Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 284
1
Знаците за предимство са абсолютно излишни, тъй като ул. Асен Разцветников е част от първостепенната улична мрежа и улиците от второстепенната улична мрежа по подразбиране отдават предимство. Достатъчен е знак само на пряката.

2
С Виза нямам проблеми. Понякога с Мастъркард се появяват, като обикновено се оправят след няколко дни.
За съжаление, заради ограничен достъп от страна на Метрополитен, сините кутийки на турникетите не изпращат обратна връзка към тикет системата на ЦГМ (ЕСЕТ) за отказ/дефект и често на тях се изписва "терминалът не обработва банкови карти". Тогава просто трябва да се пробва съседния.

3
Аз не съм съгласен, че ултракондензаторните са опция - тролейбусите с батерия имат много по-дълъг живот от електробусите. Съгласен съм обаче с мнението, че трябва да се подходи концептуално за цяла София и има много други маршрути, които могат да се превърнат в тролейбусни при наличие на тролейбуси с батерии и умерено изграждане на мрежа. Това е дългосрочното устойчиво решение. Посочил съм 11-та линия с предложение, тъй като се обсъждат съществуващите линии.

4
Тази не си я спомням да е качвана

5
Викторе,  за да има хибридни тролейни линии, като минимум трябва автоматично снемане и качване на пръстите, както и адекватни батерии. За съжаление и най-новите ни тролеи нямат такива екстри.

При наличие на повече тролеи и средства за пробег.

Демек - нови, със съответните функции и агрегати. Движението без захранване (кръгов маршрут) в Орландовци би било около 4 км и би се изминавало за около 15 минути от/до автобусната спирка "Католически гробища".


6
Моето мнение е, че настоящото положение трябва да се запази до 2026 г. когато се очаква да тръгне метрото до Левски-Г. Тройката върши чудесна работа по бул. Владимир Вазов и подпомага значително довозването до метростанция "Хаджи Димитър".
При наличие на повече тролеи и средства за пробег, може да се разкрие линия (№10) от Надлез Надежда по Столетов, Сливница, Левски, НДК до плувен комплекс "Спартак", а линия 11 да се удължи до Орландовци, като се изгради мрежа покрай трамвайното трасе по Каменоделска, а вътре в Орландовци да се движи на батерия/дизел.

7
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.09.2022, 17:56:59 »
Делник 201 обичайно се изпълнява от тролейбуси. Събота и неделя тролейбуси не се движат.

8
Ясно, този в 6:15 явно ще се ползва от работещи около 4-ти км, които са първа смяна и започват работа в 7:30.
Тогава според мен може следващия курс (в 6:30) да се изпълнява 5 минути по-рано и курсовете да станат в 6:00, 6:25, 6:45, 7:00 и т.н. като така постепенно спадне интервала - 30,25,20,15 минути. Като стигне на Тех Парк просто колата ще почива 5 минути повече, за да направи 15 минутния интервал.
Алтернативно - следобеда може например между 14 и 15 и нещо линията да е на 20 минути, вместо на 15, за да може да се осигури обслужване от двете начални спирки поне до 23 часа.

9
Вчера на транспортната комисия стана ясно, че е нямало нито една жалба когато от 3 коли 65 го направиха 1 кола. Същевременно, данните от тикет системата и камерите показват, че не се ползва в момента.
За мен е по-смислено кварталът да напише предложение, 74 да спира на спирката на 83 на бул. Гоце Делчев, за да има удобно прекачване към метрото, че в момента го няма. 83 е на 9-10 минути в пик, а 74 - на 15 минути. Общото времепътуване, заедно с чакането за прекачване няма да е повече от 20-22 минути в пик.

10
Една простотия са направили с разписанието на 73 – последния курс от София тех парк е в 22:20 (22:11 на болница „Св. Анна“). Това е така, защото 4-та кола (Надежденска) са я изкарали от депо в 5:49 сутринта (включва се на линия към Овча купел от спирка „НЦ по рехабилитация“). За чий е нужен сутрешния пик от Овча купел да започва в 6:00 часа, вместо да започва стандартно в 6:30?
Доколкото разбрах, надежденските коли ще домуват в депо Трамкар, където ще се изгради зарядна станция (възможно е даже вече да се изгражда). Тоест – не е нужно да се включва автобусът към Овча Купел за зареждане, а може да се включи директно към Тех парк на спирка 2210 „Тодор Каблешков“ в 6:36. Първата смяна да се изключи в 14:34 от спирка 6088 „Тодор Каблешков“.
Втората смяна да се включи от депо в 15:36 на спирка 2210 „Тодор Каблешков“ като така ще може да има пълен курс до Овча Купел на 4-та кола от София тех парк в 22:50 (22:41 от болница Св. Анна), което е една идея по-добре – 23:40 ще е в Овча Купел. 23:55 може да тръгва от Овча Купел и да се изключва на НЦ по Рехабилитация в 00:11. Така заработките са стандартни и за двете смени, а обслужването за пътниците – малко по-добро.
Липсата на курс в 15:15 от Овча Купел, може да се компенсира частично с изместване с 5 минути на курса на 3-та кола, която вместо в 15 часа от Овча Купел, да тръгне в 15:05, като така ще има интервал от 20 и 25 минути само в участъка между Овча Купел и Тодор Каблешков. Ако е възможно за зареждане, интервалът може и да се уеднакви на 22-23 минути (тръгвайки 7 минути по-късно от Овча купел в 15:07). За да влезе в интервал, на София тех парк може да почива 1 минута по-малко (вместо 8, 7 минути), а на Овча Купел – 4 минути по-малко (вместо 19, 15 минути).
Така ще може да се осигури една идея по-добро обслужване вечер.

11
Идеи / Re: Е 73
« on: 07.09.2022, 13:07:39 »
Маршрутът ще е на този етап от Овча Купел към МБАЛ Св. Анна по основното платно на Цариградско шосе, като след спирка с код 1194 "МБАЛ Св. Анна" ще прави обратен завой на ул. Йерусалим (след Макдоналдс) и по локалното на Цариградско шосе (по маршрута на 84 и 184) ще се връща към Овча Купел.
Докладът е наличен тук - http://www.trinmo.org/bg/politics/transport-council - Доклад с вх. № СОА22-ВК66-7958/15.07.22г. За съжаление, няма прикачени схеми (докладът е писан набързо), също няма и изброени спирки, но в проекта на решение в комисия записаха промени. По отношение на 73 записаха:
Quote
В точка 2.1 се премахва следния текст: „преминават елбусите през обръщателно колело „Гоце Делчев“
Създава се нова точка 2.3 със следния текст:
 „Между спирки НПМГ „акад. Любомир Чакалов “ до „Хотел Плиска“ електробусна линия Е73 няма да спира на други съществуващи спирки в отсечката, двупосочно“.
Създава се нова точка 2.4 със следния текст:
 „Приблизителен дневен пробег :
- Делник (км.)-  2580         
- Празник (км.)  - 1900“

Такова преминаване по Цариградско шосе трябва, защото предложеното по-добро преминаване - през тунела кщъм Полигона и спирка с код 1196 "МБАЛ Св. Анна" ще направи нужно изграждането на зарядна станция и крайна спирка някъде тук:
https://goo.gl/maps/EW4K3NiZACfWxvnp6 , което не се хареса на управляващите СО.
Затова се предлага такава организация, за да може да се използва съществуващата зарядна станция на Техпарк, със съответното забавяне за пътниците.

12
Вероятно се има предвид село Раковски - сега част от град Димитровград. Димитровград е образуван от сливането на селата Раковски, Марийно и Вулкан.

13
Тази от Света Неделя мисля, че не е качвана - би трябвало да е снимана в началото на 30-те или най-рано - края на 20-те години. Трамваят е Шарлероа.

14
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 10.08.2022, 00:42:00 »
Ако ще си вадим примери, все герберски кметове ликвидираха тролейбусите в Перник, Добрич и Габрово.
А също така - Пловдив и Велико Търново, където след строежа на "Качица" новоизбраният Панов не възстанови мрежата, въпреки че имаше обещания за това при спирането от предходния, заради строежа на пътния възел.

15
Други градове / Re: Благоевград
« on: 09.08.2022, 13:04:36 »
Тези в Благоевград не правиха ли някаква схема с доставка на цистерни метан от Гърция?

16
И в София през старите стрелки си минават с 15-20 км/час, но главите на токовземателите са сменени със съвременни. Като цяло, за постигнатата "оптимизация" от 5-10 км/час повече, инвестицията е повече от криминална. Подмяната на главите щеше да е в пъти по-евтина. Да не говорим, че софийските глави се държат в пъти по-добре по шините за завой, което си е бонус не само когато се минава през стрелки.

17
А при много хора, включително и при мен, не се отварят.

18
Пълна трагедия - пари на вятъра! Отново запазен безсмислено огромния ъгъл на отклонение и старата кръстовка след това.

19
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 05.08.2022, 20:38:37 »
Мога да му предложа 1000 долара, но имам само Зимбабвийски. Дали ще приеме?
Това са около 5 лева.

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 03.08.2022, 19:16:08 »
Браво, blagun и IKAR станаха жертва на фалшивите новини. Имайте малко хигиена, моля.

Pages: [1] 2 3 ... 284