Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: [1] 2 3 ... 177
1

Благодаря за човешкото обяснение.
Това ще е точно толкова неефективно, колкото и нощния транспорт. Според мен.
Защо нощният транспорт да е неефективен?
...
В темата за нощния транспорт съм написал защо. Виж отговор 1488 от 23.07.2022 г.

2
Не ми стана ясно как ще си "повикам автобус" и дали цял автобус ще дойде само за мен. Но не съм зорлия, като стане - ще видя.

Идеята е следната - заявка правиш през телефона си, като отбелязваш къде искаш да се качиш и къде искаш да слезеш. От другата страна софтуер събира заявките, пуснати в някакъв диапазон от време, смята как бусчето може да събере всички по маршрута с най-малък разход на време и гориво и пуска на таблет при шофьора маршрута с местата където трябва да спре. Ако за дадения диапазон си пуснал само ти заявка - да, ще дойде само за теб и ще те превози все едно си в такси. Ако са пуснали 10 човека и ти си най-първия по маршрута ще трябва да изтърпиш още 9 за които ще се спре и ще ги чакат да се качат. Това е в общи линии идеята на тъй наречения shared ride.
Благодаря за човешкото обяснение.
Това ще е точно толкова неефективно, колкото и нощния транспорт. Според мен.

3
Не ми стана ясно как ще си "повикам автобус" и дали цял автобус ще дойде само за мен. Но не съм зорлия, като стане - ще видя.

4
Понеже "автобуси на повикване" ми звучи страно (да не кажа нещо друго) ще разясни ли някой точната идея на това нещо.
Благодаря предварително.

5
Снощи изкарахме 4156 и 4157 от Трамкар и днес ги свалихме от количките.

6
Тези наблюдения са от доставката на последната пардида Песи ... В периода от 11.11.2019 г. (2326) до 19.06.2020 г. (2338), тринадесет нощи.

7
Нямам отношение към нощния транспорт, просто ще споделя наблюденията си ...
Става въпрос за нощите, в които посрещахме новите Песи на бул. "Възкресение". След разтоварването на трамвая ние оставахме на мястото за да съдействаме за "събиране" на камиона с автокрана почти до четири часа.
Та ... Пътници имаше в автобусите само в началото на нощта и то не повече от трима-четирима. След 02:00 часа автобусите пътуваха празни.

Пак да кажа ... Нямам позиция "за" или "против" нощния транспорт, просто споделям наблюденията си ...

8
Да не се разглежда като реклама ...
На всички, които имат афинитет към разследване и анализи на ПТП препоръчвам да повишат квалификацията си тук: https://www.vtu.bg/avtotehnicheska-ekspertiza/.

9
Как става това на прав ремонтиран участък? Вероятно ще да е от отличната техническа поддръжка на трамваите.
още от стрелката е излязъл
... И си е карал така до пред стадион Славия ...
Сериозно ли? :blink:
Съвсем сериозно ...

10
Как става това на прав ремонтиран участък? Вероятно ще да е от отличната техническа поддръжка на трамваите.
още от стрелката е излязъл
... И си е карал така до пред стадион Славия ...

11
Ето един пример от Базел ... Видях го "на живо" като ходих да гледам товаренето на "краставиците". Гледах как една колежка направи маневра и "се включи" на където трябва ...
https://www.google.bg/maps/@47.5508475,7.5863842,101m/data=!3m1!1e3?hl=bg

Такива работи стават само при изцяло електронни стрелки и изнесен диспечески център който ги управлява. Нашите допотопни стрелки с обръщане от ватманите ще трябва да изчезнат повсеместно преди да се пристъпи към такива чудеса.
Конкретно там стрелките бяха ръчни. Момичето слизаше и ги местеше с щанга.
Това е маневрено съоръжение, което се използва рядко за маневра или, предполагам, при извънредни случаи. Просто го дадох като пример за маневреност на трамвайната система. Нещо, което у нас го няма ...

12
Ето един пример от Базел ... Видях го "на живо" като ходих да гледам товаренето на "краставиците". Гледах как една колежка направи маневра и "се включи" на където трябва ...
https://www.google.bg/maps/@47.5508475,7.5863842,101m/data=!3m1!1e3?hl=bg

13
Бих се радвал Емо да коментира в коя част от наблюденията си на отиграването на ситуацията с 2410 не съм прав. Според мен 15-те души дошли на аварията с 2 камиона, 1 автобус, линеен контрол и полицаи можеха много по-ефективно да си свършат работата и задръжката да е доста по-къса, а не над час. Ето какво наблюдавах, което ми се стори нередно:

1. Вероятно 2313 отваря стрелката под 2410 и така последната талига на 2410 потегля за Княжево, ватманът не разбира. Склонен съм да изключа вероятността стрелката да не е била прилепнала, но все пак и това е възможно.
2. Аварийните камион и кран теглят 2410 по новия асфалт, като това причинява щети и на асфалта, и на вагона. Тук ми е интересно да разбера дали е толкова пипкаво заради контактната мрежа да се използва кранът по предназначение и елегантно да бъде вдигнат трамвая.
3. Пантографът на 2410 никога не беше свален, съответно в един момент се закачи в мостчето за стрелката се счупи. Счупеният пантограф добави поне 15 минути, ако не и повече в задръжката, защото трябваше да бъде обезопасен на покрива на трамвая.
4. Допълнително време отне приготвянето на 2313 и 2410 за прикачване, което можеше да се свърши, докато се обезопасяваше пантографа на 2410.
5. Докато аварийните камиони маневрираха, имаше член на аварийния екип, който говореше по телефона и част от крана мина почти до главата му, както и самия камион щеше да го бутне.
6. Нямаше грам адекватно диспечиране и 3019 стоя поне 30 минути на стрелката за 10 и 7, изчаквайки да завие към Алабин, вместо да продължи към Иван Вазов и да не задържа движението на 6 и 7.
7. Да не говорим за тоталната липса на координация с полицаите, които така и не успяха ефективно да отклонят движението и през цялото време се бутаха коли отвсякъде, отново с риск за безопасността им.

Допускам, че не съм прав, но тази абсурдна ситуация ми прилича на еманация на хаоса, обхванал СЕ.
Какво да коментирам? Като не си наясно, че и целия личен състав на СЕ да се струпа там аварийно-възстановителните работи се извършват само от дежурния авариен екип на "Аварийна служба", общо трима монтьори и двама шофьори. Останалите просто гледат, нито са обучени, нито са инструктирани за работа в такива условия. Ти коментраш като обикновен зяпач от съседния магазин за ядки. От 2015 година си ватман и още не си наясно с работата в СЕ. Още повече, че каквото и да напиша винаги ще има поне един "любител на МГТ", който ще разбира повече от мен ... Тъй, че няма да ти доставя удоволствието ...

14
Разни / Re: Коронавирус
« on: 05.04.2022, 09:40:32 »
Защо германците не си разказват вицове в петък вечер? Защото го разбират в неделя сутрин в черквата и започват да се смеят, а не е прилично.
След месец-два ще разберат, че вече няма изискване за маски ... Имай търпение.

15
Разни / Re: Коронавирус
« on: 31.03.2022, 08:33:18 »
Българите срещу света 1:0  :gossip:

И този път оцеляхме, колкото и да не им се искаше на някой и то при едва 30% ваксинирани (реално може би са половината, другите са със сертификати). До тук противниците на пЛандемията се оказахме прави, дано не се окажем прави поне за страничните ефекти от ваксините в близките години.
Винаги оцеляваме. Вече има-няма две-три хиляди години, 1400 от които на това място. С какво ли не сме се срещали, какво ли не сме виждали?!? Стар, як и мъдър народ!

16
От къде изведнъж се появи този недостиг на части? Проблеми с плащанията на доставчици, или липса на производство на материали?
Проблеми ...

17
Мале ... Колко си черноглед ...

18
2141 е добре закъсал на надлеза точно след кръговото спускайки се за Надежда.  Сменяха гума на двиг.мост, сигурно е с блокирали спирачки.
Гледам да не пиша много, но някои писания ме провокират ...
Та ... Ако е блокирала спирачка защо ще се сменява гума, а няма да се разблокира спирачката? Ако е спукана гума, защо трябва да е в резултат на блокирала спирачка, а не от пирон в гумата, например? Как блокирала спирачка ще спука гума?
Да не говорим, че "блокирала спирачка" е неточно, да не кажем грешно. Особено при съвременните спирачни системи, които са нормално задействани.

19
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 16.03.2022, 10:06:59 »
Няма смисъл да се разкарвате, още никой не е пипан ,трябва първо да дойдат новите редуктори , а ако са готови и не са платени...
На кого да са платени? Ремонтират се в Трамкар. Трамкар е поделение на СЕ, не се извършват вътрешни плащания.

20
3008 дърпан от 3029, 2310 съпроводен с аварийна към Красна поляна. А вчера 936 с блокирала колоос на колички се прибираше към Банишора.
Как си ги измисляте тези работи ...?!?
Загрял и шумен редуктор. Прибрана през нощта по организационни причини. Няма блокирала колоос, няма колички ...

Pages: [1] 2 3 ... 177