45 пътника в автобус, по 8 стотинки на човек за тол такса? Сериозно ли 5 лева на курс от 500 километра могат да бутнат голяма транспортна компания
. То по тази логика една крушка да им изгори в автобуса и компанията ще фалира също.
Домашните сметки на пазар не излизат, вярвам знаеш - в момента точно междуградските пътуват полупразни; ако през уикендите пътуват по 45 човека, а в останалите са по 7-8, колко реално пътуват през седмицата? 6 лв. тол на курс, по 1 курс на ден за 30 дни са грубо 180 лв. на месец и това само за един автобус - ами ако са 10? Отделно таксите по автогарите, а пък съвсем отделно преглед, механик, гуми, дори крушки... шофьор и заплатата му ги оставяме на страна, те не са хора и ни е все тая за тях
в една от темите, но за градски транспорт, си спомням че viktorlc беше направил калкулация на разходите по пера за извършване на дейността. Не е лошо тази таблица да се обнови с ръста на инфлацията и новите цени на всичко по веригата. Даже би било полезно предвид тежкото състояние специално на софийския ГТ.
Което поставя отново въпроса, наистина ли е необходимо да има автобус София-Варна, ако останалите дни пътуват по 8 човека, че дори да се правят отстъпки, при положение че тия 8 човека могат да се качат на влака и ще заемат само едно купе, вместо да се разкарва цял автобус? На 9-ти пътувах с влака Варна-София и имаше по груби сметки около 500 човека вътре, на Горна добавиха още 2 вагона и обслужва много повече населени места. Цялата логика сочи, че по-добре тия пари да отидат да се финансира повече ж.п. транспорта, а отстъпки и субсидии да се дават там където такъв няма и за довозване. Така едно че няма да се разкарват празни автобуси из цяла България, пътниците ще се превозват по-безопасно, но и много повече населени места могат да бъдат добре транспортно обслужени в рамките на същия пробег.
За това мнението ми е, че нещо сбъркано има в транспортните схеми, за това нещата не вървят, най-малкия проблем са въпросните тол-такси. Пак казвам, напълно подкрепям да се субсидират частни автобуси, но там където наистина няма друго и нещата се правят като хората. С нормален сайт, точни разписания, прекачвания подобно на сайта на БДЖ. Ама да субсидират и правят отстъпки за автобуси до Варна и Бургас с 8 пътника вътре, при наличие на по-висок клас транспорт субсидиран за мен е пълен абсурд. Още повече че ток за влаковете си произвеждаме ние.
В момента сме свидетели на нещо, което предреках че ще стане още преди 10 години и това си е напълно нормален етап от развитието, когато се минава от едно ниво на друго. За автобусните превозвачи има много много хляб, за довозване, за екскурзии, транспорт до туристически места, а не там където се дублират.