци и течности е работа на сервизния персонал, не на водачите и би следвало автобус с такива щети да не бъде допускан на линия. Извинявай, но ако при самолетите се прави предполетен оглед то толкова ли е трудно да отвориш капака на двигателя и да огледаш набързо има ли очевидни течове и какво е състоянието на ремъка още повече, че до преди въобще не чак толкова много години това си беше направо задължително при Икаруси, 305-тици и т.н.? Две минути работа най-много от кабината, до задната част на автобуса, да се отвори капака и да се хвърли един поглед. Ето затова се издразних, защото постоянно, когато става дума за въпроси на поддръжката коментираш формалистки, а половината активно потребяващи градски транспорт в този форум са споделяли, че автобусите на „Земляне“ не приличат на нищо.
« Last Edit: 04.01.2025, 23:29:53 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1005
    • View Profile
Quote
Можеш ли да дадеш гаранция, че в гараж „Земляне“ никога не се стига до ситуация шофьори да виждат първи за течове от двигателя и износени ремъци след като подобни повреди нямат нищо общо с отношението на водачите?
:) Защо точно трябва да намесваме гараж Земляне? Като пример? Въпросът ти е точен, граматически коректен, но е практически лишен от смисъл. Защото вариантите за откриване на такива видими проблеми, тяхното възникване и изобщо събитията около тях не се състои само в "отношението на водачите". Нещата са много по-сложни. 
Quote
повечето четящи биха си помислили като мен, че да следи за ремъци и течности е работа на сервизния персонал,
Това е така, например се следи от сервизния персонал на т.нар. ТО-1 и ТО-2, но и се следи разбира се и от водачите.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6267
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
За това има Техническо Обслужване-1 /ТО-1,  и ТО-2. Ако там си отваряха очите, нямаше да е така. А когато се обадят, шефа им казва че ще кара още.
Беше време когато шофьори бяха заинтересовани техниката да им е в изправност, сега не е така,- от много завист.
А закон от физиката е че всяко действие има и противодействие. А управата не беше готова, и още не е готова за това.
А шофьорите си имат длъжностна характеристика, и там пише какво следва да изпълнява шофьор.
« Last Edit: 04.01.2025, 23:43:27 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3675
    • View Profile
:)
Quote
Нито един от двамата шофьори не е сигнализирал за неработещи датчици за накладки:
Тези повредени датчици за износване със сигурност са така от години (4-те колела, 2-ри и 3-ти мост). Нищо необичайно всъщност.
Quote
Кабелите на ламбда сондата, които създават късо съединение, което всеки момент можеше да причини минимум гръмване на компютъра.
Това е ламбда-сондата след катализатора и причина за това състояние на тези кабели е конструктивен дефект защото заводски първо не са укрепени надеждно и второ не са топлоустойчиви. Вижда се опит за ремонт. Гръмване на компютъра е малковероятно. Всъщност и тук нищо необичайно за модела. Познайте при кои други автобуси се случва същото ....  :P .. не е трудно: BMC Procity CNG

На вас все конструктивни дефекти са ви проблема и всички автобуси са зле измислени. Защо не кандидатствате за инженери  в някой производител ми стоите на мизерията в Земляне в такъв случай, явно имате какво на какво да ги научите Ман и Евобус   :rolleyes:

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6146
    • View Profile
    • Email
Ми не е лъжа. Стига вече с тая недоказана аксиома, че МАН и Евобус са перфектни, идеални и безпогрешни. Нищо подобно, отдавна не са стока...хиляди баклави има по тях, които операторите дори и в прехвалената велика Германия се чудят какво да ги правят...Скания, Волво, Сименс са същия бълвоч....Добре, че не правят и самолети - вижте и с Боинг какво се случва напоследък...
« Last Edit: 05.01.2025, 05:24:43 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 700
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
На вас все конструктивни дефекти са ви проблема и всички автобуси са зле измислени. Защо не кандидатствате за инженери  в някой производител ми стоите на мизерията в Земляне в такъв случай, явно имате какво на какво да ги научите Ман и Евобус   :rolleyes:

А на базата на какво взе решение, че тези автобуси нямат толкова конструктивни дефекти и фабрични проблеми? Работа по тях? Ако си работил по тях, ще уважа мнението ти. Ако не, пак те разбирам, все пак би искал данъците ти да са оправдани с добра услуга. Напълно съгласен съм тук с ИКАР. Виена си изхъврли LPG MAN-овете, а Берлин се чуди какво дa прави с така проблемните Scania Citywide, които до няколко години сигурно ще ги видим из Европа, а защо не и във Варна...Половината от цената на стоките плащаме за самата марка.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1005
    • View Profile
Quote
На вас все конструктивни дефекти са ви проблема и всички автобуси са зле измислени.
:) Що е то конструктивен дефект? Накратко нещо в кострукцията което е объркано и измислено лошо. Може да води до чести проблеми, може да създава лесна предпоставка за проблеми. Има и конструктивни елементи (така да ги наречем) за които де факто се получава, че са конструирани с недостатъчен ресурс което води до необходимост от периодични ремонти, които са общо взето трудоемки. Може да отбележим и някои неща които за толкова години експлоатация не са дали проблем при нито един от автобусите. Аналогични елементи при други марки автобуси могат да издържат много повече или обратно - да се трошат много повече.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15636
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Конструктивните дефекти не би следвало да са повод за компромиси, а ние обикновено ги ползваме точно за това. Водили сме дискусията как така в парка на „КАРАТ С“ нямаше катинари по вратичките на резервоарите, пък в „Земляне“ са масови и за други подобни самоделни приумици с вид на свинщина, които не виждам как биха могли да се оправдаят с конструктивни дефекти, а пък за тежки конструктивни дефекти изискващи отделяне на много време и средства за разрешаването им директорът на оператора излиза пред общината и ѝ казва така и така, с тези возила нещата стоят по този начин, заявяваме, че рентабилната им експлоатация е на изчерпване и искаме да са приоритетни за скорошна подмяна. Баща ми е шофьор от 2001 г. насам и в момента кара десетата си кола, като шест от тях е сменил непланирано поради компромиси, които не е бил склонен да приеме, но много други хора биха приели и заради тях дори в днешно време по улиците ни не липсват таралясници в абсурдно състояние, но въпреки това в движение. Например ако на „Столичен автотранспорт“ наистина им пукаше и бяхме цивилизован град, в който нещата се случват по цивилизован, не по дивашки начин, сега биха заявили открито пред общината, че BMC PROCITY са боклуци и да си искат приоритетна подмяна въпреки годините им, ето го примерът с Виена, който беше даден.
« Last Edit: 05.01.2025, 10:47:46 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1005
    • View Profile
 :) Има една приказка "Икономията е майка на мизерията"  ;)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3621
    • View Profile
Катинарчета или райбери се слагат защото механизма на вратата е счупен и се отваря в движение. За точене на нафта не може да става дума , защото има цедка на резервоара и маркуча не влиза.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Баща ми е шофьор от 2001 г. насам и в момента кара десетата си кола...
Да си призная, като човек, карал над 10 години една кола, която поддържах в пълна изправност (преди да се счупи по-сериозно и да е нерентабилно да я правя), приемам за твърде нелогично от всякаква гледна точка, някой да си сменя колата през две години. Дори велосипеда си сменям по-често от колата.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3621
    • View Profile
Това е като тия с колите по 15 хиляди лева , които взимат кредит за кола, но същевременно работят за 1800 лева на месец . Със телефоните е същото, - има айфон или каквото там се сетите за 2000 лева , обаче стои гладен, щот и за него е взимал кредит. Или пък апартамента му е за основен ремонт, обаче има айфон и нова кола.
Та с колите е същото - основната функция е да те вози и да ти върши работа. Дали ще караш 20 годишен Опел без грам ръжда или нов Хюндай е без значение. Комплексарщина е .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15636
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Отклоняваме се от темата, но не е точно така. Първата си кола баща ми продаде, защото не я имаше за нищо, беше купил каква и да е кола, за да има някаква, но никога не ѝ е имал доверие, а тогава и аз и брат ми бяхме малки и беше активната семейна кола. Втората кола беше продадена след съмнения за преразход, които останаха и след един куп пари за нови сегменти, респективно гарнитура на главата. Третата кола пак без климатик, на баща ми му омръзна и се отказа от нея, четвъртата 1.8 16-клапанов бензинов двигател, неудачен експеримент. Петата кола предоверяване на селски майстор, който нямаше грамотността да смени дефектния инжектор като хората и на баща ми му писна и от майстора и от колата, но многократно е казвал ако бях намерил адекватен майстор и до днес можеше да си я карам. След това Голфът, който карам аз, който баща ми замени с по-нов, който се оказа удрян и не държеше реглаж и завърши 2018 г. с мистериозен проблем с непалене, а предпоследната си кола баща ми продаде за малко SUV, защото вече няма колене за да се качва и слиза от стандартна кола. Баща ми по никакъв начин не се интересува от себедемонстриране, даже напротив, но е перфекционист, затова му е такава историята с колите, но както и да е, стига с офтопика.

Между другото 2025, не знам спиран ли е бил, не е ли, не го бях виждал от половин година, вчера го видях по 94, не знам дали само на мен ми се е губел и наистина ли е бил спрян.
« Last Edit: 05.01.2025, 12:54:00 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 700
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Стъклените кабини на белите манове са устойчиви и добре измислени и изобщо не са опасни за водача и за пътниците. ;) Автобусът е 2017.



SUMC - Desordem e Regresso.


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11467
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
По тази логика не трябва да има никакви стъкла.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 700
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
А на ясно ли си тези стъкла как са "укрепени" и как се люлеят в горната част? Не е за първи път.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15636
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
То се вижда и двете вертикални тръби са се разпаднали, значи не играят никаква укрепваща роля и цялото тегло на стъклото се държи от конзолите, а това стъкло с тази дебелина със сигурност удря 20-те кила.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам