Author Topic: MAN SL/SD200  (Read 40144 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #140 on: 20.12.2024, 10:30:04 »
Беше, заедно с братчето си, в редовна експлоатация на 42.
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15637
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #141 on: 20.12.2024, 10:31:58 »
Средствата за реставрация на исторически возила трябва да има, независимо от тези за експлоатационната дейност.
Тази работа с нямането на пари специално за тази година е дори престъпно да се споменава. Някои хора забравят рекордния бюджет. Съвсем друг е въпроса как е разпределен и каква е отчетността, за да се гарантира, че харчовете са под контрол и парите не изтичат някъде в нечии частни джобове.
Така е. Само дето приоритетите са сбъркани. Едва ли точно този MAN, дето не съм го виждал в редовна експлоатация, е с най-голяма историческа стойност.
Да, но от всички исторически возила, които имаме запазени той беше стоял извън движение най-дълго и на открито в „Земляне“ и изборът за него беше или скрап или незабавна реставрация. Чавдарът 141 си стои на закрито в „Дружба“, оставен там веднага след спирането му и с основен ремонт от 2012 г., 1645 също е със скорошен основен ремонт, макар че ако не се прибере на закрито скоро ще стане на нищо, 1641 също е на някакво ниво и който друг още е останал, най-малкото нито един от тях не е бил извън движение от толкова дълго, колкото този двуетажен МАН.

Sofiatransport транспортна база данни
Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!
Над 200 000 снимки на возила от градския транспорт в София от 28-ми юни 2011 г. насам

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #142 on: 20.12.2024, 11:27:02 »
научих, че има направление "Двуетажни линии, атракционни превози и пътническа информация"  :eek: :help:,

Само "направление" ли е?!? Не е ли цяла дирекция с президент, зам. президент и няколко директора... 8)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #143 on: 20.12.2024, 14:39:22 »
научих, че има направление "Двуетажни линии, атракционни превози и пътническа информация"  :eek: :help:,

Само "направление" ли е?!? Не е ли цяла дирекция с президент, зам. президент и няколко директора... 8)
В йерархията на Столична община, направленията са над дирекциите - всички направления се управляват от зам.-кмет, НАГ от гл. арх. В Направленията има множество дирекции - така че нещата са добре структурирани и наименувани!!!!1!  :fan: Имаме си зам.-кмет по табелките, визията и надстрояванията.
« Last Edit: 20.12.2024, 14:41:05 by difian »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #144 on: 20.12.2024, 17:15:41 »
Тази работа с нямането на пари специално за тази година е дори престъпно да се споменава. Някои хора забравят рекордния бюджет. Съвсем друг е въпроса как е разпределен и каква е отчетността, за да се гарантира, че харчовете са под контрол и парите
Да, но от всички исторически возила, които имаме запазени той беше стоял извън движение най-дълго и на открито в „Земляне“ и изборът за него беше или скрап или незабавна реставрация. Чавдарът 141 си стои на закрито в „Дружба“, оставен там веднага след спирането му и с основен ремонт от 2012 г., 1645 също е със скорошен основен ремонт, макар че ако не се прибере на закрито скоро ще стане на нищо, 1641 също е на някакво ниво и който друг още е останал, най-малкото нито един от тях не е бил извън движение от толкова дълго, колкото този двуетажен МАН.

Написаното не е вярно. От всички изброени, най-добре изглежда двуетажният.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #145 on: 20.12.2024, 18:16:00 »
Тази работа с нямането на пари специално за тази година е дори престъпно да се споменава. Някои хора забравят рекордния бюджет. Съвсем друг е въпроса как е разпределен и каква е отчетността, за да се гарантира, че харчовете са под контрол и парите
Да, но от всички исторически возила, които имаме запазени той беше стоял извън движение най-дълго и на открито в „Земляне“ и изборът за него беше или скрап или незабавна реставрация. Чавдарът 141 си стои на закрито в „Дружба“, оставен там веднага след спирането му и с основен ремонт от 2012 г., 1645 също е със скорошен основен ремонт, макар че ако не се прибере на закрито скоро ще стане на нищо, 1641 също е на някакво ниво и който друг още е останал, най-малкото нито един от тях не е бил извън движение от толкова дълго, колкото този двуетажен МАН.

Написаното не е вярно. От всички изброени, най-добре изглежда двуетажният.

Външният вид е най-малкият проблем. Въпросът е какво трябва да му се подменя под ламарината за да влезе в употреба поне за атракционни пътувания и колко ще струват тези части като първоначална инвестиция и после колко човекочаса ще са необходими за да се подмени всичко. МАН-ът сигурно няма да е най-евтиният за да придобие отново човешки вид.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #146 on: 20.12.2024, 19:45:27 »
И това го сметна като хвърли боб или пи кафе?
Никой не говори за външен вид.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1812
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #147 on: 21.12.2024, 00:12:15 »
Да, но от всички исторически возила, които имаме запазени той беше стоял извън движение най-дълго и на открито в „Земляне“ и изборът за него беше или скрап или незабавна реставрация. Чавдарът 141 си стои на закрито в „Дружба“, оставен там веднага след спирането му и с основен ремонт от 2012 г., 1645 също е със скорошен основен ремонт, макар че ако не се прибере на закрито скоро ще стане на нищо, 1641 също е на някакво ниво и който друг още е останал, най-малкото нито един от тях не е бил извън движение от толкова дълго, колкото този двуетажен МАН.
В 1537 е поникнало дърво. Мисля, че и в 1645 също. Дано някой се сети да реставрира 1641 - не съм чувал да има някъде по света оцелял дълъг Хюлиез, та може би той е последният... Дано го възстановят, заедно със 1723...
Черепите неслучайно са пълни с нещо ;)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14067
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #148 on: 21.12.2024, 14:24:08 »
Минимални са шансовете да ги възстановят. Работещи автобуси ги оставиха умишлено да бъдат разграбени и да изгният на плаца... За съжаление, надали някой ще търси сметка на ръководството за безстопанственост.

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #149 on: 24.12.2024, 15:44:34 »
Работата по 2668 продължава и по празниците
« Last Edit: 24.12.2024, 16:02:29 by marto_pz »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #150 on: 24.12.2024, 16:53:40 »
А кога точно се е сдобил с този ужасен червен цвят? Оригинално бяха като около десния фар.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15608
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #151 on: 24.12.2024, 17:23:44 »
Обслужваше сума време атракционна линия някъде около 2003-2004- та на отделна тарифа. Беше рекламен на авиокомпания, май го наемаха и за разни събития и да разхождат чужденци в София. Някои от оригиналните седалки долу липсват бяха направили барче и масички, но може да се произведат нови.

После се появи към 2007- ма още един такъв МАН на ситисайтасиинг, само че полуоткрит отгоре, точно като в западноевропейските столици, с отделна тарифа и информация на различни езици. После имаше и от по новите, като тези в Пловдив и Варна и накрая май се отказаха.

Иначе този изглежда много запазен помня това прозорче на тавана със система от огледала да се наблюдава горния етаж.
« Last Edit: 24.12.2024, 17:46:37 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18184
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #152 on: 24.12.2024, 18:04:22 »
А кога точно се е сдобил с този ужасен червен цвят? Оригинално бяха като около десния фар.
Рекламираше British Airways.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #153 on: 24.12.2024, 18:34:04 »
Всъщност МАН е само двигателят и ходовата част. Каросерията е на друга фирма - Wagon Union. Правени са специално само за Берлин, за Виена (техните са малко по-дълги, с три моста и три врати) и за Багдад. 97а година в Република дойдоха 4 едноетажни и два двуетажни. Сетне, като ги прехвърлиха в Малашевци, единия нали шофьорът го съсипа, опитвайки се да иде за гараж по пътя на 85/86 и бам на моста след Сточна гара. Другият отиде в Земляне, боядисаха го червен и го ползваха за атракционни пътувания.
По рейс и по жена не се тича!

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #154 on: 24.12.2024, 22:20:32 »
Отбостно цвета на мана ще бъде върнат оригиналния му цвят

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #155 on: 01.01.2025, 18:20:37 »
изпращаме 2024 с работа по мана като през 2025 ще бъде готов лека полека

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #156 on: 02.01.2025, 22:57:20 »
Най-приятната част бе премахването на допълнително поставената тоалетна.  :rolleyes:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #157 on: 07.01.2025, 20:12:37 »
Първи ходови проби в гараж Малашевци

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Re: MAN SL/SD200
« Reply #158 on: 08.01.2025, 00:10:21 »
3311 ли му е бил номерът от BVG?

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: MAN SL/SD200
« Reply #159 on: 08.01.2025, 07:07:02 »
Първи ходови проби в гараж Малашевци

Далеч не са първи. Още преди месец си джиткаше на самоход из гаража. За момент беше спрян, защото нямаше задни гуми. Поздрави на гумаджията.  :)

3311 ли му е бил номерът от BVG?
Да.
SUMC - Desordem e Regresso.